HT Stap over Stap

Gestart door GTDesign, december 22, 2004, 23:50:06

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

Citaat van: BOUBOU op april 14, 2005, 14:54:59
Ik denk eerder dat de zaag te langzaam draait.
Hoe hoger de snelheid, hoe soepelder de cirkel (als een warm mes door boter) door het hout gaat....

MvGr. BOUBOU

Ik doelde meer op het feit dat je het hout er te snel doorheen wilt drukken ipv de zaag het werk laat doen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

BOUBOU

Citaat van: Blue-Eyes op april 14, 2005, 15:13:23
Ik doelde meer op het feit dat je het hout er te snel doorheen wilt drukken ipv de zaag het werk laat doen ;)

Als de zaag maar hard genoeg ronddraait maakt het in principe niet uit hoe snel het hout er doorheen gedrukt wordt.
Enkel de hardheid van het hout speeld dan een rol.
Een kennis van me werkt in een trappenfabriek waar machines modificeerd.
Ik kan je vertellen dat die traptreden er daar met een noodvaart door een laser gestuurde machine gaan.  :o  ;D

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

GTDesign

Citaat van: dvanurk op april 14, 2005, 13:11:28
GT, die meubels, is dat gemaakt van meubelpanelen die je bijv. bij de bouwmarkt koopt, of is dit een ander materiaal.

Als ik dat trouwens zaag heb ik altijd kartels, dus wordt niet mooi, ik neem aan dat dat aan de matige kwaliteit van mijn gereedschap ligt....

De kwaliteit van de zaagsnede is van vele varianten afhankelijk. De snelheid van het zaagblad, de doorvoer snelheid van het materiaal, De hoek waarmee de zaagtand het materiaal raakt en het aantal graden waaronder een zaagtand geslepen is.

Om bijvoorbeeld gelamineerde spaansplaat te zagen heb je een machine met een voorritzer nodig. hierbij krijg je dus een perfecte zaagsnede zowel aan de boven als onderkant van het materiaal.

blue-eyes

Citaat van: BOUBOU op april 14, 2005, 16:19:07
Als de zaag maar hard genoeg ronddraait maakt het in principe niet uit hoe snel het hout er doorheen gedrukt wordt.
Enkel de hardheid van het hout speeld dan een rol.
Een kennis van me werkt in een trappenfabriek waar machines modificeerd.
Ik kan je vertellen dat die traptreden er daar met een noodvaart door een laser gestuurde machine gaan.  :o  ;D

MvGr. BOUBOU

Helemaal mee eens, maar ik ga nu even van de gemiddelde zaag die de gemiddelde nederlander heeft ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

GTDesign

#429
Belangrijkste dan zorg dat ie scherp is.


MartinT

Bij deze: 10750! (dit wordt hem ,ik voel het! ;))

Groeten,
Martin

Ps. weer een top HT afgeleverd, petje af hoor!

BOUBOU

Citaat van: Blue-Eyes op april 14, 2005, 18:25:39
Helemaal mee eens, maar ik ga nu even van de gemiddelde zaag die de gemiddelde nederlander heeft ;)

Daar heb je een punt inderdaad  :-X   ;D

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

sander72


GTDesign

#434
Als ik een hint mag geven, jullie zitten een beetje aan de lage kant, ik heb nog zeker 2 tot 3 weken nodig voor het af te ronden.

christian19

#435
14000 ;D

Het ziet er overigens weer schitterend uit!

mvg,
christian19.

Error323

ik wil nu echt niet beu doen, maar vindt je het niet een beetje zonde om je topic om zeep te helpen met het gokken van hitcounts?
kunnen mensen niet naar jou pm'en?

maargoed, dit is maar mijn gedacht, maar ik vind het zonde om zo'n topic te verpesten. Tenslotte is het niet de bedoeling van de topics in private home theater dat er hitcounts gepost worden.
BenQ PB6100 | 2 * JBL Northridge E100 (beuk) | HK AVR-630 | 2 * JBL E10 |
SVS 20-39PCi

OscarTango

Dat bedoelde ik... blijdat er nog iemand is die het vervelend vindt  :) >:(
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Jean Pierre

#438
Citaat van: GTDesign op april 14, 2005, 22:38:44
Als ik een hint mag geven, jullie zitten een beetje aan de lage kant, ik heb nog zeker 2 tot 3 weken nodig voor het af te ronden.

In dat geval wil ik een 2de stem uitbrengen omdat ik als eerste was mag dat wel he  :-X :-* 19450 is mooie!

BOUBOU

In dat geval zet ik hem op 27000

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

kheikens

CitaatAls ik een hint mag geven, jullie zitten een beetje aan de lage kant, ik heb nog zeker 2 tot 3 weken nodig voor het af te ronden.

Je mag mij veranderen in 19840
Stereo
Marantz PM-14| Marantz CD-17|
Paradigm Monitor 7 v.4
HT  Harman Kardon AVR 1550 |Harman Kardon DVD 21 | Tannoy FX 5.1 Satelliet systeem center, rears & sub

Starred

Citaat van: Error323 op april 15, 2005, 00:04:54
ik wil nu echt niet beu doen, maar vindt je het niet een beetje zonde om je topic om zeep te helpen met het gokken van hitcounts?
kunnen mensen niet naar jou pm'en?

maargoed, dit is maar mijn gedacht, maar ik vind het zonde om zo'n topic te verpesten. Tenslotte is het niet de bedoeling van de topics in private home theater dat er hitcounts gepost worden.

Inderdaad, beetje onzin dit

OscarTango

Wij wilen foto's ....geen nummertjes  >:D Nog vorderingen , Ge ?
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Gordon

Dus je weet het Ge, niemand wil meedoen  :P. Dus stoppen met die onzin en dat ding gewoon aan mij geven  ;D want ik heb er geeneen en kan er ook niet aankomen hier in de outback. (Grote stad is 3000km verderop ??? )
Bij voorbaat dank. Gordon.  :-[
I now live in Bali...

GTDesign

om ergernis te voorkomen, laat je schatting effe weten op PM en ik zal de lijst op pagina 28 aanpassen en bijhouden.

Maandag volgen er weer nieuwe foto's .

OscarTango

Yes, bedankt.... dat houd het topic een beetje properder... :-*
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

jurjen


Ik heb het hele topic nu voor het eerst gelezen en ik vind het geweldig.

Maar ik zit met 1 vraag over de indeling, zal wel een onnozele vraag zijn maar hier komt-ie toch:  wat is er met de achterwand, kon daar het scherm niet hangen in plaats van de toegangsdeur te belemmeren met een uitgerold scherm? Er zal gerust wel een goede reden voor zijn maar ik kan me geen foto's herinneren van de achterwand, dus ik vroeg het me zo af.

Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

Durk

achterwand is de entree... De voorwand leidt tot nog een kamer, dus m.i. twee wanden met een deur...
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

GTDesign

De achterwand gaan we helemaal gebruiken om DVD racken te plaatsen.

OscarTango

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround