Simsalabim’s luisterruimte

Gestart door simsalabim, augustus 13, 2024, 12:20:35

Vorige topic - Volgende topic

simsalabim

Byebye Blumenhofer's

worden waarschijnlijk vanavond verkocht..

IMG_1421.jpeg
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

brt

Je ruimte oogt vrij hard Simon. Zou niet al te rigoureuze keuzes maken als je binnenkort de set in een dedicated ruimte zet. Met de juiste akoestische aanpak kan het daar dan weleens uitstekend uitpakken...

Qua meer smoothe 300b: Gold Lion is dat bijv.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Maximus_Aurelius

Citaat van: simsalabim op augustus 13, 2024, 15:16:36CD speler:

Copland CDA825

Met Philips CDpro2 loopwerk, fully balanced.

Staat even niet in de set, als ik (hopelijk volgende week) mijn nieuwe ruimte heb dan begin ik aan mijn nieuwe meubel en moet de speler ook weer een plek krijgen, net als de toekomstige streaming device.

IMG_1417.jpegIMG_1419.webpIMG_1418.jpegIMG_1420.jpeg   

Pron  :D . Ik heb een zwak voor top loaders. Magistraal en vooral wanneer ze vol automatisch open gaan.
Helaas zie je dit nauwelijks(meer).
Daar was de Sony scd1 zo mooi.
Weet je wat het leven je uiteindelijk leert?
Dat niet iedereen tot het einde bij je zal zijn. Sommigen vergezellen je slechts een paar hoofdstukken, sommigen maar een enkel moment en sommigen laten littekens achter, zelfs lang nadat ze er niet meer zijn.
Je dacht vroeger dat je iedereen moest vasthouden, elke vriendschap moest redden, elke liefde voor je moest laten vechten. Maar... uiteindelijk begrijp je dat mensen...
hoe goed je ook voor ze bent geweest het heeft niet altijd iets met jou te maken.
Sommige mensen maken gewoon deel uit van je verhaal, niet van je hele leven. Het moeilijkste is niet loslaten maar accepteren dat sommige herinneringen mooier zullen blijven.

simsalabim

Citaat van: brt op augustus 13, 2024, 15:59:57Je ruimte oogt vrij hard Simon. Zou niet al te rigoureuze keuzes maken als je binnenkort de set in een dedicated ruimte zet. Met de juiste akoestische aanpak kan het daar dan weleens uitstekend uitpakken...

Qua meer smoothe 300b: Gold Lion is dat bijv.

Ja, de ruimte is zeker niet geoptimaliseerd, gelukkig kan ik straks helemaal los  :D

Zou mooi zijn om eens bij een forumgenoot die ook 300b heeft te testen, verschillende 300b's (of bij mij, kan natuurlijk ook), 300b's zijn een beetje te prijzig om zo maar even een paar sets van aan te schaffen..

Maar om eerlijk te zijn denk ik inmiddels wel een beetje de klanksignatuur van de Lux91 Monomax door te hebben, en tegenovergesteld wat men vaak denkt van buizen (warm/smooth) is dat niet de klank die deze versterker geeft, transparant en detailrijk, ja, smooth? nee.

Hopelijk gaan andere buizen daar een betere synergie in geven, ook kan ik de koppelcap nog veranderen, daar heb ik nog (hele) mooie exemplaren van liggen, 4 verschillende sets (nog uit mijn zelfbouw tijd over) namelijk, Jupiter beewax, Audyn Rererence, Mundorf zilver/goud in olie, en tin foil caps, keuze genoeg nog daarin, de Jupiters zouden het meest neutraal maar toch smooth moeten zijn, de Reference heel neutraal, weet niet hoe dat uitpakt, en de Mundorf en tin foil meer donker.

Maar het zijn allemaal niet zulke grote verschillen meestal, details, maar die kunnen het m soms net doen.

DofN

Mooie spullen heb je! Ik ga je draadje volgen met name vanwege de plannen die je hebt.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

marcush

Mooie set Simon en leuk om je verdere avonturen in je nieuwe ruimte te volgen.

simsalabim

Plannen te over!
Lijkt me ook leuk om eens echt goed in de akoestiek te duiken, REW en op den duur misschien eens een betere meetset (heb nu een Behringer setup)

simsalabim

Hier een kleine sneakpeek van de nieuw te betrekken ruimte, de grote hoekbank gaat er uit, de HT spullen gaan weg, 77' oled komt aan de muur, ik ga nog gordijnen ophangen aan de balkon kant.
De andere kant van de ruimte komen de speakers te staan.

IMG_1424.jpeg

simsalabim

Dan is het echt helemaal klaar met HT, op de tv na...
Toch ook een einde voor mij aan een tijdperk, ik heb altijd veel plezier beleeft aan HT, maar tov de hobby zit ik misschien 5% achter het scherm en 95% achter de muziek.

Muziek heeft gewonnen (toch?  :D )

Richi

Grappig, ik ga juist weer surround toevoegen als ik naar de nieuwe ruimte verhuis. Een filmpje op zijn tijd met de nodige bombarie mis ik wel.
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon • Mac Mini i7 GentooPlayer Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

simsalabim

Citaat van: Richi op augustus 13, 2024, 19:22:01Grappig, ik ga juist weer surround toevoegen als ik naar de nieuwe ruimte verhuis. Een filmpje op zijn tijd met de nodige bombarie mis ik wel.

Snap ik,

echter ik heb die tijd gehad, heb 2 18' monstersubs gehad met een hele set zelfbouw accuton speakers eromheen.
Alles TagMclaren toen.
Later Classé ook.

Hier kan het gewoon niet, zelfs de W Acoustics vind ik nog te veel (heb 7.1) en de Klipsch sub, het kan allemaal weg, de Denon X4400 heb ik ook al te koop.
Het is mooi geweest.
Het begon voor mij met een hele grote zolder en een Barco 808s.
Later zo een beetje alle JVC's gehad tot de X7900, toen heb ik alles verkocht, omdat ik toen ook al ging verhuizen.
Toen in mijn andere huis ter toch weer wat te hebben, de Q acoustics set genomen en de 77' oled.
Maar nu in mijn nieuwe woonplek kan het niet meer allebei, en dan is de keuze snel gemaakt, musica!!

simsalabim

De Blumenhofer's zijn opgehaald.

Uitgebreid zitten luisteren maar de koper hoorde het al bij de eerste noten.

Ik heb veel luidsprekers gehad, maar op de een of andere manier hebben de Blumenhofer iets..

Wat wel bijzonder is is dat ik nu een paar weken naar de Mach 4's heb geluisterd en toen ik de Blumies aansloot echt even zoiets had van .. waar is de soundstage..

Maar na een kwartiertje luisteren ben je dat al weer vergeten en dan is het genieten.

Als je een klein budget hebt en je kunt een set Tempesta 17 'scoren' dan raad ik een ieder aan die eens te beluisteren, als je van een natuurlijk timbre houdt tegen smooth aan, dan is het echt genieten.

Ik heb er heel veel plezier van gehad en hoop dat degene die ze gekocht heeft er net zo veel plezier aan heeft.

Gek genoeg hebben de Mach 4's wel een heel klein beetje het karakter van de Blumenhofer's al gaan ze wel een heel stuk verder.

Iedereen weer blij deze avond haha.

brt

Je mag je versterkers best eens meenemen en dan rollen met mijn 300b elite van Linlai, en ook de KR 300b XLS, misschien dat die in jouw set wel feilloos werken. Ik woon in Kampen, bij Zwolle.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

brt

Citaat van: simsalabim op augustus 13, 2024, 20:20:10De Blumenhofer's zijn opgehaald.

Uitgebreid zitten luisteren maar de koper hoorde het al bij de eerste noten.

Ik heb veel luidsprekers gehad, maar op de een of andere manier hebben de Blumenhofer iets..

Wat wel bijzonder is is dat ik nu een paar weken naar de Mach 4's heb geluisterd en toen ik de Blumies aansloot echt even zoiets had van .. waar is de soundstage..

Maar na een kwartiertje luisteren ben je dat al weer vergeten en dan is het genieten.

Als je een klein budget hebt en je kunt een set Tempesta 17 'scoren' dan raad ik een ieder aan die eens te beluisteren, als je van een natuurlijk timbre houdt tegen smooth aan, dan is het echt genieten.

Ik heb er heel veel plezier van gehad en hoop dat degene die ze gekocht heeft er net zo veel plezier aan heeft.

Gek genoeg hebben de Mach 4's wel een heel klein beetje het karakter van de Blumenhofer's al gaan ze wel een heel stuk verder.

Iedereen weer blij deze avond haha.

Ik heb ook ooit Blunenhofers gehoord op diverse buizenversterkers, de Classic nog wat. Prachtig klinkende speakers! Ik had niet het idee dat ze roll-off hadden, zoals jij omschreef

simsalabim

Citaat van: brt op augustus 13, 2024, 20:21:41Je mag je versterkers best eens meenemen en dan rollen met mijn 300b elite van Linlai, en ook de KR 300b XLS, misschien dat die in jouw set wel feilloos werken. Ik woon in Kampen, bij Zwolle.

Top!

daar ga ik graag op in  :music:
Na de meet en greet bij Laan maar wat afspreken  :yin-yang:

simsalabim

Citaat van: brt op augustus 13, 2024, 20:25:20Ik heb ook ooit Blunenhofers gehoord op diverse buizenversterkers, de Classic nog wat. Prachtig klinkende speakers! Ik had niet het idee dat ze roll-off hadden, zoals jij omschreef

De Tempesta hebben dat tov mijn eerdere hORNS Mummys en nu mijn Mach 4's toch zeker wel.

Alles in verhouding natuurlijk, het blijven heel mooi open klinkende speakers maar zeker meer roll off dan mijn Mach's.

Verder heb ik voornamelijk de FS2 heel goed beluisterd van Blumenhofer en die hebben dus ook minder het vriendelijkere karakter van de Tempesta's, het is dus ook echt een model dingetje denk ik.

Maar zoals altijd, ymmv (your miles may vary)

Mijn gehoor is sowieso niet perfect..

brt

Citaat van: simsalabim op augustus 13, 2024, 20:25:53Top!

daar ga ik graag op in  :music:
Na de meet en greet bij Laan maar wat afspreken  :yin-yang:

Doen we 👍

minplus

Ik heb nog geen mooiere Lenco gezien. Zelf ook lang eentje gehad.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

simsalabim

Citaat van: minplus op augustus 13, 2024, 20:48:43Ik heb nog geen mooiere Lenco gezien. Zelf ook lang eentje gehad.

Thanks  :blush:
Er staan op Lencoheaven heel veel mooie projecten, je kunt zo gek gaan als je wilt, de basis van een PTP en een mooie L75-L78 (ik heb een L76) is gewoon een heel mooi platform om voor niet te veel geld een heel mooie speler te hebben.

Ik heb er dan nog een mooie arm en lager voor besteld en er komt nog een nieuw platform mijn kant op, dus je kunt ook nog flink upgraden, hartstikke leuk.

En platen draaien vind ik heel rustgevend, streaming moet ik nog ontdekken hoe dat werkt voor mij (is iig qua muziek een stuk goedkoper want vinyl is best prijzig..)

Maar ik koop regelmatig op Discogs en dan voornamelijk klassieke platen, a 1,2€ per plaat, NM, dat is wel lachen, heb daar toch een paar hele mooie platen tussen gevonden (Decca London, DG tulpenlabel etc)

Richi

Citaat van: simsalabim op augustus 13, 2024, 20:12:22Snap ik,

echter ik heb die tijd gehad, heb 2 18' monstersubs gehad met een hele set zelfbouw accuton speakers eromheen.
Alles TagMclaren toen.
Later Classé ook.
Uit pure nieuwsgierigheid: welke Classé(s) heb je gehad?
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon • Mac Mini i7 GentooPlayer Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Xander32

Een zorgvuldig samengestelde liefhebbers-set, nice 👌🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

simsalabim

Citaat van: Richi op augustus 13, 2024, 23:59:13Uit pure nieuwsgierigheid: welke Classé(s) heb je gehad?

De CA200, alleen de eindtrappen, heb altijd met Tag processor gespeeld totdat ik overstapte op receivers.

simsalabim

Ik heb de 300b's er tussen uit gehaald, het is geen goed huwelijk met de Mach 4's.

Heb de nCore er weer tussen gezet.

Dat klinkt een stuk rustiger gek genoeg.

Ik heb nieuwe stuurbuizen besteld voor de 300b, zien of dat verbetering brengt.

Verder luistert het heel nauw qua speakerplaatsing, echt wel bizar.

De Blumenhofer waren neerprakken een beetje op de standaard manier qua afstanden en spelen en goed.

De Grandinote vragen veel meer experimenteren met plaatsing.

ze willen graag vrij staan, niet te dicht op vooral de achterwand.

In de woonkamer heb ik niet zo veel mogelijkheden om te experimenteren helaas, dus dat zal (hopelijk) volgende week in de dedicated luisterruimte zoeken worden naar de beste plaatsing.

Zelfs de Von Schweikert VR7 die ik gehad heb was veel makkelijker.

Wat je wel hoort is dat er een berg potentie is, het geluid is out of this world open, zozeer zelfs dat het soms wat overweldigend is.
Ook qua energie (is volledig cross-over less).
Ik hoop dat ik straks in mijn ruimte ook met akoestische aanpassingen het helemaal goed kan krijgen.

Ik heb de demo in de winkel gehoord met deze Mach 4's op EL34 single ended en dat was waanzinnig,
Daarom staan ze nu ook hier, ik kan dat helaas nog niet reproduceren.

Zou fijn zijn als ik het voor elkaar kan krijgen om volgende week mijn luisterruimte in te nemen.
Dan weet ik waar ik sta met de akoestiek daar en hoe de Mach 4's daarin presteren.

simsalabim

on a sidenote:
Had ik nu mijn NAT SE2se GM70 maar nooit verkocht..
Die zijn zo mooi smooth kan bijna niet anders dan een hele mooie match zijn met Grandinote, balans..

Wie weet een recente NAT SE1 als die eens voorbij komt.

Hifistudio Falkensee waar ik in aanraking ben gekomen met Grandinote had NAT Transmitters op de Mach 4 staan en die match was ook waanzinnig mooi.

Zijn ook nog steeds droomversterkers voor mij, alleen de buizen zijn eigenlijk alleen in 'good old mother Russia' te koop, en ga daar nu maar eens buizen proberen te bestellen...

brt

Wat ik heb begrepen is dat EL34 buizen totaal anders klinken dan 300's. Mijn ervaring met laatstgenoemde vond ik het ook too much (in mijn set) terwijl de EL34 echt wel relaxter schijnt te klinken. De 300b kan een geweldige eindbuis zijn, maar moet wel matchen met je speaker.