Auralic in de problemen?

Gestart door Xander32, september 18, 2025, 09:19:10

Vorige topic - Volgende topic

gizmo2

Citaat van: Porsche4Life op maart  8, 2026, 12:23:33dat heb hierboven toch al uitgelegd? De app ontsluit geen hoger resolutie BRONSIGNAAL maar upsampled een lossy signaal. Dus of native via roon, of airplay. Ik zou die lightning app dan sowieso niet willen gebruiken.
dus jij zegt dat de lightning app open moet blijven om (in mijn geval) Qobuz af te kunnen spelen?
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Leeuwarden

Je gebruikt geen Qobuz Connect?

gizmo2

Citaat van: Leeuwarden op maart  8, 2026, 12:43:03Je gebruikt geen Qobuz Connect?

nee, was het maar zo'n feest.

Leeuwarden

gizmo2

Citaat van: Leeuwarden op maart  8, 2026, 12:48:03Waarom niet?
omdat het niet aanwezig is, Tidal, spotify etc wel.

Leeuwarden

Oh, je Auralic, welke heb je, verschijn ook niet in de Qobuz app?

gizmo2

Citaat van: Leeuwarden op maart  8, 2026, 12:49:53Oh, je Auralic, welke heb je, verschijn ook niet in de Qobuz app?
nee verschijnt niet in de Qobuz app.
apparaat: Aralic Aries s1.

Leeuwarden

Maar dat is wel vreemd omdat de S1 het laatste is dat uit de Auralic koker kwam...

gizmo2

Citaat van: Leeuwarden op maart  8, 2026, 12:56:10Rechtsonder links van getal 16. Daar al op geklikt? Vast wel maar voor de zekerheid toch even de vraag...
nee helaas geeft geen soelaas.

gizmo2

denk dat het te maken heeft dat ik nog op versie 10.1 zit en vanaf 10.3.2+ het er wel inzit...en nu zie je ook meteen wat er gebeurt als er geen updates meer komen.

Leeuwarden

Porsche4Life

En die is nergens meer te downloaden? Zie trouwens dat je op PC streamed, dan zou ik sowieso voor alles ASIO gebruiken.

gizmo2

Citaat van: Porsche4Life op maart  8, 2026, 13:18:19En die is nergens meer te downloaden? Zie trouwens dat je op PC streamed, dan zou ik sowieso voor alles ASIO gebruiken.
nee niet meer te downloaden, de server staat al een poosje offline en ik stream helemaal niets als alleen via de lightning ds ios app (Qobuz), dit was puur om te laten zien aan @Leeuwarden dat Qobuz connect niet aanwezig is.
en die ASIO is puur de pc driver usb ingang auralic.

gizmo2

Porsche4Life

Laatste firmware is idd nergens te vinden. Wat idioot dat die alleen via hun servers gepushed werden.

dre73

Wat gebruik jij eigenlijk?
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

gizmo2

Citaat van: Porsche4Life op maart  8, 2026, 13:31:14Laatste firmware is idd nergens te vinden. Wat idioot dat die alleen via hun servers gepushed werden.
ja ook al zoiets, je zou toch verwachten dat via een usb stik de boel zo geupdate kan worden.

mijkie

Citaat van: gizmo2 op maart  8, 2026, 12:49:26omdat het niet aanwezig is, Tidal, spotify etc wel.

Ziet er anders uit als bij mij, ik heb gewoon Qobuz connect

* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1.1 *

Porsche4Life

Citaat van: dre73 op maart  8, 2026, 13:48:25Wat gebruik jij eigenlijk?
op dit moment Spotify App op IOS lossless via connect direct naar DAC

gizmo2

Citaat van: mijkie op maart  8, 2026, 13:52:46Ziet er anders uit als bij mij, ik heb gewoon Qobuz connect

ja duidelijk ik zit op v10.1 terwijl v10.3.2+ het Qobuz connect gebeuren geïmplementeerd is.
ik heb de vraag al gesteld op het audiophile stile forum of ergens nog een open poort zit om toch nog te updaten via een usb stik.

Porsche4Life

Kan er geen backup/image worden getrokken van een andere unit?

gizmo2

Citaat van: Porsche4Life op maart  8, 2026, 13:58:15Kan er geen backup/image worden getrokken van een andere unit?
zie post van mij boven deze.

Xander32

Spotify  lossless is geïntroduceerd na het moment dat Auralic omviel.
Er is dus nooit meer een update geweest vanuit Auralic om het in te regelen 🤓

Citaat van: Porsche4Life op maart  8, 2026, 11:56:51Exact mijn punt, Auralic kan alleen maar lossy spotify en alles moet dus via een upsampling app. Dat is wel echt héél erg slecht voor een "streamer" (effectief verkapte dac want de streaming gebeurt op je telefoon) van 4k€.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

gizmo2

Citaat van: Xander32 op maart  8, 2026, 14:42:38Spotify  lossless is geïntroduceerd na het moment dat Auralic omviel.
Er is dus nooit meer een update geweest vanuit Auralic om het in te regelen 🤓

juist, en de rest van de muziek aanbieders gaat via internet en dus afhankelijk van je abbo, niets geen upsamplen of iets in die richting.