Prutsen en prullen die toch een verschil maken.

Gestart door KayaRahnee, november 9, 2025, 00:44:09

Vorige topic - Volgende topic

KayaRahnee

In het verleden las ik ooit dat het een verschil zou maken wanneer men de buizen bescherming (een ijzeren soort kokertje) zou verwijderen van de buis van een Eastern Electric MiniMax DAC Plus.
Op dat moment niets mee gedaan, niet getest dus.
Tot ik vandaag datzelfde artikel terug las ... en inderdaad er is werkelijk een vrij groot klankverschil te horen wanneer ik het kokertje verwijder. De grote vraag: Hoe is zoiets te verklaren?
Streamer: Bluesound Vault 2i +extern BT module/ Poweramp: AUDIOPHONICS HPA-S400ET Purifi Sparkos / PreAmp Advance Paris X-P 700 / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  Supra Classic blue / Draadjes Versterkers: Mogami 2534 XLR /  Supra Trico digitale coaxiale interlink van Vault naar Preamp.

Pjotr27

Citaat van: KayaRahnee op november  9, 2025, 00:44:09In het verleden las ik ooit dat het een verschil zou maken wanneer men de buizen bescherming (een ijzeren soort kokertje) zou verwijderen van de buis van een Eastern Electric MiniMax DAC Plus.
Op dat moment niets mee gedaan, niet getest dus.
Tot ik vandaag datzelfde artikel terug las ... en inderdaad er is werkelijk een vrij groot klankverschil te horen wanneer ik het kokertje verwijder. De grote vraag: Hoe is zoiets te verklaren?

Afscherming of niet? Daar kon het weleens mee te maken hebben. Zelf vind ik niet afgeschermde kabels anders klinken als wel afgeschermd.
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

KayaRahnee

De vraag is hoe dat zou kunnen, hoe is zoiets te verklaren.
Streamer: Bluesound Vault 2i +extern BT module/ Poweramp: AUDIOPHONICS HPA-S400ET Purifi Sparkos / PreAmp Advance Paris X-P 700 / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  Supra Classic blue / Draadjes Versterkers: Mogami 2534 XLR /  Supra Trico digitale coaxiale interlink van Vault naar Preamp.