Gebalanceerde netspanning

Gestart door Rowdy, februari 9, 2025, 18:17:50

Vorige topic - Volgende topic

Kjelt

Citaat van: Rowdy op februari 10, 2025, 18:15:17Als ik jou begrijp is mijn schets in antwoord 9 juist en veilig?
Ja, als je een aardlekschakelaar hebt en je raakt een van de beide spanningen aan schakelt deze af.

Leeuwarden

Als ik de foto's van Spijkie bekijk zit de aarde van de netentree aan de kast. Dat is dan toch weer anders als de tekening van Rowdy?

Rowdy

Als ik de zoekfunctie op het internet gebruik, zie ik verschillende versies. 
Hieronder een versie van Plixir:
https://www.fairaudio.de/test/plixir-elite-bac-400-netzfilter-test/

Hieronder een versie van Audes:
https://www.lowbeats.de/test-stromfilter-audes-st-3000-so-sauber-kann-ihre-anlage-klingen/

DM

Citaat van: Peerless Monster op februari 10, 2025, 17:43:55Ik heb zoiets ook wel eens in gedachten gehad. Toen zijn ziekenhuisblok gekocht.
Prachtig ding, maar dat blijft dan weer liggen bij mij. Heb er volgens mij 100 euro voor betaald. Mocht iemand interesse hebben, dan mag hij voor hetzelfde geld weg. Dit is een 1600 VA model vanuit 230V.

Wel ophalen. Loodzwaar.
En uiteraard KemaKeur.

Powertronix Isolation Station toevallig? Die heb ik staan, bevalt uitstekend :D
Grimm MU1-(Sablon Audio AES)-Mola Mola Makua-(Acoustic Zen Absolute XLR)-Mola Mola Perca-(Acoustic Zen Absolute Silver)-Vivid Audio S12

Peerless Monster

Citaat van: DM op februari 10, 2025, 21:46:34Powertronix Isolation Station toevallig? Die heb ik staan, bevalt uitstekend :D

Er staat niet echt een merk op.
Heb een foto gemaakt, maar ik krijg hem weer eens niet geupload. Ik heb daarom maar een screenshot gemaakt van de foutmelding met de foto 🤣

IMG_8831.jpeg
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Ralf67

Deze dus

RvD

Voor de mensen met een Plixir bromt deze bij jullie ?

Ik heb nu een Audes ST3000 DC staan om uit te proberen maar het apparaat zelf bromt wel heel erg.

Over het geluid dat klinkt echt een stuk ruimtelijker en het laag blijft net iets strakker daar komt meer detail naar voren, zo'n scheidingstrafo doet wel iets mocht de Audes niet brommen dan wist ik het wel. De meter slaat ook niet uit komt niet verder dan 1 en de gehele set uit mijn signature zit erop.

Ik heb veel geprobeerd PS Audio Stellar P3 voor de voorversterker en de bronnen, daarna de Gigawatt PF2 Evo dan nog de Gigawatt Powerprime met interne DC blocker. Wat geluid betrefd steekt de Audes er met kop en schouders boven uit op de brom na dan. :(

Om een Plixir te proberen dat jeukt dan toch nog mochten deze wel stil zijn.

Zal nog een foto delen later als ik die gemaakt heb bij daglicht.  :)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Spijkie

Voor wat het waard is, mijn Audes 500 DC bromt totaal niet. De DC blokker zou moeten voorkomen dat de Audes bromt volgens mij.

Wat je nog zou kunnen proberen: alle stekkers in de Audes toch op dezelfde wijze erin steken , zeker van de versterkers. Is de kabel van wcd in fase met de Audes ?

Ook al zegt Audes dat t niet uitmaakt het is beter van wel om de stekkers hetzelfde in te steken. En anders zou ik zeggen terug met de Audes naar de dealer.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Xander32

Het leest als zijnde een defect, een onwillig exemplaar. Ook omdat je aangeeft dat de meter niet uitslaat. Terug ermee naar de leverancier.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

WillyP

Hier staat een uitgebreide test van zo'n apparaat, compleet met schema. Ook wordt het veiligheidsaspect besproken.

HTH.

https://fwd.nl/audio/review-keces-audio-bp-5000-balanced-power-unit/

WillyP

AudioLaan

Citaat van: RvD op februari 13, 2025, 22:32:22Voor de mensen met een Plixir bromt deze bij jullie ?

Ik heb nu een Audes ST3000 DC staan om uit te proberen maar het apparaat zelf bromt wel heel erg.

Over het geluid dat klinkt echt een stuk ruimtelijker en het laag blijft net iets strakker daar komt meer detail naar voren, zo'n scheidingstrafo doet wel iets mocht de Audes niet brommen dan wist ik het wel. De meter slaat ook niet uit komt niet verder dan 1 en de gehele set uit mijn signature zit erop.

Ik heb veel geprobeerd PS Audio Stellar P3 voor de voorversterker en de bronnen, daarna de Gigawatt PF2 Evo dan nog de Gigawatt Powerprime met interne DC blocker. Wat geluid betrefd steekt de Audes er met kop en schouders boven uit op de brom na dan. :(

Om een Plixir te proberen dat jeukt dan toch nog mochten deze wel stil zijn.

Zal nog een foto delen later als ik die gemaakt heb bij daglicht.  :)

Allebei de Plixers hier zijn 100% stil.
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | Matrix audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

Rowdy

Citaat van: WillyP op februari 14, 2025, 09:22:48Hier staat een uitgebreide test van zo'n apparaat, compleet met schema. Ook wordt het veiligheidsaspect besproken.

HTH.

https://fwd.nl/audio/review-keces-audio-bp-5000-balanced-power-unit/

De schema in de link klopt niet, de uitgangsspanning wordt 0 vac.

Xander32

Een Audes is nog geen Plixir 😅

Citaat van: Laan op februari 14, 2025, 09:53:56Allebei de Plixers hier zijn 100% stil.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

bert 65

Hier geen enkele brom van mijn Plixir 1500.
Werk super hier is echt een goede toevoeging .

RZeemering

Hier ook geen brom met een PLixir 1500MK1
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

RvD

Citaat van: Spijkie op februari 14, 2025, 08:54:30Voor wat het waard is, mijn Audes 500 DC bromt totaal niet. De DC blokker zou moeten voorkomen dat de Audes bromt volgens mij.

Wat je nog zou kunnen proberen: alle stekkers in de Audes toch op dezelfde wijze erin steken , zeker van de versterkers. Is de kabel van wcd in fase met de Audes ?

Ook al zegt Audes dat t niet uitmaakt het is beter van wel om de stekkers hetzelfde in te steken. En anders zou ik zeggen terug met de Audes naar de dealer.

De dealer heeft hem zelf gebracht en mee aangesloten, dit is zijn eigen demo unit om het klanten eerst te laten proberen.

Citaat van: Xander32 op februari 14, 2025, 09:10:55Het leest als zijnde een defect, een onwillig exemplaar. Ook omdat je aangeeft dat de meter niet uitslaat. Terug ermee naar de leverancier.

De meter werkt wel, bij een mono blok inschakelen slaat die even uit en gaat weer terug dit gaat dan over de ampere meter. De 230V geeft die ook netjes constant aan.

De rest bedankt voor de mededelingen over de Plixirs gaan we eens over denken.

Bij deze nog wat foto's:

In deze video geeft Audiofreak ook aan dat die bromt maar dat het voor hem verwaarloosbaar is:

In standby en als de set niet aanstaat met bijvoorbeeld het journaal kijken dan hoor je hem, daar zit ik persoonlijk niet op te wachten voor dit geld. Natuurlijk zal zitafstand ook meespelen deze is ongeveer 3m.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

AudioLaan

Voor €5000 hoef je geen brom te accepteren. Hoewel een Plixir elite 3000 mk2 meer kost denk ik dat je die ook hebt voor dat geld. En die bromt niet. Een elite 3000 mk1 kost dan weer ongeveer de helft.
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | Matrix audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

RvD

Die Elite 3000 MKI is uitverkocht helaas of weet je nog een adres ?

chansig

Citaat van: Laan op februari 14, 2025, 18:03:51Voor €5000 hoef je geen brom te accepteren. Hoewel een Plixir elite 3000 mk2 meer kost denk ik dat je die ook hebt voor dat geld. En die bromt niet. Een elite 3000 mk1 kost dan weer ongeveer de helft.

Ik zeg een dc blocker ervoor.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Spijkie

Citaat van: RvD op februari 14, 2025, 16:58:22De dealer heeft hem zelf gebracht en mee aangesloten, dit is zijn eigen demo unit om het klanten eerst te laten proberen.

De meter werkt wel, bij een mono blok inschakelen slaat die even uit en gaat weer terug dit gaat dan over de ampere meter. De 230V geeft die ook netjes constant aan.

De rest bedankt voor de mededelingen over de Plixirs gaan we eens over denken.

Bij deze nog wat foto's:

In deze video geeft Audiofreak ook aan dat die bromt maar dat het voor hem verwaarloosbaar is:

In standby en als de set niet aanstaat met bijvoorbeeld het journaal kijken dan hoor je hem, daar zit ik persoonlijk niet op te wachten voor dit geld. Natuurlijk zal zitafstand ook meespelen deze is ongeveer 3m.

Ik blijf het vreemd vinden dat ie bromt, wel mooi dat je het kon proberen. Persoonlijk zou ik de brom wel aangeven bij de dealer en aangeven dat je dit niet verwacht. Wellicht hoort het niet zo en kan de dealer een nieuw exemplaar laten komen zonder aankoop verplichting ?
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Spijkie

AudioLaan

Citaat van: RvD op februari 14, 2025, 18:32:34Die Elite 3000 MKI is uitverkocht helaas of weet je nog een adres ?

Ik heb de laatste. Sinds een week. Erg mooi, maar ik ga de boel downsizen heb ik besloten. :)

RZeemering

Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

AudioLaan

Citaat van: RZeemering op februari 14, 2025, 19:23:24Als in: je doet het weer weg?

Niet in negatieve zin. Ik vind zo'n ding gewoon noodzaak als je een serieuze set hebt waar je serieus mee bezig bent. Echter, ik heb er twee en thuis is het wel een beetje over de top. Daar zou een gefilterd blokje ook prima zijn omdat 90% van de tijd slechts de radio op de achtergrond aanstaat.