Kelmond City Theatre

Gestart door Fransvis, oktober 8, 2004, 13:24:08

Vorige topic - Volgende topic

Fransvis

Citaat van: Rob_Dingen op januari 23, 2005, 10:43:17
Hoi Frans

Heb je het podium van de stoelen ook gevuld met glaswol of zand?

Rob

Rob, het was reeds gevuld met steenwol, dat heb ik zo gelaten. Het klonk vrij massief.

myself

gaaf project hoor ! maar ik zou inderdaad het podium waar de center op staat vullen oid. Het is anders een flinke klankkast en vooral met zo'n stevige center
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

Fransvis

Citaat van: myself op januari 27, 2005, 22:46:59
gaaf project hoor ! maar ik zou inderdaad het podium waar de center op staat vullen oid. Het is anders een flinke klankkast en vooral met zo'n stevige center

Zowel podium als vloerverhoging zijn gevuld (zie foto). Overigens heb ik vandaag de stoelen met bouten vastgezet.....28 telefoonbouten (of hoe ze ook heten).....ik heb er tween lamme armen van gekregen.... ;)

Jan-Willem

schiet aardig op!!! nog vorderingen gemaakt vandaag?

Jan-Willem
I love my S8 :-)

Fransvis

Citaat van: Jan-Willem op januari 30, 2005, 00:37:47
schiet aardig op!!! nog vorderingen gemaakt vandaag?

Jan-Willem

Vandaag ga ik de andere 7 lampen monteren. Morgen wordt gewerkt aan de electra.

Fransvis

Vandaag zijn al een aantal spots erin gezet en is de verlichting tijdelijk voorzien van stroom. Ik ben nog niet zo'n held met fotografie, deze zijn zonder flits genomen. Tzt zal ik profi foto's laten maken.

Fransvis

Verder is nog het een en ander aan electra afwerking gedaan. Misschien dat ik ze tzt nog een andere kleur ga spuiten, maar tot nu toe stoort het me nog niet.

OscarTango

Hey, mooi hoor... dat begint er al aardig "af" uit te zien ? Hebt ge uw projector beugel enz...ook al klaar liggen ? Wat moet er eigenlijk nog allemaal gebeuren ?
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Fransvis

Citaat van: OscarTango op januari 31, 2005, 17:06:14
Hey, mooi hoor... dat begint er al aardig "af" uit te zien ? Hebt ge uw projector beugel enz...ook al klaar liggen ? Wat moet er eigenlijk nog allemaal gebeuren ?

Hey....die OscarTango....ik heb geen beugel genomen. Het is de bedoeling om de projector plat tegen de verlaging aan te hangen. Hoe ik dat precies moet doen, weet ik nog niet. Ik denk dat het een constructie moet worden waarbij ik de projector aan een plank vastschroef en deze plank tegen het plafond aan schroef. Ik heb even gePhotoshopt en het moet ongeveer zoiets worden.

Fransvis

Citaat van: OscarTango op januari 31, 2005, 17:06:14
Wat moet er eigenlijk nog allemaal gebeuren ?

- projector ophangen
- scherm ophangen en afwerken met een profiel en velours
- vloerbedekking
- gordijnen aan de voorkant (lage prio)
- speakers, center, rears installeren
- receiver + eindversterker installeren
- dvd speler (met dvi) nog kopen, maar ik weet nog niet welke
- wandkast achter de stoelen. Moet de componenten kunnen herbergen + dvd verzameling (lage prio)
- deur + afwerkprofiel

Nog een aardig lijst van zaken, maar het einde is wel in zicht. Dan kunnen we in ieder geval film kijken...maar er nog niet wonen.  ;D

Zit nog in mijn maag met de dvd speler. Budget is in de huidige situatie wel even een probleem. Maar ik ben deze week jarig (ik word 40  :'() Wie weet is iedereen een beetje gul en kom ik een heel eind in mijn budget. Mijn wens is wel de Marantz DV7600.

OscarTango

ha ja... dat zal er in ieder geval proper uitzien. Enne, hebt ge andere lampen gemonteerd dan die halve maantjes die naar boven wijzen ? Als dat niet zo is, moet ik mijn mening herzien...zoals het nu op de foto uitziet, vind ik het erg mooi.

Ben benieuwd naar de rest :-)
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

OscarTango

Nou, gefeliciteerd met je verjaardag dan alvast... ik zal een schnapsch ( schrijf je dat zo ? ) op je drinken....vertrek straks naar Oostenrijk  ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

Fransvis

Citaat van: OscarTango op januari 31, 2005, 18:51:24
Nou, gefeliciteerd met je verjaardag dan alvast... ik zal een schnapsch ( schrijf je dat zo ? ) op je drinken....vertrek straks naar Oostenrijk  ;D

Hahahaha....schnapsch ze dan.....prost....hik...

Sjors

Wauw!! petje af Frans, ik vind het er al zeer goed uitzien  8) zodra je verlichting hebt,zoals nu zi eje meteen de sfeer komen.

Ik zag dat je de beamer even onder geplakt hebt, word het ook echt een dlp/lcd of word
het een crt?

mooi schakel matriaal :) Busch-Jaeger ?

Groet, Sjors

Arno P

Ook een mooie ruime kamer...

Fransvis

Citaat van: Sjors op januari 31, 2005, 19:04:45
Ik zag dat je de beamer even onder geplakt hebt, word het ook echt een dlp/lcd of word
het een crt?

Groet, Sjors

Sjors, het wordt een Optoma Themescene H77. Een DLP dus. Hiervoor had ik een Barco 808 CRT. Eerder in de topic staan wat fotos. Zie hier

Fransvis

Citaat van: Sjors op januari 31, 2005, 19:04:45

mooi schakel matriaal :) Busch-Jaeger ?

Groet, Sjors

Sjors...dat antwoord moet ik je schuldig blijven....maar dat kan Camaro wel even toelichten.

camaro

goede avond allemaal :D

sjors je had volkomen gelijk het schakelmateriaal is busch-jeager. ;)

wat vond je van de dimmers? ::)

groetjes wim (camaro) ;D ;D ;D

Sjors

Citaat van: Fransvis op januari 31, 2005, 19:10:17
Sjors, het wordt een Optoma Themescene H77. Een DLP dus. Hiervoor had ik een Barco 808 CRT. Eerder in de topic staan wat fotos. Zie hier

Bedankt Frans, Ik weet dat Theme-Scene hele mooie beamers maakt!  hoe wil je zdeze gaan aansturen met de (7600)
Digitaal of Component?

Verder wou ik je nog even zeggen dat ik het een mooi en heel ruim opgezete ruimte vind  :D je kan hier overal omheen lopen.

waarom heb je trouwens de 808 'weg' gedaan? of is dit nog in eerdere posts te lezen?

Groet, Sjors

Fransvis

Citaat van: Sjors op februari  1, 2005, 00:09:49
Bedankt Frans, Ik weet dat Theme-Scene hele mooie beamers maakt!  hoe wil je zdeze gaan aansturen met de (7600)
Digitaal of via Component?

Verder wou ik je nog even zeggen dat ik het een mooi en heel ruim ogezete ruimte vind  :D je kan leer overal omheen lopen.

waarom heb je trouwens de 808 'weg' gedaan? of is dit nog in eerdere posts te lezen?

Groet, Sjors

Sjors, de H77 wordt digitaal aangestuurd.

Ik heb het ergens anders gepost, maar dat veroorzaakte een nogal heftige discussie. Ik wilde een pj zonder heisa, klein, geruisloos, een enorm gebruikersgemak en met een strak plaatje. Verder wilde ik geen zonnebank hebben. Dus dan valt een CRT al af.... ;)

Sjors

Citaat van: Fransvis op februari  1, 2005, 08:00:50
Sjors, de H77 wordt digitaal aangestuurd.

Ik heb het ergens anders gepost, maar dat veroorzaakte een nogal heftige discussie. Ik wilde een pj zonder heisa, klein, geruisloos, een enorm gebruikersgemak en met een strak plaatje. Verder wilde ik geen zonnebank hebben. Dus dan valt een CRT al af.... ;)

Dat is duidelijk Frans  :)

Groet, Sjors

Fransvis

Gisteren een statief gehaald voor de camera en wat ge-experimenteerd met verschillende settings. Resultaat is al duidelijk zichtbaar, maar het kan nog beter. Hier nog een 3-tal dromerige foto's.... ;)

Fransvis

Verder nog een closeup van een spotje....

Fransvis

Overigens is gisteren iets gedaan aan de achterwand van de ruimte waar de bekabeling bij elkaar komt. Dit is nu netjes afgewerkt, maar er komt tzt nog wel een kast tegenaan. De bovenste rij bevat de speaker kabel. De zwarte kabel links is voor de sub. Rechts de Oehlbach component voor een digitale ontvanger en een hdmi kabel voor dvd speler.

Op de middelste rij zitten trouwens nog 2 bedieningsknoppen voor de verlichting. Dus die kan ik op 2 plaatsen bedienen.

Durk

waar zijn toch al die schakelaars voor,
een waarom zitten ze straks achter een kast,

voor de rest mooie afwerking, en een hele mooie wand schakelmateriaal...
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749