Audioquest kabels via Amazon betrouwbaar?

Gestart door Leander112, december 31, 2025, 10:17:14

Vorige topic - Volgende topic

Leander112

Heeft er iemand ervaring met kabels bestellen via Amazon?
Ik zag dat ze Audioquest XLR kabels aanbieden voor een lagere prijs dan normaal, meestal is het dan te goed om waar te zijn?

https://www.amazon.nl/AudioQuest-Mackenzie-audiokabel-3-pin-zwart/dp/B001HXB4M2?source=ps-sl-shoppingads-lpcontext&ref_=fplfs&smid=A17D2BRD4YMT0X&language=nl_NL&th=1audiokwest.jpg

ElpeeTwaalf

Zolang ze maar door Amazon zelf worden verkocht en niet door een derde partij, moet het geen probleem zijn?

blue-eyes

Als je wat zoekt zie je veel spullen uit China ook op Amazone te koop staan.
Dezelfde foto's soms....

Alleen de prijs is wat hoger dan bij ALi.

Let wel, ik zeg niet dat deze AQ uit China komt, maar standaard aannemen dat een Amazon logo voldoet is een andere ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

chansig

Beetje afhankelijk van hoeveel goedkoper. Soms of met enige regelmaat zitten er scams tussen. Maar goed googelen kan je dan helpen.

Die scam lijkt zich aan te passen aan je zoekopdrachten.

Laatste jaar wel met enige regelmaat AQ kabels via Amazon gekocht.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Richi

Als je de recensies onder deze kabel op Amazon lees, dan zijn er diverse kopers die hem hebben teruggestuurd vanwege beschadiging of slechte klank. Na vervanging was het wel goed. Dat lijkt heel erg 'hit or miss'. Dat ben ik niet gewend van originele Audioquest kabels (en ook niet van Ali). Dus dat geeft te denken in dit geval.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • JPLAY • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Broem

Ik zou even een mail met de link naar de importeur van AQ sturen. Er is veel counterfeit op de markt. Zij weten echt wel of dit klopt. Laatst een AQ Blizzard voor reparatie verzonden aan de importeur. Je moet een verklaring tekenen dat ze een nep exemplaar vernietigen mocht dat het geval zijn. Overigens uitmuntend geholpen en uit coulance (garantie verlopen) een nieuw exemplaar gekregen. Nou ja zeg  :pompom:
Hegel H590 amp, V10 phono and D50 DAC | Focal Sopra 2 - IsoAcoustics Gaia 1 | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon  | John v Gent XLR | Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Diamond AES/EBU, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable, Blizzard and Monsoon powercables, Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

ElpeeTwaalf

Citaat van: Richi op december 31, 2025, 15:24:43Als je de recensies onder deze kabel op Amazon lees, dan zijn er diverse kopers die hem hebben teruggestuurd vanwege beschadiging of slechte klank. Na vervanging was het wel goed. Dat lijkt heel erg 'hit or miss'. Dat ben ik niet gewend van originele Audioquest kabels (en ook niet van Ali). Dus dat geeft te denken in dit geval.

Het zijn, in alle eerlijkheid, ook geen topkabels als het om afwerking of kwaliteit in het algemeen gaat en dat geldt eigenlijk voor alle AQ's ongeacht de prijs, maar de goedkopere modellen zoals deze zijn de connectoren ondermaats. Vooral dit type XLR plug van ze is echt bagger, ze hebben geen clipje om in het apparaat vast te klikken zoals 'echte' XLR's van Neutrik enz. en de behuizing bestaat uit 2 aan elkaar gelijmde delen, over tijd komt en bij regelmatig aansluiten en weer afkoppelen komt het hulsje gewoon los van de rest. Sprekende uit ervaring.
Het is een relatief wegwerp ontwerp.

Bovendien worden ze ook al jaren in China gemaakt, ook de originele.

chansig

Zeg je nu dat mijn AQ kabels tobkabels zijn ?

Lekker dan.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

ElpeeTwaalf

Als je hun connector neemt en naast een Neutrik / REAN van een paar euro legt, is de AQ plug echt rommel. Sorry  :embarassed:
Wat erin zit, is ook niet veel beter - stukje solid core koper in een plastic buisje. Bij de duurdere modellen met een extra geleidende mantel/draadje voor de DBS.
Ooit o.a originele Rockefellers en Gibraltar verknipt, de tweede heb ik nog ergens wat stukken van liggen op de plank.
De Red River, met dezelfde type connector als de MacKenzie, waren hier vrij snel kapotgegaan.

Denk dat AQ een van de grootste snake oil namen is in de audiowereld, een beetje de Monster Cable voor de rijken.

chansig

Coax AQ Carbon

morca

Citaat van: ElpeeTwaalf op december 31, 2025, 16:16:39Als je hun connector neemt en naast een Neutrik / REAN van een paar euro legt, is de AQ plug echt rommel. Sorry  :embarassed:
Wat erin zit, is ook niet veel beter - stukje solid core koper in een plastic buisje. Bij de duurdere modellen met een extra geleidende mantel/draadje voor de DBS.
Ooit o.a originele Rockefellers en Gibraltar verknipt, de tweede heb ik nog ergens wat stukken van liggen op de plank.
De Red River, met dezelfde type connector als de MacKenzie, waren hier vrij snel kapotgegaan.

Denk dat AQ een van de grootste snake oil namen is in de audiowereld, een beetje de Monster Cable voor de rijken.
Het aq merk werd mij ook afgeraden.

Monster m2 cable heb ik wel veel plezier van.

CinéHome

Wat nou "Monster Cable voor de rijken"?
De Monster Cables waren in hun tijd al best heel duur... ;)
De monster Cables hadden massieve connectoren (die wel de rca aansluitingen van menig toestel sloopten bij loskoppelen, maar dat terzijde) en ook dikke geleiders... althans het betere spul van hun van +20 jaar geleden.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

Richi

Citaat van: ElpeeTwaalf op december 31, 2025, 16:16:39Denk dat AQ een van de grootste snake oil namen is in de audiowereld, een beetje de Monster Cable voor de rijken.
Tja, is alle bekabeling niet een soort van snake oil? Hoe mooier de kabel, hoe meer je betaalt. Zegt het iets over de klank? Niet altijd.

AudioQuest is nog een relatief goedkoop merk als je eens over de High End beurs in München loopt (dit jaar in Wenen).
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • JPLAY • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

morca

Citaat van: CinéHome op januari  1, 2026, 12:53:22Wat nou "Monster Cable voor de rijken"?
De Monster Cables waren in hun tijd al best heel duur... ;)
De monster Cables hadden massieve connectoren (die wel de rca aansluitingen van menig toestel sloopten bij loskoppelen, maar dat terzijde) en ook dikke geleiders... althans het betere spul van hun van +20 jaar geleden.
Dik als een sleepkabel ja  ;D

Maakt de bas meeslepend mooi  :music:

WillyP

Al mijn HDMI kabels zijn van Audioquest. Gekocht bij mijn plaatselijke dealer. Alweer een aantal jaren geleden en ook toen werd al gezegd dat Audioquest kabels van matige kwaliteit waren en niet lang zouden meegaan.

Misschien heb ik ze niet lang genoeg, maar op het eerste gezicht zie ik er niets verkeerds aan en doen de kabels gewoon wat ze moeten doen. Dat was bij mijn eerdere kabels van Transparant Audio niet altijd het geval.

Mao

Monster Cable was de eerste "fabrikant" die zich met de toenemende vraag naar de wat betere kabel begon. Dat was ergens rond 1980. Ooit begonnen met luidsprekerkabel in Nederland de Importeur ervan was Bakker & DeHaan weet ik nog. Die liepen de deur plat bij ons immers wij hadden zo een paar kilometer luidsprekerkabel (verhuur) in huis en ze wilden graag verkopen. Was een dead end street, prijs en ook voor ons een onhandelbare kabel 2x 4mm2 daar kon je niet met goed fatsoen geen XLR connector aan knopen.

En buiten dat met 2x 2,5 mm2 kon je best wel wat vermogen kwijt als luidsprekerkabel. Ach baat het niet dan schaad het niet en heb toen 20 meter monsterkabel van hun gekregen voor thuis gebruik. Moet eerlijk zeggen dat ik best wel onder de indruk was van die monsterkabel plotseling had ik er 1 octaaf bij in het laag.

Jaren erop was er een ware hype op kabelgebied, vh Hull begon met zijn kabel offensief en dezefde onuitputtelijke kabel non discussies kwamen op gang tot op heden ten dage.

De Audiohandel ligt helemaal in een deuk immers op kabel hoeft je geen garantie te geven en de marges wat handelaren eraan verdienen zijn zeer aantrekkelijk. Nu nog alleen een goed verhaal verzinnen en klaar. AQ heeft daar goed op ingespeeld en hebben een groot leveringsprogramma in "Alle prijsklassen"

Als je naar het gross kijkt van de kant en klare kabel leveranciers kan je goed ziet dat de meeste komponenten uit China komen. Vaak wordt hier gezegt kopie van, maar het is even anders vaak zijn die onderdelen bekend geworden omdat ze op zo een gerenomeerd merk worden gebruikt maar het is andersom de Chinezen produceren het en die kabel jongens gebruiken het en als je maar genoeg koop drukken ze jou logo er wel op.

Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

morca

Citaat van: Mao op januari  4, 2026, 11:10:03Monster Cable was de eerste "fabrikant" die zich met de toenemende vraag naar de wat betere kabel begon. Dat was ergens rond 1980. Ooit begonnen met luidsprekerkabel in Nederland de Importeur ervan was Bakker & DeHaan weet ik nog. Die liepen de deur plat bij ons immers wij hadden zo een paar kilometer luidsprekerkabel (verhuur) in huis en ze wilden graag verkopen. Was een dead end street, prijs en ook voor ons een onhandelbare kabel 2x 4mm2 daar kon je niet met goed fatsoen geen XLR connector aan knopen.

En buiten dat met 2x 2,5 mm2 kon je best wel wat vermogen kwijt als luidsprekerkabel. Ach baat het niet dan schaad het niet en heb toen 20 meter monsterkabel van hun gekregen voor thuis gebruik. Moet eerlijk zeggen dat ik best wel onder de indruk was van die monsterkabel plotseling had ik er 1 octaaf bij in het laag.

Jaren erop was er een ware hype op kabelgebied, vh Hull begon met zijn kabel offensief en dezefde onuitputtelijke kabel non discussies kwamen op gang tot op heden ten dage.

De Audiohandel ligt helemaal in een deuk immers op kabel hoeft je geen garantie te geven en de marges wat handelaren eraan verdienen zijn zeer aantrekkelijk. Nu nog alleen een goed verhaal verzinnen en klaar. AQ heeft daar goed op ingespeeld en hebben een groot leveringsprogramma in "Alle prijsklassen"

Als je naar het gross kijkt van de kant en klare kabel leveranciers kan je goed ziet dat de meeste komponenten uit China komen. Vaak wordt hier gezegt kopie van, maar het is even anders vaak zijn die onderdelen bekend geworden omdat ze op zo een gerenomeerd merk worden gebruikt maar het is andersom de Chinezen produceren het en die kabel jongens gebruiken het en als je maar genoeg koop drukken ze jou logo er wel op.

Die monster cable gebruik ik ook .
Aan mijn woofers bi wire.
En aan mijn diy subs ook.

Dat was een hele verrassing toen ik die aan mijn sub hing.
Daarna aan mijn slamwoofers.
Wauw wat een detail en betere plaatsing van de bassen.

Bijzonder hoe ze dat uitgevogeld hebben.
Dat is die kabel met 3 verschillende diktes Koper.
En een plastic kern in het midden.
Dat alle samen zorgt dat je bas gelaagder wordt.

J.A.F._Doorhof

Waar vaak aan voorbij gegaan word is dat er helemaal geen duizenden fabrieken zijn die de "grondstoffen" maken.

Er zijn legio fabrieken waar afhankelijk van de dag een bepaald merk van de band komt rollen.
En legio fabrieken waar ze het afgekeurde of zelfs betere materiaal gebruiken voor hun eigen merken.
Gedurende de tradewar zijn er legio "geheimen" aan het licht gekomen.

in "gitaar" land weten we dit al jaren.
Ibanez, Cort, en de legio merken als Custom, Vantage etc.
allemaal "budget" merken die uitgegroeid zijn tot top/wereld merken of nu gezocht worden omdat de kwaliteit vaak met kop en schouders boven de USA versies staan :D
Heb zelf ook een aantal Japanse 80-90 gitaren en je koopt ze voor 200-400,00 maar spelen 1000-2000 versies weg qua geluid en afwerking :D

Met kabels zal exact hetzelfde gebeuren.
De fabriek waar wij een deel van onze producten laten maken doen dat op onze specs, maar je weet gewoon dat de rest van de tijd er soortgelijke producten van de band rollen (met andere specs/kleur dat dan wel) en waarschijnlijk pakken ze ook delen van wat wij verbeterd hebben. Zo werkt dat nu eenmaal met fabrieken.

Als je het stil houdt en onderling afspraken maakt kun je woekerwinsten maken als je het goed doet.
Verschillende markten maken daar handig gebruik van waaronder kabels, beveiligingscamera's, gereedschap etc.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Blockbuster

Wat voor kabels raden jullie dan wel aan? Ik zat zelf naar de  Klotz TI xlr kabel te kijken

mmuetst

Citaat van: ElpeeTwaalf op december 31, 2025, 16:16:39Als je hun connector neemt en naast een Neutrik / REAN van een paar euro legt, is de AQ plug echt rommel. Sorry  :embarassed:

Roep het al jaren. Maar oortjes dicht en hard roepen dat het beter klinkt  :D.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

Citaat van: Blockbuster op januari 10, 2026, 21:33:46Wat voor kabels raden jullie dan wel aan? Ik zat zelf naar de  Klotz TI xlr kabel te kijken
Heb zelf een Roland XLR kabel, als muzikanten het goed vinden, waarom zou ik het dan niet gebruiken, dichter bij de bron ga je niet komen  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Zweitse

Grimm audio tpr xlr.

CinéHome

Citaat van: Blockbuster op januari 10, 2026, 21:33:46Wat voor kabels raden jullie dan wel aan? Ik zat zelf naar de  Klotz TI xlr kabel te kijken
Aan €100 / 1m set ziet die er wel ok uit, maar ik kan op Bax alvast niet terugvinden van wat de aders zijn gemaakt. Op de foto (tekening) zijn ze zilverkleurig net als de mantel. Die laatste is van vertint koper, dus dat zouden de aders ook wel eens kunnen zijn.
Ik denk dat de 0,8mm grotere dikte van de Klotz volledig toe te schrijven is aan het PVC. Zou me zelfs niet verbazen dat de Atlas aders effectief dikker zijn.

Ik zou mn geld dan inzetten op een Atlas Equator Multicore met Neutrik stekkers. Zal je een klein beetje meer kosten (kan ik je mee helpen), maar je hebt een kabel die inzake buitenmantel maar een klein beetje dunner is, maar wel met OCC koper aders (4) en screen en PEF isolatie rond de aders ipv PVC.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

morca

Atlas Equator Multicore heb ik ook.
Is zeker aan te raden