hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

celerontje

Oh, 't is nu net Sesamstraat. ;D
Heb je trouwens veel moeten ''lensshiften'', of viel het mee?
En wat ga je nog doen m.b.t. instellingen/kalibratie?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: HTip op januari 25, 2009, 09:18:20
Heb gisteren nog naar een SD DVD gekeken (Cellular) en die was prima van kwaliteit. Er is dus nog hoop. Ik ga binnenkort ook voor de BD-speler. Met 1080p zal het wel helemaal te gek zijn.
Hoi Philip,

Ok, das mooi  :) Een JVD D-ILA en dan geen blu-ray dat kan inderdaad echt niet  :P

Citaat van: HTip op januari 25, 2009, 09:18:20
Als je receiver nog voldoet (en jij er nog tevreden mee bent ;)) zou ik die zeker nog niet vervangen. Was ook maar een geintje. De vorige generatie receivers kan nog heel lang mee, als je met je speler rekening houdt met interne decoders. Zo ga ik het ook doen mijn Marantz.
Precies, helaas heeft mijn BDP-1500 geen analoge 5.1 uitgangen, heeft ook niet zoveel zin omdat de blu-ray speler en de receiver beiden aan een andere kant van de kamer staan.

Citaat van: HTip op januari 25, 2009, 09:18:20
Veel kijk- en luisterplezier!!
Jij ook!  :)

)p(

Citaat van: Audioloog op januari 25, 2009, 15:35:36
Hoi Philip,

Ok, das mooi  :) Een JVD D-ILA en dan geen blu-ray dat kan inderdaad echt niet  :P


Hey, ik heb hem uitgekozen tijdens de demo met dvd's van een zw film Bringing up Baby uit 1938 en een zeer matige dvd kopie van Le Rayon vert van Eric rohmer uit ik dacht 1986  :-\  ;D

peter

celerontje

Ik hoop toch echt dat Philip de BD speler heeft tijdens de M&G, of anders:
DROMMELS, DROMMELS EN NOG EENS DROMMELS! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: Harry HT op januari 25, 2009, 09:38:17
Feli met jullie nieuwe beamer  8) HEFTIG  O0
:)

Citaat van: Harry HT op januari 25, 2009, 09:38:17
Even neuzelen:
Op de foto lijkt het een grote "constructie", maar dat zal in het echt wel meevallen vermoed ik. Een prima oplossing zo.
Klopt, het is echt niet zo storend als het vanaf de foto's blijkbaar lijkt.

Citaat van: Harry HT op januari 25, 2009, 09:38:17
Wanneer de poten van de muurbeugels je zou gaan storen, kun je poten ook omhoog plaatsen en daaronder het plankje met schroefjes en boutjes kunnen monteren. Maar dan heb je waarschijnlijk weer een breder plankje nodig.
Dat is op zich een goed idee (was ook al door mijn hoofd geschoten) maar dan moet de plank inderdaad breder zijn en heb je bouten door je plank heen. Afijn ik heb hiervoor gekozen en ik vind het prima   ;D

Citaat van: Harry HT op januari 25, 2009, 09:38:17
Jullie audio set is mooi om te zien. Zo wil het ook het liefst, gewoon achter een paar kastdeurtjes verstopt. Maar om nu een kastje dichtbij het plafond op te hangen...  :)
Ach, als de kast niet te diep zou zijn zou het wellicht wel mooi staan!

Groetjes,

Ronald

hifiman

Citaat van: )p( op januari 25, 2009, 15:49:29
Hey, ik heb hem uitgekozen tijdens de demo met dvd's van een zw film Bringing up Baby uit 1938 en een zeer matige dvd kopie van Le Rayon vert van Eric rohmer uit ik dacht 1986  :-\  ;D

peter
Ja ok, maar jij bent ook de enige in nederland die zwart-wit films kijkt  ;D

)p(

Citaat van: Audioloog op januari 25, 2009, 15:53:10
Ja ok, maar jij bent ook de enige in nederland die zwart-wit films kijkt  ;D

Jullie weten niet wat jullie missen...


...heel veel grijs tonen...  ;D

peter

jasjenl

Heb je die beugels gewoon bij de bouwmarkt gehaald? Ik heb ook nog zoiets nodig voor het plankje waar ik m'n beamer (Epson TW5000) op wil gaan plaatsen.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

hifiman

Citaat van: jasjenl op januari 25, 2009, 16:12:11
Heb je die beugels gewoon bij de bouwmarkt gehaald? Ik heb ook nog zoiets nodig voor het plankje waar ik m'n beamer (Epson TW5000) op wil gaan plaatsen.
Gamma  :hehe: Draagkracht 50 Kg  ;D Kosten wel 25 euri per stuk.

jasjenl

Citaat van: Audioloog op januari 25, 2009, 16:13:38
Gamma  :hehe: Draagkracht 50 Kg  ;D Kosten wel 25 euri per stuk.
Ah kijk, dat klinkt goed, 50 kg draagkracht  ;D
There's no such thing as overkill ;)
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

hifiman

Citaat van: jasjenl op januari 25, 2009, 16:16:49
Ah kijk, dat klinkt goed, 50 kg draagkracht  ;D
There's no such thing as overkill ;)
Even voor de duidelijkheid, dat geldt voor de plank die met 2 van deze beugels is bevestigd (bij de gamma staat een tekening met een plank en dan een 50 Kg gewichtje erop ).

DJ-Foxx

Citaat van: jasjenl op januari 25, 2009, 16:12:11
Heb je die beugels gewoon bij de bouwmarkt gehaald? Ik heb ook nog zoiets nodig voor het plankje waar ik m'n beamer (Epson TW5000) op wil gaan plaatsen.

dit anders een optie voor je? ;) zogenaamde magnetron beugels en stuk goedkoper


of,
http://www.hissink.nl/index.html?lang=nl&target=d252.html

hifiman

Citaat van: DJ-Foxx op januari 25, 2009, 16:27:45
dit anders een optie voor je? zogenaamde magnetron beugels en stuk goedkoper

Die vind ik anders ook niet echt mooi.. Plus, hoe monteer je je plank erop?

jasjenl

Citaat van: Audioloog op januari 25, 2009, 16:26:17
Even voor de duidelijkheid, dat geldt voor de plank die met 2 van deze beugels is bevestigd (bij de gamma staat een tekening met een plank en dan een 50 Kg gewichtje erop ).
Moet afdoende zijn, het plankje dat ik wil gebruiken weegt ongeveer 2 kg (mdf) en de beamer zelf is 7,5 kg, dus het geheel zal nog geen 10 kg zijn.
Citaat van: DJ-Foxx op januari 25, 2009, 16:27:45
dit anders een optie voor je? ;) zogenaamde magnetron beugels en stuk goedkoper

Wat zou daar (behalve de prijs, wat ik voor zoiets niet echt een issue vind) dan het voordeel van zijn?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

DJ-Foxx

Citaat van: Audioloog op januari 25, 2009, 16:28:42
Die vind ik anders ook niet echt mooi.. Plus, hoe monteer je je plank erop?

improvice baby  :P

hifiman

Citaat van: celerontje op januari 25, 2009, 15:20:48
Heb je trouwens veel moeten ''lensshiften'', of viel het mee?
En wat ga je nog doen m.b.t. instellingen/kalibratie?
Dat is lastig te zeggen, je kunt nergens aan aflezen hoeveel % lensshift je hebt gebruikt...

Wat kalibratie betreft, het is een super beeldje zo en aangezien de lamp pas op 60 uur staat doe ik er even niks aan tot pakweg 200 uur..

hifiman



HTip

Citaat van: Audioloog op januari 25, 2009, 15:35:36
Hoi Philip,

Ok, das mooi  :) Een JVD D-ILA en dan geen blu-ray dat kan inderdaad echt niet  :P
Ik weet het  :eh:  :unsure:

Citaat van: Audioloog op januari 25, 2009, 15:35:36
Precies, helaas heeft mijn BDP-1500 geen analoge 5.1 uitgangen, heeft ook niet zoveel zin omdat de blu-ray speler en de receiver beiden aan een andere kant van de kamer staan.
Hoe heb je dan je BD-speler aangesloten?

Citaat van: Audioloog op januari 25, 2009, 15:35:36
Jij ook!  :)
Thanks! Ga ik zeker doen.

Citaat van: celerontje op januari 25, 2009, 15:50:52
Ik hoop toch echt dat Philip de BD speler heeft tijdens de M&G, of anders:
DROMMELS, DROMMELS EN NOG EENS DROMMELS! ;D

;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

danielo

Hai,

Laat ik dan als steun aan audioloog ook mijn rs20 plank maar posten, deze had ik al aan hem laten zien toen we
het over de lensshift hadden. De hdmi kabel hangt hier nog los maar zit nu natuurlijk in een buisje.

http://www.xs4all.nl/~daniel/ht/rs20.jpg

HDMI van 5meter haalt het net naar mijn rack

http://www.xs4all.nl/~daniel/ht/denon_seperates.JPG

Power to the plank people :).

Daniel.


denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

tiptop

Tjonge. :o

Jouw topic moet je echt elke dag even bijlezen, anders loop je meteen 100 km achter. ;D

Gefeliciteerd met je nieuwe beamer. :)

What's next? :hehe:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

BuSpu

Citaat van: Audioloog op januari 24, 2009, 22:00:00
Hoe had je dat dan gedacht te doen BuSpu ?? Echt het valt wel mee, sterker nog de vrouw zei dat ze het niet storend vond en dat zegt heel wat :P

Nou bv de beugels op de muur omhoog laten wijzen en dan het plankje tussen de opstaande rand. Zijkanten opvullen met een strookje hout en klaar.
Maar hoe dan ook, laat je niet gek maken jij hebt een dijk van een projector en bent dik tevreden. Houden zo  ;)


hifiman

Citaat van: tiptop op januari 25, 2009, 19:31:42
Jouw topic moet je echt elke dag even bijlezen, anders loop je meteen 100 km achter. ;D
Mwaahhh valt wel mee toch  :P

Citaat van: tiptop op januari 25, 2009, 19:31:42
Gefeliciteerd met je nieuwe beamer. :)
Dank je, ben er erg blij mee  :)

Citaat van: tiptop op januari 25, 2009, 19:31:42
What's next? :hehe:
Dat zal ik je precies vertellen:
- een remote control upgrade van de prismasonic lens (reeds besteld)
- een rolluik voor het keukenraam ivm lichtinval (schijnt precies op mijn scherm ook met dicht rolgordijn lekt er een streep licht op het scherm) in de zomer

En daarna zal het echt de komende maanden even over zijn!  :yin-yang:

hifiman

Citaat van: BuSpu op januari 25, 2009, 19:43:41
Nou bv de beugels op de muur omhoog laten wijzen en dan het plankje tussen de opstaande rand. Zijkanten opvullen met een strookje hout en klaar.
Dat was inderdaad geen slechte optie geweest!    :xmas: