Marc's home theater -foto en apparatuur upgrade-

Gestart door Marc R, november 5, 2004, 15:30:46

Vorige topic - Volgende topic

Marc R

De meest recente foto's staan ergens op de tweede pagina, hieronder alvast een teaser zoals het er nu uitziet :)

Hieronder waarmee het topic allemaal begonnen is:

Aanzicht vanuit de zitpositie.

Apparatuur.

Zithoek.

Front en sub.

Zoals je ziet zijn de foto's niet van een al te beste kwaliteit, maar ik ben geen top fotograaf en heb de foto's erg moeten verkleinen omdat wanadoo anders het af laat weten.

De apparatuur:
TV: Philips 28PW6515
Beamer: Sanyo Z1
Front: Mission m73
Rear: Mission m72
Center: Mission m7c2
Subwoofer: Yamaha YST-SW800
Versterker: Sony STR-De 675
En verder nog een Cyberhome dvd-speler, een pioneer cd-speler en een JVC vcr. De dvd-speler gebruik ik overigens niet meer zo veel, om de Z1 aan te sturen gebruik ik de pc met powerstrip voor de juiste resolutie. Daarnaast staat er in het kastje onder de tv m'n xbox, je blijft immers altijd een beetje kind :) .

Zo'n 3 jaar ben ik begonnen met deze zet, de huidige opstelling met de speakers heb ik nu ruim een jaar, en de beamer sinds februari. Ondanks dat mijn set nu compleet is, begint het toch te kriebelen om up te graden. Ik heb laatst de B&W N805 en N804 gehoord, en toen merkte ik toch wel de beperkingen van mijn Missions. Binnenkort waarschijnlijk dus een upgrade, maar dat zijn voorlopig nog plannen.

Vragen, opmerkingen en tips zijn natuurlijk welkom.  :)

B.J.

copyfile

Epson EMP-TW10H , Yamaha S540 DVD
Denon AVR1905 + B&W DM603S3

Rappie

Ziet er inderdaad netjes uit voor de ruimte die je beschikbaar hebt ....
Eigenaar van Paulthé

Walter_PPK

Very nice! En je bent nog maar 18; goed bezig :)
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

jantje112

Wat moet zo'n setje speakers als die missions nou nog opbrengen?

Verder hele mooie set, ik hoop binnenkort ook mijn barco eens te gaan hangen.

Marc R

Jantje112, wat bedoel je precies met "wat moeten die speakers als die mission nou nog opbrengen"?

Adonias

Hey studie genootje :)

Nette set voor 18 ;)
"Pieppieppieppieppieppieppieppieppieppiep...................... TWOING" from "For the birds"

Sjors

Ziet er goed en netjes uit ;) en zeker als 18 jarige student, goed bezig  8)

Groet, Sjors :)

Marc R

Even een kleine foto-update, ik heb wat foto's gemaakt met de projector in actie (was overigens nog best lastig om een beetje een duidelijke en scherpe foto te maken)

Ik denk dat het niet nodig is te vermelden welke films dit zijn  ;) .

The Foundation

jammer dat er maar 1 zetel is

lijkt wel een gezellig Ht 8)

Marc R

Echt veel riante zitplaatsen zijn er in m'n ht inderdaad nog niet. Ik heb wel eens zitten denken aan een bankje, maar dat past er eigenlijk nauwelijks in. Misschien dat ik er nog eens een losse zetel bij koop, geeft het ook minder gedonder wie er lekker kan zitten :) .

Peerless Monster

Top hoor Marc,

Dit had ik niet toen ik 18 was.
Ik deed het doen met een 900 set van Philips destijds van zo'n 5000 gulden... Ook mooi.
Destijds ten minste ;).

Succes met je HT!

Grtz,
Rens
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

MrPink

De eerste film is zeker Big Fish? ;)

Groetjes,
Oscar

Audiofiel

Leuk setje. Zeker voor de beschikbare ruimte. Aangezien je erg dicht op je achter-speakers zit, zou het misschien wel beter klinken als je ze ophangt.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Marc R

Op de foto staan die stoeltjes inderdaad erg dicht tegen de surround speakers aan, maar in werkelijk kan je ze er nog een stukje vanaf schuiven zodat de ruimte ertussen wat groter wordt.

Het ophangen van de surround speakers heb ik inderdaad wel eens overwogen bij het inrichten van m'n kamer, maar nu staan ze mooi op oorhoogte en dat klinkt prima. Misschien dat ik het in de toekomst een keertje ga proberen om ze op te hangen, en dan ga kijken of er een duidelijk verschil is.

mr_ski

Ziet er zeer netjes uit Marc!  O0

Kost zeker wel een paar centen?

LicensetoKill

:o Zo he Marc ziet er goed uit.

Wanneer kunnen we langskomen??

Michiel

Marc R

Even een kleine update:

Zoals op de eerste foto's te zien was had m'n ht maar één echt relaxte zetel, dus heb ik afgelopen week er nog een bijgekocht. Het is nu een stuk prettiger om met meer mensen film te kijken :) .

Aangezien foto's altijd populair zijn:

Oude situatie: (is gewoon dezelfde foto als uit de openingspost)

Nieuwe situatie:

Helaas heb ik niet bij daglicht kunnen fotograferen, dus de foto is wat donker (maar wel sfeervol  ;) )

De hardware is nog steeds hetzelfde gebleven. Waarschijnlijk zal er op korte termijn nog het een en ander geupgrade gaan worden.

Sjors

Citaat van: Marc R op januari  9, 2005, 20:21:41
Even een kleine update:

Zoals op de eerste foto's te zien was had m'n ht maar één echt relaxte zetel, dus heb ik afgelopen week er nog een bijgekocht. Het is nu een stuk prettiger om met meer mensen film te kijken :) .

Aangezien foto's altijd populair zijn:

Oude situatie: (is gewoon dezelfde foto als uit de openingspost)

Nieuwe situatie:

Helaas heb ik niet bij daglicht kunnen fotograferen, dus de foto is wat donker (maar wel sfeervol  ;) )

De hardware is nog steeds hetzelfde gebleven. Waarschijnlijk zal er op korte termijn nog het een en ander geupgrade gaan worden.

Dit keer geen hardware upgrade maar een 'software' upgrade ;) ziet er netjes uit 2 rode stoellen toch een beetje het bios sfeertje 8)

Groet, Sjors

Marc R

Citaat van: Sjors op januari  9, 2005, 21:50:21
Dit keer geen hardware upgrade maar een 'software' upgrade ;) ziet er netjes uit 2 rode stoellen toch een beetje het bios sfeertje 8)

Groet, Sjors

lol :D

Ik noem het dan liever softe hardware ;) .

Sjors

Citaat van: Marc R op januari 10, 2005, 18:57:43

Dat is het  ;D

Ze komen bij Ikea vandaan nietwaar?

Groet, Sjors

Daklem

Citaat van: Marc R op januari 10, 2005, 18:57:43

Gave HT voor een student! Menig student zal jaloers op je zijn!  :o

*jaloerse blik richting beamer*

Marc R

Citaat van: Sjors op januari 10, 2005, 19:12:15
Dat is het ;D

Ze komen bij Ikea vandaan nietwaar?

Groet, Sjors

Klopt, ze zijn inderdaad van Ikea. Het is zeg maar de goedkope variant van de Poang serie, deze heet Blankhult. Ze zijn echt spot goedkoop, 49 euro per stoel. Ok, de kwaliteit is er ook wel  naar  O0, maar ze zitten lekker en daar ging het mij om. En deste meer blijft er over voor het upgraden van de echte hardware :) .

Rappie

Deze stoel heb ik ook 1 staan. In het begin was ik ook van plan er meteen 2 te halen en mijn 2 zits bank weg te doen, en het is maar goed dat ik eerst die ene thuis getest heb. Daar kan ik het nog geen film in uithouden, vind het niet relax genoeg zitten wat tijdens een film wel moet kunnen. Hij is dus nooit in de zithoek gekomen en staat nu achteraan om achter mijn bank bij te schuiven als er bezoek komt die mee wil kijken.

Maar als jij er blij mee bent is het prima om er 2 te kopen hè ! :)
Eigenaar van Paulthé