Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2 met IAD, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, MM, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Op den één of andere manier heb ik het gevoel dat het er niet van gaat komen. Ik hoop dat ik het mis heb. Remko, laat eens iets van je horen.

Groeten...

reMC

Het gaat er zeker van komen :)

Maar naast het feit dat mijn audiosituatie op het moment een beetje instabiel is (nieuwe luidsprekers zijn in aantocht) krijg ik het erg druk de komende tijd met in ieder geval de show in Café Engels.

Zullen we mikken op mei? Concrete datum afspreken is ook goed, maar eea is afhankelijk van hoe de nieuwe luidspreker uitpakt (het is een experiment-model)... :)

Martijn M

Zoals van zovelen is jouw setje permanent under construction ;D. Wat mij betreft prikken we gewoon een datum! Roeptumaar!
Dutch & Dutch

reMC

PM'en jullie en paar voorstellen? Eind mei dacht ik zo (begin mei is Pel Audio show met veel voorbereidingen).

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2 met IAD, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, MM, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Doen we het 's avonds of in het weekend? Mij komt een weekend het beste uit. Bijvoorbeeld 24 of 25 mei.

Groeten...

Verder maar via pm regelen?

reMC

Luidsprekers verwacht over een week of drie 8)

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Devialet Expert Pro 220-Trivium Audio Cables

reMC

Nog twee laagjes vioollak te gaan ;D

Mitch--

Citaat van: reMC op maart 31, 2008, 16:55:51
Nog twee laagjes vioollak te gaan ;D

Dus nog een week of 6 hehe ;D
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Devialet Expert Pro 220-Trivium Audio Cables

reMC

scrutinizer

Citaat van: reMC op april  1, 2008, 13:50:00
Make it.... one :o ;D
Ze zijn nu met de eerste laklaag op de linkerzijde van de rechter luidspreker bezig. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

sultankat

Citaat van: scrutinizer op april  1, 2008, 16:31:52
Ze zijn nu met de eerste laklaag op de linkerzijde van de rechter luidspreker bezig. ;)

Anton.

aan de kopse kant  ;D ;D ;D
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Infinity IRS Sigma speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

reMC

Citaat van: scrutinizer op april  1, 2008, 16:31:52

HUH? Hoe weet je dat?? :o

;D

Erik van Voorst (in memoriam)

...blijf het jammer vinden dat er geen promo-foto's zijn van deze speakers of van zijn
"old school"-kabels.....kan iedereen zijn voordeel aan hebben.... ;)

...en laten we eerlijk zijn...een eventuele nabouw-angst is denk ik ongegrond...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Joep

Geen foto's? Toch maar beter onthouden dan! ;D

Pag. 79:
Citaat van: Erik van Voorst op januari 15, 2008, 13:02:29
Klinkt spannend...heb je een link naar het "af " product ;)

Pag. 80:
Citaat van: reMC op januari 15, 2008, 13:06:22
Erik, het "af" product is deze (maar mijn exemplaar ligt nu op de lijmtafel ;D):

Uiteraard gebaseerd op de Sonatine, maar met een stevigere constructie, verder getunede bracings, betere ophangbevesting voor de unit (de magneet van de unit wordt van achteren vastgehouden en de gehele unit zo tegen de binnenkant van de kast 'geklemd'; de unit geeft dus ook geen druk meer naar beneden), de luidsprekerunit heeft een zilveren spreekspoel ipv koper bij de Sonatine en er is een tweeter minder. ;) De houtsoorten zijn gelijk gebleven, maar het Sitca Spruce in de zijpanelen kan nu ook Fichte zijn (de verschillen zijn redelijk subtiel aangezien het beide fijnsparrenhout is, maar uit andere gebieden afkomstig als ik me niet vergis) en is 4mm ipv 6mm. Oregon Pine in het voorpaneel is behouden.

En dit is de foto uit Remko's quote:

Erik van Voorst (in memoriam)

.....van de bouw.... ;)

Deze pics kan ik dromen en heb ze ook in het echie gezien....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

Citaat van: Erik van Voorst op april  2, 2008, 15:38:01
.....van de bouw.... ;)

Dit is toch een bouwtekening Erik ???.......er zit nog geen achterpaneel in. :P

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

tiptop

Mocht je dat serieus bedoelen, Anton....Dat hoort zo. ;)

anders. LOL. ;D ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Joep

Citaat van: Erik van Voorst op april  2, 2008, 15:38:01
.....van de bouw.... ;)

Aha, van de bóuw....okee.  ;D
Tsja, daar kan alleen Remko wat aan doen. Kòn, want ze zijn al gebouwd... Tsja, als je iets niet thuis bouwt is het blijkbaar ietwat lastiger de bouw op de voet te volgen... ;)

scrutinizer

Citaat van: tiptop op april  2, 2008, 19:17:48
Mocht je dat serieus bedoelen, Anton....Dat hoort zo. ;)

anders. LOL. ;D ;)
;) ;D.... just kidding!!

Anton.

reMC

Gisteren een mooi stekkerblok van Hans ontvangen! Foto'tje even gepikt van Peter, vindt 'ie vast niet erg:

Uiteraard voorzien van de nieuwe Furutech Rhodium stopcontacten (krijg stekkers er amper meer uit :o en zijn mooi gebouwd met oa. dubbelgeveerde inlets en 'kinderbeveiliging' (te demonteren)). De stopcontacten zijn eerst gemonteerd op een plankje stuk Sitca Spruce en dat wordt geklemd tegen een massief blok van hetzelfde hout dat intern zit. No wiggle room at all 8)

Gisteravond intern bedraad met hetzelfde netsnoer als dat eraan hangt (zelfde als op de foto van Peter) dus is nu helemaal in orde!

Pjotr27

Mooi he! Is echt een prachtig blok, zowel qua uiterlijk als klank.
Van harte gefeliciteerd!

ps. mooie foto! ;D
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.