Simsalabim’s luisterruimte

Gestart door simsalabim, augustus 13, 2024, 12:20:35

Vorige topic - Volgende topic

simsalabim

Citaat van: Spijkie op oktober 27, 2024, 20:52:59Heb je de versterkers allemaal beluisterd met de VLS kabel?

Ik las dit:

Aangesloten met oud VLS koper speaker kabel 6mm2 standaard koper.
No nonsense spul, klinkt in principe okee.
Mijn Luter Signal speakerkabel zijn niet lang genoeg voor een stereo ev, die zijn echt gemaakt voor mono gebruik.

Ik weet niet wat voor kabel dit is maar kan het zo zijn dat dit een betere is dan die vls ?

Ja die is wel beter ja.
Heb inmiddels langere kabels en de VLS weer opgeborgen.

De versterkers (nCore en 300b) vergeleken/beluisterd met de VLS, klonken beide prima maar komt sowieso ook nog wat anders qua versterking.

Mijn buizen eind en buizen pre verkoop ik niet, daar ben ik te veel aan gehecht, maar gaan in de opslag.
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

mmuetst

Citaat van: simsalabim op oktober 27, 2024, 22:05:49Mijn buizen eind en buizen pre verkoop ik niet, daar ben ik te veel aan gehecht, maar gaan in de opslag.
Zou ik ook zeker niet doen. Maar in de opslag? Buizen moet je zien en dat kan niet in een opslag  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

simsalabim

Citaat van: mmuetst op oktober 27, 2024, 23:19:15Zou ik ook zeker niet doen. Maar in de opslag? Buizen moet je zien en dat kan niet in een opslag  :D

Komt in de toekomst wel weer een bestemming voor, mooie breedbander speakers eens voor maken.

simsalabim

Om mijn hoofd een beetje op wat anders te richten heb ik afgelopen weken een set speaker kabels gevlochten.
Prima blij mee!
Nog niet kunnen vergelijken met mijn oude, die passen namelijk niet in de nieuwe situatie, maar het klinkt prima, dus zal het wel goed zijn.
Terzijnertijd wel leuk om eens te vergelijken met een 'merk' kabel.
IMG_2031.jpeg

Ralf67

Ik zie nu je stekkerblok staan.

Ook eigen ontwerp neem ik aan.

Heb je er wat meer info over, bv de bekabeling parallel of sterbekabeling ?

simsalabim

Citaat van: Ralf67 op oktober 28, 2024, 20:09:27Ik zie nu je stekkerblok staan.

Ook eigen ontwerp neem ik aan.

Heb je er wat meer info over, bv de bekabeling parallel of sterbekabeling ?

Ja, eenvoudig DIY stekkerblok met sterbedrading.
Geen heel fancy inlets, maar van Viborg 4 stuks en de andere 4 van Mennekes.

Kurt

Mooi! Welke materialen heb je gebruikt voor je speakerkabels? En waar zie je 't voordeel van vlechten?

Spijkie

Lijkt een beetje op de inakustik air! Maar idd waarom vlechten ?
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

simsalabim

Dank mannen,
het vlechten doe ik omdat ik het mooi vind, niet voor een sonische meerwaarde.
Misschien dat er een meerwaarde zou zijn met een interconnect, maar met speakerkabel zoals ik hem maak geloof ik niet dat het wat doet behalve dan dat ik het mooi vind.

Materiaal is wel appart, het is gewoon een standaard PTFE huls maar de ader is USSR jaren 70 draad, geemaileerd koper in zijde, heel fraai.
Al mijn kabels heb ik daar van gemaakt, behalve mijn interlinks.

Ralf67

Russisch koper  :crazy:

Kijk maar uit met die buizenversterker dan.

20 jaar terug had ik een zendamateur als achterbuurman.

Kort na aanschaf van de toen net uitgekomen Musical Fidelity X10D buizenbuffer
Had als gevolg dat ik radio Moskou op de installatie had  :D

Ofwel.  микромелкий

simsalabim

Grappig  ;D

Maar veel (mooie) buizen zijn ook Russisch.

Ralf67

Zat in de adapter die het signaal oppikte.

Opgelost met een betere voeding en Sovtek ecc88 buisjes met dempingsring.

brt

Citaat van: Ralf67 op oktober 28, 2024, 22:02:46Zat in de adapter die het signaal oppikte.

Opgelost met een betere voeding en Sovtek ecc88 buisjes met dempingsring.

Had dus niks met de buizen te maken. Anders had je met die Sovteks perfecte Russiche ontvangst gehad ;)
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

Spijkie

Citaat van: simsalabim op oktober 28, 2024, 21:06:19Dank mannen,
het vlechten doe ik omdat ik het mooi vind, niet voor een sonische meerwaarde.
Misschien dat er een meerwaarde zou zijn met een interconnect, maar met speakerkabel zoals ik hem maak geloof ik niet dat het wat doet behalve dan dat ik het mooi vind.

Materiaal is wel appart, het is gewoon een standaard PTFE huls maar de ader is USSR jaren 70 draad, geemaileerd koper in zijde, heel fraai.
Al mijn kabels heb ik daar van gemaakt, behalve mijn interlinks.

Jaren 70 koper, als dat niet door de ABBA test heen komt dan weet ik t ook niet meer.
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

simsalabim

RZeemering

Dat was vast heel zen dat vlechten.
Ziet er in ieder geval mooi uit!
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"

Richi

Citaat van: Spijkie op oktober 29, 2024, 11:43:31Jaren 70 koper, als dat niet door de ABBA test heen komt dan weet ik t ook niet meer.
@Tabcam !!! :D
Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto

simsalabim

Citaat van: RZeemering op oktober 29, 2024, 12:40:35Dat was vast heel zen dat vlechten.
Ziet er in ieder geval mooi uit!

Thanks,

jawel is leuke handenarbeid, creabea, ik kijk toch geen tv dus iets actiefs doen is wel ontspanning.
En dan is het resultaat altijd fijn.

Dit gebruik ik voor mijn powercords bv.
En ik heb/had nog veel meer, maar veel heb ik dus al opgemaakt in IC's, PC's en nu dus speakerkabels.

Niks geen OFC of OCC, gewoon oud geemailleerd koper van zo een 50 tot soms wel 70 jaar oud in pristine staat afgewerkt met echt zijde, vroegah maakte ze best mooi spul.. (ja, ook in Ruskie)

IMG_2049.jpegIMG_2050.jpegIMG_2047.png   

RZeemering

Dat lijkt wel op dat oud Amerikaans spul. Een Deense firma maakt dat nu na.
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"

Kurt

Niet dat ik het begrijp, maar ik lees iets Russisch op de rol.

simsalabim

Citaat van: RZeemering op oktober 29, 2024, 17:17:03Dat lijkt wel op dat oud Amerikaans spul. Een Deense firma maakt dat nu na.

Western Electric idd USA made.
Duelund maakt dat na, maar dat is tin plating, en dit is geemailleerd, geen idee of daar hoorbaar verschil in zit.
Het klinkt gewoon prima met dit draad, maar misschien is een tin plating wel mooier, maar ook veel duurder draad, dit kostte niet veel en ik houd nu eenmaal van dit soort gekke materialen met geschiedenis.

simsalabim

Ik heb nu een zeer potente versterker kunnen aansluiten en de Mach 4 komt volledig tot zijn recht, wat een heerlijke luidsprekers dus toch!

de 300b kwam dus gewoon te kort.

Dit issue is dus passé, blij mee.

Ga de 300b niet wegdoen want komt wel weer eens van pas, gelukkig gaan buizen niet achteruit van niks doen dus kan altijd weer van stal gehaald worden als de tijd daar weer eens om vraagt.

Xander32

Een mooie ontwikkeling. Zo blijkt maar weer; vermogen heb je nooit teveel  :nowink:
Veel luisterplezier gewenst 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Leeuwarden

Welke potente versterker zou dat dan moeten zijn?

Pjotr27

Citaat van: simsalabim op oktober 28, 2024, 09:09:05Komt in de toekomst wel weer een bestemming voor, mooie breedbander speakers eens voor maken.

Leuk idee. Kijk eens naar Aurel Bryan....
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.