hifiman op reis door audio en video land

Gestart door hifiman, november 20, 2004, 13:42:46

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

celerontje

Als je dat nou even aanschaft voordat ik op bezoek kom ;D
Wij hebben screens met een losse afstandsbediening, goede zeg!
Gelukkig heb ik in mijn thuisbiosje alles op de Harmony zitten; beeld, geluid en licht, een zegen!
Maar ik X10 heb ik ook wel een beetje ervaring mee, heb zelf 2 moduletjes om het ligt met mijn Harmony aan en-uit te kunnen zetten.

Je hebt trouwens een PM, Audioloog!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hifiman

Citaat van: tiptop op juli 21, 2008, 17:40:40
Dat is helemaal waar Ronald!

Ik heb een paar weken geleden een rolluik gekregen voor mijn ht en het is echt geweldig. Zo donker is het nog nooit geweest en het beeld ziet er meteen beter uit. :)

Alleen heb jij een veel groter oppervlak te bestrijken en dus duur :P
Ja ik heb er al eens naar gekeken en vind het voorlopig even te duur, 9 maanden van het jaar heb ik geen probleem (op tijd donker) namelijk  :P Maar wel mooie oplossing, dat zeker!

Overigens zou ik het eerste dan doen voor de slaapkamer want die wil ik graag een stuk donkerder hebben dan slaap ik beter...

hifiman


oud_account_1

Citaat van: Audioloog op juli 22, 2008, 10:42:27
Ja ik heb er al eens naar gekeken en vind het voorlopig even te duur, 9 maanden van het jaar heb ik geen probleem (op tijd donker) namelijk  :P Maar wel mooie oplossing, dat zeker!

Overigens zou ik het eerste dan doen voor de slaapkamer want die wil ik graag een stuk donkerder hebben dan slaap ik beter...
Marktplaats staat vol met die dingen :)
En ze zijn makkelijk korter en smaller te maken...
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

hifiman

Citaat van: squadra op juli 22, 2008, 11:23:34
Marktplaats staat vol met die dingen :)
En ze zijn makkelijk korter en smaller te maken...
A ok, aan de 2de hands optie had ik nog even niet gedacht inderdaad! Bedankt voor de tip!

Richi

Citaat van: Audioloog op juli 21, 2008, 09:49:45
Hoi Richard,

Wat jij beschrijft is inderdaad een grote valkuil waar ik de laatste tijd net een beetje uit begin te kruipen  ;)
Ik kan op dit moment ook genieten ondanks het tweaken , de reden hiervoor is dat het voor mij nu goed genoeg klinkt om er lekker naar te kunnen luisteren maar het streven naar beter zal blijven, is voor ook een hobby op zich! Op dit moment wordt ik er wel degelijk gelukkig van als het elke keer een beetje beter klinkt  :)  (dat is inderdaad wel eens anders geweest!)
Fijn om te horen dat je nu in ieder geval van je set geniet. Als je doorschiet in de upgradedrang (en die tijd heb ik gehad) dan geef je bergen geld uit en je wordt nooit echt gelukkig van het resultaat. Maar op jouw manier is het gewoon de sport om er het maximale uit te halen en te leren van alle verbeteringen die je aanbrengt. Veel luister- en tuneplezier toegewenst!

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

hifiman

Citaat van: Richi op juli 23, 2008, 09:51:49
Fijn om te horen dat je nu in ieder geval van je set geniet. Als je doorschiet in de upgradedrang (en die tijd heb ik gehad) dan geef je bergen geld uit en je wordt nooit echt gelukkig van het resultaat. Maar op jouw manier is het gewoon de sport om er het maximale uit te halen en te leren van alle verbeteringen die je aanbrengt. Veel luister- en tuneplezier toegewenst!

Groet,
Richard
Dat doorschieten is wel degelijk een aantal jaar aan de orde geweest  :-\ Maar het gaat nu de goede kant op  ^-^

hifiman

Ik heb nog een setje vibrapods type 2 in de la liggen en aangezien ik nu in het "puntjes op de i" stadium ben aanbeland ben ik deze weer eens gaan inzetten in de set.

Eerst onder de versterker (die eigenlijk veel te zwaar is voor type 2 pods), hmmm ik hoor geen enkel verschil.

Toen onder de Genesis Digital Lens, ik twijfel of ik nu wel of geen verbetering hoor. Alvorens de test opnieuw te doen probeer ik ze ook even onder de squeezebox. Hee, dit maakt wel verschil! Focussering neemt wat toe, minder rommelig. Aangezien dit duidelijk het meeste doet van van de geprobeerde zaken laat ik ze daar voorlopig even onder staan (3 stuks).  :)

Oplettende lezers zal het opgevallen zijn dat ik ze nog niet onder de DAC of het CD Transport heb geprobeerd, dat klopt! Alles op zijn tijd  ;D

hifiman

Ik heb onlangs mogen proeven aan het verschijnsel "gelaagdheid", wat ik ermee bedoel is dat je (bijvoorbeeld) een drumslag duidelijk een meter achter een andere drumslag hoort. Echt een 3d effekt zeg maar wat ik eigenlijk pas een paar maal heb mogen ervaren in de vele sets die ik ondertussen gehoord heb. Gelaagdheid geeft echt een extra dimensie aan de luisterbelevenis en ik ben er dan ook op slag verknocht aan.

Deze gelaagdheid heb ik een aantal keer ervaren op Avalon sets en op Genesis sets, verder voor zover ik mij kan herinneren eigenlijk niet  :P
Het kan natuurlijk ook zijn dat ik voorheen wel gehoord heb maar niet als dusdanig herkend vanwege minder luisterervaring.

Op mijn eigen set heb ik het een paar keer heel eventjes mogen ervaren (het zit er dus wel in, ik krijg het er alleen nog niet lekker uit :P).
1 keer was met de Wadia van Scrutinizer, een andere keer was met de zwaar gemodificeerde TEAC VRDS-10 van Scrutinizer.

Maar.. Blijkbaar is het niet puur noodzakelijk een betere bron aan te schaffen om gelaagdheid in mijn set te krijgen want afgelopen zondag heb ik dit verschijnsel ook weer mogen ervaren na de experimenten met het lichtnetfilter. Nadien heb ik het niet meer zo duidelijk mogen horen helaas en het lijkt wel (en dat zou heel goed kunnen natuurlijk) of het per dag verschilt (vervuiling lichtnet).

In elk geval ga ik verder met experimenteren met filtering van het lichtnet want dit blijkt zeker de moeite waard! Misschien zou ik ook eens een regenerator moeten proberen om te kijken wat dat doet.

Een betere bron gaat er ook wel een keer van komen, maar dat is meer voor de wat langere termijn (sparen :P).

Echter, ook het voorkomen/verminderen van resonanties lijkt mij een belangrijk punt in dit verhaal en daar zal ik mij de komende tijd dus zeker ook wat verder in gaan verdiepen.

Al met al (om te voorkomen dat ik de  verkeerde indruk wek) ben ik nog steeds best tevreden me hoe het nu klinkt  :) Het is prettig om naar verbetering te streven voor de verbetering en niet vanuit een gevoel van ontevredenheid  ^-^

hifiman

Het lijkt stil in huize audioloog maar niets is minder waar  ;D Zie mijn DHZ netfilter topic voor wat ik allemaal aan het prutsen experimenteren ben.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=75132.225

hifiman

En sinds gisteren, opeens... heiligschennis in huize audioloog  :o

Audiofiel

Ik zou het bloemetje toch echt even ontkoppelen met spikes, Ronald. :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op augustus  3, 2008, 12:40:46
Ik zou het bloemetje toch echt even ontkoppelen met spikes, Ronald. :P
Dat noemen we koppelen  ;D

Ach ik maak me meer zorgen over het bloemetje de plant dan over de sub eigenlijk  ;)

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

tiptop

Citaat van: Audioloog op augustus  3, 2008, 12:35:01
En sinds gisteren, opeens... heiligschennis in huize audioloog  :o

Waar gaat het heen is deze wereld :o ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

searcher

Citaat van: Audioloog op augustus  3, 2008, 12:35:01
En sinds gisteren, opeens... heiligschennis in huize audioloog  :o

;D Bij ons een Tinkerbell Snowglobe op mijn set lees WAF Factor  :-X

                                                                                  Gr Searcher



tiptop

AAAhhhhhhh :o

Het virus heeft zich al verspreid! ;D

Gelukkig lopen mijn Ushers rond van boven. 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman

Uiteindelijk ook maar eens een plankje geplaatst boven de surround receiver, staat netter en zo kan deze betere ademen tijdens zijn inspanningen  ;)

hifiman

Wat zijn de verdere plannen  ??? Eigenlijk heb ik vrij duidelijk op mijn netvlies wat ik wil en in welke volgorde.

Eerst wil ik de stroomvoorziening cq filtering op orde hebben (optimaliseren) en vervolgens wil ik gaan uitkijken naar en sparen voor een betere bron. Die bron zal geen cd speler worden maar een oplossing a la de squeezebox waarbij het streven is de kwaliteit van een goed cd loopwerk/speler te evenaren.


hifiman

Maar goed eerst de stroomvoorziening dus. Ik heb al wat andere topics lopen waarin ik bezig ben over oplossingen hiervoor dus ik ga het in dit topic niet al te uitgebreid behandelen maar zal mij beperken tot de hoofdlijnen qua keuzes en resultaten.

Allereerst wil ik netsnoeren van het stereo gedeelte eens aanpakken en heb gisteren voor een hele nette prijs drie stuks LAT Internationale AC-2 MKI netsnoeren (180 cm) van iemand overgenomen welke ik als het goed is van het weekend in huis zal hebben. Ik had al een LAT AC-2 MKI op de versterker maar nu wil ik er dus ook de Genesis Digital Lens en de DAC mee aansluiten. Ik ben benieuwd in hoeverre dat een verbetering zal zijn. Voordeel van 2de hands kopen is dat ik ze indien het onverhoopt tegenvalt altijd weer kan verkopen tegen ongeveer hetzelfde bedrag  ^-^ De oplettend lezer zal het opvallen dat ik dan nog 1 AC-2 cord overheb, dat klopt, deze gaat voorlopig even de la in en zal dan in de toekomst gebruikt worden voor de nog aan te schaffen nieuwe bron.

Kans is groot dat ik mijn squeezebox voeding nog even ombouw zodat daar een extern netsnoer op aangesloten kan worden en ik de LAT alvast kan inzetten. Waarom niet op het cd transport hoor ik een aantal mensen al denken, dat is dus omdat ik zoals ik al aangaf van het medium cd af wil en ik in de praktijk eigenlijk al voor 95% naar de squeezebox luister ondanks dat op dit moment het cd transport beter klinkt.

hifiman

Ik begin toch steeds serieuzer een aparte audio groep te overwegen, de reden dat ik er nog niet aan begonnen ben is het feit dat er een kabel door de kruipruimte moet (dat opzich doet mij al huiveren  :-[  ;D ) en dat er in de vloer een gat geboord moet worden. Het plaatsen op zich zal ook nog wel wat kosten maar ik ga er vanuit dat dat te overzien is.

In elk geval ga ik (moest toch eens gebeuren) van het weekend het verrotte vloertje (waaibomen hout wat helemaal rot is vanwege een lekkende hoofdkraan vorig jaar) vervangen door vochtbestendig multiplex. Kan er eventueel in de toekomst in elk geval een scheidingstrafo op staan  ;)

advr

welkom tot de club der aparte audio groepen ;D

ik heb er nu 2.
met opzet ook 2 verschillende. 1 volledig afgeschermd de ander met van die grond kabel.
tevens ook aparte zekeringen. ook via de kruipruimte en een paar gaten in de vloer...

maakt allemaal niet veel uit (die paar gaten dan) 8) 8)

mijn Graaf vaart wel bij het afgeschermde gedeelte. O0
op de andere groep heb ik ook een ONEAC Powerconditioner aangesloten waarop de Lingo van de LP12 en het North Star transport zijn aangesloten. Dat geeft meer rust.

beetje spelen is altijd leuk 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Citaat van: advr op augustus  7, 2008, 11:04:32
welkom tot de club der aparte audio groepen ;D
Haha, nog niet, maar wie weet :P

Valt dat gat boren in de vloer nog een beetje mee?

)p(

Ik heb er voor een ander doel ook een aparte groep laten aanleggen. Heb daar ook wel eens mee geexperimenteerd, maar hoorde geen duidelijke verschillen. Sowieso heb ik niet het gevoel dat de set anders klinkt op verschillende tijdstippen op de dag.

peter

hifiman

Citaat van: )p( op augustus  7, 2008, 11:23:39
Ik heb er voor een ander doel ook een aparte groep laten aanleggen. Heb daar ook wel eens mee geexperimenteerd, maar hoorde geen duidelijke verschillen. Sowieso heb ik niet het gevoel dat de set anders klinkt op verschillende tijdstippen op de dag.

peter
You lucky bastard  :D  ;)