Plixir Bac : org model, mk1 of mk2

Gestart door morca, november 30, 2025, 13:04:08

Vorige topic - Volgende topic

morca

Ik kan een plixir bac proberen.
En zie dat er 3 versies zijn.
De nieuwe versie is steeds beter.

Gezien ik een budget heb zit ik te denken.
Mijn set neemt zonder subs en amps onder 200 watt op.
Dan zou een bac 4 mk1 of mk2 2 voldoen.
Die bac 4 mk1 is demo model.

Met mijn subs en amps is het gauw 300 watt.
Dan zou ik een bac 800 org model kunnen proberen demo model.

demo is gezien mijn budget interessant omdat een nieuwe mk2 die boven 2000 watt levert te duur is.

Mijn dillema
Probeer ik de bac 400 mk1 zonder de Amps eraan.
Of probeer ik de bac 800 orgineel model met alle amps eraan.

Ik mag ze allebij proberen.
Maar ik vroeg mezelf af of er meer gebruikers zijn die deze modellen getest hebben.
En hier een mening over hebben .

Spannend weer dit upgraden mbt spanning ;D

chansig

Altijd de meest uitgebreide. Anders blijft het knagen.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

morca

Citaat van: chansig op november 30, 2025, 13:22:13Altijd de meest uitgebreide. Anders blijft het knagen.

Gr. Hans
Jij zegt dus sparen voor een bac 1000 mk2 nieuw.
Dat is opzich heel goed advies.

Is het dat die 3 keer zo duur kost als de bac 800
En 4 keer zoveel als de bac 400 mk1.

Dat is toch een prijs die boven mijn budget ligt denk ik.

Maar ik vind je advies goed.
En ga dat  meenemen in mijn overwegingen budget tov upgrade level , en wat haalbaar is.

morca

Een grote met 8 stekkers heeft wel een voordeel.
Scheelt me wel een duur stekker blok,die ik nog niet heb.

chansig

Nee, niet perse de allerduurste. Maar de duurste/uitgebreidste welke past binnen je budget.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

AudioLaan

Citaat van: morca op november 30, 2025, 13:52:56Een grote met 8 stekkers heeft wel een voordeel.
Scheelt me wel een duur stekker blok,die ik nog niet heb.

De cube8 heeft inderdaad 8 outlets en kan 2400 watt leveren. In feite zou je naast je hele set en subs ook nog de stofzuiger eraan kunnen hangen tegelijk.

De stap van niks naar een cube 8 is groter dan van een cube naar een bac mk1 en mk2. :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Gato-audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207
https://www.audiolaan.nl/

addesmo

Als je de 400 koopt kan je later altijd nog een andere nemen voor je versterkers.
Krijg je eerst wel een idee of het wat is.
Zie geen meerwaarde in een grote als je iets ook met twee kleinere kan bereiken  ;)
Ik heb een Elite bac 150 voor de cd speler en streamer. Als ik ook mijn versterker zou willen voorzien kan ik er altijd nog een grotere bij kopen.

chansig

De 800. Alles kan erop en je kan het sowieso proberen

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

Xander32

Idd, binnen het budget voor het max haalbare gaan. Beter nu de nodige headroom en/of aansluitingen over, dan dat je in de nabije toekomst tekort komt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

AudioLaan

Een 800 bestaat niet. 150, 400, 1000, 1500, 3000.

Verder kan je wat Ad zegt er altijd nogeen bijnemen, of gewoon inruilen. Als je er een een beetje slim koopt, ruil je die zonder veel pijn weer in. Het zijn verre van ingewikkelde apparaten die het vermoedelijk over 600 jaar nog steeds prima doen.
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Gato-audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207
https://www.audiolaan.nl/

blue-eyes

Mocht je 2ehands als optie zien, er staan 2 stuks 3000, Apeldoorn, te koop. Geen idee van staat, verkoper, etc.
Gewoon MP gezocht - nieuwsgierig :D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

myself

Verschil tussen mk1 en mk2 weet ik zo niet.
Maar voor je demo gewoon voor de uitgebreidste versie gaan.

Dan kun je nog eerst alleen je source apparaten testen en daarna je amp toevoegen om zo te bepalen of je dat de moeite waard vind.

Een plixir/audes zorgt voor n heel lage weerstand dus je amp laad zn stroom snel bij in zn condensators en dat merk je in dynamiek.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip

morca

Citaat van: blue-eyes op november 30, 2025, 16:46:43Mocht je 2ehands als optie zien, er staan 2 stuks 3000, Apeldoorn, te koop. Geen idee van staat, verkoper, etc.
Gewoon MP gezocht - nieuwsgierig :D
Dat is mark  ;D
Die zijn boven mijn budget  ;)

blue-eyes

Aaaah :D :D.  Er had een lampje moeten gaan branden hiero hahahaha

Ik zie het nu ook - had alleen naar de prijs en foto gekeken :D :D lol
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

morca

Citaat van: myself op november 30, 2025, 16:48:42Verschil tussen mk1 en mk2 weet ik zo niet.
Maar voor je demo gewoon voor de uitgebreidste versie gaan.

Dan kun je nog eerst alleen je source apparaten testen en daarna je amp toevoegen om zo te bepalen of je dat de moeite waard vind.

Een plixir/audes zorgt voor n heel lage weerstand dus je amp laad zn stroom snel bij in zn condensators en dat merk je in dynamiek.

Ik wil de duurste in mijn budget gaan testen.
Niet de duurste.
Want die moet terug na testen  :clapping:

Spijkie

Citaat van: AudioLaan op november 30, 2025, 16:22:45Een 800 bestaat niet. 150, 400, 1000, 1500, 3000.

Verder kan je wat Ad zegt er altijd nogeen bijnemen, of gewoon inruilen. Als je er een een beetje slim koopt, ruil je die zonder veel pijn weer in. Het zijn verre van ingewikkelde apparaten die het vermoedelijk over 600 jaar nog steeds prima doen.

De bac 800 bestaat wel maar is uit 2014 ofzo

https://www.plixirpower.com/blogs/testimonials/16120684-plixir-bac-800-driving-his-devialet-system

Ik zou denk ik ineens voor de 800 gaan, je volledige set maakt dan een flinke stap.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros streaming en LS grun, Axxess switch.