Sjors's Cinemascope (Update Pagina 63)

Gestart door Sjors, september 30, 2004, 02:16:42

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Rappie

#75
Citaat van: Sjors op oktober 12, 2004, 21:57:55

K*t nou ben ik uitgel*ld :-X sorry ;D Maar ik kan achter geen grotere gebruiken omdat ik al tegen de achterwand aan zit anders had ik wel 2 zuilen identiek aan de fronts gebruikt  ;) maar dat laat mijn kamer niet toe, en ik vind het surround ook beter over komen zo en ze hangen op de THX standaard hoogte  ;)
en om nou 2 zuilen op te gaan hangen.............nee dat zie ik niet zitten.

en nou we het toch over pc speakertjes hebben  ;)

[pics]

Het verbaas mij elke keer weer wat daar uit kan komen  :o en een leuke eigenschap van de media mates is ze vervormen niet  :D  ;D maar back on topic morgenavond (woensdag) heb ik een afspraak staan met de verkoper van de plexi zuil  ;)

100% bose daaro .... jij blijft wel bij je merk.

Ik moet toegeven dat ik die bose fronts nog nooit met eigen oren gehoord heb.
Eigenaar van Paulthé

Sjors

Citaat van: searcher op oktober 13, 2004, 08:04:55



Zeer zeer fraai,complimenten
Wat voor soort verf heb je gebruikt op de muren ? type zwart en rood?
Waar bestaan de muren uit ?

                                                                                                      MvrGr Searcher

Bedankt  :), de verf die ik gebruikt heb is origineel wat ook in het "Grand Theatre" Amersfoort gebruikt word.
Van Sigma Zwart=zwart Ik zij dus tegen de verkoper ik wil de zwartste kleur, en voor rood heb ik een kleur nummer maar dat zoek ik strax even op.

Sjors
                 

Sjors

Citaat van: Rappie op oktober 13, 2004, 10:05:09


100% bose daaro .... jij blijft wel bij je merk.

Ik moet toegeven dat ik die bose fronts nog nooit met eigen oren gehoord heb.

Ik zou bijna zeggen kom eens luisteren, maar ik moet alles nog eens goed afstellen o.a. met de db meter :-[
Ik kan je wel zeggen ze zijn niet vergelijkbaar met de melkpakjes! uiteraard zijn er betere speakers maar ik luister ernaar en ik vind ze erg mooi klinken zeker met muziek  ;)

Sjors

Citaat van: Blue-Eyes op oktober 12, 2004, 19:18:51
Bose is alleen niet zo geliefd bij veel forummers.

Dit heeft niets te maken dat het slecht ZOU zijn, maar meer met het feit dat ze way overpriced zijn voor het geen ze bieden denk ik. Ben benieuwd of je veel reacties krijgt ;)

Dat snap ik ook wel, Bose is idd niet zozeer slecht maar zijn duur voor het geen wat ze biedden, dit komt echter door de europesche wet geving en invoer bla bla bla.

In de States (Amerika) is Bose gewoon véél lager geprijsd als in europa en dat is warrschijlijk gewoon het "probleem"

searcher

Citaat van: Sjors op oktober 13, 2004, 12:40:57


Bedankt  :), de verf die ik gebruikt heb is origineel wat ook in het "Grand Theatre" Amersfoort gebruikt word.
Van Sigma Zwart=zwart Ik zij dus tegen de verkoper ik wil de zwartste kleur, en voor rood heb ik een kleur nummer maar dat zoek ik strax even op.

Sjors
                 

Sjors waar bestaat je muur uit ? granol of ???

Op de foto links vanuit de stoel staat een grijs apparaat is dat een line conditioner of een airco/verwarming ?
Als dat het is ,is dan de airco aardig stil?

                                                                                      MvrGr Searcher



Sjors

#80
Citaat van: searcher op oktober 13, 2004, 16:09:51


Sjors waar bestaat je muur uit ? granol of ???

Op de foto links vanuit de stoel staat een grijs apparaat is dat een line conditioner of een airco/verwarming ?
Als dat het is ,is dan de airco aardig stil?

                                                                                      MvrGr Searcher

Searcher,

De muur is eerst gestucd glad. De toplaag die je ziet is korrel struktuurverf dit is heel makelijk aan te brengen d.m.v een vacht roller en vult klijne gaatjes en oneffenheden op.  daarna heb ik hebben we het gewoon gerold met de rode latex waarvan ik het nummer nog steedts niet heb opgezocht  :-[

Oké een  Verwarming heb ik niet. maar die heb ik ook niet  nodig de kamer is goed geisoleerd en mijn beamer en de onkyo krijgen het wel warm  ;D oké  de airco is hij stil? nee met vergelijking met een split-systeem maakt deze lawaai, maar het hangt er ook vanaf waar je aan gewend bent. Als ik hem aan zet dan merk je het eerst wel maar als je het volume een beetje aan hebt met een film dan hoor je het gegevenmoment niet meer. En met de hete zomer dagen maakt het mij niet uit dat ik wat hoor beter een koele Ht dan dat je gek word van de hitte  ;) Maar mocht je een airco aan willen schaffen dan raad ik je aan om toch een split te nemen omdat dit gewoon stiller is en het koelvermogen gewoonweg beter is, nu heb ik een vrij klijne ruimte dus doet hij hier goed zijn werk maar jou ruimte is wel iets groter :D dus denk ik dat jij beter een split systeem kunt nemen. Maar voor de duidelijkheid heb ik even 3 foto's gemaakt van mijn airconditioning, deze zit op een afoer naar buiten (dak) en met een condens pomp word het condens water afgevoerd rechtstreeks naar het riool 8)

het bedienings paneel



De zijkant waar de doorvoer te zien is


en tot slot de voorzijde

searcher

#81
Citaat van: Sjors op oktober 13, 2004, 17:52:27


Searcher,

maar jou ruimte is wel iets groter :D dus denk ik dat jij beter een split systeem kunt nemen.

Whoaaa  ;D Je verwart me met iemand anders of je bent stiekem op bezoek bij me geweest. ;)
Mijn ruimte is niet groter ik moet steeds alles opbouwen in de woonkamer. :'(

We hopen eens te verhuizen en dan op zolder zo'n HT ruimte te maken.
Ik zal dan zeker veel vragen aan jouw en de anderen hier.

Bedankt voor de foto's en 's zomers snak ik ook naar een airco.

                                                                                                          MvrGr Searcher


                                                                               



Sjors

Citaat van: searcher op oktober 13, 2004, 19:19:52


Whoaaa  ;D Je verwart me met iemand anders of je bent stiekem op bezoek bij me geweest. ;)
Mijn ruimte is niet groter ik moet steeds alles opbouwen in de woonkamer. :'(

We hopen eens te verhuizen en dan op zolder zo'n HT ruimte te maken.
Ik zal dan zeker veel vragen aan jouw en de anderen hier.

Bedankt voor de foto's en 's zomers snak ik ook naar een airco.

                                                                                                          MvrGr Searcher


                                                                               

Stiekem bij jou op bezoek geweest? goh das zelfs voor mij een verassing  :D :D. En dat je zomer's naar een airco snakt, om het maar ff zo te zeggen  ;D kan ik me zeker voor stellen, maar in de winter gebruik ik hem ook wel vaak, omdat het binnen toch gauw te warm is met een beamer en een dikke onkyo  ;D en ja om dan het raam open te zetten tijdens een film............neeeee dat doen we maar niet en daarbij airco is ontvochtigde droge lucht en dat is ook niet verkeerd ;) oké tot zover het hoofdstuk airco.


Het volgende mijn nieuwe grote trots  8) de Bose 701 series in acryl- glas uitvoering, helaas bezit ik er nu 'nog'een ;) maar ik hoop het voor elkaar te krijgen de 2e hier bij bcc weg te "plukken" ze kennen mij goed vooral de bedrijfslijder dus daar moet ik maar eens over gaan praten  ;D nou heb ik horen zeggen dat er op dit forum nogal wat foto freaks zijn  :D  dus heb ik er een aantal "geschoten"


Ik heb er boven op staan een klijn ja hoe noem je zoiets? beeldje ??? staan van de bose 901, dat is dus dat 3 hoekje ook van acryl.


Leuke opstelling zo, 2 verschillende fronts  ;D de 501 staat er net op (Rechts op de foto)







Deze foto is een beetje raar uitgevallen het lijkt wel roze tapijt   :-X


Maar zeg nou zelf is het geen kunstwerk :) En hoe hij klinkt kan ik nu nog weinig over zeggen, dat daar laat ik pas wat over los zodra ik een 2e heb want op deze manier een luidspreker te beoordelen  ;) maar ik houd jullie op de hoogte.

Ik was aleen bang dat de 701 erg vervelend aanwezig zou zijn bij films kijken, doordat hij glimt, dit valt mij heel erg mee dus kan hij dit plaatsje mooi houden  :D anders had ik hem wel met zwarte plak plastic beplakt >:D  ;D

koen29

denon dcd-1550
denon PMA-2000R
audio static es100
W&M LS-01
dual 505-2

Rappie

Heb je deze op proef thuis staan ofzo ? Of is de 2e nog in bestelling ...
Eigenaar van Paulthé

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

LocoJ

Wow! Ziet er gaaf uit! Nooit eerder gezien eigenlijk...  :D
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

Sjors

Citaat van: Rappie op oktober 15, 2004, 08:28:05
Heb je deze op proef thuis staan ofzo ? Of is de 2e nog in bestelling ...

Nee dit is geen proef opstelling tenminste als ik de 2e ook kan bemachtigen  ;) zoniet? dan zal het een mooi sier luidspreker blijven, maar daar ga ik niet vanuit  ;D

Citaat van: koen29 op oktober 15, 2004, 03:35:04
ziet er leuk uit sjors ;)

gr,koen29

Ja dat vind ik ook ben er erg blij mee :)

Citaat van: dvanurk op oktober 15, 2004, 08:37:04
hoe klikt de acryl t.o.v. de gewone?

Kan ik nu nog niet beoordelen, dat doe ik pas als ik de 2e erbij heb ;) in ieder geval is de normale 701 in MDF uitgvoerd. Maar dit is trouwens een exemplaar dat niet in de winkel verkrijbaar is en werd gemaakt om de techniek in de luidspreker te laten zien aan de consument.

Citaat van: LocoJ op oktober 15, 2004, 09:27:23
Wow! Ziet er gaaf uit! Nooit eerder gezien eigenlijk...  :D

Bose heeft een aantal produkten in acryl uitgevoerd: een aantal subs en nog een aantal andere type luidsprekers, ik heb een aantal voorbeelden:

Dit is de 701 die ik in acryl heb maar dan de normale consumenten uitvoering zal ik maar zeggen



De eerste bassmodule waar nog 2 melkpakjes bij horen series I



De aansluitingen aan de onderzijde


Deze kennen we allemaal wel de laatste acoustimass 5 series III


en de voorzijde

MrPink

Leuk om te zien, zo in plexiglas. :)

Groetjes,
Oscar

Sjors

Citaat van: MrPink op oktober 15, 2004, 12:30:19
Leuk om te zien, zo in plexiglas. :)

Groetjes,
Oscar

Hoi Oscar,

Ja dat vind ik ook wel, het is weer eens wat anders dan beuken of kersen  ;D

Sjors,

MrPink

Ik vraag me wel af hoe het klinkt, vergeleken bij de doorgaans gebruikte materialen. De resonanties zullen wel anders zijn, neem ik aan.

Groetjes,
Oscar

Jinsu

Citaat van: MrPink op oktober 15, 2004, 12:39:38
Ik vraag me wel af hoe het klinkt, vergeleken bij de doorgaans gebruikte materialen. De resonanties zullen wel anders zijn, neem ik aan.

Groetjes,
Oscar

Hoi,

Klinkt zeker transparent ;D .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Sjors

Citaat van: MrPink op oktober 15, 2004, 12:39:38
Ik vraag me wel af hoe het klinkt, vergeleken bij de doorgaans gebruikte materialen. De resonanties zullen wel anders zijn, neem ik aan.

Groetjes,
Oscar

Daar wil ik ook achter komen aleen is de 701 die ik nu heb staan erg zwaar en de dikte is bijna 2cm dus  ze hebben niet het zwakste matriaal gebruikt.

Gr, Sjors

Sjors

Citaat van: Jinsu op oktober 15, 2004, 12:48:29


Hoi,

Klinkt zeker transparent ;D .

MvGr,

Jens

Ja dat zeker lettelijk en figuurlijk  ;D ;D ;D

MrPink


Jan-Willem

Citaat van: MrPink op oktober 15, 2004, 12:39:38
Ik vraag me wel af hoe het klinkt, vergeleken bij de doorgaans gebruikte materialen. De resonanties zullen wel anders zijn, neem ik aan.

Groetjes,
Oscar

Ik zag dat Sjors zij dat het van 2cm dik plexiglas is gamaakt dus dat zal niet resoneren dun wel, of heb ik het mis?

Groet, Jan-Willem  :)
I love my S8 :-)

MrPink


Sjors

Citaat van: MrPink op oktober 15, 2004, 17:03:36

Volgens mij is Sjors een 'hij'... ;D

Groetjes,
Oscar

Tjah dat dacht ik ook altijd  ;) of ik ben mijn hele leven voor de gek gehouden  ;D

MrPink


Jan-Willem

Hahahah jah beetje dom geschreven van mij  :-[ maar het staat wel leuk  :)

Maar Oscar denk jij dat 2cm dik acrylglas erg  resoneerd?     

het is wel dik hoor! ik heb het even nagemeten op een stuk hout, nou is hout wel een ander matriaal maar op die dikte...............

Groetjes, Jan-Willem :)
I love my S8 :-)