mijn audio setje.

Gestart door gizmo2, maart 9, 2023, 11:41:25

Vorige topic - Volgende topic

brt

Persoonlijk houd ik meer van de oranje buizengloed en -sfeer, en is dit minder mijn ding, het is voor mij een dissonant in de sfeer. De groene buizenkleur van de McIntosh houd ik bijv ook niet van.

Wel mooi dat zilver wat de buizen zo reflecteert!
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

mmuetst

Citaat van: brt op juni  4, 2026, 23:02:04maar er is geen equivalent voor deze buis zonder deze kermis?
Hij zit niet in het audio signaal maar is gewoon een extra. Dus deze buis doet niks met de versterking  Uitschakelen is dus mogelijk.
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

mmuetst

Citaat van: brt op juni  4, 2026, 23:17:46Persoonlijk houd ik meer van de oranje buizengloed en -sfeer, en is dit minder mijn ding, het is voor mij een dissonant in de sfeer. De groene buizenkleur van de McIntosh houd ik bijv ook niet van.

Wel mooi dat zilver wat de buizen zo reflecteert!
Is dus allemaal nep, gewoon led verlichting onder de buisjes om ze meer op te laten lichten. Tja ik heb zelf wel een VU meter fetisj  :D ooit opgelopen door te veel bezit van bandrecorders en werkzaam te zijn bij een lokale omroep. En nee, vind het wel een prettige fetisj, dus ga niet in therapie :D.
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

vanzomereng

Citaat van: gizmo2 op juni  4, 2026, 22:53:46bij de mijne gaan ze heel rustig en niet zover uitslaand, ze zijn ook niet zo fel als in dat filmpje.
ja en op zich wat moet je ermee, ze zitten er nu eenmaal in.
ook wel een mooi idee van @mmuetst misschien dat ik er zelf een uit en aan schakelaar in zet.....gaan we volgende week eens onderzoeken.

Of kleine rolluikjes er voor maken
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

gizmo2

Citaat van: vanzomereng op juni  5, 2026, 10:08:06Of kleine rolluikjes er voor maken

kan ook of een plakkertje ervoor.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

toetertje

Ik doe meestal mijn ogen dicht, als ik muziek luister.  8)

RCD

Je kun ze er gewoon uithalen, doen niks met het geluid.
Ik vind dat wel nostalgie.
En Bart een equivalent van deze vu meters, wat bedoel je daarmee?
Een andere kleur of zo?

Rob

gizmo2

Citaat van: RCD op juni  5, 2026, 17:48:45Je kun ze er gewoon uithalen, doen niks met het geluid.
Een andere kleur of zo?

Rob

zal ze vanavond er eens uithalen, verders stoort het mij ook niet.

RCD

Citaat van: gizmo2 op juni  5, 2026, 18:59:22zal ze vanavond er eens uithalen, verders stoort het mij ook niet.
Lekker laten zitten dan.

Rob

brt

Citaat van: RCD op juni  5, 2026, 17:48:45Je kun ze er gewoon uithalen, doen niks met het geluid.
Een andere kleur of zo?

Rob

IK dacht dat deze buisjes een muzikale functie hadden en vroeg me af of deze buisjes ook konden vervangen worden door hetzelfde type, maar dan zonder het 'vu' aspect. Maar ik ben inmiddels weer wat wijzer :)
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

gizmo2

Vond dit wel interessant.

toetertje

Is inderdaad wel interessant.
Aan de andere kant, ik heb nog geen Ice power amp gehoord, die mij kon bekoren.

Peerless Monster

Ik ben zelf ook niet direct een ICEpower-liefhebber, maar om het zo generiek te stellen vind ik lastig.
De implementatie speelt volgens mij minstens zo'n grote rol als de techniek zelf.

Zo heb ik bijvoorbeeld een Pioneer Susano gehad met ICEpower-modules waar ik persoonlijk totaal niet warm van werd. Aan de andere kant heb ik in de woonkamer twee Elipson Planet LW's staan, die eveneens gebruikmaken van ICEpower-versterkermodules. Die klinken juist verrassend muzikaal en prettig.

Voor mij is het dus niet zo zwart-wit. De uitvoering eromheen, de voeding, het ontwerp en/of de combinatie met de rest van de schakeling bepalen uiteindelijk minstens zoveel.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

gizmo2

Citaat van: Peerless Monster op juni 11, 2026, 13:32:38Ik ben zelf ook niet direct een ICEpower-liefhebber, maar om het zo generiek te stellen vind ik lastig.
De implementatie speelt volgens mij minstens zo'n grote rol als de techniek zelf.

Zo heb ik bijvoorbeeld een Pioneer Susano gehad met ICEpower-modules waar ik persoonlijk totaal niet warm van werd. Aan de andere kant heb ik in de woonkamer twee Elipson Planet LW's staan, die eveneens gebruikmaken van ICEpower-versterkermodules. Die klinken juist verrassend muzikaal en prettig.

Voor mij is het dus niet zo zwart-wit. De uitvoering eromheen, de voeding, het ontwerp en/of de combinatie met de rest van de schakeling bepalen uiteindelijk minstens zoveel.
heb alleen nog maar de oudere ontwerpen gehoord, vond het niet echt geweldig, de nieuwere kan ik geen oordeel over vellen.

gizmo2

de achterplaat geschilderd, is ook nog wel mooi gelukt.

gizmo2

een MGE UPS Systems topas 91002-31T scheidingstrafo op de kop getikt...mooie upgrade ten opzichte oude trafo.
voor nu even provisorisch aangesloten.
https://www.mikrocontroller.net/attachment/267942/t1.pdf

ruud2

nu nog je eigen powercentrale  ;D
Niets is moeilijk voor degene die het zelf niet hoeft te doen....

mmuetst

De LHBTQIA gemeenschap is trots op je dat je zo'n grote trafo in huis haalt  :D

gizmo2

Citaat van: mmuetst op juni 13, 2026, 22:10:12De LHBTQIA gemeenschap is trots op je dat je zo'n grote trafo in huis haalt  :D
Huh de LHBTQIA gemeenschap is trots op mij...wat mij betreft mogen ze dat zijn.

mmuetst

Menno de trafo, dat was denk ik ook een grote trafo  :D

gizmo2

Citaat van: mmuetst op juni 13, 2026, 22:44:55Menno de trafo, dat was denk ik ook een grote trafo  :D
Menno de Trafo  :colgate:

gizmo2

vind die patrick laureij wel een beetje deze richting op gaan  ;D

mmuetst

Daar heb je zeker een punt, maar deze sketch vind ik wel heel grappig  :D. En ik moest er gelijk aan denken toen jij thuis kwam met een hele dikke trafo  ;).

gizmo2

Citaat van: mmuetst op juni 13, 2026, 23:12:43Daar heb je zeker een punt, maar deze sketch vind ik wel heel grappig  :D. En ik moest er gelijk aan denken toen jij thuis kwam met een hele dikke trafo  ;).
Dat kun je wel zeggen...ding weegt 26+ kg en ik was kapot van een klein stukje lopen met Menno  ;)

gizmo2

Voor het gemak heb ik een 230 volt inled en aan en uit schakelaar in de veiligheidstrafo gebouwd.