Kelmond City Theatre

Gestart door Fransvis, oktober 8, 2004, 13:24:08

Vorige topic - Volgende topic

Rappie

Moet zeggen dat het allemaal wel ontzettend langzaam gaat in je HTtje zeg .... ;) elke dag een nieuw plankje

Citaat van: GTDesign op november  3, 2004, 00:51:39
Heb je al iemand gevonden die de kolommen voor je gaat maken ? ;) (hint) ;D
GT gaat een productielijn opzetten met kollombouw :D
Eigenaar van Paulthé

Fransvis

Citaat van: GTDesign op november  3, 2004, 00:51:39
Heb je al iemand gevonden die de kolommen voor je gaat maken ?  ;) (hint)  ;D

GT...heb ik inderdaad overwogen. Vind dat je ze erg mooi gemaakt heb, maar ik denk niet dat het binnen budget valt. Heb nu iemand die het gaat maken in combinatie met suskasten, plinten en de sierkasten voor de verwarmingen. De kolomen worden niet met fineer gemaakt, maar met marantie. Daarna zullen ze nog geschuurd en gelakt worden.

Fransvis

Citaat van: Rappie op november  3, 2004, 08:30:08
Moet zeggen dat het allemaal wel ontzettend langzaam gaat in je HTtje zeg .... ;) elke dag een nieuw plankje

Ik had het nb nog per schroefje en spijkertje willen documenteren...maar heb toch gekozen voor een rapportage per plankje...  ;D

manolito

hmmm jammer dat ik niet zo n mooie ruimte (m2)  tot mijn beschikking heb en je zit ook nog op een boerderij wat betekent dat jij (als je dan wil en dat wil je wel soms) kunt gassen ... gassen ?? ja je weet wel frans die volume knop gebruiken als een soort gaspedaal , zo van meer gas meer plezier  ;D

wat word trouwens je 1e dvd tje wat je gaat draaien in je nieuwe bioskoop , of heb je daar nog niet aangedacht ?

gr manolito de buurman uit geleen 

Fransvis

Dag Manolito,

Welkom op de beste forum van Geleen, Zuid-Limburg en Nederland. Het is hier goed vertoeven en je kunt er aardig wat opsteken.

De eerste film wordt 'The Day After Tomorrow'. Deze zit nog in plastic, kan het niet over mijn hart verkrijgen om dit op een 82cm scherm te gaan bekijken....dus...het is nog even geduld...en dan kan ie.

patrick_vdb

Hi,

Leuk dat er toch steeds meer mensen uit Zuid-Limburg bijkomen in deze fantastische hobby :D

mvrg

Patrick

OscarTango

Ja, he... zijn er al een hoop, hoor. FransVis, the separator, ikke, Arno P, Spider99...eh....wie was dat nou nog.... oh ja, Johan van Gompel. Johan en ik zitten dan wel aan de juiste kant van de Maas, maar het hoort er toch ook bij, he  ;) ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Fransvis

Yep....het begint een leuke groep te worden.

Overigens vandaag is de hele plafond in de ruimte dichtgemaakt. Hopelijk eind deze week worden de naden en schroefgaten dichtgemaakt. De 8 kolommen (2 met suskasten), plinten en radiatoromlijsting (of hoe het ook heet) worden in eerste week december geplaatst. We gebruiken hier maranti hout voor.

Voor de rest, we gebruiken QED Original kabels voor de luidsprekers. De sub wordt gekoppeld dmv Bettercable die ik bij SVS samen met de sub gekocht heb. Kleurstelling voor de ruimte is nu ook vrijwel definitief. Plafond en voorkant wordt een donker kleur (zie foto van mijn oude ht hieronder). Het is een soort rood-bruin. Vloerbedekking ben ik nog niet helemaal uit, twijfel tussen grijs of zandkleur.

Lijstje apparatuur is nu als volgt :

• projector : Optoma Themescene H77 DLP (in bestelling)
  • dvd speler : Marantz DV7500 regiovrij (in bestelling)
  • receiver : NAD T760
  • eindversterker : NAD 218THX
  • fronts : Infinity Kappa 9.2i Series II
  • center : B&W HTM-1
  • surrounds : Mirage OM-C2
  • Sub : SVS PC Ultra

OscarTango

Welke foto ?   ;D

Mooi zo dat het vooruit gaat....
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

Fransvis

Yep...OscarTango...je bent wel erg wakker.  ;D

Foto erbij gezet...

GTDesign

Citaat van: patrick_vdb op november  8, 2004, 10:38:42
Hi,

Leuk dat er toch steeds meer mensen uit Zuid-Limburg bijkomen in deze fantastische hobby :D

mvrg

Patrick

Mag ik vragen waar jullie zoal vandaan komen dan ?

Hier Venlo.

OscarTango

Ik word toch ook betaald om zo wakker te zijn, Frans....  ;D

Mooie kleuren...alleen nu zou ik geen witte plinten plaatsen, maar donkergekleurde... just my 2 cents.

@GT, ik kom uit Dilsen, net over de grens ( net ten zuiden van Maaseik )
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

Fransvis

Citaat van: OscarTango op november  8, 2004, 19:28:27
Ik word toch ook betaald om zo wakker te zijn, Frans....  ;D

Mooie kleuren...alleen nu zou ik geen witte plinten plaatsen, maar donkergekleurde... just my 2 cents.

@GT, ik kom uit Dilsen, net over de grens ( net ten zuiden van Maaseik )

Witte plinten  ??? Dat heb ik niet geschreven. Het worden plinten van Maranti....net als de kolommen.

Fransvis

Citaat van: GTDesign op november  8, 2004, 18:47:50

Hier Venlo.

Hier Spaubeek....naast Geleen. En binnenkort Kelmond...naast vliegveld Maastricht.

Movievault

Ziet er alzeer smaakvol uit Frans
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

OscarTango

Was ik toch niet zo wakker blijkbaar... :-X
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

Mark C00len

Hier Venlo.

Ik kom uit Weert ligt iets boven de Maas. :)

Fransvis, is dat een foto van je huidige HT ?

Fransvis

Hi Mark...

Dat was de HT zoals ik hem hier in dit huis had. Maar je ziet rechts nog een klein stukje van de Barco 808s projector. Die heb ik inmiddels verkocht.  Die speakers zijn inmiddels geupgrade naar de 9.2i serie. Die center is ook inmiddels verkocht alsook de sub. De scherm staat klaar om getransporteerd te worden.....

Nu alleen nog de toko hier verkopen....  :)

Zoek je nog een vrijstaand huis in de buurt van Geleen, Mark ?  ;)

Mark C00len

Citaat van: Fransvis op november 10, 2004, 08:21:10
Zoek je nog een vrijstaand huis in de buurt van Geleen, Mark ?  ;)

Dan moet het wel spot goedkoop zijn, want ben maar een arm studentje. :D

patrick_vdb

Hi,

Ergens vlak bij Maastricht.

CiteerEn binnenkort Kelmond...naast vliegveld Maastricht

Nu valt het kwartje pas voor wat betreft de benaming van het topic ;D Maar da's best vlak bij.

mvrg

Patrick

Fransvis

Citaat van: patrick_vdb op november 17, 2004, 08:19:32
Hi,

Ergens vlak bij Maastricht.

Nu valt het kwartje pas voor wat betreft de benaming van het topic ;D Maar da's best vlak bij.

mvrg

Patrick

Nou da's helemaal mooi....al die mensen hier in de buurt met een heleboel kennis....Patrick in de buurt van Maastricht....GT in Venlo.....OscarTango net over de grens...Separator in Sittard....Camaro ook net over de grens....

Groovy  8)

Waar precies zit je, Patrick ? Bunde ? Meerssen ? Eijsden ?

patrick_vdb

Hi Frans,

Bunde, vlak bij Kelmond dus ;D

mvrg

Patrick

Fransvis

Patrick....da's inderdaad heel dichtbij. Dan moeten we binnenkort zeker een meet-en-greet doen.

patrick_vdb

Hi Frans,

Dat zal er zeker eens van komen ;)

Ik blijf het een grappig fenomeen vinden...mensen die vrij dicht bij elkaar wonen en elkaar leren kennen via het wereld wijde web. Had ik ook met Teejoo, woonde destijds (toen ik nog in Maastricht woonde) gewoon twee straten verder..Straks leer ik mijn buren nog kennen via het internet ;D

mvrg

Patrick

Fransvis

Hehe....lang gewacht...vandaag eindelijk de projector binnen gekregen....de Optoma Themescene H77. Pracht van een toestel. Verder nog een Oehlbach HDMI/DVD-I kabel. De DVD speler laat nog even 2 weken op zich wachten (Marantz DVD-7500). Verder nog 50 meter QED Original kabel (speakers).

Ik heb vanavond de H77 al even aan mijn pc gekoppeld met de HDMI kabel en even gekeken wat voor plaatje dit kan toveren. Binnen 30 seconden al een zeer strak beeld op de muur....man wat een beeld. Dit was wel het wachten waard. Komende week wordt er weer gewerkt aan de ruimte. Dus dan zal ik nog wat updates geven en foto's maken.