HT Stap over Stap

Gestart door GTDesign, december 22, 2004, 23:50:06

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

GTDesign

Citaat van: Lynxxx op juli 13, 2005, 21:16:50
Zij de diffusor panelen meegespoten trouwens? Zo te zien wel toch?

Ze kunnen in verschillende kleuren worden geleverd, dus ze zijn niet gespoten maar gewoon in de orginele kleur.
Garmt kan hier meer over vertellen.

henkt1

gefeliciteerd iedereen!
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Lynxxx

resultaat ziet er fantastisch uit!  ;) Super  O0


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

Starred

Citaat van: GTDesign op juli 13, 2005, 21:24:34
Hier heb ik wel aan gedacht om de kap van de airco te spuiten echter dit was te complex om de hele airco uit elkaar te halen met allemaal de verschillende beweegbare onderdelen.

Dan bouw je er toch iets omheen?

GTDesign

Een hushbox ???

Ach je zit er toch met de rug naartoe tijdens de film.

Jean Pierre

Citaat van: Starred op juli 13, 2005, 22:32:18
Dan bouw je er toch iets omheen?

Zal vast goed voor de airflow zijn  ;) ;D

reza

Sorry ik had geen zin om alles nog een x te lezen, maar waar is dit nu gemaakt op een zolder?
of in een kamer ofzo.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

garmtz

Citaat van: Lynxxx op juli 13, 2005, 21:16:50
Zij de diffusor panelen meegespoten trouwens? Zo te zien wel toch?

Wat GT zegt: ze zijn in diverse kleuren leverbaar: paars, bordeaux, blauw en groen. Deze kleur pastte uitstekend bij de kleur van de wand, als of het zo bedoeld was...  8)

FrankB

Magnifiek werk GT! Als ik in de toekomst nog een HT ga bouwen ben je welkom  :o :o
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Sander Nooy

Wederom mooi staaltje HT Bouw Werk :)

Super. Ben benieuwd naar je eigen HT ;)
Samsung PS50B850 - Emotiva EMC-1 - 3x Marantz MA500 - 3x Marantz MA700 - Fronts: Vifa Vivace '94 - Rears: Vifa Filligran - Center: Vifa Surround-2

Kjelt

Garmt, hoe bepaal je de plaats van zo'n diffusor paneel en wat kost zo iets ongeveer?

garmtz

Citaat van: Kjelt op juli 14, 2005, 09:18:20
Garmt, hoe bepaal je de plaats van zo'n diffusor paneel en wat kost zo iets ongeveer?

De plaats wordt bepaald door de eerste orde reflectie-punten te bepalen en ook door nauwkeurig te luisteren. Kosten worden per geval besproken, want gaat gepaard met advies. Losse verkoop van de panelen doen we (Beter Beeld & Geluid) liever niet. Bruto prijzen zijn te vinden op de site van de importeur: http://www.audio-pro.nl/produkten/prijslijsten/auralex.pdf (ex BTW)

BernHardN

#637

zit de bovenkant van die center net niet in de weg?

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Arno P

Je surrounds staan op de grond?

Sjors

Citaat van: reza op juli 14, 2005, 00:44:30
Sorry ik had geen zin om alles nog een x te lezen, maar waar is dit nu gemaakt op een zolder?
of in een kamer ofzo.

Zolder..

KeesN

Citaat van: BernHardN op juli 16, 2005, 23:20:29
zit de bovenkant van die center net niet in de weg?
Nee hoor, de bovenkant van de center blijft netjes onder het scherm wanneer je in één van de fauteuils zit!

KeesN

Citaat van: Arno P op juli 17, 2005, 09:19:10
Je surrounds staan op de grond?
Yep, surrounds staan op de grond. Maar ver genoeg van de luisterpositie. In combinatie met de "roominators" is het surround geluid diffuus genoeg.

Jinsu

Hoi,

Weer een prachtige Home Theater ;) .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Starred

Citaat van: Jean Pierre op juli 13, 2005, 23:37:51
Zal vast goed voor de airflow zijn  ;) ;D

Als je een goede zwarte bekisting er omheen bouwt heeft dat geen enkel effect op de airflow en is ie mooi gecamoufleerd

bmateijsen

Soms zijn er momenten dat een uitnodiging gewoon niet moet blijven liggen... zeker niet als het een project is waar je zelf een bijdrage aan hebt geleverd. Dus na een paar mailtjes werd er gisteren een reis ondernomen in puur noodweer naar de kop van Noord-Brabant. Na een vriendelijk ontvangst van Kees stond ik al te poppelen van ongeduld, want wanneer je zo aan de zijlijn hebt meegekeken naar de tussentijdse resultaten van GTDesign en de foto's boekdelen spreken, dan moet het resultaat gewoon mooier zijn dan wat je zelf daarvoor hebt kunnen bedenken.

Wanneer de deur dan ook wordt geopend, nadat we een kleine trap zijn beklommen valt mijn mond letterlijk open van verbazing. Deze ruimte is zo af, dat je er hebberig van wordt. De stijl die is gekozen is een mix van modern met een franje klassiek bioscoopuiterlijk met name uitgedrukt in de kleurstelling. Er is duidelijk gekozen voor een stijl waarin de randvoorwaarden voor een optimale beeldkwaliteit als standaard zijn genomen. Echter de ruimte is zonder dat de blindering naar beneden is zeer prettig om in te vertoeven, de lichtinval van de verschillende ramen inclusief de kleurstelling van het dak dragen daar aan bij. Gelukkig maar, want als het een donker hok was geworden, dan was het vakwerk van GTdesign duidelijk in het niet gevallen en dat zou bovenal jammer zijn. Laten we het erop houden dat de foto's slechts een deel van de ware kracht van de ruimte naar boven halen, het is gewoon af... en als ik dat zie, dan wordt ik echt hebberig... en bedenk ik mij direct wat ik aan mijn ruimte allemaal nog zou moeten doen ;)

Dan wordt er plaats genomen in die heerlijke rode stoelen en krijg ik op het tafeltje naast me de koffie geserveerd.... daar zou ik echt goed aan kunnen wennen 8). We starten met de SA-CD van Dire Straits, die ik eigenlijk nog niet heb gehoord en daarmee wordt het dan gelijk lastig... Wat direct opvalt is dat deze ruimte gewoon geen grenzen kent in het geluidsbeeld, wanneer de muziek start, zijn de muren en het plafond verdwenen. Een groter compliment aan een ruimte valt niet te geven. De Dire Straits ken ik verschrikkelijk goed, maar dan 2 kanaals en wat opvalt is dat er nieuwere geluidjes zijn, maar of dit nu direct een verbetering is van de originele track, tja... , ik vind hem erg speels. Daarna door naar wat stereo met Roger Waters, It's a Miracle... en de Q-sound effecten die hierop staan zijn mij wel erg goed bekend. Wederom valt hier de ruimte juist niet op... het stereobeeld is zo holografisch dat muren weer wegvalen, maar de tweekanaals standaard ook verdwijnt. Er is geen luidspreker die opvalt, alleen geluidsbeeld en dat is een stevige definitie. Ik kan nog wel meer voorbeelden aan gaan halen, maar dat is niet nodig... De luidsprekers die in kastvolume en drivers identiek zijn, geven een prachtige homogeniteit, en aangestuurd door de parasounds wordt het heerlijk los en levendig. De Bagend subwoofer staat zo ingesteld en opgesteld dat deze volledig integreert met het totale geluidsbeeld en nergens afleid van de film of de muziek. Het beeld is duidelijk afgesteld door een kenner (mijn complimenten Rob!) en misschien nog een upgrade-tje in de toekomst zou de lat nog iets hoger kunnen leggen, dit is een heerlijke referentie ruimte geowrden.

Daarna nog lekker stukjes concert en film gekeken en heerlijk nagekletst over diverse HT onderwerpen. Het mag duidelijk zijn dat het een ruimte is geworden waarin het absoluut genieten is, ik kan me dan ook voorstellen dat het 1 van de prettigste ruimtes in het huis is om te vertoeven, ook in de zomer!! Kees nogmaals bedankt voor de gastvrijheid!

Groet Bjorn

garmtz

Ook namens mij dan nog maar een keer hartstikke gefeliciteerd met zo'n mooie ruimte, zowel in uiterlijk als in beeld als in geluid...  8)  Ben blij een bijdrage te hebben kunnen leveren!

robbie12345

IKKE WIL OOK KOMEN KIJKEN!!!! :D :D
Epson TW-6700 | Marantz Sr7300 & DENON X2500H | B&W DM603 s3 | B&W LCR-60 | B&W DM309 | JBL XTI 300 SUB | Celexion 2,40 scherm

molle

Knap werk. Echt de maxx. Gefeliciteerd ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

henkt1

En deze ruimte slaapt ook nog eens zeer prettig ;D

Wel met een matrasje op de vloer overigens. Moest ook een zaklantaarn naast me hebben staan. Want van die pronto snap ik (nog) niets en dat is geen succes als je midden in de nacht probeerd licht te maken om veilig naar het toilet te strompelen :D

Tot nu toe had ik de opstelling van de surrounds (bewust) wat gebagataliseerd. Dit kwam omdat ze bij mij thuis niet in de ideale situatie kunnen staan. Nu ik gehoord heb hoe goed het kan klinken vrees ik dat ik toch wat veranderingen in mijn huis moet gaan maken.

Kortom: bij Kees op bezoek gaan is best leuk, maar wel op eigen risico! Je wilt zo weer upgraden...

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

bmateijsen

Citaat van: henkt1 op juli 28, 2005, 13:54:37
Tot nu toe had ik de opstelling van de surrounds (bewust) wat gebagataliseerd. Dit kwam omdat ze bij mij thuis niet in de ideale situatie kunnen staan. Nu ik gehoord heb hoe goed het kan klinken vrees ik dat ik toch wat veranderingen in mijn huis moet gaan maken.

Kortom: bij Kees op bezoek gaan is best leuk, maar wel op eigen risico! Je wilt zo weer upgraden...

Henk

Precies.. dus een paartje 804 extra aanschaffen ;)