Veel technische informatie over kabels

Gestart door garmtz, januari 12, 2005, 14:43:32

Vorige topic - Volgende topic

s0000884

Citaat van: Antoine op augustus  7, 2008, 13:25:13
Wat een walgelijke uitspraak is dit zeg, compleet respectloos.
Laat ik vooropstellen dat tiptop stelde dat:
Citeer
Je leeft dus in een bel van je eigen wil.
Verder stelde hij een wetenschappelijke studie aan een universiteit zich zo voor:
Citeer
Wie zegt dat jullie gelijk hebben, omdat er wat achter elkaar geplakt wordt wat je uit een paar boeken hebt gehaald.
Dit is nogal respectloos richting de wetenschap. Als je je zo respectloos opstelt, kun je een dergelijke reactie verwachten. Vrij selectief trouwens om dan mij respectloos te noemen.

s0000884

Citaat van: Raphie op augustus  7, 2008, 13:32:36
ROTLMAO  ;D zoals de meeste "audiofielen" hier, voor sommigen is enige realiteitszin helaas ver te zoeken
;D :D ;D Komt ie hé leesvoer voor de audiofielen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Uncertainty_principle

Hebben ze tóch nog gelijk  ;D

BWzes03

DUS !!!!  ;D ;D

Realiteitszin volgens Morpheus :

What is real. How do you define real? If you're talking about what you can feel, what you can smell, what you can taste and see, then real is simply electrical signals interpreted by your brain.

Gaat volledig over de interpretatie, deze is door omgeving/emotie/resonatie van je schedel/sinusholten/verkoudheid etc. etc. beinvloedbaar.....  Simpelweg uitgesloten als een nauwkeurig meet instrument.....

Echter, .....

Ik ben zelf ook een "believer" omdat ik zelf de verschillen in kabels heb gehoord... het kan niet, ik kan het niet verklaren, maar heb wel verschillen gehoord.
Wel ben ik ook een "believer" van de diminishing returns , dus, naarmate je een bepaalde kwaliteit in kabels hebt bereikt, om een marginaal betere prestatie te krijgen zal je een veelvoud moeten uitgeven...
Dat vertik ik....
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

hifiman

Citaat van: BWzes03 op augustus  7, 2008, 13:37:58
Wel ben ik ook een "believer" van de diminishing returns , dus, naarmate je een bepaalde kwaliteit in kabels hebt bereikt, om een marginaal betere prestatie te krijgen zal je een veelvoud moeten uitgeven...
Daar zal eenieder het mee eens zijn denk ik. En ik heb ook mijn grens met geld uitgeven aan kabels, het blijft gewoon raar voelen om heel veel geld uitgeven aan een kabel itt bijvoorbeeld veel geld uitgeven aan een mooie versterker.

Deleted member

Citaat van: Raphie op augustus  7, 2008, 13:28:08
Je loopt weer lekker te baggataliseren zeg........ je vat zelf de kern al samen REDENERING, we beoefenen hier geen psychologie, maar audiotechniek. persoonlijke inzichten heeft niemand iets aan electronicaeer weer wel......

Ik had het niet tegen jou want waar jij nu de psychologie wilt vergeten en beredeneren vanuit puur de fysica/techniek hebben de andere heren die ik wel aansprak er al wel duidelijk over nagedacht dat er een sterke psychologische factor is. Deze wordt echter alleen in beschouwing genomen wanneer het hen helpt in het bewijzen van het eigen gelijk.

Oh ja, het is bagatelliseren en dit was zeker niet wat ik aan het doen was zo wel dan mag je het me uitleggen. Ik belichtte een andere kant van het verhaal waar door s0000884 niet eens op wordt ingegaan. Die klaagt alleen maar over het feit dat hij vindt dat alleen hij wordt aangesproken op onrespectvol gedrag.

Raphie

Niet helemaal mee eens, waarnemeingen van Tiptop of jezelf worden vor het gemak maar verkocht als feiten.
Dat dit tussen de oren zit is voor iedereen duidelijk

alleen wij geven aan dat deze waarneming niet een tot de hardware te herleiden feit is, maar een somder delen van de subjectiviteit van de waarneming, daarom heef het geen enkel nut om in esotherische hardware te investeren als je al een electronisch goed werkend product hebt. bij pasieve componenten is het zelfs totaal onmogelijk.

Lees bovenstaande alinea nogmaals 3x door en laat het even op je inwerken.
JA, jullie horen verschillen wanneer jullie wisselen
NEE, dit komt niet door de HW maar door wat je eigen psyche hiermee doet.

Zie het als ritueel bijv het offeren van een schaap (of een ander ritueel) vroeger moes men eerst een schaap offeren om met god in contact te komen, tegenwoordig kan men gewoon naar de kerk, de Audiofiel moet eerst een "credible"  component hebben voordat hij kan genieten. De techneuten wten inmiddels wel beter en kunnen het ook af met een gewone kabel
JBL PRX Power!

hifiman

Citaat van: Raphie op augustus  7, 2008, 14:12:55
JA, jullie horen verschillen wanneer jullie wisselen
NEE, dit komt niet door de HW maar door wat je eigen psyche hiermee doet.
Zucht  :P

Raphie

Citaat van: Audioloog op augustus  7, 2008, 14:14:07
Zucht  :P

Wat nou zucht?!?  ;D we zijn het er toch over eens dat jullie verschillen horen? alleen over de oorzaak ervan bestaat nog debat.
JBL PRX Power!

hifiman

Citaat van: Raphie op augustus  7, 2008, 14:16:42
Wat nou zucht?!?  ;D we zijn het er toch over eens dat jullie verschillen horen? alleen over de oorzaak ervan bestaat nog debat.
Nee daar zijn we het niet over eens want volgens jou horen wij alleen de verschillen terwijl volgens mij iedereen die verschillen hoort (mits in een goede set toegepast).

Raphie

Citaat van: Audioloog op augustus  7, 2008, 14:24:13
Nee daar zijn we het niet over eens want volgens jou horen wij alleen de verschillen terwijl volgens mij iedereen die verschillen hoort (mits in een goede set toegepast).
dus jij impliceert dat de mensen die geen verschillen horen op sets waar jij het wel hoort dan maar een slechter gehoor hebben ?!?  :P

Dat is nou net het audiofiele elitair gelul waar ik o'n ontzettende hekel aan heb gekregen
JBL PRX Power!

hifiman

Citaat van: Raphie op augustus  7, 2008, 14:26:03
dus jij impliceert dat de mensen die geen verschillen horen op sets waar jij het wel hoort dan maar een slechter gehoor hebben ?!?  :P
Nee ik geloof domweg niet dat die mensen het verschil niet zullen horen!

Dan heb je natuurlijk soms kleine en soms grote verschillen, het moge duidelijk zijn dat hoe kleiner het verschil is hoe minder mensen het verschil gaan horen en dat er bij kleine verschillen het gevaar bestaat dat suggestie een rol speelt.

)p(

Citaat van: Audioloog op augustus  7, 2008, 14:28:00
Nee ik geloof domweg niet dat die mensen het verschil niet zullen horen!

En dan zijn we weer rond...want blind niet, probeer het maar eens :)

peter

hifiman

Citaat van: )p( op augustus  7, 2008, 14:48:41
En dan zijn we weer rond...want blind niet, probeer het maar eens :)
Ben ik best toe bereid, maar dan wel met iets waarmee ik vrij makkelijk verschil hoor, zoals bijvoorbeeld het verschil tussen een Nordost Blue-Heaven en een Cardas Crosslink speakerkabel, dat haal ik er zo uit! Kom maar op met die miljoen dollar  ;D

bmateijsen

Aangezien we in een cirkeltje draaien, en er wederom niet met respect wordt gediscussieerd, gaat deze thread weer op slot.

Groet,

Bjorn