Probleem met WS Spalluto scherm

Gestart door jazzy, maart 25, 2026, 12:10:17

Vorige topic - Volgende topic

jazzy

Ik heb een heel mooi WS Spalluto scherm over kunnen nemen van een forumlid, de versie met handmatige masking. Helaas bleek bij het demonteren dat aan één kant de kabel van een houdertje was losgekomen. Waarbij de kabel ook in zijn geheel uit het zijprofiel is gekomen. De uitdaging is dus vooral om de draad weer door het profiel te krijgen en op de juiste plek naar buiten.

1.JPG

Aan de bovenkant van het profiel zit een rolletje, daar moet de draad overheen lopen en dan door het profiel naar beneden. Dat moet op zich wel lukken, zeker met bijvoorbeeld een ijzerdraadje als hulpmiddel.

2.JPG

Hier moet de draad, rechts van dat kunststof deel in het profiel, weer naar buiten komen. Dat gaat natuurlijk onmogelijk lukken.

Ik aarzel om de twee metaalkleurige schroeven los te halen aangezien ik niet goed kan zien hoe het mechanisme zit. Er zit ook nog een veer in namelijk en wil niet van de wal in de sloot eindigen.

Had WS Spalluto een paar dagen geleden al eens gemaild of ze nog een handleiding voor dit ding hebben, nog niets gehoord. Kan ze dus mailen met deze vragen maar hoopte dat iemand hier misschien een idee heeft.
HT: JVC N5 - Arcam AVR 390 - Teufel M800 FCR - Quad L-series 12" sub - WS Spalluto 120" 16:9
Woonkamer: Sony KD-65XF9005 - Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40
Serre: Samsung QBR 55 - Nvidia Shield

Kjelt

Ik kan het niet heel goed zien maar het is altijd van de moeilijkste bocht/knik/opening naar de makkelijkste een hulpdraad trekken en met de hulpdraad in bijna dezelfde dikte verbonden de hoofddraad terug trekken.
In dit geval dus een massieve ijzerdraadje naar boven duwen tot je hem ziet daar verbinden met het originele flex ijzerdraadje bv met een gekrimpte lange adereindhuls, en dan voorzichtig terug trekken.

Refie

Bij je fietsenmaker ? een setje lenen om draden door het frame te trekken.
(maar je kunt mogelijk ook zelf aan de slag met een magneet..)

https://www.parktool.com/en-int/product/internal-cable-routing-kit-ir-1-3?category=Brakes
Marantz AV10 + Dirac ART, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. 2x Dayton MX15-22, Dynacord L1800FD, ButtKicker Pro + BKA1000,  ATV 4K, Sony UBP-X800M2, JVC N7, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

jazzy

Zo, dat was echt absurd uitdagend. :) Heb het systeem kunnen reverse engineeren, uiteindelijk de module met de veer uit kunnen bouwen, de draad opnieuw doorvoeren en vervolgens de logistieke puzzel om alles weer op z'n plek te krijgen.

WhatsApp Image 2026-03-25 at 19.35.07.jpeg

Het eindresultaat:

WhatsApp Image 2026-03-25 at 19.35.07 (1).jpeg
HT: JVC N5 - Arcam AVR 390 - Teufel M800 FCR - Quad L-series 12" sub - WS Spalluto 120" 16:9
Woonkamer: Sony KD-65XF9005 - Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40
Serre: Samsung QBR 55 - Nvidia Shield

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"