RCA stereo tulp naar HDMI converter

Gestart door Robiwan, december 7, 2025, 10:50:06

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Mijn Wiim Ultra heeft 1 analoge ingang te weinig voor aansluiten front pre out Denon receiver. De optische ingang is reeds in gebruik voor de cd-speler. Wel is er nog een HDMI arc aansluiting die mogelijk gebruikt kan worden.

Bestaat er een analoge RCA stereo naar HDMI converter die daarvoor geschikt is?

Hoor graag van jullie.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Robiwan

Citaat van: Robiwan op december  7, 2025, 10:50:06Mijn Wiim Ultra heeft 1 analoge ingang te weinig voor aansluiten front pre out Denon receiver. De analoge ingang is in gebruik voor de draaitafel en de optische ingang in gebruik voor de cd-speler. Wel is er nog een HDMI arc aansluiting die mogelijk gebruikt kan worden.

Bestaat er een analoge RCA stereo naar HDMI converter die daarvoor geschikt is?

Hoor graag van jullie.

Trabuca

Ik denk niet dat het bestaat.
Begrijp ik dat je de Wiim ultra als hub gebruikt ipv bron. Ik snap even niet hoe de Denon in je keten zit, die is hier normaal het aangewezen apparaat voor lijkt me.
Zidoo Z9X 8K | Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

Robiwan

Citaat van: Trabuca op december  7, 2025, 11:26:08Ik denk niet dat het bestaat.
Begrijp ik dat je de Wiim ultra als hub gebruikt ipv bron. Ik snap even niet hoe de Denon in je keten zit, die is hier normaal het aangewezen apparaat voor lijkt me.

De Wiim gebruik ik voor stereo als dac/streamer/voorversterker aangesloten op een Naim eindversterker. Op de Naim eind staan dus de front speakers aangesloten (Neat Motove sx2) . De Denon 3700 voor 7.2 surround waarbij de front speakers (Dali Spector 1 monitors) nu zijn opgehangen op ca. 1,9m boven de Neat speakers. Plaatsing naast de neats op het tv meubel is praktisch en optisch niet mogelijk. De Dali's wil ik eigenlijk gaan gebruiken als dolby atmos front height en de Neat speakers als fronts via de denon front pre out naar de Wiim.

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Robiwan

RCA stereo tulp naar HDMI converter aangeschaft maar het werkt niet. Geen geluid via de Wiim.

Bestaat er een losse DAC met analoge en optische ingang naar optisch/cox uit met switch schakelaar?

CinéHome

Een DAC heeft (in principe) natuurlijk enkel digitale ingangen en analoge uitgangen.

Analoog in naar digitaal uit is dan een ADC.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

Robiwan

Dat gaat hem niet worden. Ik laat het zo als het nu is.