Aankoop xlr kabel

Gestart door KayaRahnee, maart 13, 2026, 19:00:39

Vorige topic - Volgende topic

CinéHome

Citaat van: J.A.F._Doorhof op maart 21, 2026, 08:54:56Wat een onzin jongens ;)
Een aantal kabels uittesten in je eigen setup en dan de voor jou beste kiezen is... onzin?
Ok. Sterk.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

brt

Het gaat er inmiddels al 6 pagina's over...

Ik heb TS een relevante vraag gesteld, daar krijg ik vooralsnog geen antwoord op.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

morca

Citaat van: CinéHome op maart 21, 2026, 09:15:02Een aantal kabels uittesten in je eigen setup en dan de voor jou beste kiezen is... onzin?
Ok. Sterk.
Dat maakt dit hele topic geneuzel over onzin.
Qua kabels zijn er teveel meningen.
Zodat het altijd eindigd in onzin  :D

Kurt

Citaat van: CinéHome op maart 21, 2026, 09:15:02Een aantal kabels uittesten in je eigen setup en dan de voor jou beste kiezen is... onzin?
Ok. Sterk.
Lees eens de originele vraag van de TS misschien? De man zoekt een "soepele" kabel, niets meer, niets min.

morca

Citaat van: Kurt op maart 21, 2026, 11:44:37Lees eens de originele vraag van de TS misschien?
[/quote
Citaat van: Kurt op maart 21, 2026, 11:44:37Lees eens de originele vraag van de TS misschien?
Precies
Dit hele topic gaan nergens over.
Hij had gewoon wat kunnen bestellen.
De startpost zegt het al.

Kurt

@morca Idd! Als dat het was, wist hij al na 3 of 5 posts wat te kopen. Maar dezelfde post/vraag vind je terug op zenaudio.be en audiofreaksforum.nl.

morca

Citaat van: Kurt op maart 21, 2026, 11:54:11@morca Idd! Als dat het was, wist hij al na 3 of 5 posts wat te kopen. Maar dezelfde post/vraag vind je terug op zenaudio.be en audiofreaksforum.nl.
Ik zag het topic op audiofreaks  :D

KayaRahnee

Citaat van: brt op maart 21, 2026, 09:17:28Het gaat er inmiddels al 6 pagina's over...
Ik heb TS een relevante vraag gesteld, daar krijg ik vooralsnog geen antwoord op.

Misschien mag ik zelf nog wel beslissen wanneer ik reageer.
Streamer: Bluesound Vault 2i +extern BT module/ Poweramp: AUDIOPHONICS HPA-S400ET Purifi Sparkos / PreAmp Advance Paris X-P 700 / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  Supra Classic blue / Draadjes Versterkers: Mogami 2534 XLR /  Supra Trico digitale coaxiale interlink van Vault naar Preamp.

KayaRahnee

Citaat van: brt op maart 21, 2026, 00:16:12Ik snap je helmaal. Alleen vraag ik me af wat jou dit gaat brengen. Je krijgt allerlei meningen, smaakjes, believers en non-believers, oftewel een good old kabeldiscussie. Levert de info / meningen je tot nu toe iets op?

Ik ben er zeker niet dommer van geworden, kabeldiscussies gaan aan me voorbij.
Streamer: Bluesound Vault 2i +extern BT module/ Poweramp: AUDIOPHONICS HPA-S400ET Purifi Sparkos / PreAmp Advance Paris X-P 700 / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  Supra Classic blue / Draadjes Versterkers: Mogami 2534 XLR /  Supra Trico digitale coaxiale interlink van Vault naar Preamp.

KayaRahnee

Citaat van: morca op maart 21, 2026, 07:02:07Ik zou hier hoofdpijn van krijgen,

Daar voel ik niks van, moest ik hoofdpijn krijgen heb ik daar wel goede medicatie voor.

KayaRahnee

Citaat van: Kurt op maart 21, 2026, 11:54:11@morca Idd! Als dat het was, wist hij al na 3 of 5 posts wat te kopen. Maar dezelfde post/vraag vind je terug op zenaudio.be en audiofreaksforum.nl.

Alle ideeen zijn welkom. Ook die van leden van andere forums. Sommige personen lijken de neiging te hebben om kabeltopics telkens weer te laten ontsporen met discussies die weinig bijdragen aan de oorspronkelijke vraag of insteek. Dat werkt storend. Voor het overige ga ik hier geen verdere aandacht meer aan geven. Bedankt aan allen die een positieve bijdragen hebben geleverd.

chansig

Graag gedaan. 😁

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

RCD

Citaat van: Kurt op maart 21, 2026, 11:44:37Lees eens de originele vraag van de TS misschien? De man zoekt een "soepele" kabel, niets meer, niets min.
Die hebben ze bij de Praxis.

Rob

sschot

TEAC AP-701 | Audiolab 9000Q | Volumio Rivo+ | TEAC PD-301 | Acoustic Energy AE509

morca

Ik kan mijn oude niet vinden.
Anders doneerde ik hem .

Volgende maand nieuwe xlr
Dan heb ik een setje over
Die mag de ts gratis hebben

CinéHome

Citaat van: morca op maart 21, 2026, 13:51:20Ik kan mijn oude niet vinden.
Anders doneerde ik hem .

Volgende maand nieuwe xlr
Dan heb ik een setje over
Die mag de ts gratis hebben
Mooi gebaar...
Maar misschien,
te kort?
te soepel?
te ... gratis?
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

Fr@nk

In tegenstelling tot 10 jaar terug zijn beide fora's op sterven na dood. Jammer eigenlijk....
Stereo:  Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (2M Black/AT VM750SH) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Eversolo DMP-A6 -  Qobuz - AQ - QED.

Head-Fi 🎧 :  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE-1000 V2 Stealth - Sennheiser HD58X Jubilee - HD600 MKII - HD650 MKII - HD660s - HD800s - Beyerdynamic DT1770Pro - DT1990Pro - Amiron Home - Amiron Copper Wireless - T1.3rd gen. - Denon AH-D7200 - Focal Hadenys - Clear MG.

CinéHome

Je vergeet hififorum.nl

Fox

Ik blijk er 6 te hebben  :D

Namelijk Eichmann eXpress 6 XLR

(geen idee hoe ik hier een foto vanaf de PC kan plaatsen)

Citaat van: morca op maart 20, 2026, 10:49:18Twisted met 4 aders is beter.
En dikte vd aders.

Verschillend die jij nu aanhaalt weinig imo.

Fox

Ja inderdaad 2x 3 aders in twist  ;D

Citaat van: morca op maart 21, 2026, 14:07:01Dat is het topmodel  :D
Tripple Twisted

vanzomereng

Citaat van: mmuetst op maart 18, 2026, 07:30:01(@vanzomereng mode aan:)  Ik heb nog geen XLR gezien op basis van Banaan  (@vanzomereng mode uit:)

;).

Het is maar net in welke kringen je, je begeeft @mmuetst
Ik ben ze wel tegengekomen  :colgate:
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

mmuetst

Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

J.A.F._Doorhof

@cinehome
Even mijn post opnieuw lezen.
CiteerWat een onzin jongens ;)
Natuurlijk wil je meerdere meningen. Iedereen zal een andere situatie hebben maar juist door informatie te wisselen krijg je een goed beeld.

Ik reageer op een hele andere opmerking.
Juist dat het zelf uitzoeken ook een deel van de hobby is. En dat daar soms ook puur informatie zoeken bij hoort ;)

Ondanks dat ik van mening ben en blijf dat een groot deel van de kabel markt gebaseerd is op opgeblazen feiten of "bovennatuurlijke" krachten, er wel degelijk verschillen te horen zijn in analoge kabels tussen verschillende materialen en bij speakerkabels zeer zeker.

Dus ik zal nooit iemand zeggen NIET te testen. Ik zeg alleen wel, laat je niet gek maken en realiseer je dat akoestiek (20cm verzitten) meer invloed heeft dan de gekozen materialen.

Kies de juiste kabel maar laat je niet meeslepen door de marketing afdeling. Wat je in een dubbele blindtest met opperste concentratie amper uit elkaar kan houden kan voor de 1 10k waard zijn, ik zeg koop daar betere speakers voor op pas je akoustiek aan.

That's all.
Interlinks van 100-250 zul je me niet over horen.
Informatie vragen en wisselen en zelf testen zijn denk ik essentieel.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

fasteddie