Nad T758/T778 of Arcam AVR 390/550/850

Gestart door bulldog, mei 27, 2023, 12:59:52

Vorige topic - Volgende topic

denoontje

Hier een avr 850 class G. en de bijbehorende P429 class G in een dedicated 7.2.4 set up.
Ik denk zelfs een van de eerste 850's in Nederland.
(Daarvoor een avr 600, daarvoor altijd denon, wat toe een enorme upgrade qua geluid de Denon vs de 600)

De 850 draait her als een zonnetje, nog nooit eruit geklap en ik denk er nog niet aan deze in te ruilen voor wat anders.Geen nood aan fancy on screen displays etc. Apparaat moet gewoon functioneel zijn en goed geluid geven.

Enige dat mij mogelijk nog een keer over een streep zou trekken is een nieuwere dirac versie, want die zal denk ik in deze serie niet komen.
Verder kan de 850 kan ip nog alles aan (ik game niet dus geen up to date HDMI poort nodig).
Geen ervaring verder met Nad of de nieuwe D&M's

bulldog

Citaat van: fluissie op mei 28, 2023, 17:38:49Als ik je dan toch advies mag geven ; in ieder geval een 550 want die heeft tenminste een stevige ringkern/betere voeding

Voor MISCHIEN IETS beter geluid een exemplaar met de klasse g versterking

In ieder geval zou ik nooit never mijn zuur verdiende centjes uitgeven aan een veel te duur instappertje van arcam ( deze zijn echt niet beter of superieur aan andere merken!)

Het is een 850 geworden...met een nieuw input- en hdmi-board die net geplaatst zijn bij ESCoor in Dld.

Citaat van: Christof_G op mei 28, 2023, 16:34:56Ik heb een Arcam 350, 450 en 550 gehad en speel nu met de AV860, nog nooit een probleem mee gehad. Het klopt dat er in begin vaak problemen zijn, daarom koop ik nooit een toestel dat net uit is. Maar dit geldt tegenwoordig voor elk merk.

Dat geldt ook voor mij(en vele anderen tegenwoordig), het eerste jaar worden er blijkbaar alleen bèta-versterkers verkocht. Maar ik heb zelf de indruk-en misschien is natuurlijk gewoon een indruk-dat de 'grote' merken dat toch beter op orde hebben dan de kleinere spelers.
NAD C658 ~ ASR emitter II exclusive ~ Zidoo X20 ~ Tannoy Turnberry GR OW  ~ Zappiti One SE 4K HDR ~ Arendal 1723 subwoofer 3 ~ mhzs cd88 ~ oppo BD ~  Koeling: Aircom S8 ~ Sharkwire stroomkabels(alles) ~ Audioquest rocket 44 ~  ̷L̷A̷B̷1̷2̷ ̷g̷o̷r̷d̷i̷a̷n̷

fluissie

Kijk in ieder geval de best mogelijke optie gekocht! :headbanging:

Ik hoop oprecht dat je er heel veel plezier zonder issues ervan mag hebben  :thumbs-up:  :popcorn:

jahtari

Eens met fluissie, beter wat "minder" geluid dan telkens gezeik. Een enkele keer vastlopen vind ik al heel erg. Komt dan net niet uit.

Met mijn bescheiden denon nog nooit een enkel raar ding gehad. Top apparaat.

@bulldog veel plezier en hopelijk werkt alles goed.

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub