wil's woonkamer set

Gestart door wil, augustus 17, 2004, 12:43:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wil

De kabelgoot is 4,5 cm diep en gemaakt van hardboard en latjes van 3,8 cm breed. Met montagekit in elkaar gelijmd en vervolgens goed in de grondverf gezet, anders gaat het hardboard zwellen door het vocht van het latere stucwerk. Dit geheel moet dan in de muur:

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Rielplayer

Citaat van: wil op januari 13, 2007, 11:41:52
Een kleine update.

De plaats voor de TV is bepaald. Hier mijn versie van een kabelgoot. Ik wilde er graag een hebben waar met gemak een hele scartplug doorheen kan. Dat wordt dus niet in normale winkels verkocht. Dan maar zelf maken. Wel eerst hakken:

Tja, das geen half werk ;D
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

wil

Even vlak stucen, en klaar:


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

Citaat van: Rielplayer op januari 13, 2007, 11:44:36
Tja, das geen half werk ;D
Nee, half werk vind ik niks. Daarom komen er in de hal deze inbouwspots:


Maar ook deze moeten 8 cm diep!!! En dat dan drie keer  :-X.
Enfin, de gaten zijn er al; bij de tweede foto zie je de binnenkant van het stucwerk van de andere kant van de muur  :o  ;D:

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

DA BoSS

leuk wil...gaat een droomhuisje worden zo te zien 8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DVDGuy

Wil, ziet er nu al super uit.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

wil

Citaat van: DA BoSS op januari 13, 2007, 13:28:02
leuk wil...gaat een droomhuisje worden zo te zien 8)
Citaat van: DVDGuy op januari 13, 2007, 14:01:44
Wil, ziet er nu al super uit.
Thanks! Het is een bak werk  :P maar het wordt inderdaad heel fraai.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

bmateijsen

Wil, dat ziet er goed uit! Het zal nog heel veel werk zijn, maar als het straks allemaal klaar is, dan kan je van het harde werken genieten!

Groet,

Bjorn

Audiofiel

Leuk te zien dat je het zo voortvarend aanpakt. Op deze manier heb je er nu wat extra werk van, maar zit je straks extra te genieten. Ik heb heel benieuwd hoe je huis er straks uit ziet! :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wil

Citaat van: Audiofiel op januari 14, 2007, 10:29:20
Leuk te zien dat je het zo voortvarend aanpakt. Op deze manier heb je er nu wat extra werk van, maar zit je straks extra te genieten. Ik heb heel benieuwd hoe je huis er straks uit ziet! :D
Het is inderdaad voortvarend, de "HT-hobby" krijgt nu weinig kans, maar dat gaat goed komen  :D.

Citaat van: bmateijsen op januari 14, 2007, 09:18:05
Wil, dat ziet er goed uit! Het zal nog heel veel werk zijn, maar als het straks allemaal klaar is, dan kan je van het harde werken genieten!

Groet,

Bjorn

Gaan we zeker doen. Ik stuur nog een PM  :)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

De definitieve indeling van de woonkamer is gemaakt. Op het plaatje lijkt het allemaal wat vol, maar de indeling is veel beter en akoestisch prettiger dan onze vorige woonkamer. Kost een paar duiten, zo'n upgrade, maar dan heb je ook wat  :P
Hier de plattegrond:


Onder de TV staat nu tijdelijk nog een ikea-meubel. Die wordt ooit vervangen door iets wat beter bij de rode kast past, mogelijk wel iets van dezelfde fabriek. De twee banken worden nog vervangen door één grote en twee fauteuils, en links van de eethoek komen nog aluminium zwevende boekenplanken. Hieronder enkele fotootjes (met telefoon gemaakt) van de huidige situatie.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

Citaat van: TearS op maart 14, 2007, 13:46:08
Ziet er erg goed uit. :) Mooie ramen zijn dat trouwens.
Thanks, ik vind die ikea-meubeltjes nog helemaal niks, maar dat is tijdelijk. Ik wil daar meer rust onder hebben. Het liefst ook geen center meer. Misschien eerst maar eens voorzichtig denken aan andere speakers (eind 2007?) , die zullen een stuk duurder zijn zodat de huidige center niet matched en de matchende waarschijnlijk te duur is  :P is dat probleem ook opgelost.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Gijs82

Ziet er goed uit hoor Wil!
Het surround al goed kunnen afstellen? :)
Marantz SR7008 - Sony UBP-X800 - Sony PS5 - B&W CM serie - JVC X500 - Klipsch R-115SW

Mijn HomeCinema

DVDGuy

Wil,

ziet er erg gaaf uit.
Ben benieuwd naar je luisterervaringen.

Ruud
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

wil

Citaat van: DVDGuy op maart 14, 2007, 21:17:17
Wil,

ziet er erg gaaf uit.
Ben benieuwd naar je luisterervaringen.

Ruud
In de korte tijd is het duidelijk dat de plaatsing van de speakers volgens het cirkeldiagram (je weet wel, 60 graden/ 110 graden) de plaatsing en diepte van het geluid enorm ten goede komt. Klanken worden beter verdeeld over de ruimte tussen de speakers.
Jammer genoeg lukt het niet om meer breedte te krijgen aan weerszijden van de speakers. Mogelijk komt dat door de plaatsing naast de kast (links) en de muur met raam (rechts). Ook hoor je nu de beperkingen van de speakers beter  :-\. Dynamiek is er ruim voldoende, gisteren nog de DVD In the Flesh van Roger Waters gedraaid, en dat is indrukwekkend, alleen mag het wat muzikaler worden. Vandaar dat ik daar nog eens naar wil (laten) kijken hoe dat beter kan.

Qua surround heb ik het nog niet met een dB/meter ingesteld (beetje lui nog  :P), maar het surround is erg subtiel. Vooral veel ruimtelijker omdat de rears ook echt schuin achter je staan en niet zoals in de vorige situatie te dicht tegen je oren tetteren.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

DVDGuy

.......... en Wil, heb je de surround inmiddels goed afgesteld?

Wat zijn je luisterervaringen?
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Eriks

Vooral stereo moet toch beter klinken gezien je oude opstelling, mooie sweetspot en diepte in je soundstage?

wil

#292
Citaat van: wil op maart 14, 2007, 13:53:37
Misschien eerst maar eens voorzichtig denken aan andere speakers (eind 2007?) , die zullen een stuk duurder zijn zodat de huidige center niet matched en de matchende waarschijnlijk te duur is  :P is dat probleem ook opgelost.

wil
Zoals jullie weten is wil niet zo snel met upgraden. Pfoei, wat een berekenend figuur eigenlijk  >:D. Maar mijn wens voor nieuwe speakers lijkt nu toch echt iets te gaan worden. Want wat wil ik?
Een woonkamerset met veel muziek en muzikaliteit en toch 4G-surround. Door toevallige omstandigheden heb ik de set gevonden die bij me gaat passen.
Zo snel als anderen upgraden kan ik niet betalen (en wil ik ook niet), maar zo heel af en toe een boost is toch lekker.

(wordt uiteraard vervolgd)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Moony

Citaat van: wil op april 25, 2008, 18:18:29
Zoals jullie weten is wil niet zo snel met upgraden. Pfoei, wat een berekenend figuur eigenlijk  >:D. Maar mijn wens voor nieuwe speakers lijkt nu toch echt iets te gaan worden. Want wat wil ik?
Een woonkamerset met veel muziek en muzikaliteit en toch 4G-surround. Door toevallige omstandigheden heb ik de set gevonden die bij me gaat passen.
Zo snel als andere upgraden kan ik niet betalen (en wil ik ook niet), maar zo heel af en toe een boost is toch lekker.

(wordt uiteraard vervolgd)

wil

Ben benieuwd... :)
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

R

Oh oh, wat zou het zijn ;) Mooi man O0

wil

Citaat van: R op april 25, 2008, 19:26:11
Oh oh, wat zou het zijn ;) Mooi man O0
Haha, ja... ik ben zó benieuwd naar het gevoel van pasta met basilicum op een terras in een dorp in de Florence. Scheutje virgine erover en de klanken van Antonio Forcione  8)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

Citaat van: R op april 25, 2008, 19:26:11
Oh oh, wat zou het zijn ;) Mooi man O0
Ruben wist al wat het ging worden en het kon zijn goedkeuring verdragen  ;) ;D

Citaat van: Moony op april 25, 2008, 18:25:03
Ben benieuwd... :)
Sonus Faber Domus Concertino (4x)
Sonus Faber Domus Center

Wat een heerlijke homogene stage en wat een diepgang. Mijn zoon en mijn vrouw maakten toen alleen de fronts opgesteld stonden allebei onafhankelijk van elkaar de opmerking: "staat de center nu ook aan?"
"Nee dus!  :D"

Werkelijk prachtig. Ze klinken nog steeds zoals ik ze destijds bij Bjorn had gehoord http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31710.0 maar toen kon ik ze bij lange na niet betalen. Het is nu dat ik ze tweedehands heb gekocht en ik wat meevallertjes had, anders was het nu ook lastig geworden.

Maar ooh wat klinkt dit heerlijk en wat is een echte 4G-set toch weer super.

wil is blij  :):)

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

wil

en de frontstage (de B&W's zijn inmiddels een Belgisch HT blij aan het maken):

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

DJ-Foxx

Citaat van: wil op april 25, 2008, 19:35:51
gevoel van pasta met basilicum op een terras in een dorp in de Florence.
wil

wahaha... toerist! >:D

wil

Citaat van: DJ-Foxx op april 28, 2008, 22:00:38
wahaha... toerist! >:D
Nee hoor, kom gewoon maar eens luisteren.  O0

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60