Sjors's Cinemascope (Update Pagina 63)

Gestart door Sjors, september 30, 2004, 02:16:42

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Sjors

Goed, volgende aankoop word een center.

Ik heb nu de 'Audio-Pro' type: Focus (heeft niks met Ford te maken  ;) ) deze heb ik te leen gekregen van mijn dealer  :)

Maar ik wil er nu toch een kopen, ik twijfel tussen de 'Kappa' of de Intermezzo series, beide van van Infinity.

De kappa (eerste foto) is een pasive Center, de Intermezzo (2e foto) is daarin tegen een active referentie center!
Het is meestal 'beter' om je luidsprekers van een dezelfde serie te hebben.

Dennis (verkoper) zij dus tegen mij: Joh geen probleem! neem ze gewoon beide mee, probeer ze een tijdje uit, en die jij het best vind klinken die hou je en de andere breng je terug'.   :D

Dus eind volgende week haal ik ze beiden op, en dan begint de proef fase 8)



Groet, Sjors



 

Martin_M

Nog even over het afregelen van je sub. Het kan best zijn dat je op je luisterplek net in een anti-node zit.
Ga anders eens met je meter door de kamer lopen en kijk dan eens of deze her en der wel gaat uitslaan. Zo ja, dan zal je toch echt met de plaatsing van de sub bezig moeten.

Succes,
martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Sjors

Citaat van: Martin_M op maart 18, 2005, 18:37:17
Nog even over het afregelen van je sub. Het kan best zijn dat je op je luisterplek net in een anti-node zit.
Ga anders eens met je meter door de kamer lopen en kijk dan eens of deze her en der wel gaat uitslaan. Zo ja, dan zal je toch echt met de plaatsing van de sub bezig moeten.

Succes,
martin

Bedankt  ;)

Het afregelen van de sub was id nog niet 100% voldaan.


Groet, Sjors

Jean Pierre

Citaat van: Martin_M op maart 18, 2005, 18:37:17
Nog even over het afregelen van je sub. Het kan best zijn dat je op je luisterplek net in een anti-node zit.
Ga anders eens met je meter door de kamer lopen en kijk dan eens of deze her en der wel gaat uitslaan. Zo ja, dan zal je toch echt met de plaatsing van de sub bezig moeten.

Succes,
martin

Dit kan idd schelen. Eerst klonk mn sub als een bonk bij een nummer en toen wask later wat aant schuiven meer in de hoek iets naar achter dus, en het geluid was veeel mooier en was misschien amar 10 cm opgeschoven

Sjors

Citaat van: Jean Pierre op maart 18, 2005, 19:34:53
Dit kan idd schelen. Eerst klonk mn sub als een bonk bij een nummer en toen wask later wat aant schuiven meer in de hoek iets naar achter dus, en het geluid was veeel mooier en was misschien maar 10 cm opgeschoven


Jep, bedankt  :)

Jan-Willem

Citaat van: Sjors op maart 18, 2005, 18:32:08
Goed, volgende aankoop word een center.

Ik heb nu de 'Audio-Pro' type: Focus (heeft niks met Ford te maken  ;) ) deze heb ik te leen gekregen van mijn dealer  :)

Maar ik wil er nu toch een kopen, ik twijfel tussen de 'Kappa' of de Intermezzo series, beide van van Infinity.

De kappa (eerste foto) is een pasive Center, de Intermezzo (2e foto) is daarin tegen een active referentie center!
Het is meestal 'beter' om je luidsprekers van een dezelfde serie te hebben.

Dennis (verkoper) zij dus tegen mij: Joh geen probleem! neem ze gewoon beide mee, probeer ze een tijdje uit, en die jij het best vind klinken die hou je en de andere breng je terug'.   :D

Dus eind volgende week haal ik ze beiden op, en dan begint de proef fase 8)



Groet, Sjors



 

Hey Sjors,

Jemig de intermezzo dat is een behoorlijke serie! maar hoe sluit je nou zo'n active center aan?

Enne hoe zit het je je Bose verzameling  :D


Jan-Willem
I love my S8 :-)

Sjors

Citaat van: Jan-Willem op maart 21, 2005, 14:33:29
Hey Sjors,

Jemig de intermezzo dat is een behoorlijke serie! maar hoe sluit je nou zo'n active center aan?

Enne hoe zit het je je Bose verzameling  :D


Jan-Willem

Sorry voor de late reaktie  ::)

we zullen het Zaterdag weten  :)  De active center sluit je op dezelfde manier aan als een normale pasive center  ;)

Bose verzameling die is er nog steeds, zal later even een picje plaatsen  ;)

Groet, Sjors

Jan-Willem

Citaat van: Sjors op maart 23, 2005, 16:14:35
Sorry voor de late reaktie  ::)

we zullen het Zaterdag weten  :)  De active center sluit je op dezelfde manier aan als een normale pasive center  ;)

Top! ben benieuwd  ;)

Citaat
Bose verzameling die is er nog steeds, zal later even een picje plaatsen  ;)

Groet, Sjors

;D

Jan-Willem
I love my S8 :-)

Sjors

Vanavond uitgevogelt wat de beste plaats is voor de sub :D

Het ziet er naar uit dat hij het hier best naar z'n zin heeft  8) ;D




OscarTango

 ;D hahahahaha....die is goed...zit jij nu in de hoek van de kamer omdatie daar het beste klinkt ? Wanneer ga je je scherm verhangen zodat je de film nog kunt zien  ;D ;D ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Rappie

Zo zit je dus met een arm over je svs subje heen een film te kijken ;D Dat is pas liefde voor je sub (wel een beetje ziek, maargoed ;) )
Eigenaar van Paulthé

OscarTango

Ik wil niet weten waar die bass-poort voor moet dienen dan  :P ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Sjors

Citaat van: OscarTango op maart 23, 2005, 23:10:23
;D hahahahaha....die is goed...zit jij nu in de hoek van de kamer omdatie daar het beste klinkt ? Wanneer ga je je scherm verhangen zodat je de film nog kunt zien  ;D ;D ;D

;D ;D

Ik kwam er achter de plaatsing waar de sub stond, nog niet eens zo slecht was!





Citaat van: Rappie op maart 23, 2005, 23:11:07
Zo zit je dus met een arm over je svs subje heen een film te kijken ;D Dat is pas liefde voor je sub (wel een beetje ziek, maargoed ;) )

Nou vooruit.......... ;D



Kom er trouwens net omheen  :D

Sjors

Citaat van: OscarTango op maart 23, 2005, 23:14:22
Ik wil niet weten waar die bass-poort voor moet dienen dan  :P ;D

Daarom hebben ze er uit voorzorsmaatregelen een rooster op gezet, handige jongens daar bij SVS  O0

Sjors

Citaat van: OscarTango op maart 23, 2005, 23:10:23
Wanneer ga je je scherm verhangen zodat je de film nog kunt zien  ;D ;D ;D

Ik kijk er net over heen, ben er intussen wel aan gewend  :-[

Rappie

Citaat van: Sjors op maart 23, 2005, 23:22:38
Nou vooruit.......... ;D



Kom er trouwens net omheen :D
Damn zoveel heb ik niet op met mijn SVSje, ik misbruik hem meer zeg maar  >:D In plaats van liefkozen ...
Eigenaar van Paulthé

Sjors

#491
Citaat van: Rappie op maart 24, 2005, 08:40:11
Damn zoveel heb ik niet op met mijn SVSje, ik misbruik hem meer zeg maar  >:D In plaats van liefkozen ...

Ik normaal ook niet hoor  :D maar nu zat i zo gezzelig naast mij  :)

Hij zij kan veel hebben, als je haar maar wel af en toe een "schouder" klopje geeft  ;D

Gordon

Citaat van: Sjors op maart 24, 2005, 16:14:58
Ik normaal ook niet hoor  :D maar nu zat i zo gezzelig naast mij  :)

Hij kan veel hebben, als je hem maar wel af en toe een "schouder" klopje geeft  ;D

Hij? Hij!!! Je bedoeld zeker "Zij" he? We houden het wel netjes he, een verhouding hebben met je sub okee, maar wel een vrouwelijk subje he. Straks gaan ze nog denken dat HTfielen rare mensen zijn!!! :P
I now live in Bali...

Sjors

Citaat van: Gordon op maart 24, 2005, 23:30:34
Hij? Hij!!! Je bedoeld zeker "Zij" he? We houden het wel netjes he, een verhouding hebben met je sub okee, maar wel een vrouwelijk subje he. Straks gaan ze nog denken dat HTfielen rare mensen zijn!!! :P


Wel een stevige zij hoor  ;D ;)

Sjors

#494
Vanavond de center's opgehaald  :) nu rustig beluisteren welke mij het best bevalt  ;)

Groet, Sjors










en de achterkant van de, Intermezzo  8) met BASH ampingebouwd, zekering zit links.




copyfile

Ziet er allemaal zeer indrukwekkend uit ! Vooral die achterkant van de  Intermezzo. Ben benieuwd welke je uiteindelijk het beste vindt. Heb je er nu al een beetje een idee van ?
Epson EMP-TW10H , Yamaha S540 DVD
Denon AVR1905 + B&W DM603S3

christian19

#496
Citaat van: Sjors op maart 25, 2005, 10:53:59
Wel een stevige zij hoor ;D ;)

Dat wil ik maar zeggen. ;D

Raphie

gelukkig heeft de PCI voldoende gaten ;D
JBL PRX Power!

Sjors

Citaat van: copyfile op maart 25, 2005, 23:59:57
Ziet er allemaal zeer indrukwekkend uit ! Vooral die achterkant van de  Intermezzo. Ben benieuwd welke je uiteindelijk het beste vindt. Heb je er nu al een beetje een idee van ?

Ik ben steeds aan het wisselen, en het vergelijken.

Ik heb het idee dat de intermezzo wat strakker is mede doordat hij actief is, maar daar denk ik niet aan. en heb het idee dat hij ook beter overweg kan met de Hepta's zo denk ik er momenteel over, maar ze moetten ze nog ingespeeld worden. Ze hebben nu ongeveer 8uur gedraaid  ;D

Groet, Sjors

Richi

Hoi Sjors,

Weet je al welke center je het mooist vindt voor dialogen? Daar zou ik persoonlijk heel erg op letten, omdat ik natuurgetrouwe weergave van stemmen nastreef.

Groet,
Richard
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a