Remko's muziekopstelling

Gestart door reMC, december 20, 2004, 11:23:25

Vorige topic - Volgende topic

TheSpeedSkater

Citaat van: reMC op januari  7, 2008, 11:03:10
Over het geluid van de PS3: dit kan ik wellicht nog upgraden door er een goed netsnoer aan te hangen en de AV-Multi Out kabel te 'modificeren' ;D Tijdens de vergelijking was de DV88 al in optimale vorm qua bekabeling.

Ik neig toch wel erg naar de PS3.....
Volgens mij heeft Raphie dat gedaan, kijk even in zijn topic. Hij vond het verschil enorm!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

reMC

Citaat van: TheSpeedSkater op januari  7, 2008, 12:54:34
Volgens mij heeft Raphie dat gedaan, kijk even in zijn topic. Hij vond het verschil enorm!

Een ander netsnoer heb ik geloof ik wel eens gelezen ja. Maar ook Multi-AV Out (kabel) aangepakt? Kan het niet vinden iig...

TheSpeedSkater

Citaat van: reMC op januari  7, 2008, 12:58:11
Een ander netsnoer heb ik geloof ik wel eens gelezen ja. Maar ook Multi-AV Out (kabel) aangepakt? Kan het niet vinden iig...

Bedoelde ook het netsnoer ;)

R

Ik denk toch wel dat het verschil tussen scart en component wel zeker de moeite van het proberen waard is ;)

reMC

Citaat van: R op januari  7, 2008, 20:01:14
Ik denk toch wel dat het verschil tussen scart en component wel zeker de moeite van het proberen waard is ;)

Ga ik ook doen :) Ik hoop dat ik deze week mijn component kabels krijg!

TheSpeedSkater

Ja, daar ga je zeker verschil in zien! Dan weer even opnieuw testen..

reMC

Mijn component kabels zijn gisteren verstuurd (bedankt Garmt & Hifisupply ;)) dus ik hoop vanavond te kunnen testen vs. scart. Ook ga ik vandaag weer verder met het maken van mijn dac'je voor de eventueel komende PS3 (geluidskwaliteit verbeteren...) en worden mijn Furutech netsnoeren gemaakt. Leuk avondje 8)

Martijn M

Is het inmiddels al een keer mogelijk mensen te ontvangen? Ik doel op Kwabbernoot, Huubf, ik geloof ook Chansig en mijzelf. We zijn volgens mij al een jaar bezig om 't eens rond te krijgen ;D. Hoe druk ben je tegenwoordig?
Dutch & Dutch

reMC

Citaat van: keyser op januari  9, 2008, 15:43:36
Is het inmiddels al een keer mogelijk mensen te ontvangen? Ik doel op Kwabbernoot, Huubf, ik geloof ook Chansig en mijzelf. We zijn volgens mij al een jaar bezig om 't eens rond te krijgen ;D. Hoe druk ben je tegenwoordig?

Nou, ik heb vanavond ook een presentatie voor 20 man dus jullie passen er niet nog bij ;D

Zoals je wellicht hebt gelezen heb ik mijn luidsprekers verkocht, wat betekent dat ik Crescendo's heb aangeschaft en die worden as we speak voor me gebouwd (daar gaat een maand of twee overheen). Zodra ik die heb zijn jullie welkom :)

tiptop

Wanneer was die show bij jullie nou ook al weer, Remko?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

R

Moet ik zo lang wachten?

Citaat van: reMC op januari  9, 2008, 15:51:48
Nou, ik heb vanavond ook een presentatie voor 20 man dus jullie passen er niet nog bij ;D

Zoals je wellicht hebt gelezen heb ik mijn luidsprekers verkocht, wat betekent dat ik Crescendo's heb aangeschaft en die worden as we speak voor me gebouwd (daar gaat een maand of twee overheen). Zodra ik die heb zijn jullie welkom :)

hifiman

Citaat van: R op januari  9, 2008, 17:48:06
Moet ik zo lang wachten?

Nee langer, want dan moeten ze nog 3 maanden inspelen  >:D

Martijn M

Citaat van: Audioloog op januari  9, 2008, 20:44:22
Nee langer, want dan moeten ze nog 3 maanden inspelen  >:D

Ik had ooit van Remko begrepen dat de lak nog iets langer nodig had >:D.

:-X
Dutch & Dutch

phy

En toch is het zo
die speakers worden op aanvraag gebouwd en"vers" afgeleverd
het is niet iets dat even uit een magazijn stelling getrokken word.
Alles is nog niet uitgehard de lijm en de lak heeft gewoon tijd nodig en het hout heeft nog geen
"rust" gevonden. het staat gespannen als een boog.
Dit heeft maanden nodig de schelllak die Hans gebruikt heeft alleen al 2 tot 3 maanden nodig om echt voelbaar droog te worden in het begin voelt het oppervlak stroef aan als antislip
dat trekt heel langzaam weg en daaraan merk je het echte doorharden
omdat bij deze speakers de klankkast actief meedoet is dit heel erg van invloed op het geluid.
Het is overigens niet zo dat er totaal niet naar te luisteren is als ze nieuw zijn het klinkt direkt goed
maar gaat met de tijd echt nog een stuk beter klinken.
Ik denk dat je zelfs van  een half jaar of langer kan spreken.

reMC

He-le-maal eens met PHY :)
Maar er is ongetwijfeld iets ''tussendoor' te regelen ;)

Weer goed nieuws: vanavond heeft Cees mijn Furutech netsnoeren afgeleverd en wat er is gebeurd... is ongelofelijk! Ik had last van een gekke boost in het laag in mijn kamer, een grijs geluid, niet boeiend en om weg van te lopen, dynamiekbeperking en helaas meer... Ik WIST al dat dit kwam doordat ik allerlei verschillende netsnoeren eraan had hangen (ook afgeschermde computerkabel) maar dit had ik oprecht niet verwacht...

Ik heb er toch een bak LAAG bij gekregen :o (en de boost is weg :D) Dit kan NIEMAND ontkennen als 'ie dat hoort (voor de non-believers >:D), ik heb nog nooit zo'n dynamiek in mijn kamer gehoord, stemmen zijn weer een flinke stap levensechter geworden en ik zou zo nog tien superlatieven kunnen opnoemen, mega-upgrade. Led Zeppelin en The Beatles klinken ineens weer kleurrijk, White Stripes raggen heerlijk zonder dat het onrustig klinkt O0

reMC

Joep

Hee dat is COOL man, Remko! Daar mag je in je handjes voor knijpen. Nu maar hopen dat het zo blijft. Zal wel.

Hoe is het verder met de component-kabel-test?

Nogmaals, feli met je nieuwe laag!  ;D

reMC

Citaat van: Proprius op januari  9, 2008, 23:42:25
Hoe is het verder met de component-kabel-test?

Overmorgen (vanavond niet aan toe gekomen)...

Citaat van: Proprius op januari  9, 2008, 23:42:25Nogmaals, feli met je nieuwe laag!  ;D

Wanneer kom je weer? Je wordt GEK (je hebt nog nooit dit laag uit de Sonatines gehoord) :)

reMC

Morgen is trouwens de grote dag dat ik definitief afscheid moet nemen van mijn Sonatines... :'(

advr

Citaat van: reMC op januari 10, 2008, 08:53:24
Morgen is trouwens de grote dag dat ik definitief afscheid moet nemen van mijn Sonatines... :'(

oh...wat komt er voor in de plaats :o :o
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

reMC

Citaat van: advr op januari 12, 2008, 14:58:11
oh...wat komt er voor in de plaats :o :o

Crescendo's (nieuw model van dezelfde ontwerpers)!

Nou, mijn PlayStation 3 dac is af en ik kan ook zeggen dat 'ie gebruikt gaat worden! Maw: de Arcam DV88 redt het niet, ook niet met de componentkabels die ik nu gebruik..

Het leuke van de dac is ten eerst dat 'ie in 1x werkte ;D Ten tweede, en dat is eigenlijk veel belangrijker, gaf het me de mogelijkheid om met een nieuwe lay-out te experimenteren. Het ging hier met name om de letterlijke mogelijkheid om alle verbindingen zo te leggen zoals ik dat in mijn hoofd had. Gelukkig lukte dat :D (met een 'muziek-dac' had ik niet zo durven experimenteren, met name omdat die gewoon een stuk duurder is om te maken). Nu het blijkt te kunnen ga ik ook mijn 'muziek-dac' op deze manier maken, op een nieuwe print uiteraard. Het is natuurlijk wel een gok, want met de goedkope componenten die op mijn PS3-dac zit kan ik niet inschatten of de lay-out ook goed KLINKT...

Joep

Hey cool! Leuk dat het in 1 keer werkte!

Maarre, heb je dan nu ook al een PS3 staan dan?  ??? :D

reMC

Citaat van: Proprius op januari 13, 2008, 20:41:02
Maarre, heb je dan nu ook al een PS3 staan dan?  ??? :D

Nee, hopelijk wel eind van de week (toch via Marktplaats) of anders koop ik deze maand nog wel nieuw (maar bij MM hebben ze 'm al weken lang niet).

Mijn luidsprekers zijn inmiddels goed verpakt in houten kisten en weg van huis... Maar nog niet eens onderweg naar UPS :( Ze hadden me verkeerd ingelicht over de procedure wat nu dus vertraging betekent... Sterker nog: ze bellen me vandaag om aan te geven wat er nu moet gebeuren voordat ze door kunnen, balen :-\

Het goede nieuws is dat intussen het hout voor mijn luidsprekers gezaagd is ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

Klinkt spannend...heb je een link naar het "af " product ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Erik, het "af" product is deze (maar mijn exemplaar ligt nu op de lijmtafel ;D):

Uiteraard gebaseerd op de Sonatine, maar met een stevigere constructie, verder getunede bracings, betere ophangbevesting voor de unit (de magneet van de unit wordt van achteren vastgehouden en de gehele unit zo tegen de binnenkant van de kast 'geklemd'; de unit geeft dus ook geen druk meer naar beneden), de luidsprekerunit heeft een zilveren spreekspoel ipv koper bij de Sonatine en er is een tweeter minder. ;) De houtsoorten zijn gelijk gebleven, maar het Sitca Spruce in de zijpanelen kan nu ook Fichte zijn (de verschillen zijn redelijk subtiel aangezien het beide fijnsparrenhout is, maar uit andere gebieden afkomstig als ik me niet vergis) en is 4mm ipv 6mm. Oregon Pine in het voorpaneel is behouden.