Simsalabim’s luisterruimte

Gestart door simsalabim, augustus 13, 2024, 12:20:35

Vorige topic - Volgende topic

Pjotr27

Het grappige is dat de poweramp maar 2* 37 watt is... Merk uit Italië van een super aardige ontwerper...
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

simsalabim

Dank allen, voor jullie fijne woorden.
Dat is een hart onder de riem.
Ik ondersteun mijn parter momenteel zo veel als mogelijk door een hele zware tijd.
Waar 1 lid lijdt lijden beide leden.
We blijven positief, wil heel graag nog heel lang met haar samen zijn.

Audio en in het bijzonder muziek luisteren geeft afleiding op een positieve manier.

We komen hier doorheen
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsalabim

Het staat nu even zo, plaatsing luidsprekers is wel goed zo, qua akoestiek zijn er dus 2 Akotherm panelen aan ieder reflectiepunt 1.

Ga daar ook nog wel mee verder maar eerst langzaam door met het meubel.

IMG_2057.jpeg

simsalabim

Citaat van: Richi op november  1, 2024, 23:30:36Fijn dat de hobby en dit forum wat verlichting brengt. Ik hoop dat het goed komt. Sterkte!

Dank Richi,
ik kan niet anders dan zo goed mogelijk ondersteunen en proberen positief te blijven, ik denk dat dat ook helpt.

simsalabim

Citaat van: Pjotr27 op november  2, 2024, 03:12:49Mooi, ik voorspelde het al, dit maakt je set fantastisch...

Het is geluidstechnisch een behoorlijke verbetering tov de 300b buizen bak.
Ook kun je horen dat er echte synergie is, het hele front end is nu van 1 merk, en op zich wil dat niet altijd alles zeggen, maar dit matcht bijzonder goed zo.
De Mach 4 luidsprekers komen volledig tot hun recht.

simsalabim

Citaat van: Xander32 op november  2, 2024, 07:32:15Gefeliciteerd, veel muziekplezier gewenst 🎶 👍🏻

Het oogt/ ze ogen imposant, maar ik weet niet goed waar ik naar kijk. Zou je wat willen vertellen over waar we naar kijken op de foto's, ik zie voor mij allemaal onbekende merken, onbekende componenten 🙂

Hoi Xander,

Al wat jaren geleden erg onder de indruk van Grandinote geworden toen ik bij Studiohififalkensee daarmee in aanraking kwam, was voor mij toen ook totaal onbekend merk.

Hele lange tijd min of meer vergeten totdat ik een tijdje geleden een Grandinote Domino voorversterker zag staan en die ben gaan proberen tov mijn Music First Classic mkii.

Dat was schrikken.
Onverwacht.

De Domino bleef staan en ik 'liep' tegen een set Mach4 aan bij Belhifi in Brussel, en later dus tegen een eindversterker ook van Grandinote.

De topologie is die van een pushpull buizenversterker, alleen dan ipv buizen zijn transistors gebruikt.

Dit is een arbeidsintensief proces daar alle elementen precies gematcht moeten worden en dat betekend dat van een batch van meerdere transistoren en fets en weet ik niet wat heel wat de kliko ingaan.

Verder is het een trafo gekoppeld circuit en zitten er dus geen grote banken van voedings condensatoren in, ook zitten er geen condensatoren in de signaal weg, eigenlijk een beetje zoals een single ended buizenbak.

De Araldo weegt 40 kilo en is de zwaarste amp die ik ooit heb moeten verzeulen pff.

IMG_2029.jpeg

brt

Kom mijn versterker dan eens tillen een keertje. 55kg schoon aan de haak 😅
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

simsalabim

Citaat van: brt op november  2, 2024, 12:03:03Kom mijn versterker dan eens tillen een keertje. 55kg schoon aan de haak 😅
:nowink:  :D

Wow.. die verplaats je niet alleen, dit gaat nog net.

mmuetst

Voor je kerst cadeau verlanglijstje

:D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Xander32

Dank voor je toelichting  👋🏻 Mooie en bijzondere gear.

Citaat van: simsalabim op november  2, 2024, 11:52:56Hoi Xander,

Al wat jaren geleden erg onder de indruk van Grandinote geworden toen ik bij Studiohififalkensee daarmee in aanraking kwam, was voor mij toen ook totaal onbekend merk.

Hele lange tijd min of meer vergeten totdat ik een tijdje geleden een Grandinote Domino voorversterker zag staan en die ben gaan proberen tov mijn Music First Classic mkii.

Dat was schrikken.
Onverwacht.

De Domino bleef staan en ik 'liep' tegen een set Mach4 aan bij Belhifi in Brussel, en later dus tegen een eindversterker ook van Grandinote.

De topologie is die van een pushpull buizenversterker, alleen dan ipv buizen zijn transistors gebruikt.

Dit is een arbeidsintensief proces daar alle elementen precies gematcht moeten worden en dat betekend dat van een batch van meerdere transistoren en fets en weet ik niet wat heel wat de kliko ingaan.

Verder is het een trafo gekoppeld circuit en zitten er dus geen grote banken van voedings condensatoren in, ook zitten er geen condensatoren in de signaal weg, eigenlijk een beetje zoals een single ended buizenbak.

De Araldo weegt 40 kilo en is de zwaarste amp die ik ooit heb moeten verzeulen pff.

IMG_2029.jpeg

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

simsalabim

Citaat van: Pjotr27 op november  2, 2024, 11:06:02Het grappige is dat de poweramp maar 2* 37 watt is... Merk uit Italië van een super aardige ontwerper...

Max is zeker een goede gast ja.
Heb de Araldo van een vriend van hem overgenomen, in nieuwstaat, 8 maanden jong.
Het gevaarte kwam vorige week uit Italië bij mijn voordeur aan.
Zit in een serieuze koffer verpakt.
Opslag raakt aardig vol met Grandinote verpakkingen haha.

simsalabim

Citaat van: chansig op november  2, 2024, 07:34:35Mooie set van apparaten. Alleen het uitzicht is al genieten. En naar wat ik begrijp is dat extra hard nodig om wat bij te tanken.

🤛

Gr. Hans

Hoi Hans,

de Araldo heeft niet het mooiste frontje, maar dat wist ik al, verder is het zeer fraai gemaakt.
En idd komende maanden zullen pittig zijn.
Mijn partner ondersteunen is nu het belangrijkste wat er is.

Muziek luisteren is soms even een fijn alleen moment om weer bij te tanken.

simsalabim

Schuren, en dan nog wat schuren, en why not, nog maar wat schuren, en to top it off, schuur ik nog maar eens wat  :tounge2:

IMG_2104.jpegIMG_2105.jpeg 

Xander32

Je bent een marimba aan het bouwen? 🤓
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

simsalabim

Ben met mijn audiomeubel bezig

simsalabim

Eerste set poten staat in de oliemix, daarna weer schuren tot K2000, puimen en dan politoeren met een Ruby schellak (zelfgemaakt).

En dan nog 2 sets poten en de kopse kanten van het 40mm dikke bamboe.

Tot over een paar jaar  :tounge2:

IMG_2116.jpegIMG_2121.jpeg 

Leeuwarden

simsalabim

Het worden 6 poten per plateau's.
Er komen 4 plateau's en 3 x 6 poten.
Onderste plateau komen grote rvs gedraaide omgekeerde spikes.

Zo komt een poot er uit te zien ongeveer qua spike en puck;

IMG_2122.jpeg

simsalabim

Citaat van: Leeuwarden op november  4, 2024, 13:50:13Wat is " puimen"?

Puimen doe je met puimsteen poeder, dat ongeveer een K10000 is.
Door rondjes te draaien op het hout vul je de nerven met houtstof gemengd met puimsteen, als je dan eerst met een speciale olie behandeld (wat ik nu dus gedaan heb zie de foto's) dan droogt dat ook weer wat in en als je daarna weer puimt en daarna ook nog met de politoer puimt dan wordt het spiegelglad en zie je geen nerven meer.
Vreselijk veel werk (zie het rijksmuseum met alle frans gepoelitoerde kasten) maar erg fraai resultaat, en daar dit meubel voor mijn leven is, mag het mooi worden wat mij betreft.

Spijkie

Citaat van: simsalabim op november  4, 2024, 13:50:26Het worden 6 poten per plateau's.
Er komen 4 plateau's en 3 x 6 poten.
Onderste plateau komen grote rvs gedraaide omgekeerde spikes.

Zo komt een poot er uit te zien ongeveer qua spike en puck;

IMG_2122.jpeg

Chique de friemel zeg !  :colgate:
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

simsalabim

Het klinkt nu toch wel echt waanzinnig  :yinyang:

Er is zoveel transparantie en plasticiteit.
Ik heb iig zelf nooit zo een sound gehad, kan echt gefascineerd zitten luisteren.
Die Mach 4 luidsprekers zijn niet de makkelijkste 'jongens' om goed te krijgen maar nu is het gewoon bijzonder fraai  8)

Heel blij met mijn keuze voor Grandinote.

Qua transparantie ben ik er met de Araldo niet op achteruit gegaan itst de 300b mono's en dat mag best bijzonder genoemd worden want die zijn al zeer transparant.

Maar er is zoveel meer te beleven nu, zoveel meer controle ook.

Het klopt gewoon.

simsalabim

Nieuwe speakerkabels doen het ook erg fraai!

IMG_2136.jpeg

mmuetst

Wat ik begrijp gebruikt Grandinote uitgangstransformatoren maar dan in combinatie met transistoren, interessant.
Ik kon helaas geen schema vinden van deze versterkers, ben wel nieuwsgierig hoe dat geschakeld is.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Contour

Je netsnoeren zou ik ff opnieuw maken, de groene mantel moet doorlopen onder de trek ontlasting.

simsalabim

Citaat van: Contour op november  5, 2024, 20:45:44Je netsnoeren zou ik ff opnieuw maken, de groene mantel moet doorlopen onder de trek ontlasting.

Ja klopt, ik maak sowieso nieuwe netsnoeren voor de Araldo, ook in het gevlochten design dat ik maak.
Erg tevreden over, dan kunnen de Furutech Alpha 3 op een andere plek hun werk doen.