TW200 vs PJ-TX100

Gestart door J.A.F._Doorhof, juli 15, 2004, 12:35:45

Vorige topic - Volgende topic

riwi

Citaat van: Starred op augustus 20, 2004, 10:49:27
De Sanyo S3 gaat geen nieuw paneel gebruiken, maar gewoon een D4.
Nieuwe panelen komen pas halverwege 2005 beschikbaar

Waar had je dit nieuwtje vandaan starred? In jouw nieuws topic over de epson panelen word gesproken over D5 panelen in september. En 1080p panelen zomer 2005.

Randal

Citaat van: samoa op augustus 20, 2004, 21:23:20

Ik benieuwd naar je indruk van zo'n gecallibreerde DrAce, ik heb hem zelf
nog niet gezien, maar dat komt nog wel.

Ik heb DrAce wel gezien, maar kon niet aan hem zien dat hij gecalibreerd was !    8)
DrAce, waar heb je dat laten doen? Enneh... deed het pijn?  ;D ;D

@Frank: Ben je nog van plan een demo-dag te geven waar de Epson en de Hitachi (evt. van vrijwilliger) naast elkaar te zien zijn?

mvg,
Randal

Starred

@riwi: Je weet toch hoe dat gaat, eerst aankondigen, dan even uitstellen, the works. De allereerste producten misschien in het voorjaar van 2005, maar waarschijnlijk eerder richting zomer. Durf er wel een biertje op te zetten  ;)

samoa

Citaat van: Erik op augustus 20, 2004, 22:33:43
Zorg voor verdomd goede kabel bij 10m lengte anders kun je spikkeltjes/ruis in je beeld krijgen, 10m is eigenlijk te lang voor dvi

ff gezocht:
https://www.btx.com/dvi/default.asp?page=/dvi/pages/low-atten.asp

is dat niet wat ? 10m. voor $119,-

Starred

Er zijn tegenwoordig voldoende kabels verkrijgbaar die makkelijk 10 meter aan kunnen met gegarandeerde kwaliteit. Soms zelfs veel grotere afstanden

Erik

Al sla je me dood, ik weet alleen dat er problemen optreden bij slechte kabels.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Hi,
We leveren sinds een tijdje Oehlbach's die halen makkelijk de 10 mtr, zelfs 15 is mogelijk maar dat wordt prijzig.

Als iemand een TX100 beschikbaar heeft dan ben ik wel in voor een demodag.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

DrAce

Citaat van: Randal op augustus 20, 2004, 22:58:08Ik heb DrAce wel gezien, maar kon niet aan hem zien dat hij gecalibreerd was !    8)
DrAce, waar heb je dat laten doen? Enneh... deed het pijn?  ;D ;D
LOL

Nee, ben niet gecalibreerd. Wel gekroond ... bij een Amstelveense tandarts en dat deed niet alleen financieel pijn  :'( (stomme verzekeringsmaatschappijen ook ... hmmm, hier zit een klaagplekpost in ;D ).

Net terug van een demo: ben -als leek- onder de indruk! VB en heel af en toe SDE te zien maar niet storend.
Prachtige kleuren! Zwart is geen dlp zwart, maar imho zeker acceptabel.
Die iris wekt zeer goed: wat teveel omgevingslicht? Hup, iris omhoog (groter gat).

Er werd geprojecteerd (hangend, op z'n kop) op 2,5 meter afstand op een 16:9 , 1.2 gain scherm van 2m breed, via 10m Oehlbach dvi kabel.
Kijkafstand ca 4m, max. verticale lensshift.
Zelfs met enige omgevingslicht vond ik het een indrukwekkend plaatje, maar wat dat betreft ben ik niet zo heel kritisch.
Ook na het dlp en crt geweld dat ik gezien heb moet ik zeggen dat de gecalibreerde TX100 mij imponeert!

Morgen Vandaag ga ik bij een dealer langs die ze op voorraad heeft.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 20, 2004, 23:48:23Als iemand een TX100 beschikbaar heeft dan ben ik wel in voor een demodag.
Ik wil de mijne wel beschikbaar stellen (als de koop morgen doorgaat), kan die misschien meteen gecalibreerd worden ;) en kan ik meteen een scherm van de rol aanschaffen.

Peter R.

Citaat van: DrAce op augustus 21, 2004, 00:05:19
Ik wil de mijne wel beschikbaar stellen (als de koop morgen doorgaat), kan die misschien meteen gecalibreerd worden ;) en kan ik meteen een scherm van de rol aanschaffen.

Dat roept toch om een reactie......... Frank. ;D

Grtjs Peter

J.A.F._Doorhof

Vraag ook eens hier een prijs op :D.
Via [email protected]

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Peter R.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 21, 2004, 00:15:21
Vraag ook eens hier een prijs op :D.
Via [email protected]

MvrGr.
Frank

Dat zal ik ook doen ;). Mijn Oelenbach kabel van 10 meter blijkt te kort te zijn. Dus ja en 15 meter... kan ik mijn 10 meter nog in ruilen ?. Ik mail morgen anders wel even.

Grtjs Peter

Starred

CiteerHitachi-PJTX100: Nun auch mit Shading (Farbwolken) - und Vertical Banding (Streifenbildung) - Optimierung
http://www.cine4home.de/Tuning/Hitachi-PJ100/Update/PJTX100TuningUpdate.htm

DrAce

En jawel: sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een TX100!
Lichte VB alleen te zien in de bekende scenes (strakke blauwe luchten, mist).
En verder de bekende lcd nadelen, maar dat kan mijn pret niet drukken: me happy  :D

Zelfs met mijn Super de Boer dvd speler (maar wel met PAL progressive scan en component uit ;D ) en geprojecteerd op een met raufaser behangen muur vind ik het beeld nog mooi. Dat wordt wat straks met een echt scherm en een goede dvdspeler ...

J.A.F._Doorhof

en een calibratie om het af te maken natuurlijk :D.
Custom installer

Peter R.

Citaat van: DrAce op augustus 22, 2004, 22:33:15
En jawel: sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een TX100!

Gefeliciteerd !  Handig zo´n forum he, waar  een demo niet toe kan leiden... ;D.

Grtjs Peter

DrAce

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 22, 2004, 23:06:08
en een calibratie om het af te maken natuurlijk :D.
Uiteraard ;)
Mijn aanbod om mijn TX100 naast een TW200 te zetten geldt ook nog steeds ...

sjakieswitch

Kom maar op met die demo-middag/avond! Dan kan ik eindelijk een keus maken  ;D

Niet

Wil ze ook wel eens naast elkaar zien. Dus ook wat mij betreft: kom maar op met die demo-avond!

J.A.F._Doorhof

zal een demo dag zijn.
Ik zal plannen zodra we weer genoeg TW200's hebben.
Custom installer

Erik

Citaat van: Menno op augustus 20, 2004, 00:14:54
Geen idee in hoeverre die dingen gecalibreerd zijn natuurlijk, maar als ik de plaatjes zo zie, vind ik de TW200 qua kleuren beter. De TX100 heeft fellere kleuren, maar dat ziet er niet meer natuurlijk uit, Nemo te rood, boom te groen. Niet zoals het hoort lijkt mij. Portman is nu bij de TX100 wat fletser dan bij de TW200. De Epson vind ik hier er wederom beter uitzien.
Qua screendoor is de TX100 echter de absolute winnaar, dat is echt een wereld van verschil!  :o

Maar goed... hoe zijn ze afgesteld is puntje 1. En punt 2, het zijn foto's, daar kan je eigenlijk maar weinig uit afleiden.
Ik heb het gelezen op AVS, het betrof de stand "natural" beiden waren niet gecalibreerd. Dus eigenlijk is daardoor deze test waardeloos IMHO.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Een TW200 ongecalibreerd is een ABSOLUTE ramp.
Custom installer

sjakieswitch

Keep the topic alive! Al enig zicht op wanneer er een demo dag gaat plaatsvinden?

VlisChris

Lees ik er nu helemaal overheen, of staat er in de openingspost geen prijs voor de PJ-TX100?

Athome

Ook ik ben wel in voor een demo. Ik neem aan dat dit in Emmeloord gegeven wordt. De afstand is dan voor zeer goed te doen

sjakieswitch

Citaat van: Athome op september  2, 2004, 16:38:41
Ook ik ben wel in voor een demo. Ik neem aan dat dit in Emmeloord gegeven wordt. De afstand is dan voor zeer goed te doen

Stel jij een PJ-TX100 ter beschikking dan? Voorwaarde voor de demo is dat iemand zijn of haar TX100 ter beschikking stelt. Er is geloof ik wel een demo model van de TW200...