Stereo pre/amp? advance paris x-p700

Gestart door morca, april 2, 2026, 10:06:22

Vorige topic - Volgende topic

morca

Ik ben een beetje rond aan het neuzen.
Denken over een nieuwe/tweedehands stereo pre of amp .

Ik wil proberen mijn externe crossover eruit te halen,en de equalizer misschien alleen op laag onder 150 hz .

Ik vind dat deze advance paris x-p700een crossover schakelaar heeft achterop.
Dat doet mij Vermoedden dat de crossover analoog is.

Ik wil een stereo pre zonder dac omzetting voor volume of crossover.
Maar ik kan niet terug vinden of dit ook analoog gebeurt.
De volume is niet analoog in de vorm van een motor gestuurde pot.
Eigenlijk wil ik dat .

De x-p 700 heeft low and high pass uitgang
Dat zou mijn externe crossover overbodig maken.
De vraag is of het een analoge crossover is
En hoe de volume werkt.

Ik lees positieve review mbt geluids kwaliteit.

Iemand hier ervaring met de sq en betrouwbaarheid van dit merk.

Ik zag ook nog een nad en nog paar merken die aantrekkelijk lijken.
Maar die hebben geen crossover high pass/low pass output.

morca

Veel nuttige reacties  :D
Ik zal straks eens rustig alles terug lezen.

SpaceJS

ik kan maar weinig over dat ding vinden maar ik denk dat alles analoog gebeurt voor deze prijs. Waarom heb je trouwens een crossover per sé nodig?
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

KayaRahnee

Ik heb dat "ding" hier staan, echter zou ik niet weten hoe ik je kan helpen daar ik weinig verstand heb van die dingen.
Streamer: Bluesound Vault 2i +extern BT module/ Poweramp: AUDIOPHONICS HPA-S400ET Purifi Sparkos / PreAmp Advance Paris X-P 700 / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  Supra Classic blue / Draadjes Versterkers: Mogami 2534 XLR /  Supra Trico digitale coaxiale interlink van Vault naar Preamp.

morca

Ik ga hem ook niet kopen.
Mijn plannen als ik naar stereo wil worden anders.
Dit topic mag wel op slot.

brt

Citaat van: morca op april 17, 2026, 19:19:09Ik ga hem ook niet kopen.
Mijn plannen als ik naar stereo wil worden anders.
Dit topic mag wel op slot.

Oke, nuttig topic joh! Ik zal eens rustig alles terug lezen tzt  :tounge2:
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

Richi

Ik zag dat je een andere route hebt gekozen, maar anders zou je eens naar een Classé CP-800 mkII kunnen kijken. die biedt alle functies die jij wilt in een stereo pré.

Kijk maar eens op pagina 29 van de handleiding waar de cross-over instellingen worden behandeld en pagina 32/33 waar de PEQ mogelijkheden worden behandeld:

https://support.classeaudio.com/files/documents/owners_manual/delta_2/CLASSE_CP-800_Handleiding_v1.7_nl.pdf

Citaat van: morca op april  2, 2026, 10:06:22Ik ben een beetje rond aan het neuzen.
Denken over een nieuwe/tweedehands stereo pre of amp .

Ik wil proberen mijn externe crossover eruit te halen,en de equalizer misschien alleen op laag onder 150 hz .

Ik vind dat deze advance paris x-p700een crossover schakelaar heeft achterop.
Dat doet mij Vermoedden dat de crossover analoog is.

Ik wil een stereo pre zonder dac omzetting voor volume of crossover.
Maar ik kan niet terug vinden of dit ook analoog gebeurt.
De volume is niet analoog in de vorm van een motor gestuurde pot.
Eigenlijk wil ik dat .

De x-p 700 heeft low and high pass uitgang
Dat zou mijn externe crossover overbodig maken.
De vraag is of het een analoge crossover is
En hoe de volume werkt.

Ik lees positieve review mbt geluids kwaliteit.

Iemand hier ervaring met de sq en betrouwbaarheid van dit merk.

Ik zag ook nog een nad en nog paar merken die aantrekkelijk lijken.
Maar die hebben geen crossover high pass/low pass output.

Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • 3 x JBL Stage 200P • A*BNB 2x12" • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Mac Mini M2 Roon server • Cisco Meraki ms220-8P Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

morca

Citaat van: Richi op Gisteren om 14:17:10Ik zag dat je een andere route hebt gekozen, maar anders zou je eens naar een Classé CP-800 mkII kunnen kijken. die biedt alle functies die jij wilt in een stereo pré.

Kijk maar eens op pagina 29 van de handleiding waar de cross-over instellingen worden behandeld en pagina 32/33 waar de PEQ mogelijkheden worden behandeld:

https://support.classeaudio.com/files/documents/owners_manual/delta_2/CLASSE_CP-800_Handleiding_v1.7_nl.pdf

Dat ziet er interessant uit qua opties idd Richie.
Die ga ik in mijn achterhoofd houden  :thumbs-up:

Ik heb nog niks besloten btw.
Beter gezegd ik heb besloten het eerst een rustig aan overdenken.
En geen overhaaste beslissingen te nemen.

Want home cinema opruimen zou ik ook wel missen.

Er zijn een paar merken waar ik aan denk voor stereo.
Maar het zijn allemaal dure merken.
Maar eens kijken of dat haalbaar is.

Het liefste zet ik er 2 grote speakers bij voor stereo.
Ipv afscheid te nemen van mijn ht set.

Ik ben single dus niemand die mij belet nog meer speakers erbij te zetten  :D

Richi

Met ongeveer dezelfde wensen en eisen als jij ben ik na veel proberen op een gescheiden stereo en surround set uitgekomen met gedeelde fronts.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • 3 x JBL Stage 200P • A*BNB 2x12" • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Mac Mini M2 Roon server • Cisco Meraki ms220-8P Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear