Kelmond City Theatre

Gestart door Fransvis, oktober 8, 2004, 13:24:08

Vorige topic - Volgende topic

Fransvis

Citaat van: Sjors op juni  3, 2005, 14:20:50
Hmmm... en wat op de foto staat, dat is het enige wat op de kabel staat?  :-\

Yep.......het enige wat ik kan vinden is dat LS QMM en 2x4 bij Oehlbach gebruikt wordt. Maar als ik bij hun op de site kijk, vind ik niets.

Arno P

Citaat van: Fransvis op juni  3, 2005, 14:22:29
Yep.......het enige wat ik kan vinden is dat LS QMM en 2x4 bij Oehlbach gebruikt wordt. Maar als ik bij hun op de site kijk, vind ik niets.

Ik weet zeker dat dit toch tweelingsnoer van de Gamma is a 0.50 Euro pm.....wil ik wel over nemen voor 0.25 pm... ;D ;D ;D...geintje  ;)

Sjors

Citaat van: Arno P op juni  3, 2005, 15:40:59
Ik weet zeker dat dit toch tweelingsnoer van de Gamma is a 0.50 Euro pm.....wil ik wel over nemen voor 0.25 pm... ;D ;D ;D...geintje  ;)

Pas maar op  ;D

Ja dat idee had ik ook! wij hadden ook Oehlbach bij Staffhorst, en een variant die er sprekend op lijkt..  ik ga nog even zoeken... mischien is het "onder" Oehlbach gemaakt

molle

Blijf deze ruimte toch wel de max vinden :o
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Sjors

Heb trouwens niets meer kunnen vinden over het snoer Frans  :-\  Het lijkt erg op de Oehlbach.. maar verder, geen idee.

Fransvis

Thanks Molle....als je in de buurt bent, kom je maar een bakkie doen.... ;)

Morgen krijg ik eindelijk de dvd speler.....helaas vanwege het uiblijven van de Marantz DV7600 (verwachting is nu juli/augustus) heb ik de bestelling gewijzigd naar de DV9500. Een gruwelijk duur toestel, maar ik wilde graag een goede bron onder de H78. De komende maanden zal het dus water en brood worden.... ;D

Fransvis

Citaat van: Sjors op juni 16, 2005, 09:17:00
Heb trouwens niets meer kunnen vinden over het snoer Frans  :-\  Het lijkt erg op de Oehlbach.. maar verder, geen idee.

OK, ik ga wel verder neuzen...thanks voor je hulp alvast.... ;)

myself

Citaat van: Fransvis op juni 16, 2005, 09:19:24
Morgen krijg ik eindelijk de dvd speler.....
heb je hem toch eerder dan ik  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

Fransvis

Citaat van: myself op juni 16, 2005, 10:00:38
heb je hem toch eerder dan ik  ;)

Klopt....maar ik had hem in december besteld....en zou hem januari krijgen....zolang heb jij niet hoeven wachten...... ;)

myself

Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

myself

denk niet dat het een Oehlbach is Frans.
Het vierkante uiterlijk past wel in de oehlbach aanpak, maar oehlbach is "altijd" doorzichtig en ze zijn zo ijdel dat ze er tenminste altijd "germany" opzetten.

De LS staat voor Luidsprekerkabel en dat wordt eigenlijk in alle landen daarvoor gebruikt.
de 2x4 QMM is de afkorting voor quadraat mm dus dat is ook een algemene term. Maar "Q" moet dan wel nederlands of duits zijn dus je zou eens in duitsland kunnen zoeken naar qmm en schwarz of grau afhankelijk van de kleur dat de kabel nu precies is

Fransvis

Citaat van: myself op juni 16, 2005, 10:29:13
denk niet dat het een Oehlbach is Frans.
Het vierkante uiterlijk past wel in de oehlbach aanpak, maar oehlbach is "altijd" doorzichtig en ze zijn zo ijdel dat ze er tenminste altijd "germany" opzetten.

De LS staat voor Luidsprekerkabel en dat wordt eigenlijk in alle landen daarvoor gebruikt.
de 2x4 QMM is de afkorting voor quadraat mm dus dat is ook een algemene term. Maar "Q" moet dan wel nederlands of duits zijn dus je zou eens in duitsland kunnen zoeken naar qmm en schwarz of grau afhankelijk van de kleur dat de kabel nu precies is

Thanks  ;) Dat lijken me goede tips....ik ga eens neuzen op Googel.de  ;D

Fransvis

De uiteindes....

Hazze'80

Frans (en Camaro), ik heb net de 50 pagina's doorgelezen  :o. Sprakeloos  :-X... Diep respect...ongelooflijk! Jullie zijn echt goed geworden in HT-bouw.  :D

groet, Arjen
HT: Marantz SR5500 - Marantz DV6500 - Mordaunt Short 900 Avant series - Panasonic breedbeeld TV 32PS10 - SVS PB10-ISD - Behringer dsp1124P
Stereo: Marantz PM7200 - Marantz CD7300 - Vifa Carat

Fransvis

Thanks Arjen....het was een uitdaging waar we veel plezier aan beleefd hebben en nog steeds hebben. Want het is nog niet helemaal klaar.  ;)

Fransvis

Afgelopen vrijdag even een ritje Antwerpen gedaan naar Cinedream. Daar heb ik eindelijk mijn dvd speler kunnen ophalen, Marantz DV9500. Helaas vanwege het uitblijven van de DV7600 en het bericht dat het nog weleens tot augustus zou kunnen duren, kon ik niet meer wachten en besloot ik maar voor zijn grotere broer te gaan. Een stuk ongeduld speelt ook een belangrijke rol... ;)

Thuisgekomen, heb ik eerst even de welbekende doos van Marantz bewonderd....

Fransvis

Daarna de speler opgesteld...aangesloten via HDMI. Nog wat kleine instellingen gewijzigd en toen een paar demo's gedaan. Het beeld is huiveringwekkend mooi....... :o :o :o Ik ben zwaar onder de indruk van deze combinatie en kan het iedereen van harte aanbevelen. Zeker nu de H78 en DV9500 allebei in prijs zijn gezakt. Hier een paar kiekjes van het toestel.

Fransvis

Hier nog 2....

Arno P

De combinatie van DVD speler en PJ deed mij overtuigen dat (als mijn CRT PJ echt een keer op is of ik te lui wordt om te convergeren  ;D) dit de combinatie is waar ik zeker mee zou kunnen leven (zwaar undertstatement...Lees: hebben)  ;) 1280x720...geen pixel te zien...en RBE...ik als brildrager...kan het wel zien...maar het kost mij enorm veel moeite (op een dergelijke manier zie ik het ook bij de CRT)..

In een woord: Prachtig

R

Mooie speler frans... het mag wat kosten , maar dan heb je ook wat. super.

Bart_M

Heel fraai. Ik heb deze combi ook gezien bij Cinedream, dit was de eerste keer dat ik echt helemaal overtuigd was van digitale projectors.
Ik had alleen hier ook weer dat mijn ogen begonnen te trekken naar een paar minuten, maar wellicht is dit gewoon gewenning.

R

Wat bedoel je met trekken?

brimbrammer

Absoluut een hele mooie speler (uiterlijk want zijn prestaties kan ik niet) , in dit geval is je ongeduld toch een voordeel lijkt me zo. ;D

Fransvis

Citaat van: brimbrammer op juni 19, 2005, 11:51:06
...in dit geval is je ongeduld toch een voordeel lijkt me zo. ;D

Bart_M

Citaat van: Ruben op juni 19, 2005, 11:50:05
Wat bedoel je met trekken?

Net of je een te sterke bril op heb. Ik heb het gevoel dat mijn ogen dit steeds moeten corrigeren.
Het lijkt wel of ik steeds moet blijven focussen, en dat is vermoeiend.

Bij de BenQ 8700 had ik dit ook, maar wel iets meer.