IFA 2025 Berlijn.

Gestart door reza, september 5, 2025, 07:07:41

Vorige topic - Volgende topic

reza

Foto's
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

donaldk

Iemand de Dangbei S7 Ultra Max met officieel 6000 lumens gezien. Vergelijkbaar platform als de recente andere Chinesen, maar met watercooling.

Dolby werd vorige/afgelopen week ook aangekondigd voor de CEDIA/CiX in Denver, die woensdag begon.

BSH Bosch Siemens HaushaltGeräte GmbH. Dochter van Bosch concern (Siemens uitgekocht uit JV enkele aren geleden, zover ik weet).

PascalP

Citaat van: reza op september  5, 2025, 07:07:41Daar aangekomen wordt ik op mijn schouder getikt, ik draai om staat Vincent Teoh naast me: " mag ik met je op de foto Reza, jij bent toch van het HT forum"?  ( foto's volgen) ik zeg tegen Vincent: "heel snel want ik ben met de Boys". Zo gezegd zo gedaan.

Held  :clapping:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

williams

Citeer.   Iemand de Dangbei S7 Ultra Max met officieel 6000 lumens gezien. Vergelijkbaar platform als de recente andere Chinesen, maar met watercooling.   

Nee deze ben ik niet tegen gekomen op de beurs maar zal er best gestaan hebben . Het is zo groot en best onoverzichtelijk hoe je bij welke hal kunt komen dat je best een hoop ongemerkt mist .

Ben wel in een hal geweest met drones waar best wat grote exemplaren tussen zaten .
JVC NZ- 500 Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5  x7 / REL ht1508 x2
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

reza

Foto's

reza

Foto's

reza

Foto's

reza

Foto's

reza

Begin post weer bijgewerkt.

JoWa

Leuke verslagen en foto's  ^^
Hier hangt nog een al wat oudere 75" LG LCD.
Volgend jaar eens gaan kijken wat een mooie vervanger wordt, iig niet (veel) groter.

Eens kijken of er tussen zitten die je kan gebruiken zonder aan internet te hangen.
Moet de familie wel de ATV gaan gebruiken  :D
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Audio-GD Master 10MK2 - Spendor D7 - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / Hifiman Ayra Stealth / B&O Beoplay HX

Mijn showcase

haythijs

Viel Spass in Berlin.
Duitsers en pünktlichkeit gaat bij de Deutsche Bundesbahn niet echt op, verre van zelfs. Vorig jaar Berlijn met de trein gedaan, bij mij viel het mee. Op terugweg eerste traject met de ICE gedaan, dat is wel fijn blazen met 280 km/h.
Overigens vind ik Berlijn nog zeer acceptabel qua prijzen wat het eten/drinken betreft.
Philips 55Oled910Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ RUconnected+JKE+Grimm.

riwi

Ik vroeg mij nog af waarom die micro led TV's die we gezien hebben met 4k resolutie allemaal 162/163 inch zijn.

Ik zag een leuke youtube video van onze vriend Vincent Teoh die het uitlegt.

Kennelijk kunnen ze die paneeltjes nog niet kleiner maken. Dus met die 163 inch haal je precies 4k (3840x2160)
Ze laten ook een 81 inch variant zien en die is precies Full HD, dus 1920x1080 en gebruikt dezelfde micro led paneeltjes. En mooi om te zien dat je zo een 21x9 TV kan maken met +- 3300x1440 resolutie

Prijstechnisch nog wel wat buiten bereik ;)

Naar aanleiding van de beurs was ik aan het kijken naar een andere TV. Ik las dat Sony pas in 2026 met zo'n RGB miniled backlight TV komt. TCL en Hisense hadden er beide al 1 staan van 115 inch. En bij Saturn aan de Kurfurstendam zag ik de Hisense staan voor 25.000 euro
Anyway ik zoek ook wat kleiner formaat want mijn kamer is niet zo groot en ik probeer niet de projector te vervangen, maar meer als aanvulling en besparing op de projector(lampen).
Om een of andere reden ben ik niet een OLED believer, en QLED wil ik ook niet omdat Samsung dat acroniem gejat heeft en onterecht gebruikt. Dus ik kijk naar de miniled's
Zou de meerprijs van een Sony Bravia 9 65XR90 (€3200) met 1512 zones gerechtvaardigd zijn naast een TCL QD Mini-LED 65C9K (2025) 1680 zones a €1700 ?

Deze vergelijkt wat specs :
RTINGS : https://www.rtings.com/tv/tools/compare/sony-bravia-9-vs-tcl-qm8k/53321/101781

donaldk

Kan wel hoor, op ISE meldde Unilumin dat 0.4 mm pitch shipping was en de al langer aangekondigde 0.3mm ' soon'. 0.6 is al jaren 'verkrijgbaar' maar in het wild zie je ze niet. Want maten worden dan wel kleiner de prijzen niet. Voor rental & staging is 1.25 'klein', voor Virtual Production is het vaak 1.9 en 2.6 en is 1.56 klein en 1.256 extreem fijn qua pitch. Control Rooms is dan inderdaad Fixed Install en finer. Maar concurreerde lang met LCD en zelfs nog Cubes.

Kjelt

.

reza

Citaat van: donaldk op september 23, 2025, 21:27:06Kan wel hoor, op ISE meldde Unilumin dat 0.4 mm pitch shipping was en de al langer aangekondigde 0.3mm ' soon'. 0.6 is al jaren 'verkrijgbaar' maar in het wild zie je ze niet. Want maten worden dan wel kleiner de prijzen niet. Voor rental & staging is 1.25 'klein', voor Virtual Production is het vaak 1.9 en 2.6 en is 1.56 klein en 1.256 extreem fijn qua pitch. Control Rooms is dan inderdaad Fixed Install en finer. Maar concurreerde lang met LCD en zelfs nog Cubes.

Dit is weer een "plakken en knippen" verhaal..
Ik vind het vervelend om te schrijven maar het leest zo beroerd.  :baaa:

riwi

Citaat van: donaldk op september 23, 2025, 21:27:06Kan wel hoor, op ISE meldde Unilumin dat 0.4 mm pitch shipping was en de al langer aangekondigde 0.3mm ' soon'.

Nog niet voor TV's denk ik. Deze van Awall zijn 0.9mm pitch. En ik neem aan de TV's van Hisense en TCL die ook 163 inch zijn voor 4k ook.

donaldk

Tuurlijk wel, maar AWALL heeft nog meer beperkingen, zoals slechts 60Hz/FPS en 10 Bit/s video en ook weinig greyscale ruimte. Allemaal om de prijs te drukken. Barco pastte een trucje om onder de Euro ton te blijven. BTW even buiten beschouwing laten, maar vooral ook pitch 1.56 en dan maar 28xx pixels breed in plaats van 4K.

donaldk

Reza, als je niet kunt lezen dat er staat, het kan (bijna) allemaal, als je maar betaald en ja dan red je het (nog) niet met een €Ton. En niet alles zal off-the-shelf zijn en custom kost weer extra. Grotere markten stellen andere eisen, dus kun je echte High-End LED niet zomaar van de plank bestellen. 

eduard

Leuke youtube mbt awall

https://youtu.be/pcSCv6zdadU?si=6bYMpuqiTerO6vJa

Ben toch echt benieuwd waar de techniek en prijs over 5 jaar ofzo staat.

Kjelt

Dat is toch ontzettend gaaf.
50000.-  nog een paar factoren omlaag en jihaaaa

home@the movies

binnen een paar weken staat er bij ons een 135 inch 4K COB led tv permanent in demo, we hebben lang moeten wachten op de CE keuring, maar alles is rond en ze zijn as we speak, ons order aan het assembleren.
De fabrikant is vorige week speciaal van het verre oosten overgevlogen om de deal rond te maken, dus stay tuned for more news, want we gaan hier uiteraard mee uitpakken, dat spreekt voor zich :-)

home@the movies

Citaat van: home@the movies op september 28, 2025, 00:15:42binnen een paar weken staat er bij ons een 135 inch 4K COB led tv permanent in demo, we hebben lang moeten wachten op de CE keuring, maar alles is rond en ze zijn as we speak, ons order aan het assembleren.
De fabrikant is vorige week speciaal van het verre oosten overgevlogen om de deal rond te maken, dus stay tuned for more news, want we gaan hier uiteraard mee uitpakken, dat spreekt voor zich :-)

Nog even ter aanvulling, wij gaan voor een pixel pitch van 0.78, AWALL bied 0.9 aan, dat is toch nog een opmerkelijk verschil.

donaldk

En dat is dus niet echt .09, maar net als iedereen 0.934 in ieder geval praktisch 0.94. Net als 1.2 in werkelijkheid altijd 1.256 of vergelijkbaar is. Probleem in de grotere LED aantallen per cabinet is dat er vaak te weinig bandbreedte is voor de aansturing, want met slechts twee receive cards redt je het veelal niet, soms zelfs niet met drie, voor High-End HT, dus 12 Bit video, 120P en liefst 20 Scan of lager. En veel cabinets kunnen er maximaal twee in, bij goedkopere reeksen zeker.

Gefelicteerd Werner, ik ben benieuwd, GOB of een pressed film afwerking en high gloss of matter?

Novastar, ColorLight, Megapixel of Brompton? Of een van de minder gangbare opties?

riwi

Citaat van: home@the movies op september 28, 2025, 15:30:37Nog even ter aanvulling, wij gaan voor een pixel pitch van 0.78, AWALL bied 0.9 aan, dat is toch nog een opmerkelijk verschil.
Klinkt interessant kwa ontwikkeling. Met de 0.9mm pitch wordt een 4k scherm 163inch diagonaal zoals de Hisense, TCL en Awall laten zien. Dus de 135 inch die jullie krijgen is nog scherper dan die modellen.
Wel een rare situatie die in TV land nog niet eerder was, is dat de kleinere modellen dus duurder zijn/worden.

home@the movies

Citaat van: donaldk op september 28, 2025, 17:12:36En dat is dus niet echt .09, maar net als iedereen 0.934 in ieder geval praktisch 0.94. Net als 1.2 in werkelijkheid altijd 1.256 of vergelijkbaar is. Probleem in de grotere LED aantallen per cabinet is dat er vaak te weinig bandbreedte is voor de aansturing, want met slechts twee receive cards redt je het veelal niet, soms zelfs niet met drie, voor High-End HT, dus 12 Bit video, 120P en liefst 20 Scan of lager. En veel cabinets kunnen er maximaal twee in, bij goedkopere reeksen zeker.

Gefelicteerd Werner, ik ben benieuwd, GOB of een pressed film afwerking en high gloss of matter?

Novastar, ColorLight, Megapixel of Brompton? Of een van de minder gangbare opties?

Ik geef al de nodige details van zodra we onze unit hebben staan, wat ik al kan meegeven is dat het een Novastar processor is.