Set van MarkD

Gestart door MarkD, januari 17, 2026, 14:00:59

Vorige topic - Volgende topic

MarkD

Ik kan beide waarderen moet ik zeggen.

Citaat van: Mitch-- op april 11, 2026, 12:02:31Nice! Wel heel wat anders dan de zware massieve custom designs, maar zeker erg fraai!
Stereo: Magna Mano Ultimate 3.5 + Farad Super3|Denafrips Pontus 15th|Ayre AX-5 Twenty||VPI Traveler|Harbeth Compact 7-ES3 XD2|XTZ 10.17 Edge subs

MarkD

Tonträgers straks opgehaald bij pick up point. Oogt mooi vind ik en klinkt ook zo. Er is minder scherpte, een fraaier geluidsbeeld en wat meer van die natuurlijke warmte die ik nog enigszins miste bij de Custom Design stands. Dat zijn de eerste indrukken. Het is weer een stapje verder van hifi richting muziek. Of zoiets. Lastig uit te leggen, maar het is zeer aangenaam. Ik was even bang dat het ten koste van slam of dynamiek zou gaan, maar dat ervaar ik niet zo. Het helpt natuurlijk ook dat de speakers nu op de correcte hoogte staan.
Stereo: Magna Mano Ultimate 3.5 + Farad Super3|Denafrips Pontus 15th|Ayre AX-5 Twenty||VPI Traveler|Harbeth Compact 7-ES3 XD2|XTZ 10.17 Edge subs

Richi

Netjes hoor!
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon • Mac Mini i7 GentooPlayer Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

AudioLaan

Staat mooi hoor! Complimenten! En als de sound er ook mee opschiet is dat helemaal fijn. :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | Matrix audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

Spijkie

Staat erg fraai en past perfect bijelkaar !
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Xander32

Smaakvol 👌🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Mitch--

Nice!

Draai je nu met of zonder subs?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Marco66

Erg mooi!
Woonkamer: Onkyo Muse Y-40, T+A R10
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

MarkD

Bedankt mannen. Ik draai met subs. Die hebben nog altijd toegevoegde waarde.

Spijkie

MarkD, even een vraag over de Ansuz apparatuur . Heb jij een switch en een power distributor of alleen een switch ? En heb je ook een aparte audio groep?

Mag ook via PB hoor.

Gr Spijkie
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

MarkD

Ik heb van Ansuz de A2 Powerswitch en de Mainz8 X-TC stroomverdelert. Geen aparte audiogroep, al staat die wel op het verlanglijstje. Ik ervaar een drempel om hiervoor een installateur te benaderen... raar eigenlijk zo'n zelf opgelegde beperking/overtuiging. Dus daar ga ik nog wel werk van maken.

Spijkie

Citaat van: MarkD op april 25, 2026, 10:55:07Ik heb van Ansuz de A2 Powerswitch en de Mainz8 X-TC stroomverdelert. Geen aparte audiogroep, al staat die wel op het verlanglijstje. Ik ervaar een drempel om hiervoor een installateur te benaderen... raar eigenlijk zo'n zelf opgelegde beperking/overtuiging. Dus daar ga ik nog wel werk van maken.

Bedankt voor het antwoord , erg mooi spul dat Ansuz ! Ik heb namelijk wel een aparte Audiogroep ( op t forum is sponsor jouw hifi ook een partij die audiogroepen aanlegt en zo zullen er wel meer zijn, je wordt niet direct uitgelachen door een installateur hoor  :colgate: , ik had die drempel ook maar hij viel achteraf mee ).

Ik vraag me soms af of zo'n Ansuz of axxess nog iets toevoegt bij een aparte Audiogroep vandaar mij vraag. Ook heb ik niet zoveel aansluitingen nodig. De axxess switch bevalt zo goed dat ik ook wat nieuwschierig wordt naar t andere spul ook al blijft budget een ding, lees : dit jaar geen budget meer  :colgate:

MarkD

Bij de switch merkte ik de grootste upgrade, komende vanaf een ook al niet slechte Uptone Etherregen. Klinkt net wat echter, met minder digitale rafels en rust. Voor het eerst klonk hiermee Qobuz niet meer slechter dan flacs op de NAS. De Mainz8 was meer een subtiele verbetering. Daar liep ik toevallig tegenaan voor een zeer lage prijs destijds, dus dus deze mocht ook blijven. Al was het maar voor de gemoedsrust.

Jouw Hifi zit volgens mij in de buurt van waar ik woon, dus zal eens informeren. Bedankt voor de tip!

Xander32

Bij mij is de audiogroep vakkundig aangelegd door een ex forumlid van hier (Rowdy), die leest hier nog met enige regelmaat mee. En recent met het vernieuwen van de groepenkast heb ik dat moment aangegrepen om een "hifi-georiënteerde aardlek en automaat" te laten installeren; betreffende installateur gaf aan wel vaker van dit soort artikelen te installeren, keek er geen moment vreemd van op  :nowink:

Resumé; gewoon laten aanleggen, laat je niet weerhouden door een mogelijke reactie van een installateur (welke er hoogstwaarschijnlijk ook nooit gaat komen).

Citaat van: MarkD op april 25, 2026, 10:55:07Ik heb van Ansuz de A2 Powerswitch en de Mainz8 X-TC stroomverdelert. Geen aparte audiogroep, al staat die wel op het verlanglijstje. Ik ervaar een drempel om hiervoor een installateur te benaderen... raar eigenlijk zo'n zelf opgelegde beperking/overtuiging. Dus daar ga ik nog wel werk van maken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

MarkD

Ga ik doen!

Citaat van: Xander32 op april 25, 2026, 17:58:00Bij mij is de audiogroep vakkundig aangelegd door een ex forumlid van hier (Rowdy), die leest hier nog met enige regelmaat mee. En recent met het vernieuwen van de groepenkast heb ik dat moment aangegrepen om een "hifi-georiënteerde aardlek" en automaat te laten installeren; betreffende installateur gaf aan wel vaker van dit soort artikelen te installeren, keek er geen moment vreemd van op  :nowink:

Resumé; gewoon laten aanleggen, laat je niet weerhouden door een mogelijke reactie van een installateur (welke er hoogstwaarschijnlijk ook nooit gaat komen).

Kurt

Citaat van: MarkD op april 25, 2026, 17:16:15Bij de switch merkte ik de grootste upgrade, komende vanaf een ook al niet slechte Uptone Etherregen. Klinkt net wat echter, met minder digitale rafels en rust. Voor het eerst klonk hiermee Qobuz niet meer slechter dan flacs op de NAS. De Mainz8 was meer een subtiele verbetering. Daar liep ik toevallig tegenaan voor een zeer lage prijs destijds, dus dus deze mocht ook blijven. Al was het maar voor de gemoedsrust.

Jouw Hifi zit volgens mij in de buurt van waar ik woon, dus zal eens informeren. Bedankt voor de tip!
Heb je dan ook CISCO gebeld?

Spijkie

Citaat van: MarkD op april 25, 2026, 17:16:15Bij de switch merkte ik de grootste upgrade, komende vanaf een ook al niet slechte Uptone Etherregen. Klinkt net wat echter, met minder digitale rafels en rust. Voor het eerst klonk hiermee Qobuz niet meer slechter dan flacs op de NAS. De Mainz8 was meer een subtiele verbetering. Daar liep ik toevallig tegenaan voor een zeer lage prijs destijds, dus dus deze mocht ook blijven. Al was het maar voor de gemoedsrust.

Dat is mooi om te horen, ik vond de switch ook de grootste verandering tov m'n Meraki. Verschil tussen direct op de Audiogroep vs de Audes was er eigenlijk niet. Zeker niet zo groot als het verschil tussen beide switches.

MarkD

Wat bedoel je hiermee?

Citaat van: Kurt op april 25, 2026, 18:02:08Heb je dan ook CISCO gebeld?

Kurt

Vooraleer Qobuz bij jou aan je switch komt, hebben die data pakketten al door een pak CISCO switches gegaan in datacenters. Switches met SMPSs en ventilatoren, totaal niet afgeschermd. De laatste switch in je kamer gaat echt het verschil niet maken. Maar kijk, als jij 't hoort... is 't goed voor de commercie.

Xander32

Hier geeft het reproduceerbaar een hoorbaar, positief verschil, ongeacht of het Spotify, Tidal of de content vanaf m'n nas betreft. Wellicht is uitgerekend de combi van Cisco en Qobuz die er ongevoelig voor is  🤓

Citaat van: Kurt op april 26, 2026, 11:56:37Vooraleer Qobuz bij jou aan je switch komt, hebben die data pakketten al door een pak CISCO switches gegaan in datacenters. Switches met SMPSs en ventilatoren, totaal niet afgeschermd. De laatste switch in je kamer gaat echt het verschil niet maken. Maar kijk, als jij 't hoort... is 't goed voor de commercie.

MarkD

Oh dat. Het is vooral goed voor de geluidsweergave bij mij thuis. Maar ook prima als je daar niet in gelooft. Maakt mij verder niet uit.

Citaat van: Kurt op april 26, 2026, 11:56:37Vooraleer Qobuz bij jou aan je switch komt, hebben die data pakketten al door een pak CISCO switches gegaan in datacenters. Switches met SMPSs en ventilatoren, totaal niet afgeschermd. De laatste switch in je kamer gaat echt het verschil niet maken. Maar kijk, als jij 't hoort... is 't goed voor de commercie.

MarkD

Ergens kriebelde het om een andere eindversterker uit te proberen. De Nuprime is nu eenmaal leuk, maar lang geen high end. Zo was mijn gedachte. Toen kwam er een Pass Labs INT60 voorbij voor redelijk geld. Weliswaar een geïntegreerde versterker, maar toch. Altijd al eens willen proberen zo'n dikke klasse A bak en zeker Pass Labs, omdat ik daar zulke goede verhalen over heb gehoord. Zo gezegd, zo gedaan. Na een ritje naar het hoge noorden de Pass achterin de auto getild (42 kg!) en daarna thuis op de kast gezet.

Na een redelijke opwarmperiode waren de eerste indrukken positief: mooie klankkleur, rust, nooit scherp, muzikaal, vol en vloeiend. Na een tijdje miste ik echter PRaT (drive / timing), "snap"/attack, lucht en openheid, microdynamiek en energie bovenin. Ook voorheen mooi waarneembare basloopjes waren minder goed te volgen. Dus het klinkt op zich mooi, maar mist leven. De Ayre en Nuprime bieden dat juist wel, dus blij dat ik die nog heb.

De Pass klinkt voor mij te rustig en omfloerst omdat hij sterk inzet op warmte, vloeiendheid en ontspanning ten koste van timing, attack en lucht, terwijl ik juist een balans zoek waarin die levendigheid behouden blijft zonder scherp te worden. In ieder geval weer een ervaring rijker.

De vorige eigenaar stuurt mij nog een audiofiele zekering toe waarmee volgens hem het 'probleem' grotendeels wordt opgelost, maar dat waag ik te betwijfelen. Ook wel echt een lomp groot apparaat trouwens, maar dat terzijde.

Xander32

Een mooi avontuur, een ervaring rijker, jammer dat deze niet voldoet aan jouw voorkeuren.

Spijkie

Passlabs, ook zo'n merk dat ik heel hoog heb zitten maar nog nooit gehoord. Zo zie je maar weer hoe belangrijk luisteren is.

AudioLaan

Zo zie je maar hoe belangrijk de juiste combi is. :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | Matrix audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/