Marantz RS6015 ,Teufel THX ,4 plafond speaker

Gestart door hayman, mei 29, 2024, 23:06:42

Vorige topic - Volgende topic

hayman

Hallo hallo,

Ik heb vraag ik gebruik Marantz RS6015 met Teufel THX speakers en 4X HECO INC 602 atmos speakers.ik miss een beetje kracht in het geluid!is de AV receiver te zwaak voor het set ? Moet toch wel misschien een 4 kanalen eindversterker erbij ?
Wat denken jullie erover ?
Alvast bedankt

morca

Dan zou ik front, rear en Center kanalen extern aansturen.
En de rest aan de receiver laten hangen.

palmspar

Gebruik je ook subwoofers van teufel?
Die versterker is goed hoor zeker met alle crossovers op 80hz waaronder de subs het zware werk doen.
ipv de versterker uitbreiden zou ik eerder betere subwoofers nemen, de top subwoofers van teufel zijn geen partij voor instap SVS of Arendal subwoofers.
Die zijn ook duurder dus dat mag ook wel. :smile:

hayman

Citaat van: palmspar op mei 30, 2024, 21:26:25Gebruik je ook subwoofers van teufel?
Die versterker is goed hoor zeker met alle crossovers op 80hz waaronder de subs het zware werk doen.
ipv de versterker uitbreiden zou ik eerder betere subwoofers nemen, de top subwoofers van teufel zijn geen partij voor instap SVS of Arendal subwoofers.
Die zijn ook duurder dus dat mag ook wel. :smile:

Ja ik gebruik ook de subwoofer van teufel.dus beter een andere subwoofer dan eindversterker?

hayman

Koekerwauz_NL

Welke set van Teufel gebruik je?
En welke sub zit daarbij.
Enerzijds mis je kracht en anderzijds mis je effect.
De Marantz kan hard genoeg ik denk eerder dat het je instellingen of afstellingen zijn.
Wat ik doe is audessey alles laten inmeten met minimaal 6 punten.
Vervolgens ga ik handmatig de witte ruis per kanaal op 75db afregelen gewoon op je telefoon met een dB meter app op de hoofdpositie. Voordat je dit doet draai je het volume op 0dB op je versterker. De subs regel je af op 70dB.

palmspar

Kijk je ook blu Ray films? Streaming audio is stukken minder dan schijfjes.

hayman

Citaat van: palmspar op mei 31, 2024, 13:01:00Kijk je ook blu Ray films? Streaming audio is stukken minder dan schijfjes.
Ik stream Blue ray films !

Wat vinden jullie van ((MM9000 5*150 Marantz)) voor €400?

morca

Citaat van: hayman op mei 31, 2024, 15:38:55Ik stream Blue ray films !

Wat vinden jullie van ((MM9000 5*150 Marantz)) voor €400?
Wel een Oudje
Ik betaalde 650 voor een mm8003 4 jaar geleden ofzo.
Daar zou ik naar kijken.

hayman

Citaat van: morca op mei 31, 2024, 16:18:00Wel een Oudje
Ik betaalde 650 voor een mm8003 4 jaar geleden ofzo.
Daar zou ik naar kijken.

Dus is niet waard ?
Ik ga checken voor de andere .

palmspar

Beter surround ligt niet aan je receiver maar aan de kwaliteit van de teufel set volgens mij.
Ben van Teufel naar Arendal gegaan en dat was een enorme upgrade