Eversolo T8

Gestart door marco73, september 17, 2025, 18:24:42

Vorige topic - Volgende topic

Kingpin

Citaat van: ElpeeTwaalf op januari 12, 2026, 18:11:31Nee hoor, dan heb ik nog steeds een prima standalone muziekspeler die vanaf het lokale netwerk of vanaf eigen opslag kan spelen, maar dan zonder internetradio.
Ja dat kan zowat elke streamer wel.
Ging mij meer om welke 'verschillen' die je aanhaalde, welke zijn dat dan qua features ?
Bedoel je hardware matig of software ?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

ElpeeTwaalf

De verschillen zijn precies wat ik al aangaf - de Eversolo A6, A8, A10 of de T8 zijn prima op zichzelf bruikbaar zonder met internet te moeten babbelen.

SpaceJS

Citaat van: ElpeeTwaalf op januari 12, 2026, 18:17:44De verschillen zijn precies wat ik al aangaf - de Eversolo A6, A8, A10 of de T8 zijn prima op zichzelf bruikbaar zonder met internet te moeten babbelen.

Dat geldt voor die volumio ook, eigenlijk voor bijna alle streamers.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

ElpeeTwaalf

Hoe bedien je een Volumio op het apparaat zelf?

+
Ow laat maar, Kingpin heeft een Rivo Plus in zijn set. Geen zin in welles-nietes. :) /EOT.

Kingpin

Citaat van: SpaceJS op januari 12, 2026, 18:29:30Dat geldt voor die volumio ook, eigenlijk voor bijna alle streamers.
Ja dat gaf ik ook aan, niets nieuws, daarom was ik ook oprecht geinteresseerd welke features hij bedoeld.
Mijn doorslag is o.a. dat ik wel radio wil ontvangen en mocht het omvallen dan kan ik nog handmatig de url invoeren en vastleggen op de Rivo Plus zelf en niet in de cloud zoals LMS dat wel deed.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Kingpin

Citaat van: ElpeeTwaalf op januari 12, 2026, 18:29:53Hoe bedien je een Volumio op het apparaat zelf?

+
Ow laat maar, Kingpin heeft een Rivo Plus in zijn set. Geen zin in welles-nietes. :) /EOT.
Ik probeer er geen welles/nietes van te maken maar kom oprecht met een vraag omdat je nogal stellig iets zit te verkondigen.
Soundwise zijn het verschillende apparaten, beide heel goed daar gaat het niet om.
De Rivo Plus staat of valt met een goede DAC en voor de puntjes op de i een goede voeding.
Maar ging mij om de features.

SpaceJS

Citaat van: Kingpin op januari 12, 2026, 18:32:27Ja dat gaf ik ook aan, niets nieuws, daarom was ik ook oprecht geinteresseerd welke features hij bedoeld.
Mijn doorslag is o.a. dat ik wel radio wil ontvangen en mocht het omvallen dan kan ik nog handmatig de url invoeren en vastleggen op de Rivo Plus zelf en niet in de cloud zoals LMS dat wel deed.

Dat vindt ik eigenlijk pretiger en volumio heeft toch ook zijn lokale webinterface waarop je alles kan bedienen? Ik gebruikte die software op een raspberry Pi4 voordat ik overging naar Roon.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

ElpeeTwaalf

Citaat van: Kingpin op januari 12, 2026, 18:34:24Ik probeer er geen welles/nietes van te maken maar kom oprecht met een vraag omdat je nogal stellig iets zit te verkondigen.
Soundwise zijn het verschillende apparaten, beide heel goed daar gaat het niet om.
De Rivo Plus staat of valt met een goede DAC en voor de puntjes op de i een goede voeding.
Maar ging mij om de features.

Hier gaan we al, daarom wil ik die discussie ook niet verder trekken.
Ik benoem alleen de feitelijke verschillen tussen de apparaten in features en wijze van bediening en waarom een Eversolo niet helemaal vergelijkbaar is met een Volumio en de tweede geen volwaardige alternatief is als je naar de complete featureset kijkt van beiden.
Vervolgens ga je toch ermoheen proberen te manoeuvreren / verdedigen.

Kingpin

Citaat van: ElpeeTwaalf op januari 12, 2026, 18:37:40Hier gaan we al, daarom wil ik die discussie ook niet verder trekken.
Ik benoem alleen de feitelijke verschillen tussen de apparaten in features en wijze van bediening en waarom een Eversolo niet helemaal vergelijkbaar is met een Volumio en de tweede geen volwaardige alternatief is als je naar de complete featureset kijkt van beiden.
Vervolgens ga je toch ermoheen proberen te manoeuvreren.
Als er 1 er niet omheen brei ben ik het wel. Lees maar terug.
Maar geeft niet, laten we het hierbij, prima.

Kingpin

Citaat van: SpaceJS op januari 12, 2026, 18:35:39Dat vindt ik eigenlijk pretiger en volumio heeft toch ook zijn lokale webinterface waarop je alles kan bedienen? Ik gebruikte die software op een raspberry Pi4 voordat ik overging naar Roon.
Ja je kan via App maar ook webinterface.
Sterker nog, ik had nog een oude Ipad4 liggen, gewoon uit nieuwschierigheid geprobeerd ... en ja werkt gewoon.

Fox

Bediening met Apps is niet zonder gevaar in de toekomst.
Zo heb ik nog een apparaat wat werkt met een App die niet ondersteund word door door nieuwer apparaten en hogere OSS en Android versie. Die weigeren ook sideloading van de oude App.

Ander voorbeelden zijn bv Marantz en Denon waarvan de Internetradio functie niet meer werkt.
Saar was wel een soort "betaalde/abonnement" oplossing voor, maar niet met radio stations voor alle landen.

Dus kun je onafhankelijk daarvan zijn is de voorkeur.

Daarom ben ik nog steeds blij met mijn onafhankelijk programmeerbare Philips Pronto afstandsbediening  ;D
(werkt zelfs met de Eversolo)

Kingpin

Citaat van: Fox op januari 13, 2026, 13:20:04Bediening met Apps is niet zonder gevaar in de toekomst.
Zo heb ik nog een apparaat wat werkt met een App die niet ondersteund word door door nieuwer apparaten en hogere OSS en Android versie. Die weigeren ook sideloading van de oude App.
Niets is meer feature proof, geloof me maar.
Op den duur doen ze het expres overkomen dat het niet meer werkt op oudere apparaten.
Apple is daar een heel goed voorbeeld van !
Het is een winstmodel geworden door mensen afhankelijk te maken.

Voor mij was het belangrijk dat ik niet afhankelijk ben van een App, dus ook te benaderen via webinterface.
Radiostations 'lokaal' op te kunnen slaan en niet ergens in de cloud zodat wanneer iets omvalt je altijd nog handmatig stations kan toevoegen.
NAS support blijft altijd werken, mits je niet afhankelijk bent van software op de NAS die je nodig hebt om je streamer te laten werken (denk aan LMS), ook dan zijn er wel mogelijkheden om andere servers te installeren (uPNP .. al wil je dat niet ivm veiligheid wat voor mij ook een keuze was).
Volumio draaid overigens op het apparaat zelf, dus ja de Rivo is volledig onafhankelijk en een sd-card is zo ingebouwd mocht je dat willen.
Edit: Een mico SD slot alsook USB ingang etc zit al ingebouwd om muziek te storen en onafhankelijk te spelen (en gewoon via windows verkenner te benaderen).

Fr@nk

Citaat van: WDitters op januari 12, 2026, 09:17:04Iedereen gesettled met zijn/haar T8? Niemand toch stiekem een niveautje naar boven gegaan? Of toch naar een gelijkwaardig alternatief gegaan? :)

Van dit virus gelukkig volledig hersteld.  :headbanging:  :headbanging:
Stereo:  Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (2M Black/AT VM750SH) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Eversolo DMP-A6 -  Qobuz - AQ - QED.

Head-Fi 🎧 :  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE-1000 V2 Stealth - Sennheiser HD58X Jubilee - HD600 MKII - HD650 MKII - HD660s - HD800s - Beyerdynamic DT1770Pro - DT1990Pro - Amiron Home - Amiron Copper Wireless - T1.3rd gen. - Denon AH-D7200 - Focal Hadenys - Clear MG.

brt

Citaat van: Fr@nk op januari 14, 2026, 20:08:31Van dit virus gelukkig volledig hersteld.  :headbanging:  :headbanging:

Aan je uitgebreide handtekening te zien toch niet helemaal ;)
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

Fr@nk

Citaat van: brt op januari 14, 2026, 21:56:36Aan je uitgebreide handtekening te zien toch niet helemaal ;)

De main apparatuur is sinds 2020 zo goed als ongewijzigd. 😉
Stereo:  Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (2M Black/AT VM750SH) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Eversolo DMP-A6 -  Qobuz - AQ - QED.

Head-Fi 🎧 :  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE-1000 V2 Stealth - Sennheiser HD58X Jubilee - HD600 MKII - HD650 MKII - HD660s - HD800s - Beyerdynamic DT1770Pro - DT1990Pro - Amiron Home - Amiron Copper Wireless - T1.3rd gen. - Denon AH-D7200 - Focal Hadenys - Clear MG.

WDitters

Citaat van: Fr@nk op januari 15, 2026, 19:58:33De main apparatuur is sinds 2020 zo goed als ongewijzigd. 😉

Ik ga nog even door met puntjes op de i zetten hoor ..... Mijn toren van Babel is nog een etage gegroeid ... Soort dakkapel erop zullen we maar zeggen ;D .. Hele weekend naar geluisterd en deze gaat nooit meer weg!

Headphones: Abyss Joal / ZMF Atrium Open LTD Cocobolo / ZMF Caldera Closed LTD Shedua
Desktop: Eversolo T8 2x4tb (Pink Fuse) ->USB-> LAiV µDDC ->I2S-> LAiV Harmony DAC (Purple Fuse) -> Niimbus US5 PRO
Cables: Lavricables Grand Silver, Forza Noir Hybrid / Forza Noir HPC mk2 / Cardas Clear / Ricable Dedalus XLR / Ricable Dedalus USB / Tubulus Concentus I2s v2
Other: Audioquest Niagara 1200 + Audioquest Monsoon power cable / Essential Audio Tools Current Conductor L power cables / Phonosophie Copper power cables / LHY AS6 + afterDark Project ClayX Constellation Reference IX2000 + Supra Cat8 ethernet + LHY OCK-2S / iFi LAN iPurifier Pro

WDitters

En dan deze plaat luisteren ... ❤️

Nightmare World I See The Horizon - Logan Farmer

https://loganfarmer.bandcamp.com/album/nightmare-world-i-see-the-horizon

Headphones: Abyss Joal / ZMF Atrium Open LTD Cocobolo / ZMF Caldera Closed LTD Shedua
Desktop: Eversolo T8 2x4tb (Pink Fuse) ->USB-> LAiV µDDC ->I2S-> LAiV Harmony DAC (Purple Fuse) -> Niimbus US5 PRO
Cables: Lavricables Grand Silver, Forza Noir Hybrid / Forza Noir HPC mk2 / Cardas Clear / Ricable Dedalus XLR / Ricable Dedalus USB / Tubulus Concentus I2s v2
Other: Audioquest Niagara 1200 + Audioquest Monsoon power cable / Essential Audio Tools Current Conductor L power cables / Phonosophie Copper power cables / LHY AS6 + afterDark Project ClayX Constellation Reference IX2000 + Supra Cat8 ethernet + LHY OCK-2S / iFi LAN iPurifier Pro

Xander32

Mooi, hem kende ik nog niet 🎶

Citaat van: WDitters op januari 25, 2026, 21:53:40En dan deze plaat luisteren ... ❤️

Nightmare World I See The Horizon - Logan Farmer

https://loganfarmer.bandcamp.com/album/nightmare-world-i-see-the-horizon

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

brt

Ik volg Logan Farmer al een tijdje, maar voor mijn gevoel maakt hij telkens opnieuw dezelfde plaat. Sfeertje is altijd mooi, maar de herhaling begint me langzamerhand tegen te staan. Maar hee, dat is persoonlijk hè :)
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

Porsche4Life

Ja, het is wel formulistisch, maar val je er koud in, is het best mooi.

brt

Citaat van: Porsche4Life op januari 27, 2026, 10:44:23Ja, het is wel formulistisch, maar val je er koud in, is het best mooi.

Absoluut!

WDitters

Nieuwe firmware onderweg, deze week naar beta usergroup, volgende week officieel

Changelog of v1.5.60:

1. Fixed an occasional issue where pausing Spotify Connect would automatically skip to the next track.

2. Fixed occasional noise during Audirvana DLNA streaming playback.

3. Optimized playback for certain Qobuz tracks that occasionally failed to play.

4. Optimized the album screensaver functionality.

5. Optimized an issue where UPNP filenames occasionally displayed incorrectly.

6. Added file format display for UPNP tracks during playback.

7. Added metadata editing support for the music library.

8. Added UPNP server functionality to the music library.

9. Optimized the playback details interface layout.

10. Added translations for additional languages.

11. Fixed an issue where optical output caused audio dropouts on certain DACs.

12. Optimized recognition for specific SSD models that were occasionally not detected.

13. Fixed an issue where the track-skip function did not work after device reboot.

14. Fixed an occasional issue with the "Listen at Will" mode repeating tracks.

15. Fixed an occasional crash when scanning new devices in the music library.

16. Fixed an occasional crash on the Radio Paradise homepage.

17. Added support for Navidrome service.

18. Fixed an issue where SoundCloud occasionally failed to return search results

A10
Fixed an issue where the knob screen did not update after switching to a new theme.

PLAY
Added gain adjustment settings for phono input.

Mobile App(Eversolo Control)
Added file manager editing functions (copy, paste, etc.).

ElpeeTwaalf

11. Fixed an issue where optical output caused audio dropouts on certain DACs.

Niet hoe het probleem naar ze gestuurd was, maar ik ben benieuwd of dit aansluit op het hard uitschakelen van uitgang bij pauze/stop.

File manager vanaf de app is dikke top.

WDitters

Vers van Eversolo

A quick update on the firmware:
we're delaying the release to squash an unexpected bug and to add an improvement(Spotify Connect Lossless, it would be announced soon)
We're working on it and will update you soon.
Thanks for your patience!

Richi

Citaat van: WDitters op januari 30, 2026, 08:15:08Vers van Eversolo

A quick update on the firmware:
we're delaying the release to squash an unexpected bug and to add an improvement(Spotify Connect Lossless, it would be announced soon)
We're working on it and will update you soon.
Thanks for your patience!

Vanochtend stond de update klaar. Geïnstalleerd en het lijkt allemaal prima te werken. Spotify gebruik ik niet, dus niet getest.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear