Kelmond City Theatre

Gestart door Fransvis, oktober 8, 2004, 13:24:08

Vorige topic - Volgende topic

Sjors

stefke42

Hi Frans, dit ziet er heel leuk uit, echt prachtig.
Krell EVO 202 / McIntosh MX122 / McIntosh MC601 / McIntosh MC303 / Pansonic DMP-UB900 / Mark Levinson No 519 / B&W 800 D2 / Tannoy D750 / B&W 805 D4 rears / Sony VPL 520ES / Alphaluxx elect. scherm / Logitech Harmony remote / Zappiti Pro 4K HDR / Samsung 75 inch QLed / Velodyne DD18

Fransvis

Citaat van: stefke42 op maart 23, 2005, 09:17:47
Hi Frans, dit ziet er heel leuk uit, echt prachtig.

Thanks Stefke.  ;)

Sjors

Hey Frans  :)

Tijdje niets vernomen, hoe staat het er nou voor?

Groet, Sjors

P.s. Leuke sig  8) erg mooi gedaan!

Fransvis

Citaat van: Sjors op maart 23, 2005, 15:27:14
Hey Frans  :)

Tijdje niets vernomen, hoe staat het er nou voor?

Groet, Sjors

P.s. Leuke sig  8) erg mooi gedaan!

Er is veel gebeurd in de andere ruimtes. Vanaf 1 april gaan ze vloerbedekking leggen. Weet niet of de HT ruimte al meteen wordt gelegd, maar anders heel snel na 1 april. Ben nu druk aan het verven in de andere ruimtes en beneden zijn ze bezig met stukwerk, verwarming, electra, afwerkvloertjes etc.

Ik heb wel een vaste scherm besteld. Een die ik op de beurs in Antwerpen had gezien op 12/13 maart. Was erg onder de indruk van deze Beamax A-Velvet die gebruikt werd voor de demo met de H77. Die heb ik dus besteld en wordt ergens in de buurt van 7 a 8 april met de dvd speler afgeleverd.

Sig ? Ik zou zeggen 'klik er vooral op' en 'klik daarna vooral ook op 1 of 2 advertenties'  ;) ;D

Fransvis

Dus als er nog iemand een stuk Thommydoek zoekt....wel gebruikt maar nog in goede staat. Voor een scherm van 220 x 125. Daar kunnen we vast nog een wel een mooi prijs voor verzinnen.  ;)

OscarTango

how...hiero... ik wil 'm wel, Frans... ik moet voor mezelf toch nog een vast scherm maken. Leg maar aan de kant...
Da's toch gain 1.0, he ?
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Fransvis

Citaat van: OscarTango op maart 23, 2005, 22:14:13
how...hiero... ik wil 'm wel, Frans... ik moet voor mezelf toch nog een vast scherm maken. Leg maar aan de kant...
Da's toch gain 1.0, he ?

Er had al 1 gegadigde voor je gereageerd OT....heeft via PB gereageerd, had het nog niet op de site vermeld. Mijn excuses.  :-[

OscarTango

ah crap...nu ja, als hij het laat afweten hou ik me aanbevolen... :'(
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

Fransvis

H77 projector is opgestuurd naar Optoma voor een upgrade. Over 2 weken komt ie terug als de H78.  :D

Sjors

Citaat van: Fransvis op maart 24, 2005, 22:40:46
H77 projector is opgestuurd naar Optoma voor een upgrade. Over 2 weken komt ie terug als de H78.  :D

Op welke gronden word hij geupgrade Frans?

Fransvis

Citaat van: Sjors op maart 24, 2005, 23:07:12
Op welke gronden word hij geupgrade Frans?

The NEW Themescene H78 is available now and replaces the award winning H77..........vastly improved and the big bonus is for all those people that have already bought a H77 read on....
The new ThemeScene™ H78 delivers substantial image quality enhancement over its predecessor, the award-winning H77. Newly developed technology by both ThemeScene™ and Texas Instruments ™ enables the H78 to offer stunning picture quality:

Colour accuracy has been enhanced on a wider range of signal types <LI>
PAL and 50Hz High Definition (European High Definition) image quality has been further optimised
Grey scale linearity has been improved, especially in the important low light, dark areas of images.
Faster Pixel response times have yielded improvement in both Brightness and Contrast Ratios
These improvements combine to produce an image of unrivalled colour balance, accuracy and motion fluidity resulting in exceptionally natural and cohesive images.

Existing H77 owners can benefit from these improvements by having their units upgraded to H78 specifications. For a nominal fee of £79 including VAT ThemeScene™ will arrange collection, upgrade to H78 specifications, re-calibration and return shipping. Customers wanting this upgrade should contact ThemeScene™ Customer services.

Bron : avforums.com(UK)

Durk

dat is geen dure upgrade zeg  :o
of zit het hem vooral in de software..
(dan is het voor mijn gevoel nog niet duur)

mooi merk dus

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Fransvis

Citaat van: dvanurk op maart 25, 2005, 17:27:49
dat is geen dure upgrade zeg  :o
of zit het hem vooral in de software..
(dan is het voor mijn gevoel nog niet duur)

mooi merk dus

Wat ik begreep was het niet alleen een software ingreep. En als je dan bedenkt dat hier ook 2 x verzendkosten zit inbegrepen....dan is het helemaal een strakke prijs.  ;)

Fransvis

Citaat van: Fransvis op maart 25, 2005, 20:15:05
Wat ik begreep was het niet alleen een software ingreep. En als je dan bedenkt dat hier ook 2 x verzendkosten zit inbegrepen....dan is het helemaal een strakke prijs.  ;)

Brightness: 1000 Lumens
Contrast: 3800:1
The new ThemeScene(tm) H78 delivers substantial image quality enhancement over its predecessor, the award-winning H77. Newly developed technology by both ThemeScene(tm) and Texas Instruments (tm) enables the H78 to offer stunning picture quality:
1. Colour accuracy has been enhanced on a wider range of signal types
2. PAL and 50Hz High Definition (European High Definition) image quality has been further optimised
3. Grey scale linearity has been improved, especially in the important low light, dark areas of images.
4. Faster Pixel response times have yielded improvement in both Brightness and Contrast Ratios - Brightness has increased from 900 to 1000 Lumens, Contrast has risen from 3500 - 3800:1
These improvements combine to produce an image of unrivalled colour balance, accuracy and motion fluidity resulting in exceptionally natural and cohesive images.

nwolsink

wanneer komen er weer nieuwe foto's ??
::Nothing to see here::

Fransvis

Citaat van: neo2001 op maart 28, 2005, 09:43:20
wanneer komen er weer nieuwe foto's ??

Heb op dit moment weinig activiteit in de bios. Ergens in de buurt van 6/7/8 april wordt scherm, dvd speler en H78 afgeleverd en geinstalleerd. Dan plaats ik wel een zwik foto's. Vloerbedekking wordt of begin april of 2e week april....dan plaats ik ook wat foto's.  ;)

Sjors

Citaat van: Fransvis op maart 28, 2005, 09:52:43
Dan plaats ik wel een zwik foto's. dan plaats ik ook wat foto's.  ;)

Oké dan!  :D

OscarTango

Frans, nog effe een vraagje over de vloer...die toplaag OSB-plaat, ligt die los op die isofix ? En het nut van die isofix,was dat puur om het geluid naar beneden te dempen, of had dat nog een andere reden ?

De 27ste zouden ze hier met de gyproc klaar moeten zijn, en dan kan ik aan de vloer beginnen... raster van kepers, met daarop OSB-platen. Maar onder mijn ruimte is maar een foto-studio, waarin niet gewerkt zal worden tijdens film kijken en vice versa... dus ik weet niet goed of ik er wel isolatie tussen zou stoppen.

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

MovieMax

Nog even een vraagje over de kolommen van hardhout. Hoe heb je die zo strak tegen de muur bevestigd? Gewoon een schroef door de zijkant tegen de wandschroot is toch zonde. Zie je de schroef toch zitten?

KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

Fransvis

Citaat van: OscarTango op april 13, 2005, 20:20:46
Frans, nog effe een vraagje over de vloer...die toplaag OSB-plaat, ligt die los op die isofix ? En het nut van die isofix,was dat puur om het geluid naar beneden te dempen, of had dat nog een andere reden ?

De 27ste zouden ze hier met de gyproc klaar moeten zijn, en dan kan ik aan de vloer beginnen... raster van kepers, met daarop OSB-platen. Maar onder mijn ruimte is maar een foto-studio, waarin niet gewerkt zal worden tijdens film kijken en vice versa... dus ik weet niet goed of ik er wel isolatie tussen zou stoppen.

OscarTango....als je naar de foto kijkt, zie je in de ISOFIX donkere stroken. Die stroken zitten meegeleverd in de pakketten met ISOFIX maar zijn anders opgebouwd. Die stroken zijn een stuk steviger en middenin zit een laagje van metaal. Dus als je de OSB platen erop legt, kun je ze vastschroeven in die stroken. Daarmee liggen ze vastgegrendeld.

De voornaamste reden was om naar beneden te dempen. Daar wonen mijn ouders en ik moet toch mijn erfenis redelijk veilig stellen.  ;)

OscarTango

En bedankt  ;D  Dat kan ik dus laten... okee, ik weet genoeg  :D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

Fransvis

Citaat van: MovieMax op april 13, 2005, 23:50:30
Nog even een vraagje over de kolommen van hardhout. Hoe heb je die zo strak tegen de muur bevestigd? Gewoon een schroef door de zijkant tegen de wandschroot is toch zonde. Zie je de schroef toch zitten?

Dat is inderdaad zonde. In een eerdere post staan foto's...we hebben latjes tegen de muren gelijmd en vastgeschroefd (zie foto hieronder). Daarna zijn de kolommen met lijm ingesmeerd en erop geschoven. Dat werkte prima. Ze zitten strak tegen de gipsplaten wanden.

Stress!!!!!

Ik dacht dat je tapijt vorige week gelgd zou worden??????
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

Fransvis

Citaat van: Stress!!!!! op april 14, 2005, 11:32:19
Ik dacht dat je tapijt vorige week gelgd zou worden??????

Was ook de bedoeling. Maar vrouwlief bepaalde dat 2 slaapkamers iets meer prio hadden.  :(
Dus het is verschoven naar a.s. donderdag 21e.