Aankoopadvies subwoofer

Gestart door Ansiex, augustus 11, 2023, 16:03:43

Vorige topic - Volgende topic

Ansiex

Bedankt, Je bevestigd mijn gevoel. Dan gaat de zoektocht nog even verder

mijkie

staat ook een DD10+ maar, ruim buiten budget

Ik vond de SPL1200Ultra 1 van de beste hier in huis maar, gebruikte hem alleen voor muziek
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1.1 *

Valkyrie

Citaat van: fluissie op augustus 13, 2023, 18:28:09Een dd12 is wel andere koek dan een splr-1000...

Maar dan zou je eigenlijk een dd PLUS moeten zien te krijgen want een non plus zijn wel echt serieus oud.

Een splr zou mijn keus niet zijn..

Liever een bk waarvan je makkelijk een 2e vind

Hier staat al jaren een DD15 te spelen en ik ben er nog steeds zeer blij mee! :)
Ja het is een oudere sub, maar nog steeds een super weergave.
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

Ansiex

Citaat van: Valkyrie op augustus 13, 2023, 20:50:28Hier staat al jaren een DD15 te spelen en ik ben er nog steeds zeer blij mee! :)

Maar zou je dan nog aanraden om deze 2e hands aan te schaffen?
Ik maak me dan toch een beetje zorgen over de levensduur van zijn 2e leven.

fluissie

Citaat van: Valkyrie op augustus 13, 2023, 20:50:28Hier staat al jaren een DD15 te spelen en ik ben er nog steeds zeer blij mee! :)

Had ook nergens gezegd dat t troep is  :D

Maar goed nu noem je ook een dd15..
Compleet andere koek als een spl-r of zelfs een dd12

RvD

Citaat van: Ansiex op augustus 13, 2023, 21:43:24Maar zou je dan nog aanraden om deze 2e hands aan te schaffen?
Ik maak me dan toch een beetje zorgen over de levensduur van zijn 2e leven.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=159686.0

Zie dat topic alleen de versterker kan soms een probleem krijgen, maar forumlid Jossie kan dat dan prima oplossen. Dat maakt het risico iets minder groot wel iets om rekening mee te houden met het bieden denk ik.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Ansiex

Citaat van: fluissie op augustus 13, 2023, 22:00:25Had ook nergens gezegd dat t troep is  :D

Maar goed nu noem je ook een dd15..
Compleet andere koek als een spl-r of zelfs een dd12

Zou je de DD12 niet aanraden? Ik zou er eentje kunnen oppikken voor 1000,-
Is zeker boven mijn gewenste budget maar als het het waard is dan wil ik dit nog wel overwegen.

Dat gezegd, de XTZ 12.17 edge is nu open box voor 700,-

fluissie

Citaat van: Ansiex op augustus 14, 2023, 14:23:08Zou je de DD12 niet aanraden? Ik zou er eentje kunnen oppikken voor 1000,-
Is zeker boven mijn gewenste budget maar als het het waard is dan wil ik dit nog wel overwegen.

Dat gezegd, de XTZ 12.17 edge is nu open box voor 700,-

moeilijk zeggen man.....

zon velo dd12 is een beer van een sub maar ik ben van mening iets meer voor muziek en ja die amps gaan nog
wel is stuk maar goed daar is jossie voor dan weer

we kwamen op het verhaal dual subs uit omdat een enkele gesloten sub wellicht niet de gepoorte sub beleving haalt die jij in 1e instantie wilde

met 1000 zit je gelijk aan je limiet , mogelijkheid voor 2e wordt lastig qua budget en aanbod dan
IK (maar wie ben ik) zou de xtz kopen voor dat geld.

noot87

Ik zou een voor een 15 inch gaan, ben je meteen tevreden en kun je ff vooruit. Zowel gesloten als gepoort geven wat je zoekt, hoeft dan niet een met heel veel vermogen te zijn.

Zo'n 15 inch klipsch bijvoorbeeld, zie ze op marktplaats voor rond de 500. Heb er zelf geen ervaring mee, maar lijkt me wel veel waar voor je geld.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

fluissie

Citaat van: noot87 op augustus 14, 2023, 20:17:12Ik zou een voor een 15 inch gaan, ben je meteen tevreden en kun je ff vooruit. Zowel gesloten als gepoort geven wat je zoekt, hoeft dan niet een met heel veel vermogen te zijn.

Zo'n 15 inch klipsch bijvoorbeeld, zie ze op marktplaats voor rond de 500. Heb er zelf geen ervaring mee, maar lijkt me wel veel waar voor je geld.

Die r115 gaan bijna allemaal stuk ,plate amp problemen en een spl150 is aanzienlijk duurder

Zou ook 10 x liever een arendal 1961 1v kopen dan een klipsch 15 inch , VEEL degelijker

noot87

Arendal zou ook mijn voorkeur zijn, kost dan ook wel wat meer.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

fluissie

Citaat van: noot87 op augustus 14, 2023, 20:38:33Arendal zou ook mijn voorkeur zijn, kost dan ook wel wat meer.

Wellicht kunnen we ts dan beter adviseren om  bij zijn oorspronkelijke plan te blijven  :D

Ofwel de arendal 1961 1v dan wel de xtz 12.17 edge

Ansiex

Uiteindelijk kom ik dan denk ik toch elke keer op de XTZ 12.17 edge uit.
Die is in ieder geval wel stukken beter te betalen dan de Arendal en ook niet te groot volgens mij.

Die XTZ's zijn ook wel beter dan de SVS SB/PB1000 pro rond de zelfde prijs volgens mij

Ik zit echt al zo lang te twijfelen over de juiste Subwoofer ook haha
Keuze maken is best lastig

fluissie

Dan zal ik t zetje maar geven ...

bestel die xtz ! , gewoon een goede sub op het niveau meer van de pb2000pro en maar iets onder de arendal

En... centjes over , wellicht loop je keer tegen een 2e aan op mp
(Gewoon voor de gein dan omdat het misschien kan )

Ansiex

Citaat van: fluissie op augustus 14, 2023, 21:56:18Dan zal ik t zetje maar geven ...

bestel die xtz ! , gewoon een goede sub op het niveau meer van de pb2000pro en maar iets onder de arendal

En... centjes over , wellicht loop je keer tegen een 2e aan op mp
(Gewoon voor de gein dan omdat het misschien kan )

Haha thanks dat had ik nodig! Sowieso mocht ik later een 2e willen kan ik die bij bestellen. Er is niet altijd voorraad maar ze reageren voor wat ik lees altijd erg snel op vragen en blijven produceren.

fluissie

Vik

De Ascendo 12 sub

Veel "bang for the buck" een mooie 12 inch driver en heeft zelfs een XLR aansluiting en retail ligt om en nabij de €1300,- ik heb hem binnen kort op demo.

Mocht je er waarde aan hechten: Shane Lee heeft hem getest op zijn youtube kanaal:

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

chansig

En langzaam wordt het budget opgerekt....niet door de koper overigens. :D

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Ansiex

De Ascendo 12 ziet er goed uit! Even op de website gekeken en holy moly.. een 80inch subwoofer!? Die zou ik wel eens willen horen!

Alleen vergelijk ik deze Ascendo zie ik dat hij tot 25hz gaat. Die xtz 12.17 edge zou de 20hz moeten halen.
Ook koop ik er bijna 2 van voor 1 van deze Ascendo.

Voor mijn gevoel toch wel de betere keuze.

Ansiex

Citaat van: fluissie op augustus 16, 2023, 07:13:02en.......... ?  :D

Ik post zeker een update zodra ik er 1 besteld heb!

CinéHome

Citaat van: Ansiex op augustus 16, 2023, 08:30:03Alleen vergelijk ik deze Ascendo zie ik dat hij tot 25hz gaat. Die xtz 12.17 edge zou de 20hz moeten halen.
Ook koop ik er bijna 2 van voor 1 van deze Ascendo.

Voor mijn gevoel toch wel de betere keuze.
Cijfertjes op papier (of op een website) zeggen iets, maar zeker niet het hele verhaal.
Zeker niet als je weet dat AVSforum hem tot beste subwoofer onder 2000$ koos...
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

Ansiex

Citaat van: CinéHome op augustus 16, 2023, 12:14:37Cijfertjes op papier (of op een website) zeggen iets, maar zeker niet het hele verhaal.
Zeker niet als je weet dat AVSforum hem tot beste subwoofer onder 2000$ koos...

Nee dat ben ik met je eens!
Maar ik moet het sowieso eerst gaan ervaren.

Ik heb nooit echt een grote/krachtige subwoofer gehad en de geluidervaring die ik wil speelt eigenlijk vooral in de fantasie tot nu toe. Geen idee of dat überhaupt realistisch is.
Gelukkig komt die XTZ met een "niet tevreden, geld terug" garantie.

Eigenlijk zou ik eens in een garage moeten staan met bijvoorbeeld de SVS line up van de SB1000 tot aan de SVS SB16-ULTRA om te zien of meer ook echt beter is. Misschien hoor ik het verschil niet eens?

Maar vandaar ook dat ik hier hulp vraag :)
Ik denk na alles bij elkaar opgeteld en zoals Fluissie ook beaamt, ik de plank niet mis sla met de XTZ sub.

fluissie

Citaat van: Ansiex op augustus 16, 2023, 13:45:40Eigenlijk zou ik eens in een garage moeten staan met bijvoorbeeld de SVS line up van de SB1000 tot aan de SVS SB16-ULTRA om te zien of meer ook echt beter is. Misschien hoor ik het verschil niet eens?

Maar vandaar ook dat ik hier hulp vraag :)
Ik denk na alles bij elkaar opgeteld en zoals Fluissie ook beaamt, ik de plank niet mis sla met de XTZ sub.

geloof me  :D , het verschil ga je wel voelen een svs 1000 of een 16 ultra  :pompom:

idd gewoon die xtz bestellen , goede sub voor het geld en die gaat jouw echt wel brengen wat je wilt , zeker in verhouding met die mordaunt

jahtari

XTZ prijs/kwaliteit altijd goed.

Besef je wel dat de ruimte / akoestiek allesbepalend is qua laagweergave. Door de kamer heen zijn er pieken en dalen in de weergave. Je luistert qua laag vooral naar de ruimte.

DSP kan helpen om dit uit te vlakken, net als zoeken naar de meest gunstige opstelling van sub en luisterpositie.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

chansig

Anders de (kapotte) BK in het gratis aangeboden topic. Deze laten maken (ws een klein iets). Kijken of hij je bevalt en op zoek naar een 2e.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon