HT Stap over Stap

Gestart door GTDesign, december 22, 2004, 23:50:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eduard

Airco is coool. Ik heb er ook een in mijn ht/woonkamer (5,5kw) en op de laagste stand maakt hij minder geluid dan de barco. Desnoods zorg je er voor dat hij een uurtje van te vooren aanstaat en dan tijdens de film op de laagste stand of gewoon effe uit.

Sjors

Citaat van: Arno P op mei  2, 2005, 23:00:35


En verder....vorig jaar met 30+ filmpje zitten kijken....je blijft kapot...en toch maar volhouden dan...
Geef mij maar een airo....


Idd! ik zit onder een plat dak... need to say more?  ;)
dus geef mij ook maar een airco  8)

Groet, Sjors

KeesN

OK hier komt ie dan:
de airco is een Mitsubishi SRK 50 ZD / Inverter
capaciteit koelen (min-nom-max) = 0.6-5.0-5.3 kW
capaciteit verwarmen (min-nom-max) = 2.6-6.3-8.0 kW
geluidsniveau binnendeel bij koelen = 26 - 42 - 48 dB(A)

m.a.w. wanneer je de ruimte een half uurtje voor het filmkijken afkoelt met maximaal vermogen (48 dB), dan kan ie tijden het film kijken terug naar economy stand met 26 dB !

Natuurlijk: geen airco nodig hebben wanneer je jezelf hebt ingegraven is ideaal, maar in een zolderkamer wordt het nu eenmaal (te) warm. Geef mij dan maar een beetje geluid van de airco, i.p.v. helemaal weg te zweten  :D

Kjelt

Voor degene die ook 'deze stoelen willen ik heb ze gezien bij de Makro in de aanbieding voor ik geloof 250ex BTW, ze komen van Some bv af tenzij ik me erg vergis?
Helaas ben ik erg lang (2 meter) en zaten ze voor mij voor geen meter  >:( laat staan 2 meter  ;D


SpeedyAndré

Mooi, ik ben dol op getallen  :D ;D
Die 26dB is echt een knappe waarde en het elektrische verbruik (620W) valt me trouwens erg mee  ^-^
Arno kan zijn projector nog een stuk stiller krijgen, ik heb hier zelf het bewijs :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Gordon

Citaat van: KeesN op mei  2, 2005, 23:21:08

Natuurlijk: geen airco nodig hebben wanneer je jezelf hebt ingegraven is ideaal, maar in een zolderkamer wordt het nu eenmaal (te) warm. Geef mij dan maar een beetje geluid van de airco, i.p.v. helemaal weg te zweten  :D


En als je in Noord-Australie woont waar het soms 48 graden (Merry X-mas) kan worden, dan kan die paar Decibell je ook geen moer schelen. Gewoon het geluid van de film wat harder zetten toch? De dichtste buur woont 50 meter verderop. Als het maar  8) Cool  8) is.
G from Oz
I now live in Bali...

OscarTango

Ik vind de kasten eigelijk wat "verloren" tegen die muur staan...alsof het niet "af" is. Misschien als je de kast had doorgetrokken tot tegen het pafond/schuine wand dat dat minder was geweest... of gewoon een plaat die de ruimte boven de kast opvult, ook met de amrmerfineer voorzien of zo...
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

GTDesign

Citaat van: Ruben op mei  2, 2005, 21:09:57


ps. had je tijd gehad om te kijken naar een stukje fineer pour moi?


Pm effe je adres gegevens, dan stuur ik het op

Durk

Citaat van: Kjelt op mei  2, 2005, 23:34:20
Voor degene die ook 'deze stoelen willen ik heb ze gezien bij de Makro in de aanbieding voor ik geloof 250ex BTW, ze komen van Some bv af tenzij ik me erg vergis?
Helaas ben ik erg lang (2 meter) en zaten ze voor mij voor geen meter  >:( laat staan 2 meter  ;D



dat is een vriendelijk prijsje, en volgens mij zijn ze van somé, er staan nl ergens in het begin van het topic dozen van some/.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Kjelt

Citaat van: Durk! op mei  3, 2005, 08:09:35
dat is een vriendelijk prijsje, en volgens mij zijn ze van somé, er staan nl ergens in het begin van het topic dozen van some/.

Ik weet niet of je de makro kent maar de aanbieding geld 2 weken en deze actie is 26 april ingegaan en geld dus tot 9 mei, dus als je er nog gebruik van wilt maken heb je nog een week.

Sjors

Citaat van: Kjelt op mei  2, 2005, 23:34:20

Helaas ben ik erg lang (2 meter) en zaten ze voor mij voor geen meter  >:( laat staan 2 meter  ;D



ROFLOL  ; ;D ;D ;D

Groet, Sjors

Sjors

Citaat van: KeesN op mei  2, 2005, 23:21:08
OK hier komt ie dan:
de airco is een Mitsubishi SRK 50 ZD / Inverter



Zie je ook een Inverter net als bij mij op kantoor, dat zijn de "nieuwe generetie" airco's veel zuiniger, economischer, en stiller  :)

Groet, Sjors

Kjelt

Citaat van: KeesN op mei  2, 2005, 23:21:08
de airco is een Mitsubishi SRK 50 ZD / Inverter

Ik vind het erg mooi worden Kees en GT.
Veel aandacht ook voor de details zoals die stille airco, wat gaat zo'n airco ongeveer kosten als ik zo vrij mag zijn om dit te vragen (hoeft niet op de euro nauwkeurig maar gewoon een indicatie zodat ik weet of het voor mij haalbaar is).


Durk

ben ik ook wel benieuwd naar ( ik slaap op zolder )
En kun je hem zelf plaatsen?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

KeesN

#514
De airco kun en mag je zelf niet plaatsen. Hier zijn allerlei regels voor, en er moet voor elke unit ook een certificaat worden afgegeven dat ter (eventuele) controle aan de gemeente overlegd moet kunnen worden. Mijn airco's (slaapkamer en HT) zijn gekocht bij, en geplaatst door, Frisse Lucht International (what's in a name  ;) ). www.frisselucht.nl
Ik ben absoluut tevreden over de kwaliteit van plaatsing, en de zorgvuldigheid van de monteurs.

De kosten, tja, je moet er wat voor over hebben. Voor een Mitsubishi SRK 50 ZD (HT) + een SRK 25 ZD (slaapkamer) was ik Eur 5.500 kwijt, inclusief montage. Ik heb een totaalprijs afgesproken, dus ik weet niet wat de afzonderlijke units kosten

Mitsubishi is absoluut niet de meest voordelige keuze, maar wél de stilste!

henkt1

being cool doesn't come cheap O0
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Durk


ze zeggen dat daikin de stilste is (daikin) zelf. De dealer kon een dergelijke airco voor mijn situatie leveren voor ongeveer 2300 euro. Aangezien jij twee airco's hebt waarbij één groter dan de anderen lijkt me dat de prijzen elkaar niet heel erg ontlopen.

Voor dit jaar hou ik het wel uit met mijn mobiele airco aan die herrie raak je zelf wel gewend.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

eduard

Citaat van: Durk! op mei  3, 2005, 18:22:49
ben ik ook wel benieuwd naar ( ik slaap op zolder )
En kun je hem zelf plaatsen?

Volgens mij is het afhankelijk van de hoeveelheid "koelvloeistof" of je een airco wel of niet zelf mag plaatsen,  als de hoeveelheid benodigde vloeistof onder een bepaald maximum blijft, dan is volgens mij een certificaat niet nodig.

Kjelt

Citaat van: eduard op mei  3, 2005, 23:07:31
Volgens mij is het afhankelijk van de hoeveelheid "koelvloeistof" of je een airco wel of niet zelf mag plaatsen,  als de hoeveelheid benodigde vloeistof onder een bepaald maximum blijft, dan is volgens mij een certificaat niet nodig.

Hmm volgens mij is het alleen toegestaan bij compleet gemonteerde en afgevulde portable units. De units waar een installateur bij moet komen die vullen zelf de airco met koelvloeistof af.

Sjors

Een goede kennis heeft een split systeem op marktplaats gekocht €400,- splinternieuw, hij heeft hem zelf geplaatst d.w.z. de binnen en buiten unit opgehangen aparte groep heb ik getrokken, en de gaten gemaakt, we hebben toen een gecertificeerd bedrijf de airco laten afvullen, tot slot kreeg hij er een certificaat bij.

zo kan het ook, hij was in totaal €580,- kwijt  ;)

Groet, Sjors

Gordon

Ok, de SRK50 kost bij mij dus $2350 en de SRK25 $1420 dat is dus $3770 x 0.6 = 2262 Euro.
Plus vracht vanuit Australie  ;D .
Plus instalatie  ;D.
Instalatie ligt ook aan de lengte van de koperen pijp maar kost normaal tussen de $500 (300 Euro) en $1000 (600 Euro) dollar x 2.
Das dus 3400 Euro bij mekaar, heb je dus 2000 Euro over om een vliegticket voor mij te betalen om het te komen doen  8) .
Ken ik ze als handbagage meenemen.  :P
Greetings from G from Oz.
I now live in Bali...

Durk

 :o wat een prijsverschil.

Het zal wel in de installatie zitten dan... Ik heb onlangs een monteur langs gehad om mijn ontvochtiger bij te vullen (was garantie). De beste man heeft gewoon een volle dag, lees 8 uur, bezig geweest om een apparaat van 500 euro te repareren...
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

henkt1

idd een groot verschil. Echter, in Australie, en zeker in Amerika, heeft bijna elk huis een airco. Dus die markt is veel groter en daardoor zullen de prijzen ook wel lager liggen.
groet,
Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Sjors

Citaat van: henkt1 op mei  5, 2005, 14:08:31
idd een groot verschil. Echter, in Australie, en zeker in Amerika, heeft bijna elk huis een airco. Dus die markt is veel groter en daardoor zullen de prijzen ook wel lager liggen.
groet,
Henk

Dat is idd zo, wat je ook veel in bouwmarkten ziet daar (lees eigen ervaring) zijn die Raam Airco's  die je in de welbekende schuiframen kan zetten  :)

Groet, Sjors

GTDesign

nieuwe foto's...