Kelmond City Theatre

Gestart door Fransvis, oktober 8, 2004, 13:24:08

Vorige topic - Volgende topic

Sjors

Citaat van: dvanurk op februari  4, 2005, 21:20:38
waar zijn toch al die schakelaars voor,
een waarom zitten ze straks achter een kast,

Volgensmij zijn het allemaal blind plaatjes, op 2 na geloof ik  ;)

Groet, Sjors

Fransvis

Citaat van: dvanurk op februari  4, 2005, 21:20:38
waar zijn toch al die schakelaars voor,
een waarom zitten ze straks achter een kast,

voor de rest mooie afwerking, en een hele mooie wand schakelmateriaal...

Er zijn inderdaad een aantal blind. De kast wordt later tegen de achterwand aan gebouwd (achterkant open), en dan zullen die schakelaars gewoon in zicht blijven.

manolito

de stoelen krijgen mijn goedkeuring , ze zitten lekker frans
ik mis alleen een drankhouder voor de beker cola maar daar vinden we tzt wel wat op  O0

gr manolito  

Sjors

Citaat van: Fransvis op februari  4, 2005, 22:56:05
Er zijn inderdaad een aantal blind. De kast wordt later tegen de achterwand aan gebouwd (achterkant open), en dan zullen die schakelaars gewoon in zicht blijven.

En wat schakelen deze schakelaars Frans?

Fransvis

Citaat van: manolito op februari  4, 2005, 22:59:08
de stoelen krijgen mijn goedkeuring , ze zitten lekker frans
ik mis alleen een drankhouder voor de beker cola maar daar vinden we tzt wel wat op  O0

gr manolito  

Ze zitten inderdaad fenominaal, Manolito. Dit model was inderdaad niet uitgerust met bekerhouder. Daar verzinnen we tzt wat op. Met die armleuning kun je nog wel wat doen ja.  ;)

Fransvis

Citaat van: Sjors op februari  4, 2005, 23:00:18
En wat schakelen deze schakelaars Frans?
Sjors, de plaatjes met rode stip zijn blind. Die 2 met blauwe stip zijn om de spots en lampen (kolommen) te bedienen (dimmers).

Durk

mijn fout, ik had het niet goed gezien.....

Maar waarom geen x-10 systeempje?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Fransvis

Citaat van: dvanurk op februari  5, 2005, 10:02:10
mijn fout, ik had het niet goed gezien.....

Maar waarom geen x-10 systeempje?

Ik ben niet zo bekend met x-10. Wat is dat precies ?

Sjors

Citaat van: Fransvis op februari  5, 2005, 10:55:06
Ik ben niet zo bekend met x-10. Wat is dat precies ?

Een RF bediend systeem dus met a.b.  simpel te vergelijken met het klik aan klik uit systeem, maar een X10 systeem is veel geavanceerder en ook veel beter kwa kwalitijd!

En uiterbereidings mogelijkheden zijn vrijwel eindeloos.......................

Fransvis

Citaat van: Sjors op februari  5, 2005, 11:01:36
Een RF bediend systeem dus met a.b.  simpel te vergelijken met het klik aan klik uit systeem, maar een X10 systeem is veel geaffanceerder en ook veel beter kwa kwalitijd!

Ahh, ok. Tja, we hebben zoiets overwogen in het begin. Maar ik heb bewust voor de ouderwetse manier gekozen. Klik aan klik uit heb ik ook al gehad.

Sjors

Citaat van: Fransvis op februari  5, 2005, 11:04:45
Klik aan klik uit heb ik ook al gehad.

Vergelijk het alsjeblieft niet 100% met alkaar! X-10 is echt veel en veel beter! systeem als klik aan klik uit  ;)

Maar het princiepe ging het mij om :)

Groet, Sjors

Fransvis

Citaat van: Sjors op februari  5, 2005, 11:59:58
Vergelijk het alsjeblieft niet 100% met alkaar! X-10 is echt veel en veel beter! systeem als klik aan klik uit  ;)

Maar het princiepe ging het mij om :)

Groet, Sjors

Duidelijk, het was ook geen vergelijking.  ;)

The Foundation

ging ge geen plc gebruiken of was dat een ander topic??

Sjors

Citaat van: camaro op januari 31, 2005, 20:09:09
goede avond allemaal :D

sjors je had volkomen gelijk het schakelmateriaal is busch-jeager. ;)

wat vond je van de dimmers? ::)

groetjes wim (camaro) ;D ;D ;D

Ik ken ze wel, maar dan van Merten, bij kort stondig drukken schakel je de lampen aan of uit, as je de schakelaar ingedrukt houd, dimt hij, en zodra je hem loslaat blijft de verlichting op die positie staan.

Werken de Busch Jeager's op de zelfde manier als dat ik hier boven omschrijf?

Groet, Sjors  :)

Fransvis

Citaat van: Sjors op februari  5, 2005, 16:15:27
Ik ken ze wel, maar dan van Merten, bij kort stondig drukken schakel je de lampen aan of uit, as je de schakelaar ingedrukt houd, dimt hij, en zodra je hem loslaat blijft de verlichting op die positie staan.

Werken de Busch Jeager's op de zelfde manier als dat ik hier boven omschrijf?

Groet, Sjors  :)

Yep...werkt op dezelfde wijze.

Sjors

Citaat van: Fransvis op februari  5, 2005, 23:10:06
Yep...werkt op dezelfde wijze.

:D

@Edit: snelle reaktie trouwens  ;D

manolito

ik ben erg benieuwd , ook in zn totaal maar vooral naar het presteren van je subwoofer frans

kan bijna niet wachten om hem te beluisteren omdat ik best al wat subjes heb gehoord en vele me niet echt bevallen.

ik geloof dat je hem zelf ook nog niet hebt beluisterd of toch al stiekem in je oude woning ?

gr manolito  :)

Fransvis

Citaat van: manolito op februari  8, 2005, 22:12:18
ik ben erg benieuwd , ook in zn totaal maar vooral naar het presteren van je subwoofer frans

kan bijna niet wachten om hem te beluisteren omdat ik best al wat subjes heb gehoord en vele me niet echt bevallen.

ik geloof dat je hem zelf ook nog niet hebt beluisterd of toch al stiekem in je oude woning ?

gr manolito  :)

Manolito....jazeker heb ik hem even stiekum gekoppeld in den beginne....en het was erg veelbelovend...maar ik had toen geen scherm meer hier en kon niet echt een goed stukje film uitproberen. Dus ik moet even wachten tot we stroom hebben en de zaken kunnen gaan testen.  ;)

Obiwantje - SVS >>BASS<<

@FransVis: Ik ben heel benieuwd naar een lijst(je) van zaken die je anders aangepakt zou hebben, mocht je dit opnieuw moeten doen, ik ben een ruimte aan het ontwerpen die zeer soortgelijk van opzet is en wil graag van je ervaring leren

Overigens mocht je tekeningen ed willen delen dan heel graag een PM ;-)

PS: Ik heb een CS-ultra die gaat spelen in mijn ruimte dus zelfs qua equipment gaat het nog aardig overeenkomen, en nee die van mij heb ik nog nimmer aangesloten en geprobeerd
Sony VPH 1272QM CRT -- Marantz 9200 AMP THX Ultra -- AG Acoustics custom fronts -- SVS CS-Ultra -- 800W Bryston 6B mono eindversterker -- HTPC 2xSkystar2 -- Monster-THX kabels -- http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=30291.0

Sjors

Frans,

Warneer leg je je vloerbedeking?  en zijn er verder nog vorderingen?  :)

Groet, Sjors

Fransvis

Citaat van: Sjors op februari  8, 2005, 23:21:02
Frans,

Warneer leg je je vloerbedeking?  en zijn er verder nog vorderingen?  :)

Groet, Sjors

Sjors, dat zal binnenkort komen, maar we willen het gelijk met de andere ruimtes op de bovenverdieping doen (beter voor prijsonderhandelingen  ;)). Voor de rest ligt het even stil door carnaval, maar ik hoop dat ze ergens volgende week aan de meterkast gaan beginnen. Dan hebben we electra en kan ik al gaan stoeien met de pj.

Maar zoals je weet, vermeld ik ieder detail....met foto's. Dus zodra ik iets heb, post ik het.

Fransvis

Citaat van: Obiwantje op februari  8, 2005, 22:28:36
@FransVis: Ik ben heel benieuwd naar een lijst(je) van zaken die je anders aangepakt zou hebben, mocht je dit opnieuw moeten doen, ik ben een ruimte aan het ontwerpen die zeer soortgelijk van opzet is en wil graag van je ervaring leren

Overigens mocht je tekeningen ed willen delen dan heel graag een PM ;-)

PS: Ik heb een CS-ultra die gaat spelen in mijn ruimte dus zelfs qua equipment gaat het nog aardig overeenkomen, en nee die van mij heb ik nog nimmer aangesloten en geprobeerd

@Obiwantje, ik denk dat ik de volgende zaken beter hadden gekund :

• luchtverversing/airconditioning had ik misschien anders gedaan.
  • ik maak me nog zorgen over de geluidsisolatie in de vloer. Misschien had ik beter een ander ruimte in de woning moeten gebruiken (8 x 3.75). Dan had ik de plafondverlanging ook anders kunnen doen.
  • de lampen op de kolommen hangen naar mijn gevoel te laag. Die had ik liever wat hoger gehad
  • ik had liever ander stoelen gehad (Lounge model), maar dat was door omstandigheden budgetair niet meer mogelijk.

Aan de andere kant zijn er ook zaken die boven verwachting zijn gelukt. Bijvoorbeeld :

• de kleurstelling (mahogany / zand kleur). Ben ik erg blij mee.
  • keuze van de projecter
  • de kolommen
  • de manier waarop de stoelen zijn gelukt (schoonmaken/spuiten kuipjes), ik had er in het begin even een hard hoofd in.

Dus er zijn wel minnen, maar ook plussen en al met al ben ik zeer tevreden met het resultaat tot nu toe. Wat betreft geluid, nog wel even afwachten. Maar daar heb ik alle vertrouwen in. En de projector heb ik al zien werken..... 8)

Fransvis

btw Obiwantje....wat ga je nog meer aan equipment gebruiken. En wat voor ruimte ben je aan het ontwikkelen ? Heb je een topic die ik kan volgen ? Ben wel erg benieuwd.  ;)

Jan-Willem

Wauwww Frans!! mijn complimenten man, zeker strak  8)

Ik had even een tijdje niet gekeken, ik stond versteld, ga zo door!!  ;)

Jan-Willem
I love my S8 :-)

Fransvis

Citaat van: Jan-Willem op februari  9, 2005, 15:02:33
Wauwww Frans!! mijn complimenten man, zeker strak  8)

Ik had even een tijdje niet gekeken, ik stond versteld, ga zo door!!  ;)

Jan-Willem

Thanks, Jan-Willem.  ;)