Kelmond City Theatre

Gestart door Fransvis, oktober 8, 2004, 13:24:08

Vorige topic - Volgende topic

R

Toch best wel een erg mooie speaker(set) om zo in je HT neer te zetten. O0 O0

Arno P

:'( Ik moet er nog even aan wennen  :-\

Fransvis

Fransvis

Citaat van: Arno P op februari  7, 2007, 21:57:34
:'( Ik moet er nog even aan wennen  :-\

Optisch misschien wel, Arno....maar ik heb hier een goed gevoel over. Het geheel lijkt wat beter op elkaar afgestemd.  ;) ;D En als ik af en toe naar mooie grote houten speakers wil gaan kijken...dan kom ik toch even bij jou langs... ::) ;D

Sjors

In één woord: Schitterend Frans 8) 8) wat nou 'van magere kwaliteit' !?  ;D ;)

Welke verschillen (voor zover je tot nu toe gemerkt hebt) doet de Focal het in vergelijk met de ex SVS ?

Groet, Sjors

Fransvis

Citaat van: Sjors op februari  7, 2007, 22:01:46
In één woord: Schitterend Frans 8) 8) wat nou 'van magere kwaliteit' !?  ;D ;)

Welke verschillen (voor zover je tot nu toe gemerkt hebt) doet de Focal het in vergelijk met de ex SVS ?

Groet, Sjors

Iets minder de harde klap in je maagstreek, maar wel nadrukkelijk genoeg aanwezig. Ik denk ook dat de Kappa's hier een grote rol in speelde. En deze fronts zijn iets meer ingetogen. Geluid lijkt ook wat directer en wat we ook merkten is dat het geluid niet alleen uit de speakers komt, maar dat het over de hele breedte van de ruimte lijkt te komen.  ;)

Sjors

Citaat van: Fransvis op februari  7, 2007, 22:05:07
Iets minder de harde klap in je maagstreek, maar wel nadrukkelijk genoeg aanwezig. Ik denk ook dat de Kappa's hier een grote rol in speelde. En deze fronts zijn iets meer ingetogen. Geluid lijkt ook wat directer en wat we ook merkten is dat het geluid niet alleen uit de speakers komt, maar dat het over de hele breedte van de ruimte lijkt te komen.  ;)

Ik kom graag nog eens langs Frans als ik in de 'buurt' ben   :)

Groet, Sjors

p.s. waar zijn je Mirrage surr's eigenlijk ?

Groet, Sjors

Fransvis

Citaat van: Sjors op februari  7, 2007, 22:09:51

Ik kom graag nog eens langs Frans als ik in de 'buurt' ben   :)

Groet, Sjors

p.s. waar zijn je Mirrage surr's eigenlijk ?

Groet, Sjors

Die zijn er nog steeds.  ;D Je bent welkom, Sjors.  ;) ;D

reza

Mooi Frans. Ook ik moet nog even wennen ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

molle

Toch wel een mooie set hoor Frans 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

JCL

Het is al vaak gezegd maar ik zou het nog eens zeggen, wat heb je een ongelovelijk mooie ruimte daar! Apperatuur is werkelijk prachtig maar ook de aankleding wekelijk voortrevelijk.

LittleNinja

Dit theater ( 8)) was één van de eerste wat ik heb gezien toen ik naar sites begon te zoeken.. Ook heel de bouw bekeken op de site zelf.. Wat ben ik toch altijd onder de indruk geweest van jouw opstelling en ruimte!!

Die nieuwe speakers zijn ook vreselijk mooi!!! Ik ken ze niet kwa geluid, maar ik twijfel geen seconde dat dit enorm moet zijn!!

Een dedicated ruimte waarvan de afmetingen ook nog eens uitzonderlijk zijn!! Wat een mooie ruimte!!

8)  8)  8)

rijstfj

:o
Wat een warmte (kleur) straalt eruit die ruimte.
Mooie set overigens

mvg
Frans

Stress!!!!!

Wat je er ook voorspeakers inzet, het blijft een prachtige ruimte Frans!
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

Fransvis

Mijn receiver (NAD T760) is inmiddels verkocht, de eindbak gereserveerd. Heb mezelf vandaag meteen getracteerd op iets nieuws...de Marantz SR7001. Heb toch niet meer zo'n zware eindbak nodig en hoorde veel lovende berichten over de Marantz. Ik zal proberen vanavond of morgen wat foto's te schieten.

Arno P

Citaat van: Fransvis op maart  3, 2007, 20:57:48
Mijn receiver (NAD T760) is inmiddels verkocht, de eindbak gereserveerd. Heb mezelf vandaag meteen getracteerd op iets nieuws...de Marantz SR7001. Heb toch niet meer zo'n zware eindbak nodig en hoorde veel lovende berichten over de Marantz. Ik zal proberen vanavond of morgen wat foto's te schieten.

Goed om te horen dat er nog steeds HT-leven in zit  ;)

Berserker

Met Marantz zit je bijna altijd goed  ;)
Momenteel thuisbioscoop-loos.......Slechts enkele componenten over: NAD M25 | Sony UBP-X800M2 | Dune prime 3.0 | Apple TV 4K | Hivilux 2.35.1 spanscherm 125"

Grindtegel

Ondanks dat het sonisch wellicht een downgrade is, is het theater er alleen maar mooier op geworden. Die Focals zien er top uit.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

daxie

Marantz met Focal is een heel erg mooie combi...

Heb die nieuwe focals maar kort gehoord, maar als ze de lijn van de vorige chorus reeks doortrekken komt het goed.

Li-unit

:o :o Het wordt tijd dat ik ook weer eens een loterij ga winnen :D

Fransvis

Citaat van: Li-unit op maart  6, 2007, 18:46:58
:o :o Het wordt tijd dat ik ook weer eens een loterij ga winnen :D

Valt wel mee hoor...hier hoef je echt geen loterij voor te winnen.... ;) ;D

peelke

Citaat van: Fransvis op februari 19, 2006, 21:23:19
Thanks Allard. Ik kreeg ooit 2 stoelen van een goede vriend die bij een HT zaak in Maastricht werkte als relatiegeschenk. Dus zo kopen zal je niet lukken....maar directors chairs zonder tekst heb ik wel al voorbij zien komen...

Frans,

Ik weet dat het erg nieuwsgierig is  ;D, maar ga het toch vragen; werkte die vriend toevallig bij Kohnen?
Heb daar in mijn studententijd nog gewerkt en kan me herinneren dat we die daar een setje hadden staan.

Fransvis

Citaat van: peelke op maart  6, 2007, 20:23:13
Frans,

Ik weet dat het erg nieuwsgierig is  ;D, maar ga het toch vragen; werkte die vriend toevallig bij Kohnen?
Heb daar in mijn studententijd nog gewerkt en kan me herinneren dat we die daar een setje hadden staan.

Haaaaaaaahahahaha....wat is de wereld toch klein.....die vriend werkte idd bij Kohnen....en dat zullen wel die stoeltjes geweest zijn....hij is ook een tijdlang hier actief geweest op het forum.... ;)

peelke

Briljant!

Inderdaad wat een klein wereldje  ;)

TheSpeedSkater

Citaat van: Fransvis op maart  3, 2007, 20:57:48
Ik zal proberen vanavond of morgen wat foto's te schieten.

Ehhh Frans, waar blijven die foto's?  ;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog