Dingen waarvan je denkt: mijn set is de enige die dit kan

Gestart door chansig, juli 21, 2025, 17:56:12

Vorige topic - Volgende topic

DofN

Citaat van: CinéHome op december 28, 2025, 18:18:39Geen idee wat je audiofiele kennissen in huis hebben om te testen.
Ik zou zeggen Atlas Equator xlr minstens maar beter Hyper ultra XLR.
En Atlas Hyper 3.5 speakerkabels.

Onderschat ze niet :) Doe ik ook niet. Maar goed, je gaat niet concreet in op mijn aanbod.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindersteker: Bryston 3B³ SST³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

DofN

Citaat van: CinéHome op december 28, 2025, 18:18:39Geen idee wat je audiofiele kennissen in huis hebben om te testen.
Ik zou zeggen Atlas Equator xlr minstens maar beter Hyper ultra XLR.
En Atlas Hyper 3.5 speakerkabels.

Excuus, je gaat wel concreet in op mijn vraag. Maar niet zo concreet als ik vroeg. Ik ben benieuwd of je bereid bent om betere kabels op te sturen, zonder retourkosten, die mijn huidige kabels overtreffen.
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindersteker: Bryston 3B³ SST³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

addesmo

Citaat van: DofN op december 28, 2025, 18:38:12Excuus, je gaat wel concreet in op mijn vraag. Maar niet zo concreet als ik vroeg. Ik ben benieuwd of je bereid bent om betere kabels op te sturen, zonder retourkosten, die mijn huidige kabels overtreffen.
Goede uitdaging, maar denk dat je wel de prijs van je huidige kabels erbij moet vermelden. Anders is het vergelijk niet eerlijk.

DofN

Citaat van: addesmo op december 28, 2025, 18:42:30Goede uitdaging, maar denk dat je wel de prijs van je huidige kabels erbij moet vermelden. Anders is het vergelijk niet eerlijk.

Ik denk dat ik rond de 1000 euro (nieuwprijs) aan kabels heb liggen, Tussen streamer, VV EVV en LS.

FS249

De combi Elac ESP 2040 met monitoren BS 403 en de Top 2000. Hmmmmm..... 8)

Oh ja, wel een Denon PMA 2010ae voor de nodige woofer bewegingen. ;D
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase: Versterker E-3000, CD speler: DP 410, Tuner T 109. Speakers: Elac FS 249.3 en BS 403, sub ESP 2040 2x, Draaitafel: Sony PS- X4.

Kurt

Citaat van: addesmo op december 28, 2025, 18:42:30Goede uitdaging, maar denk dat je wel de prijs van je huidige kabels erbij moet vermelden. Anders is het vergelijk niet eerlijk.
Sinds wanneer is de prijs een indicatie voor kwaliteit???

addesmo

Citaat van: Kurt op december 28, 2025, 18:58:41Sinds wanneer is de prijs een indicatie voor kwaliteit???
Dat zeg ik niet, maar als er setjes van tig x de prijs worden gestuurd kan je geen vergelijk doen. Als ik in een Fiat rij en daarna in een Bmw 7 serie ga zitten is dat vergelijk ook niet relevant!

DofN

Citaat van: addesmo op december 28, 2025, 19:11:25Dat zeg ik niet, maar als er setjes van tig x de prijs worden gestuurd kan je geen vergelijk doen. Als ik in een Fiat rij en daarna in een Bmw 7 serie ga zitten is dat vergelijk ook niet relevant!

Ik weet oprecht niet of die vergelijking hout snijdt.

chansig

Een mank gaand vergelijk.

Gr. Hans
Citaat van: DofN op december 28, 2025, 19:16:11Ik weet oprecht niet of die vergelijking hout snijdt.

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

addesmo

Citaat van: DofN op december 28, 2025, 19:16:11Ik weet oprecht niet of die vergelijking hout snijdt.

Wat jij wilt.
Als hij je setjes van 5k opstuurt vergelijk je het gewoon daarmee.

DofN

Citaat van: addesmo op december 28, 2025, 19:18:01Wat jij wilt.
Als hij je setjes van 5k opstuurt vergelijk je het gewoon daarmee.

Is prima. Ook ontvang ik graag kabels van 100.000,  Ik lees ergernis. Zo is het niet bedoeld.

addesmo

Nee nee absoluut geen ergenis!
Ik probeer mee te denken. ;)

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kurt

Citaat van: addesmo op december 28, 2025, 19:11:25Dat zeg ik niet, maar als er setjes van tig x de prijs worden gestuurd kan je geen vergelijk doen. Als ik in een Fiat rij en daarna in een Bmw 7 serie ga zitten is dat vergelijk ook niet relevant!
Oh jawel. Je vergeet het aspect "marketing", wat vooral bij kabels van toepassing is.

Een vriend/dealer heeft me een setje XLRs gemaakt op basis van Sommer Cable Stage 22 met Neutrik connectoren voor de set ih poolhouse. Ik heb ze gratis(!) gekregen als deel vd deal vd set die ik heb aangekocht. Nu, als je googled, dan zie je dat dit relatief (vs mijn WireWorlds) goedkope kabel is (denk 40€ in componenten), maar wel goed.

Voor de main set heb ik WireWorld Gold Eclipse XLRs (2185€).

Vandaar mijn opmerking. Je zou kunnen zeggen dat die vergelijking noch kant noch wal raakt. Wel, ik daag iedereen uit om 't verschil te horen tussen die 2 kabels op mijn setje van 120K€ (dit als illustratie om aan te geven dat de basis relatief "ok" is).

Als je je afvraagt "Waarom heb je dan die WireWorlds ooit gekocht?". Simpel antwoord: je kijkt naar iets uit, en 't koppeke doet de rest. Enkele jaren later hoor je geen verschil meer tussen een goede (basis) kabel en een "high-end" merk kabel. Ik durf er dan ook voor uit komen.

Kurt

Citaat van: CinéHome op december 28, 2025, 14:12:06Omdat de "standaard bekabeling" de bas niet voldoende in toom kan houden ... zou ik denken.
Als er iets is wat je speakers onder controle houdt, dan is het de amp, en verder niets. Op een forum mag je natuurlijk schrijven wat je wil, maar toch...

morca

Citaat van: Kurt op december 28, 2025, 20:15:18Als er iets is wat je speakers onder controle houdt, dan is het de amp, en verder niets. Op een forum mag je natuurlijk schrijven wat je wil, maar toch...
Hij heeft wel gelijk.
Ik heb verschillende kabels getest, die hij aangeboden heeft te testen.

Maar goed jij mag ook schrijven wat jij vind uiteraard. :tounge:

Kurt

Het gaat hem niet over gelijk hebben. Ik zou graag een objectief artikel lezen, waarin staat dat kabels de bas onder controle kunnen houden, want het is natuurlijk makkelijk om zomaar iets te roepen, niet gehinderd door enige vorm van technische onderbouwing. En daar gaat het om, want het is nog altijd electronica.

Broem

Van mij mag het weer on-topic. Dat gepalaver over kabels hoort thuis in een ander topic.
Hegel H590 amp, V10 phono and D50 DAC | Focal Sopra 2 - IsoAcoustics Gaia 1 | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon  | John v Gent XLR | Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Diamond AES/EBU, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable, Blizzard and Monsoon powercables, Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Kurt

Ok. Mijn set is de enige die even goed speelt met dure als met goedkope kabels. Zoiets?

Samro

Citaat van: Kurt op december 28, 2025, 21:34:11Ok. Mijn set is de enige die even goed speelt met dure als met goedkope kabels. Zoiets?
Een kabel moet matchen met een set, dat is mijn mening. Een z.g.n audiofiele kabel klinkt vaak, maar niet altijd!- helderder en gedetaileerder. Als je al een helder klinkende set hebt kan dat teveel van het goede zijn.Heb je een wat rustig of té rustig klinkende set kan een Rhodium plated of verzilverde kabel een goede keuze zijn. Maar het is ook een kwestie van smaak  :colgate: Mvg, Samro

chansig

Mooie ervaringen toch ?

Kunnen we pagina's over vol neuzelen en uiteindelijk komt het tot de conclusie: het is een kwestie van smaak.

Waarbij match als gegeven ook een soort van er niet toe doet. Het is wat de mens goed vindt klinken. Of het goed klinkt doet er niet toe.

Daar is mijn set heel goed in: gewoon goed klinken ook als het je smaak niet is. :D

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

kappa9

Hoewel ik eigenlijk niet overtuigd ben dat een kabel nu echt verschil kan uitmaken zonder ook maar enige technische kennis om die twijfel enige kracht bij te zetten ben ik wel alsnog altijd geneigd te proberen of het wat uitmaakt. Het resultaat kan ik me haast niet voorstellen dat het allesveranderend is doordat ik toch wel verschillende kabels heb geprobeerd. Zowel interconnects, digitaal en analoog als luidsprekerkabels en zelfs een keer wat geleende stroomkabels. Nooit had ik iets van wow dit had ik eerder moeten doen. Ik denk dat als ik verschillen hoor dit komt door verwachtingen die ik waarschijnlijk heb van bepaalde kabels. Desalniettemin zou ik uiteindelijk wel voor degelijke en mooi uitziende kabels gaan omdat ik dat ook gewoon mooi vind.

Maar even on topic.

Ik denk dat mijn set in het nummer Late Home Tonight, Pt.1 van Amused To Death de waterruppels in het begin op bijna magische wijze linksachter mijn hoofd neerzet. Hoe verder ik naar links kijk hoe verder weg de druppels klinken.
Alleen de wijste en domste mensen veranderen nooit

SpaceJS

Citaat van: kappa9 op december 29, 2025, 07:50:10Hoewel ik eigenlijk niet overtuigd ben dat een kabel nu echt verschil kan uitmaken zonder ook maar enige technische kennis om die twijfel enige kracht bij te zetten ben ik wel alsnog altijd geneigd te proberen of het wat uitmaakt. Het resultaat kan ik me haast niet voorstellen dat het allesveranderend is doordat ik toch wel verschillende kabels heb geprobeerd. Zowel interconnects, digitaal en analoog als luidsprekerkabels en zelfs een keer wat geleende stroomkabels. Nooit had ik iets van wow dit had ik eerder moeten doen. Ik denk dat als ik verschillen hoor dit komt door verwachtingen die ik waarschijnlijk heb van bepaalde kabels. Desalniettemin zou ik uiteindelijk wel voor degelijke en mooi uitziende kabels gaan omdat ik dat ook gewoon mooi vind.

Maar even on topic.

Ik denk dat mijn set in het nummer Late Home Tonight, Pt.1 van Amused To Death de waterruppels in het begin op bijna magiache wijze linksachter mijn hoofd neerzet. Hoe verder ik naar links kijk hoe verder weg de druppels klinken.

Dat is een Q-sound truuk maar dan kan je we wel stellen dat het goed zit met je akoestiek en de plaatsing van de speakers voor wat betreft het midden en hoog gebied.
Meridian 861v4, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian UHD722, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, NVidia shield, Roon endpoint, Thiel CS2.4,  Thiel CS1.6 rear, Audio Physic Celcius centre, Rel Quake Sub

CinéHome

Citaat van: DofN op december 28, 2025, 18:38:12Excuus, je gaat wel concreet in op mijn vraag. Maar niet zo concreet als ik vroeg. Ik ben benieuwd of je bereid bent om betere kabels op te sturen, zonder retourkosten, die mijn huidige kabels overtreffen.
Niet meteen nee.
Waarom laat je je vele audiofiele vrienden hun eigen kabels niet meebrengen om te testen/vergelijken?
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

Kurt

Raar... Ik zou verwachten van iemand die iets verkoopt, dat indien hij overtuigd is van de toegevoegde waarde van het verkochte goed, hij dit zonder problemen en kosten zou opsturen, want hij kan ervan uitgaan dat er sowieso een verkoop uit volgt. Termeer de vraag van een potentiële koper komt. Tenzij de toegevoegde waarde twijfelachtig of nihil is.