Metamorphose bij graafie

Gestart door graafie, december 28, 2023, 21:39:39

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Lion of Judah

Citaat van: graafie op december 29, 2023, 14:02:32Een Audio Technica VM740ML MM element en een Audio Technica AT OC9XSL MC element.
Hoe zou je de verschillen beschrijven tussen deze 2 elementen?
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

graafie

Ik vind de MC iets prettiger, net wat meer detail en toch ook rust. Al is de 740ML ook een top element hoor. Het verschil kan ook te maken hebben met het gebruik van 2 verschillende phono voorversterkers. Dus je kunt niet helemaal 100% afgaan op mijn waarneming.  ;)
Accuphase E-480, Accuphase DP-430, Fyne Audio F702sp, Technics SL1210GR  + Audio Technica AT-740ml, Technics SL-1300G met Audio Technica OC9XSL, Fezz Gratia Prestige MK2 phono voorversterker, Atlas Mavros Transpose Grun, Marantz 2238, B&W CDM 1

Lion of Judah

Citaat van: graafie op januari 10, 2024, 23:43:51Ik vind de MC iets prettiger, net wat meer detail en toch ook rust. Al is de 740ML ook een top element hoor. Het verschil kan ook te maken hebben met het gebruik van 2 verschillende phono voorversterkers. Dus je kunt niet helemaal 100% afgaan op mijn waarneming.  ;)
Dank je! Denk idd dat ik niet veel mee kan gezien je aanvullende opmeeking mbt de phono preamps.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Richi

Staat er heel erg mooi bij!  :worship:
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

bokkes

Veel foto's blijven niet plakken helaas ......
Tenminste ik zie er steeds meer verdwijnen

graafie

Citaat van: bokkes op januari 11, 2024, 20:32:49Veel foto's blijven niet plakken helaas ......
Tenminste ik zie er steeds meer verdwijnen

Geen idee hoe dat kan, ik gebruik PostImage voor het uploaden. Al jaren.
Accuphase E-480, Accuphase DP-430, Fyne Audio F702sp, Technics SL1210GR  + Audio Technica AT-740ml, Technics SL-1300G met Audio Technica OC9XSL, Fezz Gratia Prestige MK2 phono voorversterker, Atlas Mavros Transpose Grun, Marantz 2238, B&W CDM 1

graafie

Al sinds eind jaren 80 hebben we een Friese staartklok in de kamer hangen. Deze klok heeft vooral een emotionele waarde voor mijn vrouw. Deze kreeg ze toen haar vader plotseling overleed op 47 jarige leeftijd.

Je weet hoe dat gaat met klokken, de eerste week hoor je hem constant tikken en op den duur ben je er aan gewend en hoor je hem niet meer. Zit ik vanmorgen in de kamer en zet ik uit nieuwsgierigheid de klok stil....jeetje, wat een rust. Heerlijk, ik luister nu al bijna 3 uur achter elkaar naar cd's en hoor nu geluiden in de muziek voorbij komen die me nog nooit waren opgevallen. De klok hangt links pal naast mij op nog geen 2 meter afstand. Dus ongemerkt maakt zo'n klok best wel een hoop herrie...

Xander32

Voorzichtigheid gewenst, voor dat je het weet zit straks vrouwlief 3 uur lang op nog geen 2 meter afstand in je oor te toeteren over haar Friese staartklok die je stil hebt gezet 🫣

Citaat van: graafie op februari  8, 2024, 14:49:19Al sinds eind jaren 80 hebben we een Friese staartklok in de kamer hangen. Deze klok heeft vooral een emotionele waarde voor mijn vrouw. Deze kreeg ze toen haar vader plotseling overleed op 47 jarige leeftijd.

Je weet hoe dat gaat met klokken, de eerste week hoor je hem constant tikken en op den duur ben je er aan gewend en hoor je hem niet meer. Zit ik vanmorgen in de kamer en zet ik uit nieuwsgierigheid de klok stil....jeetje, wat een rust. Heerlijk, ik luister nu al bijna 3 uur achter elkaar naar cd's en hoor nu geluiden in de muziek voorbij komen die me nog nooit waren opgevallen. De klok hangt links pal naast mij op nog geen 2 meter afstand. Dus ongemerkt maakt zo'n klok best wel een hoop herrie...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

vanzomereng

Citaat van: graafie op februari  8, 2024, 14:49:19Al sinds eind jaren 80 hebben we een Friese staartklok in de kamer hangen. Deze klok heeft vooral een emotionele waarde voor mijn vrouw. Deze kreeg ze toen haar vader plotseling overleed op 47 jarige leeftijd.

Dus jij heb jaren gedacht,  kl#te wat zitten er veel tikken in mijn LP's  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

graafie

Citaat van: Xander32 op februari  8, 2024, 21:11:58Voorzichtigheid gewenst, voor dat je het weet zit straks vrouwlief 3 uur lang op nog geen 2 meter afstand in je oor te toeteren over haar Friese staartklok die je stil hebt gezet 🫣

hahaha, nee, voordat ze weer thuis komt van haar werk geef ik de klok weer een slinger.  :D  :D  :D

graafie

Raar dat al mijn foto's niet meer te zien zijn. Ik gebruik Postimages voor het oploaden van foto's, wat gebruiken andere leden?

Afijn, even een update....Ik heb gisteren het Audioquest Niagara 1200 netfilter in gebruik genomen samen met nieuwe Audioquest Monsoon stroomkabels. Wat mij opvalt, bredere soundstage maar vooral, de versterker kan ik nu veel verder open draaien. Voordat ik de upgrade had was het net alsof de versterker zich inhield als ik de volumeknop verder open wilde draaien, nu kan dat wel zonder enige moeite en het klinkt gewoon fantastisch. Ik twijfel zelfs of ik de speakers nog wel wil vervangen. Morgen of begin volgende week komt er nog een Audioquest Earth RCA interlink binnen, kijken wat die gaat brengen.

Richi

Hier een vergelijkbare ervaring met de Niagara. Mooi dat het bij jou zo goed uitpakt!
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

graafie

Afgelopen woensdag heb ik een setje tweedehands luidsprekerkabels gekocht via hifishark. Vandaag zijn ze binnen gekomen. Komende week mijn 16 jaar oude Audioquest Gibraltar luidsprekerkabels maar eens vervangen voor de Audioquest Oak. Wat een verschil in dikte, heel benieuwd naar het verschil in geluid..... 

papaleo

Gave set...,optisch gezien ziet er in ieder geval mooi gebalanceerd uit  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Xander32

Wat een mooie stappen heb je gezet de afgelopen twee jaar 👍🏻
Benieuwd ben ik of de nieuwe AQ kabel wat gaat brengen en zo ja wat dat dan zal zijn.

Veel luisterplezier gewenst 🎶

Xander32

@graafie , wellicht je showroom eens updaten, je hebt onderwijl weer allerlei stappen gezet 👍🏻

chansig

Ja, want we zouden in de war kunnen raken.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

ajbeefde

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Xander32

vanzomereng

graafie heeft het te druk met luisteren naar zijn fijne set en derhalve geen aandacht voor andere zaken.
Iedereen die hier nu druk bezig is op het forum heeft een kl#te set  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

chansig

Citaat van: Xander32 op januari 26, 2025, 17:24:10Ja lachen 😂

Ja jij hebt weinig nodig om helemaal in een deuk te liggen.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

graafie

hahaha, een dagje niet thuis en meteen paniek op het forum....? :D  :D  :D

Zoveel is er niet veranderd hoor, wel veel dingen geprobeerd wat niet ten goede kwam aan mijn set. Zo had ik tweedehands luidsprekerkabels gekocht van Audioquest die zwaar tegen vielen. ten eerste waren ze ontzettend stug maar vooral de klank was slecht, heel dun, totaal geen beleving in de muziek. Of het nou kwam door de kabel of door mijn speakers....geen idee. Ik kon ze gelukkig snel weer doorverkopen zonder verlies.
En dan natuurlijk mijn laatste aanwinst, de B&W 803D3 speakers. Ik had in een gekke bui mijn B&W 804s1 speakers op Marktplaats gezet om te kijken of er belangstelling voor was. Ze hebben er een dikke week op gestaan waarvan een weekend als dagtopper. Wel veel bekijks gehad, iets van 800 keer bekeken en 46 personen hadden de advertentie bewaard maar niemand die een bod had gedaan. Nou had ik ook een vanaf prijs staan van 2850 Euro, een vraagprijs die pittig was maar hé, het was voor mij dan ook geen noodzaak om ze te verkopen. Dus heb ik na een dikke week de advertentie weer verwijderd. Kreeg ik diezelfde dag via een andere advertentie de vraag of ik de speakers nog had en of het mogelijk was om langs te komen om te luisteren. Toen kwam het besef van 'shit, nu wordt het serieus, wat wil ik nou eigenlijk'....na een paar dagen serieus nadenken toch maar besloten een afspraak te maken voor een luistersessie met als voorwaarde dat de prijs van 2850 Euro vast stond, het was graag of niet. De luistersessie was op een vrijdagmiddag en de speakers waren meteen verkocht, niet helemaal voor de vraagprijs maar voor 2650 Euro. Achteraf nog een dikke prijs, ik had ze 17 jaar geleden gekocht bij Musifoon in Emmen voor, in mijn herinnering 5000 Euro. Toen ik daar drie weken geleden weer was voor een luistersessie werd me verteld dat ze 4000 Euro kostten in die tijd.
Ik had plannen om de komende weken/maanden naar verschillende speakers te luisteren zoals Fyne Audio, Elac, Canton, Dali en B&W totdat er een buitenkans voorbij kwam, een advertentie van onze sponsor op Marktplaats, de B&W 803D3 dus. Aan de ene kant een gok, passen ze in mijn set, zijn ze niet te groot...aan de andere kant, het is B&W dus je raakt ze wel weer kwijt zonder verlies.
En zo staan ze hier nou een week te spelen naar volle tevredenheid. Het is nu nog een kwestie van fine tunen, wat is de perfecte plaatsing van de speakers maar het zijn zeker blijvertjes.  ;)

vanzomereng

Al met al, wat er uiteindelijk door jouw netto "bijbetaald" moest worden,
is een nette deal toch ?

Wat is trouwens nog de rol van de Marantz PM15s1, in je set. ???

Ik zie in je handtekening ook nog een Marantz 2238 en B&W CDM 1,
heb je nog een 2e-setje, elders in huis?

graafie

Het is inderdaad een goede deal geweest. Sowieso, als je kijkt wat ik in anderhalve jaar tweedehands heb aangeschaft en wat ik er voor betaald heb....alles nog in nieuwstaat en nog maar een paar jaar oud.  ;)   

O ja, ik heb een tijdje geleden ook nog een Marantz PM15s1 kunnen scoren. Was echt een koopje uit Duitsland, 625 Euro. Deze stond daar ergens op een achterkamertje als tweede set en werd bijna nooit gebruikt. Hij is ook nog echt in nieuwstaat. Voordat ik op Accuphase overstapte had ik een Marantz set, de PM15s1 en een SA11s1. Ik wil de PM15s1 gaan gebruiken om mijn phono voorversterker op aan te sluiten. Ik had dus een Accuphase AD-60 phono module gekocht maar was daar eigenlijk nooit echt tevreden over, ik vond het nogal saai klinken, totaal geen dynamiek. Nou wist ik dat er een goeie mm/mc phonoversterker in de Marantz zat dus heb ik de module weer verkocht en ben op zoek gegaan naar een Marantz. Kijken of dit me meer bevalt. Wel weer een verrassing of de Marantz de speakers goed kan aansturen, ik moet het allemaal nog aansluiten.

Ik heb inderdaad nog een tweede set, in de keuken heb ik een oude Marantz versterker staan en B&W speakers. Deze staat bijna dagelijks aan om radio te luisteren.