Eversolo T8

Gestart door marco73, september 17, 2025, 18:24:42

Vorige topic - Volgende topic

ElpeeTwaalf

Coax probleem niet opgelost, kansloos dus.
Snap ze echt niet, geen van de DMP-A's heeft dit probleem! Daar blijft de coax netjes aanstaan wanneer je een nummer pauzeert of naar volgend nummer gaat.

Richi

Citaat van: ElpeeTwaalf op januari 31, 2026, 17:19:06Coax probleem niet opgelost, kansloos dus.
Snap ze echt niet, geen van de DMP-A's heeft dit probleem! Daar blijft de coax netjes aanstaan wanneer je een nummer pauzeert of naar volgend nummer gaat.
Volgens mij ligt dit toch echt aan jouw dac. Hier geen enkel probleem mee.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

ElpeeTwaalf

100% T8 probleem. De eerdere Eversolos hebben hier geen last van, door meerdere users gemeld maar ik vermoed dat coax praktisch niet meer gebruikt wordt in vergelijking met USB.

Coax uitgang wordt keihard uitgeschakeld bij stop/pauze/scroll etc. en daarna weer ingeschakeld waardoor de DAC opnieuw moet syncen, DAC is hier dus enkel het slachtoffer :D Met een moderne DAC zou het misschien niet opvallen omdat ze veel sneller schakelen en niet mechanisch schakelen, maar wat de T8 doet hoort gewoon niet.
Heb dit ook nog bij geen ander apparaat meegemaakt, apparaat ingeschakeld = output actief, zo hoort het.

Wat ze had bezield om het zo te maken, weet niemand. Ze zouden hun ontwikkelteam ernaar laten kijken maar niks meer gehoord, het enige wat ik mij kan bedenken is dat er een hardware bug in zit dat zo gemaskeerd wordt maar waarom werkt het wel goed als de T8 als Roon endpoint wordt gebrukt en blijft de uitgang dan wél actief?

Kurt

Citaat van: ElpeeTwaalf op februari  1, 2026, 00:20:32Wat ze had bezield om het zo te maken, weet niemand.
Dat heb ik hier al eens uitgelegd: https://www.htforum.nl/index.php?topic=188787.msg3852188#msg3852188

mmuetst

Misschien ben ik een beetje simpel, maar als je een goede werkende A6 speler hebt (zoals ik) waarom zou je dan een T8 willen? En al helemaal als je een externe DAC gebruikt.
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

AudioLaan

Citaat van: mmuetst op februari  1, 2026, 10:39:58Misschien ben ik een beetje simpel, maar als je een goede werkende A6 speler hebt (zoals ik) waarom zou je dan een T8 willen? En al helemaal als je een externe DAC gebruikt.

De T8 is een Transport. Je hebt echt een externe dac nodig. Verder lijkt 90% van de eigenaren van een A6 af te komen en vaak via de A6me en A8 op de T8 uit te komen.
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Gato-audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207
https://www.audiolaan.nl/

mmuetst

Citaat van: AudioLaan op februari  1, 2026, 11:14:39De T8 is een Transport. Je hebt echt een externe dac nodig. Verder lijkt 90% van de eigenaren van een A6 af te komen en vaak via de A6me en A8 op de T8 uit te komen.
Geen last van, klinkt gewoon goed die A6 éérste editie.
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

mmuetst

Mensen laten zich gek maken, eerst klinkt die A6 geweldig, maar dan komen er weer berichten op Facebook dat hij toch niet goed klinkt en moeten we massaal weer wat anders. De dealers vinden dat niet erg. Ik ben blij dat ik mijn spaarcenten in nieuwe luidsprekers gestopt hebt. Ach zo ieder zijn hobby.

holco

Goed heeft verschillende gradaties  ;D

Citaat van: mmuetst op februari  1, 2026, 11:32:07Geen last van, klinkt gewoon goed die A6 éérste editie.
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels  / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Xander32

Eind vorig jaar tijdens een M&G een A6 prima horen musiceren, enkel de bediening verliep niet soepel, wat schokkerig. Maar dat schijnt recent middels een software update te zijn opgelost.

Citaat van: mmuetst op februari  1, 2026, 11:32:07Geen last van, klinkt gewoon goed die A6 éérste editie.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

mmuetst

Citaat van: Xander32 op februari  1, 2026, 12:17:08Eind vorig jaar tijdens een M&G een A6 prima horen musiceren, enkel de bediening verliep niet soepel, wat schokkerig. Maar dat schijnt recent middels een software update te zijn opgelost.

Heb mijn A6 al best lang, maar heb nooit problemen gehad met de bediening, sterker nog, ik vind deze speler veel beter reageer dan mijn oude BlueSound, maar goed dat was een eerste editie. Streamer is wel via netwerkkabel aangesloten op het netwerk en bedien alles met mijn antieke iPad.

marco73

Citaat van: mmuetst op februari  1, 2026, 11:56:17Mensen laten zich gek maken, eerst klinkt die A6 geweldig, maar dan komen er weer berichten op Facebook dat hij toch niet goed klinkt en moeten we massaal weer wat anders. De dealers vinden dat niet erg. Ik ben blij dat ik mijn spaarcenten in nieuwe luidsprekers gestopt hebt. Ach zo ieder zijn hobby.

Nou ik heb de A6Me de A6 Me gen2 en de T8 tegelijk hier gehad. tussen de A6 1 en 2 kon ik geen verschil horen.
Maar de T8 is echt een stuk beter dat is een upgrade van €600,- die het dubbel en dwars waard is. Mits je een relatief goede set hebt uiteraard.
TV:LG c1 55" oled , Hisense 75"led| Beamer Epson  ls11000 | Scherm: 160"| Receiver: Marantz Cinema 40| Streamer Eversolo T8 en Hifi Rose RS130 / Stereo voorversterker: Rotel Michi P5 | Eindversterker: Mark Levinson 533H| Blu Ray speler: Panasonic DP-UB9004 | Front: AudioSolutions Figaro XL| Center: AudioSolutions Figaro C | Surrounds: Klipsch 402S | Rear Surrounds: Klipsch Rf82MK2 | Front Height: Klipsch RB41 | Rear Height: Klipsch RB41 | Subwoofers front: Dual  Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 | Xbox X

mmuetst

Citaat van: marco73 op februari  1, 2026, 13:38:38Nou ik heb de A6Me de A6 Me gen2 en de T8 tegelijk hier gehad. tussen de A6 1 en 2 kon ik geen verschil horen.
Maar de T8 is echt een stuk beter dat is een upgrade van €600,- die het dubbel en dwars waard is. Mits je een relatief goede set hebt uiteraard.
Ieder zijn hobby, en ik denk dat ik geen goede set heb om dat te horen  ;). Maar goed om te lezen dat de A6Me en de gen2 geen verschil maakt. Ik maak me ook geen enkele seconde zorgen dat de normale A6 slechter zou zijn. Het is gewoon een streamer met een transparante DAC.

marco73

Citaat van: mmuetst op februari  1, 2026, 13:55:11Ieder zijn hobby, en ik denk dat ik geen goede set heb om dat te horen  ;). Maar goed om te lezen dat de A6Me en de gen2 geen verschil maakt. Ik maak me ook geen enkele seconde zorgen dat de normale A6 slechter zou zijn. Het is gewoon een streamer met een transparante DAC.

Het maakt verder ook niks uit het gaat erom dat je zelf tevreden bent, en voor de rest lekker genieten van muziek luisteren.
TV:LG c1 55" oled , Hisense 75"led| Beamer Epson  ls11000 | Scherm: 160"| Receiver: Marantz Cinema 40| Streamer Eversolo T8 en Hifi Rose RS130 / Stereo voorversterker: Rotel Michi P5 | Eindversterker: Mark Levinson 533H| Blu Ray speler: Panasonic DP-UB9004 | Front: AudioSolutions Figaro XL| Center: AudioSolutions Figaro C | Surrounds: Klipsch 402S | Rear Surrounds: Klipsch Rf82MK2 | Front Height: Klipsch RB41 | Rear Height: Klipsch RB41 | Subwoofers front: Dual  Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 | Xbox X

ElpeeTwaalf

Citaat van: Kurt op februari  1, 2026, 03:59:07Dat heb ik hier al eens uitgelegd: https://www.htforum.nl/index.php?topic=188787.msg3852188#msg3852188

Werkt wel feiloos met Roon, zou Roon dan de controle over dig uitgang overnemen?
Hij disconnect enkel wanneer roon anders moet downsamplen, maar dat is prima en logisch.

mmuetst

Citaat van: ElpeeTwaalf op februari  1, 2026, 15:45:51Werkt wel feiloos met Roon, zou Roon dan de controle over dig uitgang overnemen?
Hij disconnect enkel wanneer roon anders moet downsamplen, maar dat is prima en logisch.
Dus, software probleem, er zal vast een oplossing komen in de vorm van firmware. Kwestie van geduld.

AudioLaan

Ik heb geen roon. Ik zal morgen eens een coax aan de t8 doen en kijken wat er gebeurt.
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Gato-audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207

Kurt

Citaat van: ElpeeTwaalf op februari  1, 2026, 15:45:51Werkt wel feiloos met Roon, zou Roon dan de controle over dig uitgang overnemen?
De uitgang overnemen, kan je niet. Het hangt ervan af hoe je met de connectie omgaat. Een mogelijkse verklaring zou kunnen zijn dat Roon tijdens een "pause" de connectie open houdt. Makes sense. De intentie van een "pause", is dat je binnen afzienbare tijd verder gaat. Maw, geen reden om de connectie te droppen en vervolgens te moeten herconnnecteren en syncen.
Voor wat betreft andere toepassingen heeft men dat blijkbaar andere geImplemnenteerd. Mi, is dit niet correct.

ElpeeTwaalf

Sterker nog, ook na stoppen afspelen vanuit Roon, blijft de verbinding in stand.

Kurt

Dat is idd een software dingetje. Alleen, iemand moet er zich eens willen over ontfermen...

ElpeeTwaalf

Hoe zit het eigenlijk hiermee?

Ook Roon geeft 24 bit aan, terwijl ik dacht dat de interne speler van de Eversolo foutief 24 bit aangaf tijdens afspelen.

Ik ga ervanuit dat een oude DAC een 24 bit signaal naar 16 bit gaat ditheren, maar is dat te meten? In prncipe is de input 44.1 of 48KHz maar hoe weet ik hoeveel bits ik mis? ADC op de uitgang en signaal naar Audacity sturen.
DAC zelf zou een resolutie van 20 bit moeten hebben, SM5803AP filter kan tot 20 bit signaal aan, aangezien het een discrete R2R conversie is, ben ik reuze benieuwd wat de DAC exact doet met het signaal. Hoeveel bitjes blijven er uiteindelijk over?
Ik kan Roon ook alvast dithering laten toepassen door bitdiepte op 16 te zetten.

AudioLaan

Citaat van: AudioLaan op februari  1, 2026, 16:30:36Ik heb geen roon. Ik zal morgen eens een coax aan de t8 doen en kijken wat er gebeurt.

Als ik de speler op pauze zet gaat onmiddelijk de melding "no lock" knipperen op de dac. Zet ik hem op play dan geeft die onmiddelijk "lock" aan. Als de usb kabel in de t8 zit geeft hij geen signaal over coax. Trek ik de usb eruit dan geeft hij direct signaal op coax uit. Of je hem nu met coax of usb op pause zet, direct unlock.

Dus de t8 zet maar een deurtje tegelijk open en sluit alles bij pause of overgaan naar andere muziek of bron. Voor de MF hier en ik denk voor iedere moderne dac geen probleem. Zonder vertraging pakt die weer op als er signaal komt.

+31 6 20 371 207

ElpeeTwaalf

CiteerAls ik de speler op pauze zet gaat onmiddelijk de melding "no lock" knipperen op de dac.
Precies, dit hoort dus niet te gebeuren. :)

Als de MF enkel solid state en snel switcht dan is het idd geen probleem.

AudioLaan

Ik zou even opletten wat een andere streamer dan doet. Kan goed dat de a6 en a8 na een of andere update dit ook zo doen.

+31 6 20 371 207

SpaceJS

Citaat van: ElpeeTwaalf op februari  1, 2026, 19:44:57Hoe zit het eigenlijk hiermee?

Ook Roon geeft 24 bit aan, terwijl ik dacht dat de interne speler van de Eversolo foutief 24 bit aangaf tijdens afspelen.

Ik ga ervanuit dat een oude DAC een 24 bit signaal naar 16 bit gaat ditheren, maar is dat te meten? In prncipe is de input 44.1 of 48KHz maar hoe weet ik hoeveel bits ik mis? ADC op de uitgang en signaal naar Audacity sturen.
DAC zelf zou een resolutie van 20 bit moeten hebben, SM5803AP filter kan tot 20 bit signaal aan, aangezien het een discrete R2R conversie is, ben ik reuze benieuwd wat de DAC exact doet met het signaal. Hoeveel bitjes blijven er uiteindelijk over?
Ik kan Roon ook alvast dithering laten toepassen door bitdiepte op 16 te zetten.

goeie vraag, is die streamer niet te configureren zodat maar maximaal 44.1/16 uitvoerd. Als het goed is weet Roon dan wat zij moeten doen. ik zie dit in ieder geval wanneer ik een hogere bitrate heb dan ik aan kan.

Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub