Marc's home theater -foto en apparatuur upgrade-

Gestart door Marc R, november 5, 2004, 15:30:46

Vorige topic - Volgende topic

kippekop

Ziet er super uit die b&w upgrade, zal een geweldig geluidje geven dit setje zo!!
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Marc R

Citaat van: kippekop op mei 24, 2006, 22:15:28
Ziet er super uit die b&w upgrade, zal een geweldig geluidje geven dit setje zo!!

Moet zeggen dat het in begin wel effe wennen was, vooral het hoog is toch wat gedetailleerder dan de Missions en klonk daarom in het begin nog wat vermoeiend. Moet zeggen dat ik er nu geen last meer van heb.

Verder merk ik ook wel dat deze ruimte eigenlijk wat te klein is. Vooral bij wat hoger volume krijg ik problemen met de bas. Misschien is er iemand met nog wat eenvoudige tips om dit wat te verbeteren :) ?

Djang

ew wat een vette fingers allemaal op je nieuwe case  ;)
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

TheSpeedSkater

Citaat van: Marc R op mei 26, 2006, 22:20:56
Verder merk ik ook wel dat deze ruimte eigenlijk wat te klein is. Vooral bij wat hoger volume krijg ik problemen met de bas. Misschien is er iemand met nog wat eenvoudige tips om dit wat te verbeteren :) ?
Mooie spullen hoor!!

Misschien kun je je frontspeakers wat verder van de muur af zetten, zal de bas ten goede komen..
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Marc R

Citaat van: TheSpeedSkater op mei 27, 2006, 23:13:02
Mooie spullen hoor!!

Misschien kun je je frontspeakers wat verder van de muur af zetten, zal de bas ten goede komen..

Tja, het lastige is dat m'n ruimte erg klein is (ongeveer 12 m2). Wanneer ik ze nog verder naar voren zet staan ze midden in de kamer :). Maar in ieder geval bedankt voor de tip. Misschien dat ik binnenkort nog wat ga doen aan demping. Leuk vloerkleedje ofzo.

Eriks

Ik heb de jouwe nu ook gevonden!! 8) Ach je gaat vast ooit groter wonen en je kan het spul maar hebben toch? Verder niets dan lof het ziet er geweldig uit hoor, frontstage : prachtige luidsprekers!!

Complimenten
Erik

graafke

Rappie

Zeker een mooi setje. Komen ze wel tot hun recht in die kamer ? Of is het met het oog op de toekomst ...
Eigenaar van Paulthé

Marc R

Als ik heel eerlijk moet zijn denk ik dat m'n set momenteel niet 100 % tot z'n recht komt. De ruimte is inderdaad te klein en staat daarnaast ook nog eens redelijk vol (al zorgt dat natuurlijk wel weer voor de nodige demping :) ). Daarnaast denk ik dat de huidige versterker en bron bij lange niet het maximale uit de 804's kunnen halen, dus daar zal in de toekomst misschien nog wat verbeterd gaan worden. Al ben ik op dit moment ruim tevreden :).

Bij de aanschaf van de luidsprekers had ik inderdaad wel al een beetje naar de toekomst gekeken. Ik wilde graag speakers waar ik de komende jaren mee vooruit kon en die ik niet na een paar jaar weer zou willen upgraden naar een duurder en beter model. Vandaar deze vrij grondige upgrade. Al zal het toch nog minimaal 3 jaar gaan duren eer m'n huidige set in een fatsoenlijke ruimte komt te staan, aangezien ik toch eerst m'n studie af moet ronden.

LittleNinja

Citaat van: Marc R op juni 25, 2006, 16:10:39
Als ik heel eerlijk moet zijn denk ik dat m'n set momenteel niet 100 % tot z'n recht komt. De ruimte is inderdaad te klein en staat daarnaast ook nog eens redelijk vol (al zorgt dat natuurlijk wel weer voor de nodige demping :) ). Daarnaast denk ik dat de huidige versterker en bron bij lange niet het maximale uit de 804's kunnen halen, dus daar zal in de toekomst misschien nog wat verbeterd gaan worden. Al ben ik op dit moment ruim tevreden :).

Bij de aanschaf van de luidsprekers had ik inderdaad wel al een beetje naar de toekomst gekeken. Ik wilde graag speakers waar ik de komende jaren mee vooruit kon en die ik niet na een paar jaar weer zou willen upgraden naar een duurder en beter model. Vandaar deze vrij grondige upgrade. Al zal het toch nog minimaal 3 jaar gaan duren eer m'n huidige set in een fatsoenlijke ruimte komt te staan, aangezien ik toch eerst m'n studie af moet ronden.

Wow!! Zeer mooie set!!! Ik denk dat je voorlopig geen upgrade hoeft te doen voor de versterker, daar is niets mis mee! De ruimte zal de grootste upgrade kunnen zijn. Ga je ook nog Nautilus achter plaatsen??

Erg indrukwekkende set!! En dat al bij elkaar weten te sparen op jouw leeftijd!!  :o

Marc R

Ik heb er inderdaad wel eens aan zitten denken om ook speakers uit de Nautilus serie achter te plaatsen. Echter merk ik dat ik de laatste tijd zeer weinig films kijk en ik vind het daarom momenteel niet waard om bijvoorbeeld de 805 als surround speakers te nemen, al zal dit wel beter zijn voor de homogeniteit van de set.

Misschien dat er in de toekomst een goedkopere B&W variant komt achter (de 601 of 602 bijvoorbeeld) om zo toch een wat gelijkmatigere sound te krijgen.

LittleNinja

Citaat van: Marc R op juni 25, 2006, 22:18:17
Ik heb er inderdaad wel eens aan zitten denken om ook speakers uit de Nautilus serie achter te plaatsen. Echter merk ik dat ik de laatste tijd zeer weinig films kijk en ik vind het daarom momenteel niet waard om bijvoorbeeld de 805 als surround speakers te nemen, al zal dit wel beter zijn voor de homogeniteit van de set.

Misschien dat er in de toekomst een goedkopere B&W variant komt achter (de 601 of 602 bijvoorbeeld) om zo toch een wat gelijkmatigere sound te krijgen.

Wellicht kun je een set kopen van een zorgzame eigenaar die ze weg doet.. Dan ben je misschien even veel kwijt als wanneer je nieuwe 601's of 602's koopt. ( En volgens mij klinken de andere B&W's niet zo mooi als de Nautilussen.. Maar denk ook aan multi channel muziek.. )

In ieder geval een mooie set! ( met of zonder Nautilus achter! )  ;)

Marc R

Citaat van: LittleNinja op juni 26, 2006, 06:00:44
Wellicht kun je een set kopen van een zorgzame eigenaar die ze weg doet.. Dan ben je misschien even veel kwijt als wanneer je nieuwe 601's of 602's koopt. ( En volgens mij klinken de andere B&W's niet zo mooi als de Nautilussen.. Maar denk ook aan multi channel muziek.. )

In ieder geval een mooie set! ( met of zonder Nautilus achter! )  ;)

Mocht ik ooit de Nautilus achter nemen dan worden deze inderdaad vrijwel zeker 2e hands aangeschaft. Echter betaal je momenteel nog steeds al snel 1500 euro voor de 805 met stands en dat heb ik er momenteel niet voor over. Daarvoor maak in momenteel te weinig gebruik van surround.

Heb m'n huidige Nautilus speakers overigens ook tweedehands gekocht en moet zeggen dat me dat erg goed bevallen is, zeker voor herhaling vatbaar :).