Reparatie velodyne spl1200

Gestart door bazza74, december 14, 2025, 22:58:25

Vorige topic - Volgende topic

bazza74

Beste lezers,

Mijn Velodyne 1200 geeft al een tijdje wat storing. Hij geeft een soort kraak door, ook als de muziek niet aanstaat.
Niet continu, maar het is niet ok om m aan te laten staan. Waarschijnlijk gaf hij al eerder storing door op de front speakers als de tv aanstond, maar legde ik nooit de link naar de sub. Nu de sub uitstaat is die storing namelijk ook weg.
Nu zocht ik op internet en bedrijf oid die het kan nakijken/repareren, maar ik kan niet echt iets vinden.
Nu heb ik mijn versterker en fronts bij hifi Klubben vandaan, maar volgens mij repareren hun verder niks.
Iemand een adres in de buurt van Haarlem waar ik heen zou kunnen gaan? Of is reparatie wellicht lastig en is het verstandiger om voor een nieuwe te kijken? Deze is denk ik zo'n 15 jaar oud.

Alvast bedankt voor alle reacties!

Groet Barry

jossie

Je zou nog even iets beter op dit forum kunnen zoeken... zit wel iemand die aardig wat velo's onder handen heeft gehad.
Omni !

Richard70…

Citaat van: jossie op december 14, 2025, 23:03:30Je zou nog even iets beter op dit forum kunnen zoeken... zit wel iemand die aardig wat velo's onder handen heeft gehad.
:D
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

Ralf67

Ook in de week voor kerstmis nog ? Wauw.

Peerless Monster

Citaat van: Ralf67 op december 15, 2025, 06:33:43Ook in de week voor kerstmis nog ? Wauw.

Juist dan gaan er veel subwoofers kapot.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Richi

.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

chansig

Gewoon een andere kopen. Ik heb er nog 4 te koop staan.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

bazza74

Thnx iedereen voor de reacties!
Ik ga nog even verder zoeken op het forum.
Dan overleg met diegene wat het kan zijn en anders toch een nieuwe.

jossie

Oh, goed idee, ik denk dat dit de topic is:

https://www.htforum.nl/index.php?topic=159686.0
Omni !

chansig

Als het niet lukt dan weet je  me te vinden.  :D

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Mario D

Mario D

Citaat van: morca op december 15, 2025, 18:31:10Ik denk dat hij bij de eerste post al ziet wie  :angel:

Normaal gezien wel.  ;D

mijkie

* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1.1 *

efsix

JeetjeJossie toch

bazza74

Citaat van: morca op december 15, 2025, 18:31:10Ik denk dat hij bij de eerste post al ziet wie  :angel:

Check! Gezien!
Ga het morgen eerst allemaal even lezen alvorens deze heer lastig te vallen.
Bedankt voor alle reacties! :clapping:

morca

Citaat van: bazza74 op december 15, 2025, 23:04:30Check! Gezien!
Ga het morgen eerst allemaal even lezen alvorens deze heer lastig te vallen.
Bedankt voor alle reacties! :clapping:
Snel opsturen dan heb je hem snel weer terug.
Ik denk dat bijna iedereen hier wel iets heeft,of gehad wat hij gemaakt heeft.
Altijd 👌👌

bazza74

Zo, de module is gedemonteerd en opgestuurd naar dokter Jos, hopelijk kan hij het probleem vinden en repareren

Het zou echt fijn zijn als ik straks weer kan genieten van mijn Velodyne!  :pompom:

bazza74

Update!

Ondertussen draait de Velodyne weer prachtig. Kwam er ook achter dat ik een 1500 ipv 1200 heb staan :headbanging:
Goed contact met dokter Jos gehad over de problemen die er vooral niet waren.
De module ziet er na al die jaren nog prachtig uit en vertoonde eigenlijk geen gebreken na 2 dagen aangesloten te hebben gehad. Na overleg besloten om m toch maar even te laten hangen voor de zekerheid, het kan wellicht ook nog aan andere zaken thuis liggen. Kabels, aarding, lan kabels oid.
Maar gelukkig kwam er toch een storing in de module naar boven en deze is verholpen.

Al met al heel blij dat er nog echte vakmensen bestaan die net even verder kijken!

jossie

Heeft nog best lang geduurd  >:( , volgende keer beter een andere of nieuwe kopen (van Hans natuurlijk) :hehe: . Ik trek dat niet hoor, 3 weken zonder sub. Maar goed, ik repareer ze dan ook meestal wel zelf  :sigh: .

Blijft een leuke sub met Endless Powerrr...
Omni !

Contour

Wat was het voor defect dan, die pas na een tijdje aam het licht kwam? Thermisch issue?

jossie

Ik denk thermisch in combinatie met hoge werkspanningen die onderdeeltjes om zeep helpen. Niets aan te zien, lastig te vinden, kost veel tijd.

Heel anders dan de lekkende condensatoren (hier dus ook geen sprake van maar dat komt ook omdat het in dit geval een ander merk capaciteiten is).

De (recent) gerepareerde sub van Miesepies had dan weer wel lekkende C's en daardoor een weggevreten IC.
Omni !