TW200 vs PJ-TX100

Gestart door J.A.F._Doorhof, juli 15, 2004, 12:35:45

Vorige topic - Volgende topic

Randal

Kerstmanno

Geen idee in hoeverre die dingen gecalibreerd zijn natuurlijk, maar als ik de plaatjes zo zie, vind ik de TW200 qua kleuren beter. De TX100 heeft fellere kleuren, maar dat ziet er niet meer natuurlijk uit, Nemo te rood, boom te groen. Niet zoals het hoort lijkt mij. Portman is nu bij de TX100 wat fletser dan bij de TW200. De Epson vind ik hier er wederom beter uitzien.
Qua screendoor is de TX100 echter de absolute winnaar, dat is echt een wereld van verschil!  :o

Maar goed... hoe zijn ze afgesteld is puntje 1. En punt 2, het zijn foto's, daar kan je eigenlijk maar weinig uit afleiden.

Starred

The conclusion of the author is:
TW200 for movies
TX100 for tv and games

Erik

Goed want ik wil alledrie dan moet ik ze allebei maar bestellen, zal Frank niet erg vinden ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

frank1397

De hitachi is nog niet afgesteld.Ik heb voor mijn hitachi een rode gain 20 filter. normale is groen de overheersende kleur.

De helderheid en de contrast zijn hoger in de hitachi.

Als ik de beelden van spirited away kijk heb ik het vermoeden dat ze bijde niet zijn afgesteld.kijk maar naar de eerste twee photo's van spirited away en kijk naar het begin van de brug en de haardos.

Mvrg,

Frank

sjakieswitch

Komt er nog een mogelijkheid om ze ergens allebei tegelijk te bekijken? Binnen 2 maanden wil ik 1 van de 2 aan gaan schaffen, en wil ze toch eens met eigen ogen bekijken (en volgens mij ben ik niet de enige).

JeroenV

Hallo,
Ben van plan om op korte termijn een projector te gaan kopen. Mijn oog was ook al gevallen op de hitachi en heb deze al kunnen bekijken bij een groothandelaar in Duiven(overigens via een composiet ingang , maar ja...). Maar, begin nu te twijfelen over alle berichten wat betreft vb .
Wil een hitachi (of een andere projector ?) gaan gebruiken met een htpc via DVI. Heeft de nieuwe serie hitachi's het VB-effect al minder , of misschien al bijna verdwenen? Zijn er mensen die ervaring met deze projector hebben in combi met een geforce 5200 of een geforce 4200i?

groet,
jeroen

Starred

Citaat van: sjakieswitch op augustus 20, 2004, 09:26:28
Komt er nog een mogelijkheid om ze ergens allebei tegelijk te bekijken? Binnen 2 maanden wil ik 1 van de 2 aan gaan schaffen, en wil ze toch eens met eigen ogen bekijken (en volgens mij ben ik niet de enige).

Over 2 maanden zijn de Panasonic AE700 en de Sanyo Z3 al weer uit, waarschijnlijk weer een stukje beter in deze prijsklasse (als je de specs mag geloven)

J.A.F._Doorhof

Ook na de calibratie vindt ik de kleuren van de hitachi wat meer schreeuwen inderdaad.
Ook als je naar de scherpte kijkt zie je dat optisch de Epson gewoon beter is.

Contrast van beide machines verschillen niet veel, de Hitachi kan net wat zwarter met de variabele iris, maar dat kost lightoutput, wij leveren nu tegen een kleine meerprijs een ND filter erbij waarmee de TW200 ook dat blacklevel haalt.

Het grootste voordeel van de Hitachi is de DVI ingang.
Bij de TW200, de algehele beeldkwaliteit.

Maar beide zijn gewoon toppers en beide kun je perfect kopen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Erik

Is die dvi ingang nou echt zo goed? Als je pc of dvd speler via dvi koppelt is dan het beeld van de tx100 ineens weer wel mooier dan van de tw200? Je hoort er eigenlijk niks over "behalve dat er dvi" opzit.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Ik geloof in goede optics.
Je kan nooit met mindere optics met DVI een beter beeld halen dan met goede optics en component.

Maar nogmaals de verschillen zijn niet enorm.

Kijk goed naar de foto's en naar de scherpte en diepte dat zegt denk ik genoeg.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DrAce

Citaat van: Starred op augustus 20, 2004, 09:41:00

Over 2 maanden zijn de Panasonic AE700 en de Sanyo Z3 al weer uit, waarschijnlijk weer een stukje beter in deze prijsklasse (als je de specs mag geloven)
Dat is zeer interessant, zeker als ze in dezelfde prijsklasse blijven als de TW200 en de TX100 (ca 1900 euro).
Nu las ik ergens dat de Sanyo wellicht het nieuwe Epson paneel gaat gebruiken.
Dat zou toch betekenen dat de prijs hoger zal zijn?

Erik

Dat idee had ik ook, het lenzen stelsel (zeg ik dat zo goed) is ook erg belangrijk zo niet een van de belangrijkste  onderdelen voor goed beeld. Ik houd het lekker op de epson, de hc2000 biedt idd veel meer, maar alle waar naar zijn geld.

Nou alleen nog hopen dat Epson niet over twee maanden de tw2500 uitbrengt en deze weer 500 euro daalt ;D
- Winston Churchill

Erik

Citaat van: DrAce op augustus 20, 2004, 10:24:42

Dat is zeer interessant, zeker als ze in dezelfde prijsklasse blijven als de TW200 en de TX100 (ca 1900 euro).
je hebt wel een punt, maar tussen aankondigen en daadwerkelijk leveren zit vaak een lange(re) tijd, uitstel en weer uitstel. Kinderziektes, etc. Maar als je nog 5 maanden kan wachten is het geen slecht idee. maar kunn je dan niet beter 10 a 12 maanden wachten op de 9000:1 panelen ;D
Ik ga in ieder geval binnenkort (als alles meezit) projecteren
- Winston Churchill

Kerstmanno

Citaat van: Erik op augustus 20, 2004, 10:26:54
Nou alleen nog hopen dat Epson niet over twee maanden de tw2500 uitbrengt en deze weer 500 euro daalt ;D

Mijn geluk kennende zal dat wel zo zijn..  :-\

DrAce

Citaat van: Erik op augustus 20, 2004, 10:29:44
je hebt wel een punt, maar tussen aankondigen en daadwerkelijk leveren zit vaak een lange(re) tijd, uitstel en weer uitstel. Kinderziektes, etc. Maar als je nog 5 maanden kan wachten is het geen slecht idee. maar kunn je dan niet beter 10 a 12 maanden wachten op de 9000:1 panelen ;D
Ik ga in ieder geval binnenkort (als alles meezit) projecteren
Ik ga vanavond een gecalibreerde TX100 bekijken bij een forumlid (wil eigenlijk de TW200 ook zien maar dat is wat lastiger in Amsterdam e.o.).
Als het bevalt (dwz, geen VB en SDE zichtbaar op minimaal 2,5 m afstand) ga ik de TX100 bestellen.
Maar alleen als de levertijd bekend is; hoorde van 2 dealers dat de levertijd onbekend is.

J.A.F._Doorhof

TX100 is inderdaad een half probleem maar dat komt meer door Hitachi zelf die het niets lijkt te kunnen schelen of er units verkocht worden ja/nee.

Wij krijgen bv ook slechte prognosses van levertijden, op dit moment geven ze af 3 dagen, maar vorige week nog onbekend, kans is als je gaat bestellen dat het wederom onbekend is.
Vanaf volgende week hebben wij weer TW200's staan dan mag je rustig komen kijken.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Starred

Citaat van: DrAce op augustus 20, 2004, 10:24:42

De Sanyo S3 gaat geen nieuw paneel gebruiken, maar gewoon een D4.
Nieuwe panelen komen pas halverwege 2005 beschikbaar

DrAce

Thx Starred & Frank.
Dat maakt de keuze simpeler: TW200 of TX100 nu bestellen, en rond Sinterklaas 2005 gaat die weer in de verkoop ;D

Erik

Zoiets heb ik ook hoor, nu genieten en tegen die tijd kijken of het de moeite is up te graden, door wat bij te leggen.
Voorlopig moet ik het hier toch wel 1 of 2 jaartjes mee kunnen doen.
- Winston Churchill

sjakieswitch

Ik wil mijn toekomstige projector aan een HTPC aansluiten. Dan lijkt mij in eerste instantie TX100 met DVI eerste keus, maar misschien is de TW200 via VGA wel net zo goed of beter...

Iemand die daar een uitspraak over kan doen?

Starred

Ik zou altijd voor DVI kiezen.

Alles wordt nu hdmi/dvi

J.A.F._Doorhof

Niet alles wordt DVI/HDMI.
Wel veel maar alles zal ook nog component of VGA ondersteunen.

Ik persoonlijk ga voor beeldkwaliteit, ik heb liever wat betere optics en geen DVI dan wat mindere optics en wel DVI.

Maar goed dat is persoonlijk.
By the way we leveren ze beide dus daarom zal ik het niet zeggen :D.

MvrGr.
Frank
Custom installer

samoa

Ik denk dat ik ook voor een HTPC via dvi naar een tx100 ga.
Ik heb wat zitten lezen over de fx5700 kaart, daarmee kan je geloof ik dual dvi
doen en er, zoals ik wil, een kleine lcd ook mee aansturen.
Voor het wegkijk tv-werk (ik heb een zoontje van 5) lijkt me dat wat handiger
dan zo'n bakbeest crt tv ernaast of steeds weer die projector aandoen.

Ik benieuwd naar je indruk van zo'n gecallibreerde DrAce, ik heb hem zelf
nog niet gezien, maar dat komt nog wel.

Vraagje: kan je 10meter dvi kabel gebruiken (en is dat een beetje betaalbaar) ?
Mijn htpc komt onder het scherm bij de rest van het audiospul en ik wil via
de hoek van de kamer naar boven in het plafond van mijn uitbouw en dan
naar de projector (meter of 5) .. totaal een 10 meter denk ik als ik alles wil wegwerken.

Erik

Zorg voor verdomd goede kabel bij 10m lengte anders kun je spikkeltjes/ruis in je beeld krijgen, 10m is eigenlijk te lang voor dvi
- Winston Churchill