Kelmond City Theatre

Gestart door Fransvis, oktober 8, 2004, 13:24:08

Vorige topic - Volgende topic

Fransvis

Citaat van: Sjors op december 28, 2004, 21:35:24
Wauw! man echt mooi 8) warneer begin je met de vloer constructie?

groet, Sjors

Sjors, ik wil eerste de stoelen hier hebben om te zien hoe makkelijk en eventueel hoe hoog ik kan gaan zonder dat het vervelend gaat worden. Ik heb nu iets van 211cm aan speling en daar komt nog de projector onder te hangen.....de projector is 13,5cm. Dus netto houd ik 197,5cm over om stoelen + verhoging neer te zetten.

Moet wel te doen zijn, maar wil het voor de zekerheid uitproberen.

Fransvis

Vandaag is er gewerkt aan de plinten. Hier een paar foto's met resultaat.

Fransvis

Tevens een flinke rit gemaakt om wat stoelen te bemachtigen. Helaas waren er niet meer zoveel van het model Red Baron verkrijgbaar en 2 armleuningen per stoel bleek niet realiseerbaar (schijnen nogal schaars te zijn). Maar na een beetje rondgeneusd te hebben kwam ik de stoel tegen die ik oorspronkelijk had willen hebben, maar waarvan ik dacht dat ze zonder armsteun waren......de Vegas Loveseat. Niets bleek minder waar. Hier een foto zonder armsteunen. Ze zitten voortreffelijk....de opstelling wordt dus 3 losse eenheden op de eerste rij en 2 x 2 op de 2e rij.

OscarTango

Wow...mooie stoel. Ik zou'm zonder leuningen laten, eigenlijk.

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Sjors

Citaat van: OscarTango op december 29, 2004, 22:21:28
Wow...mooie stoel. Ik zou'm zonder leuningen laten, eigenlijk.

Maar met zit toch wel lekkerder, dan hebben je armen een beetje steun ;) of je meisje moet er naast zitten  :)

Groet, Sjors

Movievault

wat heb je de stoelen betaald frans?
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Fransvis

Citaat van: FrankG op december 30, 2004, 05:49:16
wat heb je de stoelen betaald frans?

600 voor de 7.....waarbij ik moet vermelden dat er 3 enkelvoudig zijn (eigen armleuningen) en 2 x 2 opstelling, dus met gedeelde armleuning in het midden.

bmateijsen

Citaat van: Fransvis op december 29, 2004, 21:06:29
Tevens een flinke rit gemaakt om wat stoelen te bemachtigen. Helaas waren er niet meer zoveel van het model Red Baron verkrijgbaar en 2 armleuningen per stoel bleek niet realiseerbaar (schijnen nogal schaars te zijn). Maar na een beetje rondgeneusd te hebben kwam ik de stoel tegen die ik oorspronkelijk had willen hebben, maar waarvan ik dacht dat ze zonder armsteun waren......de Vegas Loveseat. Niets bleek minder waar. Hier een foto zonder armsteunen. Ze zitten voortreffelijk....de opstelling wordt dus 3 losse eenheden op de eerste rij en 2 x 2 op de 2e rij.

Jij bent bij Bseated geweest..... ik herken de namen ;)

Fransvis

Citaat van: bmateijsen op december 30, 2004, 08:01:46

Jij bent bij Bseated geweest..... ik herken de namen ;)

;D ;D ;D gotcha....

Rappie

Stoeltjes zien er best relaxed uit, denk dat ik ook maar eens een middagje moet gaan zitten bij bseated :)
Eigenaar van Paulthé

Fransvis

Citaat van: Rappie op december 30, 2004, 15:35:11
Stoeltjes zien er best relaxed uit, denk dat ik ook maar eens een middagje moet gaan zitten bij bseated :)

Zeker doen Rappie. Genoeg uit te halen, wordt regelmatig aangevuld. En de prijzen zijn redelijk goed.

Fransvis

Zo....gisterenavond laat een start gemaakt met de minder leuke klus.....het schoonmaken van de stoelen. Stoelen waren technisch in goede staat, maar ze moeten wel schoongemaakt worden. Dus moeders maar even opgetrommeld. En die kwam gisteren met een krat schoonmaak middelen. De eerste resultaten zijn hier zichtbaar. De kuipjes ben ik aan het opschuren. Die worden later weer hoogglans zwart gespoten. Onderstel moet ook nog schoongemaakt en behandeld worden. Dus hier ben ik nog wel een weekje mee zoet.

Fransvis

Voila....een kleine spuitbeurt en de eerste kuip is vrijwel klaar. Zodra deze droog is, nog even de randen aan de voorkant.

copyfile

Ziet er netjes uit zo. Ook mooi dat je de kuipjes weer opnieuw spuit. Ik heb ook 2 stoelen gehaald bij b-seated zelf uitgezocht daar tussen de stapels  ;D En zo een mooi stoeltje kunnen samenstellen. Een beetje schoonmaken en ze zijn weer zo goed als nieuw !
Epson EMP-TW10H , Yamaha S540 DVD
Denon AVR1905 + B&W DM603S3

Fransvis

Zo....wat kun je beter doen op 1 januari dan de kussens en rugleuningen van je nieuwe stoelen schoonmaken. Wat een kl**te klus zeg. Maar goed...met 5 man sterk was het in 2 uurtjes gedaan. Nu liggen ze uit te drogen.

Arno P

Frans....wat doe jij je huisgenoten toch aan.... ;D

Fransvis

Sjors

LOL ;D

Maar het ziet er mooi uit frans!! lijken nieuw :D waarmee heb jij en je huisgenoten  ;D de stoellen schoongemaakt?

Groet, Sjos

Fransvis

Citaat van: Sjors op januari  1, 2005, 16:20:13
LOL ;D

Maar het ziet er mooi uit frans!! lijken nieuw :D waarmee heb jij en je huisgenoten  ;D de stoellen schoongemaakt?

Groet, Sjos

HG Vlekkenspray werd me door mijn moeder aanbevolen. Kost € 9,75 voor een vles van ½ liter bij de Gamma. Maar het werkt inderdaad bijzonder goed. Olievlekken, colavlekken, kauwgum. Werkelijk alles haal je ermee weg.

Sjors

Citaat van: Fransvis op januari  1, 2005, 16:26:45
HG Vlekkenspray werd me door mijn moeder aanbevolen. Kost € 9,75 voor een vles van ½ liter bij de Gamma. Maar het werkt inderdaad bijzonder goed. Olievlekken, colavlekken, kauwgum. Werkelijk alles haal je ermee weg.

Bedankt! :) er wil hier namelijk nog wel eens wat op de bekleding vallen  ;D

Groet, Sjors

Durk

zo, dat zal wel lekker fris zijn..

Lijken me hele lekkere stoelen..
Ik vraag me af in welk theater deze hebben gestaan. Een heel stuk beter dan waar ik kom..
(al ben ik sinds shrek 2 niet meer geweest.....)
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Fransvis

Vandaag weer even met de minder leuke klussen aan de slag. Ten eerste de onderstellen van de stoelen aan het schoonmaken en opschuren. Daarna een behandeling geven met Hammerite. De onderstel staat links (A) en de steun voor de armleuning staat rechts (B).

Fransvis

Verder alle kussens, rugleuningen en armleuningen een behandeling gegeven met YC Clean Cotton Fabric Spray. Hierdoor krijgt alles meteen de geur alsof het schoongewassen is...wel zo prettig.

Tevens te zien...de eerste 2 kuipjes die klaargespoten zijn.

Sjors

Citaat van: Fransvis op januari  2, 2005, 14:54:18
Vandaag weer even met de minder leuke klussen aan de slag. Ten eerste de onderstellen van de stoelen aan het schoonmaken en opschuren. Daarna een behandeling geven met Hammerite. De onderstel staat links (A) en de steun voor de armleuning staat rechts (B).

Ik heb zelf ook Hammerite gebruikt voor de metalen delen dat ging perfect! goede hechting en een mooi eindresultaat  8)

Verloopt het bij jouw ook allemaal een beetje naar wens? zo te zien i.i.g.  wel  :)

Groet, Sjors

Fransvis

Citaat van: Sjors op januari  2, 2005, 15:28:31
Ik heb zelf ook Hammerite gebruikt voor de metalen delen dat ging perfect! goede hechting en een mooi eindresultaat  8)

Verloopt het bij jouw ook allemaal een beetje naar wens? zo te zien i.i.g.  wel  :)

Groet, Sjors

Het verloopt zeker naar wens, maar ik zou willen dat het allemaal wat sneller ging. In ieder geval moet het pand in april bewoonbaar zijn, dat moeten we uit onze huis. Dus de vaart gaat er nu wel in.  ;)