Kelmond City Theatre

Gestart door Fransvis, oktober 8, 2004, 13:24:08

Vorige topic - Volgende topic

OscarTango

goooood morning, Rapie  ;D

enfin, back to work it is....
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Rappie

Citaat van: Fransvis op oktober 14, 2004, 16:21:54
Deze schets had ik al eerder gepost (zie pagina 5)  ;)

my bad. Je post ook zoveel achter elkaar he ;)
Eigenaar van Paulthé

Fransvis

Citaat van: Rappie op oktober 14, 2004, 18:01:54
my bad. Je post ook zoveel achter elkaar he ;)

No problemo...ik zal inderdaad eens wat minder posts en foto's plaatsen.... ;D

Rappie

Citaat van: Fransvis op oktober 14, 2004, 18:33:09

No problemo...ik zal inderdaad eens wat minder posts en foto's plaatsen.... ;D

minder posts meer fotos klinkt beter moet ik zeggen ;) maarja, dat werkt weer niet als je ze allemaal op het forum upload .... kortom ga maar zo door, dan zullen wij minder ouwehoeren hier :) problem solved
Eigenaar van Paulthé

Sjors

Citaat van: Fransvis op oktober 14, 2004, 16:03:27
de plasbuizen (voor lange films) waar Rob Dingen naar refereerde in een eerdere post zijn inmiddels ook weggehaald. We hebben besloten geen lange films te gaan draaien... ;D

Hoi Frans,

Plasbuizen? bedoel je dat nou letterlijk  ;D of heb ik iets over het hoord gezien/gelezen? Ik zag idd dat je die electro pijpen afgezaagd hebt ;)

Fransvis

Citaat van: Sjors op oktober 14, 2004, 23:36:43
Hoi Frans,

Plasbuizen? bedoel je dat nou letterlijk  ;D of heb ik iets over het hoord gezien/gelezen? Ik zag idd dat je die electro pijpen afgezaagd hebt ;)

;D ;D ;D Nee joh....het zag er inderdaad gewoon een beetje vreemd uit...al die buizen die recht omhoog stonden uit de vloer. Het hadden inderdaad plasbuizen kunnen zijn....maar het waren buizen die in voorbereiding bedoeld waren voor Barco die op de grond zou komen te staan.

Sjors

Citaat van: Fransvis op oktober 15, 2004, 00:01:57

;D ;D ;D Nee joh....het zag er inderdaad gewoon een beetje vreemd uit...al die buizen die recht omhoog stonden uit de vloer. Het hadden inderdaad plasbuizen kunnen zijn....maar het waren buizen die in voorbereiding bedoeld waren voor Barco die op de grond zou komen te staan.

Oké hahahahah :D ik moest wel even lachen toen ik je antwoord las ;) maar het is mij helemaal duidelijk  :)

OscarTango

Is anders wel een idee eigenlijk...gewoon een buis die voor de stoel uit de grond komt. Plasje plegen ? Laat maar gaan....ahhhhhh. Daar zullen vast design-"koppel"-stuken voor bestaan  ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

camaro

volgens frans waren de voorste buizen voor de dames en de achterste enkele voor de heren.

OscarTango

;D ;D

oh, enne...aangenaam. Welkom op dit forum...weet je vrouw dat je vanaf nu veeeel meer tijd achter de pc zult doorbrengen ?  ;)
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

camaro

maakt niet echt veel uit als je gescheiden bent en je koopt een nieuw huis dat dan afbrand dan heb ik wel tijd over voor mijn pc.

maar alle nu heb ik tijd om voor frans zijn HT te bouwen.

een ding mis ik alle reactie's en dat is ventileren?

als je alles zo potdicht maakt dan kan het voorkomen dat je gasten die bij jou een filpje komen kijken het einde niet meer meemaken.

denk niet dat dat de bedoeling is.

Sjors

Citaat van: camaro op oktober 15, 2004, 01:02:49
maakt niet echt veel uit als je gescheiden bent en je koopt een nieuw huis dat dan afbrand dan heb ik wel tijd over voor mijn pc.

Jeetje dat is nogal niet wat  :o hoeveel elende kan een mens meemaken...................

camaro

kan nog erger maar dat vertel ik nog wel eens.

sjors heb jij ook een ruimte voor je HT ingericht.

Sjors

Citaat van: camaro op oktober 15, 2004, 01:19:43
kan nog erger maar dat vertel ik nog wel eens.

sjors heb jij ook een ruimte voor je HT ingericht.

Jazeker  :D hier een linkje http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=21564.0

patrick_vdb

Hi Camaro,

Welkom op het forum :D

Idd, over ventilatie is tot nu toe niet echt gesproken terwijl een sealed kamer eigenlijk wel geventileerd moet worden, het lijkt me anders ook geen prettige kamer om langer in te vertoeven.

Sealen en ventileren lijkt niet samen te kunnen gaan immers om te ventileren heb je een doorgang nodig e dit betekend automatisch een lek. Gelukkig ventileer je met buitenlucht en kun je het lekkende geluid dus sturen daar waar het niet storend is...naar buiten ;) Vanuit de auto- en wapen-industrie weten we dat geluid door een 'buis' ook gedempt kan worden (knalpot, geluidsdemper voor op de loop van het pistool) en een dergelijke constructie (geen rechte verbinding maar genoeg bochten met dempend materiaal) kun je de ventilatieschacht ook 'dempen' indien dat gewenst zou zijn (bv wanneer de opening net naast het raam van de buren uitkomt terwijl je voor die buren juist de geluidsisolatie aanbrengt).

Zeker toepassen dus wil je weten hoe de film afloopt ;D

Mvrg

Patrick

Movievault

Ook gevlechte gaas slang is prima om te dempen .
Wat is dit voor slang, buitenmatel van metaal/pvc, kan zit daarin een doek en het doek word op zijn plaats gehouden door een gaas . Soort fijne kippedraad zeg maar.
Dit wordt gebruikt in de autoindustrie, en compressor techniek.

Ik werk op een bedrijf waar ze metalen slangen maken , flexibels en vaste voor compresoren bv.
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Harry HT

Hoi,

Via het aircosysteem (split=duur :() zou je kunnen ventileren, via de afvoerslang (warme lucht). Deze slang moet vanuit de te koelen ruimte naar buiten worden geleid en niet via de deur/raam dat open staat, anders stroomt er weer teveel warme lucht naar binnen.

Gegroet,

Harry

Edit: Welkom Camaro ! (rij je soms in een Pontiac Camaro?)
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Durk

je hebt toch ook akoustische ventilatiemogelijkheden. Hierin zit een demper verwerkt.
volgens mij noemen ze dat suskasten..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Durk

kijk eens op de site van duco (www.duco.be)
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

patrick_vdb

Hi,

Citaat van: dvanurk op oktober 15, 2004, 08:32:20
volgens mij noemen ze dat suskasten..

Je kunt ze idd ook kant-en-klaar kopen :D

mvrg

Patrick

Fransvis

als je alles zo potdicht maakt dan kan het voorkomen dat je gasten die bij jou een filpje komen kijken het einde niet meer meemaken.
denk niet dat dat de bedoeling is.

Gasten....... :o :o :o

Die stuur ik wel naar Pathé  ;D

Fransvis

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het aspect 'ventilatie' een beetje onderschat heb en er eigenlijk te weinig aandacht aan besteed heb.  :-[

Uitgaande van de situatie zoals in mijn oude HT in het huis waar ik nu nog woon : daar had ik een Barco 808s in een ruimte van 32m2. Nou, zou Barco blaast volgens mij behoorlijk veel warme lucht, maar eigenlijk heb ik daar nooit last gehad van een 'te warme' ruimte of 'te muffe' lucht. Terwijl de versterkers en dvd speler in dezelfde ruimte staan.

Maar goed, ik kan er nu nog rekening mee houden. Ik heb Duco al een mailtje gestuurd. Is de split airco echt zo'n dure optie ?  :-\

Robbo

Ik zou zeker ook een afvoer maken voor de warme lucht van je projector.  Scheelt weer werk voor de airco.

OscarTango

Pontiac Camaro ?!  Heiligschennis ! 't is een Chevy Camaro ... Pontiac had de firebird, namelijk...

enfin, back ontopic... ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

Sjors

Citaat van: Fransvis op oktober 15, 2004, 09:37:53

Maar goed, ik kan er nu nog rekening mee houden. Ik heb Duco al een mailtje gestuurd. Is de split airco echt zo'n dure optie ?  :-\

Ja wat is duur ik ben zelf geen airco expert maar weet wel het een en ander vanaf, sterker ik heb er wel eens een geinstaleerd een split unit systeem groep er naar toe en de hele mik mak opgehangen doorvoer gemaakt, aleen het afpersen en het vullen is door een stek monteur gedaan zoals het hoort  ;)

Dus wellicht kan je hier zelf ook op besparen om alles zo goed mogelijk voor te berijden en evt  dingen zelf te doen zoals de doorvoer maken groep trekken enz.

Dit hebben wij bij mijn oom ook zo gedaan en het kwam totaal op zo'n 800 euro