Aankoopadvies nieuwe TV

Gestart door WilcoL, november 3, 2024, 12:01:12

Vorige topic - Volgende topic

WilcoL

Goedemorgen,

Ik ben me heel rustig aan het oriënteren op een nieuwe 50" of 55" TV. De geweldige Panasonic 50GT60 waar we al een hele tijd van genieten begint toch echt wat minder te worden (scherm is niet helemaal uniform meer, er is een roze zweem te zien bij lichte scènes).

Een TV is voor mij niet heel belangrijk: als we er echt voor gaan zitten, gaat de projector aan. Geluid van de TV is ook niet relevant.

Ik dacht vooraf "sowieso OLED!", omdat ik de PQ van de plasma gewend ben. Maar, ik lees steeds meer over beperkte levensduur en niet altijd een goed beeld. Geldt trouwens ook voor andere scherm technologieën volgens mij. 

Kortom, ik zie door de bomen het bos niet meer echt. Budget is niet echt een kwestie, maar wil wel een TV kopen waar we echt weer jaren mee vooruit kunnen.

We hebben de 50GT60 in 2013 als vervanger voor onze in 2012 aangeschafte 46GT30 gehad vanwege inbrand-problemen. 

Wordt er ergens nog dergelijke support of garantie gegeven? Of gaat die vlieger in 2024 niet meer op...

Alvast bedankt voor jullie tips.

Groeten, Wilco
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Hisense 55U79NQ - Denon AVC-X4700 - Quadral Platinum M4, M2 & M1 - Tannoy Arena - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Denon DBT-3313 - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Zidoo z1000 Pro - Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500

pameijer

Ga voor een OLED uit van een levensduur van 5-7 jaar. Als dat te weinig is zou ik richting miniLED gaan kijken. Dat zijn ook TV's met goede black levels en lekker helder. Er is net een overzicht geplaatst op Tweakers, mooi startpunt lijkt me. 
https://tweakers.net/best-buy-guide/televisies/beste-miniled-tv
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

WilcoL

@pameijer: bedankt voor je nuttige en duidelijk antwoord. Koopwijzer op tweakers.net had ik gemist  ^^
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Hisense 55U79NQ - Denon AVC-X4700 - Quadral Platinum M4, M2 & M1 - Tannoy Arena - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Denon DBT-3313 - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Zidoo z1000 Pro - Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500

morca

Ik heb voor mijn moeder een lcd tv van Panasonic uitgekozen.
Die vind ik meer op een Plasma lijken als een oled.
Ik heb een kuro ,haar beeld komt aardig in de buurt.