Kelmond City Theatre

Gestart door Fransvis, oktober 8, 2004, 13:24:08

Vorige topic - Volgende topic

Sjors

Citaat van: Fransvis op mei  6, 2005, 19:17:12
Nou, de spots willen niet echt lukken. Wim heeft ze besteld....dus dat wordt ergens eind volgende week.

Verder vandaag Arno P. te gast gehad (hoog bezoek  ;D). Man, wat heeft deze man verstand van zaken.  ;) Nou had ik mijn geluid enigszins redelijk in orde, maar Arno heeft zijn metertjes en kastjes en units er heftig op losgelaten en het resultaat was werkelijk verbluffend te noemen. Vooral met de SVS heeft Arno een hele grote winst kunnen boeken t.a.v. produceren van gecontroleerd laag. De gedeeltes in bijvoorbeeld The Haunting die een beetje boemerig effect gaven kwamen nu haarscherp met een zuiver slag in de borstkas. U571 klonk alsof ik het zelf had meegemaakt. Ik kreeg het gevoel dat ik een ander theater was binnengestapt.  ;D

Ik ben nu een blij mens.....komende week worden eindelijk de deuren geplaatst. Dan kunnen we eindelijk onze eerste film gaan bekijken.  ;)

Leuk te horen,  :D dan zal je "holle" klank van de front's ook verdwenen zijn?
Dan mag Arno ook een bij mij langs komen zodra ik mijn nieuwe SVS heb O0 ;) Vooral de sub krijg ik maar niet goed afgesteld, het blijft tenminste een hoofdstuk appart.

Fransvis

Citaat van: Sjors op mei  6, 2005, 19:32:50
Leuk te horen,  :D dan zal je "holle" klank van de front's ook verdwenen zijn?
Dan mag Arno ook een bij mij langs komen zodra ik mijn nieuwe SVS heb O0 ;) Vooral de sub krijg ik maar niet goed afgesteld, het blijft tenminste een hoofdstuk appart.

@ Sjors : Die holle klank is helemaal weg. We hebben de speakers een tijdlang op stereo beluisterd en midrange en tweeters nog bijgesteld. Ze klinken nu echt zoals ik ze graag wil.  8)

Arno zal het niet leuk vinden (waarschijnlijk rijdt hij straks alle SVS bezitters in nederland af), maar ik kan alleen maar beamen dat het een hele goede zet zal zijn om hem te laten komen.

@ Arno : misschien zinnig om iets voor jezelf te starten....als extra centje erbij...?

Arno P

Durk

heb je nu ook zo'n feedback destroyer dan?
Ik dacht dat Arno daar de sub mee afregelde..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Fransvis

Citaat van: Durk! op mei  7, 2005, 15:20:47

Nee dat heb ik (nog) niet. Wellicht nog in de toekomst. Maar ik wil nog graag andere zaken in de HT (wandkast tegen achtermuur, gordijnen voorin). Dus even een tijdje sparen.

Arno P

Citaat van: Durk! op mei  7, 2005, 15:20:47

Het voordeel van de PC-Ultra is dat hier al een "notch" filter op zit waarmee je in ieder geval bij 1 frekwentie de curve kunt compenseren. Met de BFD kun je ditzelfde voor meerdere frekwenties doen, maar zoals bij Frans bleek was het "on-board" filter meer dan voldoende om de curve genoeg strak te trekken...

Durk

ik heb ook een 1 bands parametrische eq op mijn sw zitten...
ik zal eens in jouw topic duiken over het afstellen van een sw!
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

el-jorge

Citaat van: Fransvis op mei  6, 2005, 19:59:14
@ Sjors : Die holle klank is helemaal weg. We hebben de speakers een tijdlang op stereo beluisterd en midrange en tweeters nog bijgesteld. Ze klinken nu echt zoals ik ze graag wil.  8)

Arno zal het niet leuk vinden (waarschijnlijk rijdt hij straks alle SVS bezitters in nederland af), maar ik kan alleen maar beamen dat het een hele goede zet zal zijn om hem te laten komen.

@ Arno : misschien zinnig om iets voor jezelf te starten....als extra centje erbij...?

Of een algeme uitleg thread beginnen: Hoe stel ik mijn svs af!  ;) ^-^ O0
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

Arno P

Zie de onderstaande link  ;)

Spacebass

Haha!!  ;D

Gevonden!!, op aanwijzing van sjors gezocht op de eos 350D en hatcheee!!
Niet te geloven! Infinity liefhebbers en beide voor de EOS350D gegaan!  O0
Prachtige ruimte en de foto's maken het zo op afstand helemaal om van te smullen  8)

Toppie!!

Hoe is het overigens met de weerkaatsing van het licht via de zijwanden (vast al door iemand gevraagd  :-\ )?

Ik vind deze kleurstelling en die van Jowi nl enorm sfeervol!

Walter_PPK

Ik geloof dat de gordijnen met dit probleem afrekenen.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Fransvis

Citaat van: Spacebass op mei  9, 2005, 00:46:55
Haha!!  ;D
Gevonden!!, op aanwijzing van sjors gezocht op de eos 350D en hatcheee!!
Niet te geloven! Infinity liefhebbers en beide voor de EOS350D gegaan!  O0

En niet te vergeten SVS....... ;)

Citaat van: Spacebass op mei  9, 2005, 00:46:55
Hoe is het overigens met de weerkaatsing van het licht via de zijwanden (vast al door iemand gevraagd  :-\ )?

Ik vind deze kleurstelling en die van Jowi nl enorm sfeervol!

Wat Walter_PPK zegt, klopt als een bus. Alhoewel ik er vrijwel geen last van heb. Die vraag werd ook gesteld t.a.v. weerkaatsing van de speakers, maar die zijn 3-hoekig en staan iets naar binnen gedraaid. Dus daar ook geen last van.

Movievault

Heb je er al een airco hangen Frans ?
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Fransvis

Citaat van: FrankG op mei  9, 2005, 09:03:20
Heb je er al een airco hangen Frans ?

Nee, er komt geen airco. De boerderij is vrij koel van binnen. Ook toen het 1½ week geleden hier 30 graden was, bleef het in de HT lekker koel. Enige probleem is 'fris lucht'. En daarvoor zitten de 2 rasters in de kolommen tegen de achter wand (suskasten). De 2e foto laat de achterkant van de HT zien waar de openingen uitkomen. Daar worden deze week 2 ventilatoren geplaatst (1 die blaast en 1 die zuigt).

Sjors

Citaat van: Fransvis op mei  9, 2005, 09:17:31
Nee, er komt geen airco. De boerderij is vrij koel van binnen. Ook toen het 1½ week geleden hier 30 graden was, bleef het in de HT lekker koel. Enige probleem is 'fris lucht'. En daarvoor zitten de 2 rasters in de kolommen tegen de achter wand (suskasten). De 2e foto laat de achterkant van de HT zien waar de openingen uitkomen. Daar worden deze week 2 ventilatoren geplaatst (1 die blaast en 1 die zuigt).

Goeie zaak :)   Wat voor fan's komen er? wel stille neem ik aan, of worden de fan's in een andere ruimte geplaatst? waar de pijpen eindigen.. zeg maar.

Fransvis

Citaat van: Sjors op mei  9, 2005, 09:24:23
Goeie zaak :)   Wat voor fan's komen er? wel stille neem ik aan, of worden de fan's in een andere ruimte geplaatst? waar de pijpen eindigen.. zeg maar.

Ik heb nog geen idee wat voor fans het zijn (zolang ze niet steeds om handtekeningen gaan vragen  ;D)
Maar ze worden in een andere ruimte geplaatst waar de pijpen eindigen. Dat is de ruimte achter de HT (zolder van mijn ouders).

Sjors

Citaat van: Fransvis op mei  9, 2005, 09:26:17
Ik heb nog geen idee wat voor fans het zijn (zolang ze niet steeds om handtekeningen gaan vragen  ;D)

LOL  ;D ;D

Citeer
Maar ze worden in een andere ruimte geplaatst waar de pijpen eindigen. Dat is de ruimte achter de HT (zolder van mijn ouders).

Wat doe je je ouder's toch aan  :D

Movievault

Misschien een idee om een fan hushbox op de leiding te plaatsen
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Fransvis

Citaat van: FrankG op mei  9, 2005, 09:32:08
Misschien een idee om een fan hushbox op de leiding te plaatsen

Nou...een beetje lawaai is nooit weg. Dan heb ik tenminste toch nog het gevoel dat er een CRT hangt.  ;)

Even zonder gekheid....zo ziet het er van binnen uit. Ik denk niet dat er veel geluid naar binnen zal komen.

Fransvis

Citaat van: Sjors op mei  9, 2005, 09:29:49
LOL  ;D ;D

Wat doe je je ouder's toch aan  :D

Sja....wat de fans betreft maak ik me daar niet zo druk over. "Wat doe je je ouders toch aan" met betrekking tot de SVS.......daar maak ik me meer zorgen om.  ::)

Movievault

Citaat van: Fransvis op mei  9, 2005, 09:37:20
Nou...een beetje lawaai is nooit weg. Dan heb ik tenminste toch nog het gevoel dat er een CRT hangt.  ;)

Even zonder gekheid....zo ziet het er van binnen uit. Ik denk niet dat er veel geluid naar binnen zal komen.
Ziet er prima uit Frans.
Mijn CRT maakt eigelijk geen lawaai, wel nieuwe fans gestoken, je hoort een licht geruis, maar das ook alles.Is wel een G808s

Als ik van jou was zou ik er een vario tussenzetten. Zo kun je de luchtsnelheid regelen

Sjors

Citaat van: Fransvis op mei  9, 2005, 09:38:00
Sja....wat de fans betreft maak ik me daar niet zo druk over. "Wat doe je je ouders toch aan" met betrekking tot de SVS.......daar maak ik me meer zorgen om.  ::)

Ik bedoelde het ook de combinatie van: de fan's op zolder, de SVS........  ;D

Sjors

Toch vraag ik mij af, hoe je de lucht stroom leid. In eerste instantie dacht ik zo, maar ik zie geen openingen. Hoe heb je dit gedaan Frans?

Fransvis

Citaat van: Sjors op mei  9, 2005, 09:57:41
Toch vraag ik mij af, hoe je de lucht stroom leid. In eerste instantie dacht ik zo, maar ik zie geen openingen. Hoe heb je dit gedaan Frans?

De onderste ruimte (door mij in rood aagegeven) zit strak tegen de achterwand. In die wand is een pijp naar achteren toe gemaakt. Dus de rechterkant van de foto zit strak tegen de linkerkant aan. Die opening zit dus haaks op de andere openingen die in de kolom zelf lopen.

Walter_PPK

Bij het plaatsen van de fan zou ik er wel op letten dat je de fan zwevend monteerd omdat deze anders heel de muur kan laten resoneren.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer