Kelmond City Theatre

Gestart door Fransvis, oktober 8, 2004, 13:24:08

Vorige topic - Volgende topic

OscarTango

Haa, geweldig....krijgen we weer wat foto's te zien.

Ik ben nu even in de pauze van "Anna and the King"... heimwee naar Thailand, he . Na twee weken vakantie is dat grote scherm toch weer extra groot  ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Walter_PPK

Mooi apparaat die Themescene!
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

TheSeparator

Proficiat FransVis, geweldige aankoop.

Ik vind het een prachtige PJ, kan bijna niet wachten om het beeld te bekijken en zijn geluid niet te horen ;-)

Groeten,
TheSeparator

Who cares about separation, continuous climbs, direct routes, profile adherence, Barco TFT panels 2048x2048, roller-coasters, CPDLC, Flight Level 490, 5.0 NM, Boeing 787 and A388 ??

RCD

Hoi Frans

Proficiat ik weet zeker dat jij er gelukig mee word.

Rob

Fransvis

Thanks mannen....ik weet zeker dat het een feest gaat worden. Heb van de week een H56 geinstalleerd die via component aangestuurd wordt door een Sony DVD Rec RDR-GX3. En dat vond ik al een feest om naar te kijken.

Maar goed...back to business.....vandaag weer een paar zaken gedaan.

In foto 1 is te zien dat het laatste stukje plafond nu dicht is. Ik heb de vorm van de projector op papier uitgetekend en gesneden en deze tegen plafond aangeplakt (rode pijl). Daarachter (gele pijl) een gat gemaakt en een koof gelegd in de verlaging waarin de kabels (dvi, component, stroom) liggen voor de H77. De verlaging is tevens gevuld met steenwol. Foto 2 is de weergave van de zijkant.

Foto 3 laat zien dat de speakerkabels er vandaag ook in zijn gelegd. Zo'n 50 meter QED original.

Afgelopen zaterdag is men begonnen met het fabriceren van de kolommen, suskasten, plinten en afwerkkasten + rasters voor de verwarming.

Fransvis

Nu zit ik nog met het volgende. En jullie kunnen mij vast wel op weg helpen.

De zijwanden zijn van gipsplaten met 12mm dikte. De plafond van gipsplaten 9mm dikte. De naden en schroefgaten in de zijwanden heeft de stukadoor netjes gefillerd. Nu wil ik dat hij de plafond op dezelfde manier afwerkt, maar dit schijnt niet mogelijk te zijn omdat de gipsplaten hier te dun zouden zijn. Volgens hem heb ik 2 opties :

1. naden en schroefgaten kitten en hele plafond stucken en later verven
2. naden en schroefgaten kitten, licht opschuren en dan verven.

Wat is de beste keuze ? En is het wel zo dat het niet gefillerd kan worden omdat de platen te dun zijn ? Had ik dat geweten dan had ik gewoon 12mm platen gebruikt.

OscarTango

Raar.... je kan ze ook dichtkitten en dan glasvezel-behang erop plakken. Dat bedekt volledig de naden en is makkelijk te verven. Doet Wim het stucken ook ?

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Arno P

Eerlijk gezegd kan ik die gipsplaten de komende jaren even niet meer zien... ;D ;)

Fransvis

Citaat van: OscarTango op december  9, 2004, 16:19:10
Raar.... je kan ze ook dichtkitten en dan glasvezel-behang erop plakken. Dat bedekt volledig de naden en is makkelijk te verven. Doet Wim het stucken ook ?

Dat stucken is maar een optie. Het liefst wil ik de gipsplaten verven nadat de naden netjes zijn dichtgemaakt. Misschien heeft GTDesign nog een tip...?? Nee, Wim doet niet het stucken.

Movievault

Ik denk de optie van Oscar het beste is.Hoe heb je de onderligende tengels zitten? Haaks erop?
Anders gaat het scheuren denk ik, omdat je niet genoeg "materiaal" hebt.
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

GTDesign

Ik zou voor optie 1 kiezen, Het plafond stucken. Gebruik alleen tussen de naden  van die anti scheurband.

Walter_PPK

Met een stuck structuur heb je volgens mij veel minder last van strooilicht en het ziet er mooier uit als geverfd behang.
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Fransvis

Citaat van: Walter_PPK op december 10, 2004, 13:12:12
Met een stuck structuur heb je volgens mij veel minder last van strooilicht en het ziet er mooier uit als geverfd behang.

Ben ik met je eens. Stuckwerk zal er strakker uitzien.

Ik was alleen een beetje huiverig voor de akoestische effecten van stuckwerk tov gipsplaat alleen met een een verflaag. Daarom wilde ik persé de gipsplaten behouden.

Fransvis

Nou...vandaag overleg gepleegd met stuckadoor. Besloten om het maar te laten stucken. Gebeurt a.s. maandag. Dan zal ik wat foto's plaatsen.

Fransvis

Vandaag zijn al 6 van de 8 kolommen afgeleverd. Aan de laatste 2 (die tegen de achterwand komen) wordt nog gewerkt. Daarin worden nl. de suskasten voor af en aanvoer lucht verwerkt. Ik ben heel erg blij met het resultaat van de kolommen. Sjappo voor de mannen.  ;)

Fransvis

De kolommen zijn van maranti hout gemaakt. Iemand een suggestie hoe ik deze het beste kan behandelen om ze nog meer het hout look te geven ?

Robert - Jan

Heb je niet een stukje over zodat je wat kunt uitproberen?

Ik zou kiezen tussen blanke lak (of vernis met een beetje kleur) en meubelolie. Je zult wel een paar lagen moeten aanbrengen om een mooie diepe kleur te krijgen. Tussendoor goed schuren om de vezeltjes die omhoog komen weg te krijgen. Waarschijnlijk moet je ook de achterkant 1 of 2 laagjes geven om kromtrekken te voorkomen.

Groeten,
Robert - Jan
If they don't know wine is finer, let them boil water!

GTDesign

Hoi Fransvis,

Eerst schuren en dan lakken met CetaBever kleurbeits. Deze beits is in verschillende kleuren verkrijgbaar. Des te meer lagen beits je opzet des te donkerder wordt de kleur.
Tussen de lagen door wel effe licht opschuren. Daarna aflakken met glitsa.

De Houtnerf struktuur komt dan mooi naar voren.

Fransvis

Thanks voor de tips GT en Robert-Jan. Ik ga komende week aan de slag. Zal wel wat foto's nemen, sowieso a.s. maandag na het stucken.

Fransvis

Vanochtend is het stuckwerk gedaan, niet al te glad...heb wel gevraagd of ze er een beetje structuur erin wilden laten. Dat is perfect gelukt. Vanmiddag werken ze de randjes e.d. nog af en dan kan het rustig gaan drogen.

Sjors

Netjes! begint al aardig schot in te komen  8)

Groet, Sjors

Arno P

Robert - Jan

Dit wordt mooi 8)

Groeten,
Robert - Jan
If they don't know wine is finer, let them boil water!

Fransvis

Vandaag de kolommen voor het eerst behandeld met Histor transparant zijdeglans vernis. Meranti heeft al de eigenschap van nature vrij donker te zijn. Als ze straks een 2e of 3e keer behandeld worden denk ik dat het resultaat er mag wezen. Ik vind het na de eerste keer al erg mooi.

Dus links na de eerste behandeling...rechts moest nog gebeuren....maar dan zie je al duidelijk het verschil.

R

Kijk, dat ziet er nu strak uit... ga door....