Dingen waarvan je denkt: mijn set is de enige die dit kan

Gestart door chansig, juli 21, 2025, 17:56:12

Vorige topic - Volgende topic

RZeemering

Wel eerst even een nieuwe kabel ertussen hangen, Hans!
Dan kun je die kabel tenminste de hemel inprijzen ;)
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

morca

Ik hoor met mijn nieuwe streamer veel meer kleine details.
Ik zal eens opletten wat jullie posten ,en ook wat posten.

Er was 1 liedje vd dire Straits bv.
Dan hoor je 3 high hat snel achter elkaar.
Met mijn oude dac en met de wiim hoorde je 1 lange ssttssss .

chansig

Citaat van: RZeemering op augustus  4, 2025, 12:57:56Wel eerst even een nieuwe kabel ertussen hangen, Hans!
Dan kun je die kabel tenminste de hemel inprijzen ;)

Had evengoed elk andere vervanging geweest kunnen zijn. Mijn overtuiging is dat wanneer je weet waar je op moet letten, het bijzonder vaak er al is. Ook zonder die andere kabel, versterker, DAC, zekering etc.

Maar goed door met de dingen waarvan je meent: dit hoor je alleen op mijn set.

Nog niet iemand gepost met: hé maar dat hoor ik niet.

Jammer.

Gr. Hans

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

RZeemering

Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

chansig

Weet ik. Ik heb ook gelachen. Niet heel hard maar wel een beetje.

Maar een serieuze reactie is niet altijd verkeerd.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

RZeemering

chansig

Het is jammer dat je helemaal in het Noorden woont.

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

RZeemering

Anders had je me een pak slaag gegeven?

Overigens is het Noorden helemaal niet zover weg hoor. De rest van NL wel trouwens..

chansig

:D

Ik denk we elkaar dan wel wat vaker hadden gezien. U is een aangenaam mens. (Sorry dat is op de man...😄)  En je kan lekker koken...dussss.

Gr. Habs
Coax AQ Carbon

RZeemering

Kwabbernoot

In het begin van This Charming Man van the Smiths wordt gepraat.

Vandaag voor het eerst gehoord. Wie kan horen wat er gezegd wordt?

Groeten...

chansig

Coax AQ Carbon

morca

In het begin van "This Charming Man" hoor je een fragment uit de film A Taste of Honey (1961), waarin een vrouw zegt: "Oh, I'm so sick and tired of it...".
Dit is een fragment dat te horen is aan het begin van de originele opname van het nummer.

brt

Citaat van: morca op augustus 26, 2025, 22:09:25In het begin van "This Charming Man" hoor je een fragment uit de film A Taste of Honey (1961), waarin een vrouw zegt: "Oh, I'm so sick and tired of it...".
Dit is een fragment dat te horen is aan het begin van de originele opname van het nummer.

Bedankt chatmorca  :D
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

morca

Van 8 tot 15 sec, uit de linker speaker komt een geluid wat ik niet kan plaatsen.

chansig

Coax AQ Carbon

morca

Citaat van: morca op augustus 26, 2025, 22:34:52Van 8 tot 15 sec, uit de linker speaker komt een geluid wat ik niet kan plaatsen.

Ik had visite vandaag.
Die denk dat het een Kabassa is.

Mao

Citaat van: DustinV op augustus  2, 2025, 09:23:30Zou dit topic in plaats van,

Dingen waarvan je denkt: mijn set is de enige die dit kan

Niet beter zo genoemd kunnen worden,

Hoe ver zijn jouw oren achteruit gegaan? 😅

Daarom heb ik ook voor een levensbestendige set gekozen. Genoeg volume voor later.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

Mao

Citaat van: Sjettepet op augustus  4, 2025, 11:14:09Een bekende: op een betere set kun je horen dat het beroemde basloopje van Walk on the Wild Side van Lou Reed met zowel een elektrische als een staande akoestische bas is ingespeeld.

Was overigens naar verluid een suggestie van de bassist zelf (Herbie Flowers?), zo kreeg hij dubbel betaald.

Die truuk hebben ze gejat van het basloopje This Boots van Nancy Sinatra.

En dat was Carol Kayne (Wrecklin Crew) die dat heeft bedacht en gespeeld heeft.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

Samro

Mijn Leema Tucana 2 geeft een enorme diepe strakke bas! Met de standaard bekabeling vond ik het zelfs wat teveel van het goede. Als ik het vergelijk met de Mcintosh heeft deze meer een ronde (slomere?) bas weergave. De Leema set geeft een enorme punch ook. Daar ben ik nu aan gewend en vind het nu wel bijzonder met bepaalde muziek met diepe bassen. Zo hebben beide sets hun goede kwaliteiten. De Mcintosh geeft wat meer verfijnd hoog misschien.  ;D

CinéHome

Omdat de "standaard bekabeling" de bas niet voldoende in toom kan houden ... zou ik denken.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

Samro

Aan de Leema heb ik een Transparent PLUS LS kabel welke alles mooi in balance houdt.Zilver kabels klinkt veel te helder/schel op de leema Tucana set. Stekkerdozen van Supra welke me zeer goed bevallen.  ;D

DofN

Citaat van: CinéHome op december 28, 2025, 14:12:06Omdat de "standaard bekabeling" de bas niet voldoende in toom kan houden ... zou ik denken.

En wat doet een korte Audioquest Red River XLR tussen VV en EV, en een Audioquest Rocket 33 singlewire  van 2.5 meter tussen de EV en de fronts..? In mijn setup?

In mijn directe omgeving heb ik genoeg leuke audiofiele kennissen die bereid zijn om betere kabels te testen in mijn setup. Welke raad je aan?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

CinéHome

Citaat van: DofN op december 28, 2025, 18:12:02En wat doet een korte Audioquest Red River XLR tussen VV en EV, en een Audioquest Rocket 33 singlewire  van 2.5 meter tussen de EV en de fronts..? In mijn setup?

In mijn directe omgeving heb ik genoeg leuke audiofiele kennissen die bereid zijn om betere kabels te testen in mijn setup. Welke raad je aan?
Geen idee wat je audiofiele kennissen in huis hebben om te testen.
Ik zou zeggen Atlas Equator xlr minstens maar beter Hyper ultra XLR.
En Atlas Hyper 3.5 speakerkabels.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.